Nakon što je nastavnica Tamara Šoić ustvrdila da je pritišću iz Agencije za odgoj i obrazovanje, uspjeli smo dobiti komentar savjetnice Mirjane Kazije, koja nije štedjela kolegicu
'Kolegica nije Ivana Orleanska i ne bavimo se njenim hirovima'
Teško mi je govoriti o predmetu jer se radi o djeci, a on je uostalom još uvijek otvoren, počinje naš razgovor Mirjana Kazija, savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje, za koju nastavnica hrvatskog jezika iz Rijeke Tamara Šoić tvrdi da je pritišće.
Šoić je, podsjećamo, objavila otvoreno pismo u kojem tvrdi kako ju savjetnica pritišće jer je učenicima prvog razreda Strukovne škole u Rijeci dijelila negativne ocjene i vikala na njih nakon što su markirali cijeli dan. Iako je profesorica nije prozvala imenom i prezimenom, savjetnica Kazija pristala je za 24sata komentirati cijeli slučaj.
- Žao mi je što to moram reći, ali kolegica nije Ivana Orleanska obrazovnog sustava da bismo se svi bavili njome zbog njezinih egoističnih hirova - oštra je Kazija.
Ističe da je Šoić iznijela vrlo jednostranu i subjektivnu stranu priče.
- Agencija na teren ne izlazi po svojoj volji ni prema osvetničkim pobudama, nego kad nas pozovu roditelji ili druge institucije. U ovom slučaju, došli smo po naređenju prosvjetne inspekcije - iznosi savjetnica svoju stranu priče.
Žao joj je, dodaje, što ju je Šoić blatila i prije nalaza.
- Vrlo je ružno i jednostrano proglašavati se žrtvom. Mi smo javne službe i skloni smo javnoj procjeni - kaže.
Šoić se, tvrdi savjetnica, na doista ružan način odnosila prema učenicima.
- Ne može se ocjenama svetiti za markiranje. Za to postoje druge propisane kazne. Njezino ponašanje nije bilo u afektu jer se dogodilo nekoliko dana nakon markiranja. Radi se, dakle, o smišljenom načinu ponašanja - smatra Kazija.
Profesorica je, dodaje, prekršila etički kodeks škole koji kaže da se prema učenicima, između ostalog, treba ponašati ljubazno.
- Učenici su se osjetili povrijeđenim, a radi se, mogu vam reći, o zaista ambicioznoj i dobroj djeci, koju je samo trebalo upozoriti. Oni su rekli da su svjesni da su pogriješili. Pa to su djeca od 15-ak godina - kaže savjetnica.
Iako znaju da su markirali, škola je prihvatila roditeljske ispričnice u čemu savjetnica ne vidi nikakav problem.
- Ne može škola u pitanje dovoditi ispričnice roditelja, isto kao što to ne može ni s liječničkim ispričnicama. Pa nije uloga škole da kaže roditeljima da su kreteni, već da ih educira kakve to posljedice nosi za djecu - mišljenje je savjetnice.
Pitamo je kako bi trebalo postupiti prema učenicima koji markiraju.
- Ima više načina. Neki profesori su se zezali s njima pitanjem ‘hoćete opet na roštilj’. Potrebno je pričati s njima - savjetuje Kazija.
Svoj nalaz, kaže, trenutno dovršava, a kaže da se u njemu uopće ne radi o tome hoće li se Šoić ispričati učenicima ili ne.
- Preispitivanje vlastitih postupaka važno je u svakom poslu pa tako i u obrazovanju. Moramo poštovati percepciju učenika koji se osjećaju povrijeđenim i reći im da je sve bilo u najboljoj namjeri. A ne, kao kolegica, sve što nije u vidokrugu njenog mišljenja proglasiti osvetom - zaključila je Kazija.