VW Golf III se od siline naleta zarotirao i okrenuo u zraku. Gotovo se prepolovio. Saborskom zastupniku HDZ-a Žarku Tušeku život su spasili zračni jastuci...
'Kao da smo svi poginuli u tom autu, a ne samo Damir i Zoran'
Prevelika je to tuga za naše malo selo . Vidite kak je to danas, kao da smo svi poginuli, a ne samo Damir i Zoran . Cijelo selo je mrtvo od tuge i boli, plakali su jučer mještani Luga Orehovečkog pokraj Bedekovčine.
U subotu oko 18.15 u stravičnoj prometnoj nesreći u Zlataru poginuli su njihovi mladi sumještani Damir Mlakar (29) i Zoran Tenšek (23) . S njima su u Golfu bili i Zoranov bratić Mario Tenšek (22) iz Zadravca kraj Bedekovčine i prijatelj Danijel Sever (20) iz Velikog Bukovca kraj Mača.
Svi su radili u tvrtki Soldus u Lovrečanu kraj Zlatar Bistrice. Išli su na posao u noćnu smjenu. U Martinečkoj ulici u Zlataru velikom brzinom prešli su na suprotnu stranu ceste i direktno udarili u Renault Latitude koji je vozio Žarko Tušek (35) iz Krapine , saborski zastupnik i predsjednik zagorskog HDZ-a.
Tušek nema težih ozljeda. Spasili su ga zračni jastuci , koji su se svi otvorili. Tušek ima, kako doznajemo, puno masnica i natučen je.
POGLEDAJTE VIDEO:
Policijski očevid nad tragičnom nesrećom
Pokretanje videa...
Tijelo neprepoznatljivo
- Žena i ja smo čuli udarac.
Bilo je strašno
. Izletio sam van, bijeli Golf bio je prepolovljen.
Tijelo jednog dečka ležalo je kraj ograde i to je izgledalo strašno, to nije nalikovalo na ljudsko tijelo
. Tri dečka su bila u autu. Zvali smo Hitnu, vatrogasce, policiju. Iz drugog je auta izašao čovjek u totalnom šoku, ja mislim da on nije znao je li uopće živ - prepričao nam je u subotu nakon nesreće mještanin koji je
prvi priskočio u pomoć i osigurao cestu do dolaska policije
kako još netko ne bi stradao.
Službeni uzroci nesreće još nisu poznati . Prema prvim informacijama, uzrok je vjerojatno skliska cesta i prevelika brzina kojom je dojurio Damir Mlakar u Golfu. Na mjestu je ostao mrtav, pritisnut uz volan auta. Njegov poginuli prijatelj Zoran Tenšek pri prevrtanju Golfa, koji se zarotirao i okrenuo u zraku nakon udarca u Tušekov Renault i gotovo se prepolovio, sjedio je iza vozača. Ispao je iz Golfa i pao na zemlju pored ograde kuće.
Na suvozačevom mjestu bio je Danijel Sever i on je prošao gotovo bez ozljeda. Iza njega na zadnjem sjedištu auta bio je Mario Tenšek . Do njega i već mrtvog vozača liječnici Hitne nisu mogli doći sve dok vatrogasci nisu prepilili lim i oslobodili ih. Za Marijev život liječnici su se već borili na putu za Opću bolnicu Zabok . Borba je trajala satima, gotovo cijelu noć na nedjelju.
Dežurnih kirurga u bolnici nije bilo dovoljno, trebalo je puno ruku za teške operacije o kojima je ovisio njegov život. U samo nekoliko minuta od doma su u bolnicu došli slobodni kirurzi. Satima su zaustavljali obilna krvarenja i sanirali teške ozljede jetre, slezene, bubrega... Zasad su mu spasili život.
- On je i dalje u teškom stanju, ali smo optimističn i. Mlad je, jak je i ima velike šanse da preživi, no prerano je za sigurne prognoze. Na intenzivnoj je, i dalje je životno ugrožen, ali je stabilno - neslužbeno smo doznali u bolnici u nedjelju poslijepodne.
Tušek ne može ni pričati od šoka
Patrik Macek/PIXSELL
Prema neslužbenim informacijama, za nesreću je kriv vozač Golfa koji je vozio brzinom znatno iznad dopuštene. Ni Tušek i lakše ozlijeđeni suvozač iz Golfa nisu imali alkohola. Tušeka su ipak zadržali u bolnici na promatranju.
- Spasilo ga je i što je sporo vozio i na vrijeme vidio jureći Golf. Rekao je da ga nikako nije mogao izbjeći. U potpunom je šoku i strašno mu je zbog smrti mladića iako nije kriv. Ne može ni pričati od šoka - rekli su nam Tušekovi prijatelji.
'Treba promijeniti politiku koja potiče stare aute'
Nesreća u Zlataru pokazala je koliko je pogubno što se prosječna starost vozila na našim cestama od 2008. do 2015. povećala s 9,9 na 12,5 godina, a do kraja 2016. porast će na 13, kaže prometni stručnjak Željko Marušić . Dodaje kako je to, uz lošu kulturu vožnje, manjak sigurnosnih karakteristika hrvatskih prometnica i neprilagođen nadzor, tek jedan od negativnih utjecaja na sigurnost prometa.
- Iz temelja treba promijeniti nelogičnu i nerazumnu fiskalnu politiku, koja potiče stare i nesigurne automobile, a penalizira nove. Stoga je i izravni krivac za ovu tragediju - zaključuje Marušić te ističe da je Hrvatska na začelju cestovne sigurnosti u EU.