Obavijesti

News

Komentari 10

Končar: Uljanik treba graditi putničke brodove, a ne tankere

Končar: Uljanik treba graditi putničke brodove, a ne tankere
1

"Brodovi koji su u putničkom programu su oni čija je cijena konkurentna i za koje mi možemo jamčiti realne rokove izgradnje i izbjegavanje penala. Imamo načelne dogovore za milijardu eura vrijedne brodove"

VIDEO

Još nema rješenja za gradilište Uljanik dok se čeka hoće li Europska komisija odobriti plan restrukturiranja. Jedan od ključnih problema je što je sa 17 novougovorenih brodova, je li ih isplativo graditi, tko bi trebao dati jamstva za njihovu izgradnju...U Kermas energiji Danka Konačara, izabranom strateškom partneru Uljanik grupe tvrde kako oni imaju isti način razmišljanja kao i Vlada i ministar Horvat, ali i sindikati, a to je prestanak gradnje brodova koji u konačnici donose minuse.

- Kao što smo već rekli, mi smo s budućim naručiteljima brodova već postigli načelan dogovor za izgradnju različitih brodova u Uljanik grupi i to u vrijednosti od približno milijardu dolara. Razgovori se vode aktivno i u dobrom smjeru. Ti poslovi koje spominjemo donose visoku dodanu vrijednost - kažu u Kermas energiji.

Ministar Horvat: Problem Uljanika veći je od Agrokora
Ministar Horvat: Problem Uljanika veći je od Agrokora

Oni naime najavljuju diversifikaciju proizvodnog programa Uljanika ukoliko plan restrukturiranja bude u Bruxellesu odobren i oni uđu u vlasničku strukturu.

- Radi se o zaokretu proizvodnog programa s naglaskom na putnički program. Mi želimo napraviti odmak od brodova koje ne možemo graditi s dobiti, a to su tankeri, bulkeri, kontejneraš i slično. Prelaskom na putnički program izgradnje mi samo pratimo trendove EU brodogradnje te tako potencijalno stavljamo Uljanik na mapu škverova koji grade putničke brodove. Cjelokupno hrvatsko gospodarstvo može imati benefit od ovoga budući je multiplikacijski faktor u ovakvim poslovima ogroman. Dakle, mi brodogradnju želimo razvijati te podizati na viši nivo i nipošto ju ne namjeravamo ugasiti - priopćili su iz  Kermas grupe.

Ovakvim zaokretom bi se zapravo, tvrde u Kermas grupi, omogućila izgradnja brodova u skladu sa proizvodnim cijenama u europskim brodogradilištima, a samim time i u Uljaniku.

- Brodovi kao što su tankeri se danas u 99 posto grade u Kini, odnosno Dalekom istoku, i jednostavno cijene koje je moguće postići na tržištu nisu u skladu sa proizvodnom cijenom koju Uljanik ili bilo koje drugo europsko brodogradilište ima. Brodovi koji su u putničkom programu su oni čija je cijena konkurentna i za koje mi možemo jamčiti realne rokove izgradnje i optimizacije proizvodnje, dakle izbjegavanje penala - kažu u Kermas energiji te ističu da oni iskustva u takvim poslovima imaju, a uz sinergiju sa Brodotrogirom i finskim Artechom svi predviđeni poslovi se mogu pravovremeno i projektirati i izgraditi te izbjeći penali.

Što se tiče radnih mjesta za koje sindikati strahuju te govore o brojkama od 200 do 1200 otkaza, u Kermas energiji kažu da upravo ovaj zaokret pokazuje da oni o radnim mjestima i socijalnim partnerima brinu.

- Radna mjesta namjeravamo u maksimalnoj mjeri očuvati shodno proizvodnom programu. Nadamo se da će ugovoreni poslovi doprinijeti i novim zapošljavanjima - kažu u Kermas energiji.

Podsjećaju i da je ministar gospodarstva Darko Horvat rekao: "Kao i u segmentu Agrokora, jest osposobiti ne samo Uljanik, već cijelu Uljanik grupu, da posluje pozitivno i da se konačno presiječe modalitet ugovaranja brodova s unaprijed predviđenim minusima i nekim drugim problemima unutar samog ugovaranja".

Otkaz prijeti za 1200 radnika Uljanika: Svi čekaju odluku EU
Otkaz prijeti za 1200 radnika Uljanika: Svi čekaju odluku EU

Da brodovi koje Uljanik gradi na kraju proizvode minuse u emisiji Otvoreno na HRT-u je potvrdio i Hrvoje Markulinčić, direktor korporativnih komunikacija Uljanika kazavši da oni zbog kašnjenja plaćaju penale koji su veći nego iznosi dobiti ugovorene za gradnju brodova. Markulinčić je to objasnio kašnjenjem uzrokovanim nedostatkom radne snage i financijskih jamstava, a da su ugovori dobri. Međutim, postoje i drugačija tumačenja, da su ugovori sklopljeni s prekratkim rokovima i da je zato moralo doći do gubitaka.

Brodogradilište Uljanik je inače u većinskom privatnom vlasništvu, ali je država davala jamstva, pa i pomoći kako bi mogli poslovati. U slučaju da propadnu ili ne ispune svoje obveze, na naplatu državi dolazi 560 milijuna eura jamstava. I program restrukturiranja uključuje barem 350 milijuna eura doprinosa države. Danko Končar kao strateški partner dosad nije uložio ništa jer prvo treba biti usvojen plan restrukturiranja. Država smatra da bi trebao pomoći s 15 do 24 milijuna eura koji bi osigurali premošćivanje problema.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 10
VIDEO

VIDEO Heroj iz Sl. Broda: Spasio je čovjeka koji je zapeo u poplavljenom podvožnjaku
NEVRIJEME U SLAVONIJI

VIDEO Heroj iz Sl. Broda: Spasio je čovjeka koji je zapeo u poplavljenom podvožnjaku

Hrvoje Mužević nedavno je preživio moždani udar, skinuo više od 50 kila, a njegova doga Darko prošlog tjedna osvajao je titule na Svjetskoj izložbu pasa

VIDEO Oluja jučer pogodila dio Hrvatske, Sl. Brod potopljen... Evo što nas čeka danas i sutra
PROGNOZA

VIDEO Oluja jučer pogodila dio Hrvatske, Sl. Brod potopljen... Evo što nas čeka danas i sutra

Promjenjivo do pretežno oblačno s mjestimičnom kišom većinom u unutrašnjosti. Češća sunčana razdoblja očekuju se na Jadranu, prognoza je DHMZ-a za petak. Subota izgleda nešto malo bolje
Čudo u Zagrebu: Zaletio se u šleper, od auta nije ostalo ništa, a on prošao s lakšom ozljedom!
EKSKLUZIVNE FOTOGRAFIJE

Čudo u Zagrebu: Zaletio se u šleper, od auta nije ostalo ništa, a on prošao s lakšom ozljedom!

Vozač (58) nije prilagodio brzinu te je udario u šleper koji je bio zaustavljen na semaforu na Jadranskoj aveniji: U nesreći je vozač auta zadobio lakše ozlijede te je prevezen u KBC Zagreb