Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Koruški župan tražio od Kurza da zaustavi ustaško okupljanje

Komentari (179)
  • Znaci sve ovisi o gospodinu Kurz-u!

    26. 4. 2019,   10:03
  • Ovaj župan mi je sumnjiv, čovjek živi u nekakvim strahu od njemu nekakvih ustaša od 4 milijuna Hrvata koji bi možda došli i okupirali Bleiburg.Možda je čovjek u strahu da ne dođe do još iskapanja žrtava po Sloveniji,a računa se iz povjerljivih izvora na 700 lokacija i negdje oko 140000 ubijenih.Župane,na tome trebate utjecati na vašeg predsjednika da se nastavi sa iskapanjima,a ne zabraniti odavanje pieteta ubijenima.

    26. 4. 2019,   13:06
  • Sad ustashe (o)vise o Kurzu. Zaheban taj Sebastian 😂

    26. 4. 2019,   10:14
  • hahahahaha a sad kad naredi gospodin Kurz vratiti Titovu bistu iz podruma, pravda je spora ali dostižna, ujkani, pripremite po 10.000 eura za kaznu pa idite slobodno kmečat u bleiburg

    26. 4. 2019,   12:05
  • Zanimljivo je da se u Austriji održavaju komemoriracije nacističkim vojnicima, a ovdje se zabranjuju molitve za stradale Bleiburga i Križnog puta... U Austriji se održavaju mise za nacističke vojnike jednako kao za sve druge žrtve Drugog svjetskog rata. Oni se spominju u molitvama svećenika, ali i vojnih biskupa, na spomenutim mjesnim i vojnim grobljima. Tako je vojni biskup dr. Werner Freistetter blagoslovio novo vojno groblje i održao misu za mrtve u Zwölfaxingu, u Donjoj Austriji. U priopćenju Vojnog ordinarijata stoji da se misa RazlikaKao i austrijski biskupi tako su i hrvatski tijekom propovjedi osudili režime smrti i komemorirali žrtve. Za razliku od austrijskog katoličkog klera koji se pojave na Soldatenfriedhöfu, hrvatski biskupi na Bleiburgu mole za sve žrtve, a ne za vojnike.održala za „sve pale vojnike dvaju svjetskih ratova, sve borce koji su poginuli na dužnosti, kao i sve pokojne garnizona Zwölfaxing“ (2. studenog 2018. godine). U Zwölfaxingu nisu bili hipiji, nego nacistička Luftwaffe odnosno jedna od nacističkih ratnih zrakoplovnih baza koju su saveznici bombardirali. Otac Alois Schlemmer je održao komemoraciju za njemačke i sovjetske vojnike, uključujući misu i blagoslov groblja u Fürstenfeldu u Štajerskoj, sat i pol vožnje od Bleiburga. Na misi su bili gradonačelnik i drugi dužnosnici. U Arzlu (u Tirolu) isto je tako održana misa za pale vojnike iz Drugog svjetskog rata koji su se borili, kako stoji u priopćenju, „za tirolsku slobodu“.

    26. 4. 2019,   11:55
    • Ovi podaci se mogu vrlo lako pronaći na službenim stranicama Vojnog ordinarijata i u medijima. S druge strane, Hrvatskoj biskupskoj konferenciji isti ti austrijski biskupi zabranjuju sjećanje na Hrvate i druge stradalnike Bleiburga i Križnog puta zbog – 'politizacije'. Istina, Bleiburg jest instrumentaliziran, ali znači li to da hrvatski biskupi i svećenici ne mogu raditi ono što njihova subraća desetljećima slobodno mogu u Austriji, a to je održavati mise za sve duše bez obzira na ovozemaljsku povijest? Kao i austrijski biskupi tako su i hrvatski tijekom propovjedi osudili režime smrti i komemorirali žrtve. Za razliku od austrijskog katoličkog klera koji se pojave na Soldatenfriedhöfu, hrvatski biskupi na Bleiburgu mole za sve žrtve, a ne za vojnike.

      26. 4. 2019,   11:55
    • Purgy daj mi reci jel itko na navedene mise došao u nacističkoj uniformi ili isticao ikakvo nacističko znakovlje?

      26. 4. 2019,   14:09
    • Predlažem još par puta pročitajte, uznate onu latinsku: repetitio est mater studiorum!

      26. 4. 2019,   18:16
    • purgy ja tebi predlažem da uključiš mozak,ako ga imaš

      26. 4. 2019,   19:15
    • purgerica-austrijske vlasti već godinama upozoravaju da izražavanje pijeteta nije u skladu s ikonografijom cirkusanata u crnim odorama i znakovljem fašizma. na mise austrijskih boraca poginulih u ratu se ne dolazi sa svastikom na čelu. ako balkanci nemaju kulture- okupljanje treba zabraniti.

      27. 4. 2019,   07:15
    • Ljudi, čitajte pozorno: " Za razliku od austrijskog katoličkog klera koji se pojave na Soldatenfriedhöfu, hrvatski biskupi na Bleiburgu mole za sve žrtve, a ne za vojnike.održala za „sve pale vojnike dvaju svjetskih ratova, sve borce koji su poginuli na dužnosti, kao i sve pokojne garnizona Zwölfaxing“ (2. studenog 2018. godine). U Zwölfaxingu nisu bili hipiji, nego nacistička Luftwaffe odnosno jedna od nacističkih ratnih zrakoplovnih baza koju su saveznici bombardirali. Otac Alois Schlemmer je održao komemoraciju za njemačke i sovjetske vojnike, uključujući misu i blagoslov groblja u Fürstenfeldu u Štajerskoj, sat i pol vožnje od Bleiburga. Na misi su bili gradonačelnik i drugi dužnosnici. U Arzlu (u Tirolu) isto je tako održana misa za pale vojnike iz Drugog svjetskog rata koji su se borili, kako stoji u priopćenju, „za tirolsku slobodu“.

      27. 4. 2019,   16:46
    • purgerice nisu problem biskupi,nije problem misa,nije problem za koga se održavaju mise,problem je u tome tko se i kakav se pojavljuje tamo. Niti na jednom od navedenih skupova se ne ističu nacistička obilježja niti se veliča nacistički režim na bilo koji način. Na Bleiburgu se itekako veliča ustaški režim,ističu se ustaška znakovlja. U tome JE problem.

      27. 4. 2019,   20:12
    • Edvard ideš li se sa jednakim žarom nakloniti žrtvama ustaškog režima u Jasenovac?

      28. 4. 2019,   09:23
    • purgerica, u pravu si 1000%. 2 . Studenog se i u Njemackoj polazu vjenci na svim grobljima, poginulim i nestalim Njemackim vojnicima iz prvog i drugog svjetskog rata.

      28. 4. 2019,   16:02
    • Borise i tebe pitam da li se itko na tim polaganjima vijenaca pojavio u nacističkoj uniformi i pozdravljao pale nacističkim pozdravom uzdignute ruke?

      28. 4. 2019,   16:34
    • Ne dolaze vojni izaslanici Bundeswehra i predstavnici gradskih vlasti uz Gradonacelnika i brojni gradjani.

      28. 4. 2019,   16:53
    • Borise da ponovim pitanje? Ili je tako teško pročitati sa razumjevanjem?

      28. 4. 2019,   16:57
    • Mbb, nisi procitao pazljivo moj odgovor.

      28. 4. 2019,   17:12
    • Jesam,skupa sa pravopisnom greškom koja kompletno mijenja značenje odogvora. I nisi odgovorio na moje pitanje. Nisam te pitako TKO dolazi nego kakav dolazi i kako se ponaša! Čitaj sa razumjevanjem!

      28. 4. 2019,   17:17
    • Mbb,nisam stavio zarez iza NE, vojnici dolaze u uniformi Njemacke voske sa obiljezjima svojih rodova i cinova, nacisticki pozdrav nije u upotrebi jer nacizma nema danas, zadovoljan?

      28. 4. 2019,   17:26
    • Borise ne laži,u Njemačkoj i Austriji je strogo zabranjeno isticanje bilo kakvih obilježja nacizma,uniformi i pozdrava! A nacizam itekako postoji i danas!

      28. 4. 2019,   17:33
    • eto ga na,čim ti netko u nos natrlja činjenice odmah je komunjara,sotonista ili nekaj slično....ma bravo

      28. 4. 2019,   19:49
    • Eto, lijepo vas je čitati, al što reć, istinu nitko i ništa ne može pobiti. Sve što napisah je istina, a svi koji dolaze na komemoracije dolaze u odorama postrojbi iz vremena 2 svj.rata. Jasno, oni koji ih imaju. Stoga, kolega Ivančić je u pravu, a ove politikantke neznalice nisu niti bitne. pametovanja bez pokrića, ma, nije vrijedno pomena. Dosta mi je stigmi i stalnog blaćenja Hrvata i Hrvatske. Eto, što će bit sad, proglašavam se "ustašom 2019." I, kaj mi možete? Mbb, ajde da vas vidim, bedstoća je dosta. Vrijeme je istine, demontirati sve laži i mitove, zašto mi Hrvati rođeni davno izna tih vrmena nebi smjeli znati istinu, o svemu? Naši preci su silno željeli državu, stvorena je tada kakva-takva, no imala je sva obilježja države u svim segmetnima. Konstelacija snaga i ratnih okolnosti navela ih i na rasne zakone, te ne baš odveć pametnu odluku otklanjanja od pobjednika. Kak su cetnici prišli "pobednicima", ostadoše partizanske jedinice zagreba i okolice u Dugom Selu a u zagreb uđe tad u svibnju 45. "preobučena banda" u D. Selu, sjajno je "oslobodila" imovinu zagrepčana (Hrvata i Židova) kao i mnoge stotine života Hrvata, Sljeme puno grobišta. Nakon nacističkog režima u Njemačkoj nije zatrta država Njemačka, al Hrvatska je. Zašto??? U zadnjih 100 godina pobijeno je milijun Hrvata. Kad će se o tome govoriti? A tek u periodu od 45 do 90-ih!

      28. 4. 2019,   19:50
    • Purgy na čemu si ti?

      28. 4. 2019,   19:54
    • Trenutno na čaju, uz komad kuglofa. A vi?

      28. 4. 2019,   19:56
    • Istina će kad tad izaći na vidjelo pa i o drugom svetskom ratu, i NDH kao drzavi, ali i o ovim dobro uhljebljenim zločincima prikrivenim iza prošle ali i u sadašnjoj vlasti.

      28. 4. 2019,   19:57
    • Purgy prihvati činjenicu da su Hitler i Ante pobjedili da bi i mene i tebe tražili u pepeljari.

      28. 4. 2019,   20:19
    • Mbb, prihvati ti cinjenicu, da su Tito i partizani, pocinili vise i strasnije zlocine od Ante i Ustasa, vidis to je istina, pasalo to vama ili ne, pogledajrsi samo Hudu jamu, Barbara rog i druga masovna stratista Hrvata, ponosis li se ti time???

      28. 4. 2019,   21:29
    • Mbb, ti zlocini su pocinjeni poslije kapitulacij Njemacke 8 svibnja 1945. dakle u mirnodobskom poslijeratnom periodu.

      28. 4. 2019,   21:31
    • ivančiću i purgerica- nadam se da se ne protivite nedavnom okupljnju četnika na ravnoj gori bradati s kokardama,kao ni transparentima (......klat ćemo hrvate) ipak oni obilježavaju godišnjicu kolinja. ili možda oni ne smiju, a mi smijemo? u čemu je razlika?

      28. 4. 2019,   21:59
    • purgerica ne prdi. u svakoj pa i našoj državi možeš doći na obilježavanje godišnjice,izražavanje pijeteta itd.u odori pobjedničke alijanse iz drugog svjetskog rata. u našem slučaju su to partizani i domobrani. nigdje nećeš naći nakarade s fašističkim obilježjem a da je okupljanje legitimno.

      28. 4. 2019,   22:07
    • umjereni, mozda su oni „antifasisti „ koji su se borili protiv fasista i Hrvata, pa zato smiju, rehabilitirali su si i Drazu, smiju li??? Vidis tu je razlika da srbi ne pljuju po srbima ko hrvati po hrvatima.

      28. 4. 2019,   22:14
    • ivančiću- ne moramo pljuvati po svojima ali bi bilo vrijeme da zatvorimo sramotno poglavlje naše povijesti.

      28. 4. 2019,   22:19
    • umjereni, vi, umjeren! Bože pomozi vam! Može bez vulgarizama. A ništa se ne može zatvoriti dok se ISTINA ne objavi, bez obzira kakova bila, a nije dobra za sve ove koji je silno skrivaju. Nema nam budućnosti bez spoznaje istine. I, baš nikako, ne prihvaćam kako je to sramotno razdoblje naše povijesti. Ne, ne. Nisam nikad nigdje čula (recimo u dokumentarnim filmovima BBc-a) a niti pročitala da Britanci, Francuzi ili čak i Nijemci nazivaju razdoblja svoje svakojake povijesti - "sramotnom". Niti meni to nećete staviti u usta, jer želim samo istinu, a kako je "izašla iz boce", nema više natrag. Sramotna su pogubljenja nakon 08. svibnja 45., i to na tisuće, desetke tisuća Hrvata u najproduktivnijoj životnoj fazi, kao i intelektualaca ali i vrlo imućnih Hrvata. Što mislite, kojom su se to doktrinom služili "pobednici"? Samo ISTINA, nema druge.

      29. 4. 2019,   09:48
    • purgerica-istinom neka se bave povjesničari a ne da cijela nacija živi u prošlosti. nakon gubitka rata,nijemci su na svaku optužbu-bila ona utemeljena ili ne, odgovorili "krivi smo" mada naravno nisu svi imali krvave ruke,ali kao nacija nose stigmu. određeno poglavlje naše sramotne povijesti treba treba zatvoriti i ne ostavljati taj teret budućim naraštajima. ameri imaju svoj vijetnam i hirošimu,kambođa svoj,kinezi svoje proljeće. itd itd. ljudi nastavili s životima a tragedije obilježe s pijetetom jedanput u godini. sve ostalo je silovanje. naravno da se ne smije zaboraviti, ali živjeti u prošlosti je ludost.

      29. 4. 2019,   10:05
    • purgerica -vijetnam je strašno puno propatio. neusporedivo više od nas. imaju povijest koju ne zaboravljaju,ali su se pomirljivo okrenuli amerikancima koji su im najjaći partneri u razvitku najbrže rastuće ekonomije u svijetu. mi još uvijek brojimo mrtve i plačemo sami nad svojom sudbinom.-bez veze.

      29. 4. 2019,   10:14
    • purgy a kakva istina bi tebi pasala? Da su ustaše bili heroji? Halo pa oni su pobili više hrvata nego nacisti ili partizani zajedno (ako ustaše koje su partizani potukli uopće možemo i računati pod hrvate jer su većinom bili bosanci (hercegovci)).

      29. 4. 2019,   10:15
    • Boris Ivancic tko je ono imao koncentracijski logor za djecu? Partizani možda? Nope,sorry,ustaše. Ustaše su počinile takve zločine da su se i gestapovci zgražali! Ne njajke.

      29. 4. 2019,   10:16
    • Jadan vi, još ste na bukvarima nob-a! nema pomoći.

      29. 4. 2019,   11:19
    • Volim istinu, ČINJENICE, ajmo malo istine, iz arhiva prikupljene, sve iz BG.: Zanimljive su i tvrdnje dr. Esther Gitmanu kojima je komentirala temu aktualne propagandističke izložbe Srbije o Jasenovcu. Povjesničarka Gitman u pismu navodi da " ... izvorni pokretači antisemitizma u Jugoslaviji, između dva svjetska rata, nisu bili ustase nego Srbi." Kaže dalje u svojoj knjizi dr. Gitman: " .... mora se boriti protiv srbijanskog fanatizma i protiv srbijanskog iskrivljavanja povijesti. Na moju žalost neki od mojih židovskih kolega poput Ephraima Zuroffa i Gideona Greifa pomažu Srbiji u tome i nije mi jasno, a i većini Židova, zašto to rade. " Kaže g-a Gitman i ovo, tj navodi: " Izvorni pokretači antisemitizma u Jugoslaviji između dva svjetska rata su bili izdavači knjiga poput Protokola Sionskih mudraca, prevedenih i izdanih u Srbiji u vremenu od 1929. do 1945. godine. Iako je u ožujku 1935. godine jugoslavenski javni tužitelj zabranio prodaju knjige Lazara Prokića “Naš problem: Jevreji u Srbiji”, Ljotićev ZBOR je izdao 1941. godine brošuru pod naslovom “Srpski narod u kandžama Jevreja” koji se orijentirao prema knjizi Mein Kampf Adolfa Hitlera. " Jel vidite kolege komentatori, činjenice su neosporne, al nitko pojma nema niti se trudi do istine doći. Obmane slušamo, desetljećima.

      29. 4. 2019,   11:39
    • Znate li vi pametnice nešto o ovome: Milovan Đilas (Wartime, 1947.) "Pokolj kakav se provodio nad Hrvatima nije poznat u europskoj civilizaciji. "

      29. 4. 2019,   12:07
    • EVANĐELJE PO IVANU, POGLAVLJE 8, V.32 "I znat ćete istinu, a istina će vas osloboditi."

      29. 4. 2019,   12:22
    • purgerica- ponovit ću. povijest ostavimo povjesničarima.naši unuci su taoci naše povijesti.anti semiti su bili svi na ovim prostorima. pavelič je sa svojim koljačima prednjačio u klanju djece po logorima a ti tražiš reviziju povijesti u srbiji. kreni od svojih vrata ili ostavi sve u arhivu.

      29. 4. 2019,   12:28
    • Eto, to i je problem, takovi kao vi, iz tko zna kojih osobnih ili inih interesa, al vama je bitno izreći to "koljači"! A istina je kak su od svibnja 45. kpj kadrovi bili neviđeni koljači. Slovenija, Zagorje, pa čak i Medvednica puni jama i na desetke tisuća pobijenih. I baš zbog toga istina mora na sunce. Nema više povratka, istina je izašla.

      29. 4. 2019,   12:37
    • purgerica-mislim da smo već o tome debatirali. partizanski zločini (koji isto nemaju opravdanje) su bili posljedica ustaških klanja,otimanja,protjerivanja,proganjanja,zatvaranja,strijeljanja....ukratko sramota nacije. na kraju svoje balade pokrali zlato i uz pomoć crkve pobjegli i ostavi taj isti narod na milost i nemilost istim takvima.

      29. 4. 2019,   12:51
    • Dragi kolega, pojma vi nemate, vaši dosezi su bukvari i pokojni neuki Goldstajn. primite se čitanja, od arhiva do relevantne literature. Ne mora nužno biti hrvatska, u BG arhivima sve ima, a već se i kod nas objavljuje. I niste u pravu, osnivanje hrvatske vojske u to vrijeme bilo je samo reakcija na rasprostranjeno četništvo i klanja po hrvatskim krajevima, istočnom dijelu države, koju nam, zamisli ti to, oteše avnojevskim odlukama.

      29. 4. 2019,   12:54
    • purgerica ne nazivaj ustaše hrvatskom vojskom.hrvatska vojska su bili domobrani koji su također bili pogubljeni od njihove ruke ili prisilno unovaćeni pod kamu i samokres.

      29. 4. 2019,   13:07
    • purgerica rehabilitacijom koljača nisi ništa bolja od četnika koji paradiraju na ravnoj gori s kokardama. oni se brukaju u svojoj zemlji a naši u austriji. molim te objasni austrijancima kako si ti u pravu i da oni ne znaju povijest.-možda će dozvoliti misu u crnim uniformama.

      29. 4. 2019,   13:13
    • Da, bili su tada, u tim zlim vremenima hrvatska vojska. NDH je bila država sa svim obilježjima, i ustrojstvom. Eto,nešto malo, uz njihove nepouzdane komentare, možete pročitati o tim vremenima i kazalištu ali i filmu u to doba. Zamislite, knjiga su autori Snježana Banović (savjetnica kukuriku koalicije jedno vrijeme) i Rafaelić, onaj kaj je preuzeo HAVC nakon muljatora Hribara i nema dugo dao ostavku. Sve sam pročitala. PROFIL nakladnik, potražite, ulažite malo u svoje znanje. Puno podvala, al i dan danas glumište u Zg, prije svega HNK bazira svoje promocije, repertoar, i cijelo ustrojstvo na istim onim tekovinama iz tog vremena. Zanimljivo, kaj ne? A tek graditeljstvo i arhitektura. Pa slikarstvo! Ljudi, učiti treba. ISTINA, samo istina, bukvari su aut!

      29. 4. 2019,   13:22
    • Umjereni i Mbb, vi ste izgubljeni u bespucima“pobednicke istine“ sigurno ste sve vidjeli svojim ocima i bili svjedoci tih stravicnih zlocina koje stalno ponavljate, ili vam je to netko rekao? „Povjesnicari „ ili istoricari ko Goldsteini, Ivini, Klasici ili Jakovine, govorite o stotinama tisuca mrtvih , a dokaza niotkuda, pa prekopajte Taj Jasenovac, i sahranite posmrtne ostatke nevinih zrtava. Tko vam brani iskopavanja???

      29. 4. 2019,   16:18
    • Štovani kolega, ima jedna loguična stvar, pitanje: ako ih je bilo 700, 100 ili 82 tisuće kak to da barem 10 % njihovoh potomaka nema na komemoraciji? Gdje su? Dođe 50 politikanata, 100 snimatelja i novinarčeka, 100 ljudi iz zbora, voditelj, jedan ili dva svećenika. I, koliko je to? Dajte, mitologija je završila, raspala se ko kuća od karata.

      29. 4. 2019,   18:28
    • purgerica.cjenim tvoju načitanost i citiranje tebi odabranih članaka o stvarateljima ndh.o njihovom milosrđu i borbi za domovinu. slobodan sam zaključiti da sam čitao lijeve bukvare, boška buhu,i mirka i slavka.nisi nažalost usamljena u svom desničarenju. te bajke o velikim hrvatima u crnom razmjenjuj s hasanom,brunom esih i ljudima istog ili sličnog mišljenja. za preodgoj sam pre star.

      29. 4. 2019,   20:44
    • umjereni, ljepo priznanje, dakle zivio si u lazima i vjerovatno umrijet uvjeren u lazi, ...

      30. 4. 2019,   08:00
    • vjerovatno sam i dalje u zabludi. od napuhane cifre jugomašinerije o jasenovačkim žrtvama od 700-800 tisuća preko (70-80 tis) do današnjeg spa centra i kampa za odmor.naravno da prva brojka nije realna ali 70 000 je više nego dovoljno da više nitko ne spomene sds.

      30. 4. 2019,   08:11
    • umjereni, kolika je brojka realna, za isto da nitko vise ne ljubi petokraku?

      30. 4. 2019,   08:31
    • paci-fisto, a da se primite knjige Igora Vukića, puna dokumentacije, čisti dokumentarac. Možda prihvatite konačno i neke druge činjenice. Zamislite, svi dokumenti iz arhiva u Beogradu i Novom Sadu.

      30. 4. 2019,   15:20
  • Ova je dobra : "Koruški župan tražio od Kurza da zaustavi ustaško okupljanje". A da taj župan oda pičast tim nevinim, naglašavam nevinim žrtvama jednoga bezumlja, a koje je dozvolila austrijska vlada dopustivši stranoj vojsci da izvrši na njihovom teritoriju neviđeni posljeratni zločin.

    26. 4. 2019,   10:36
    • Djeca, žene i starci, te vojnici koji nisu imali krv na svojim rukama su NEVINE žrtve toga bezumlja.

      26. 4. 2019,   10:49
    • gospon jo2hn8ny@ vas poznavanje povijesti je fascinantno. koja je to austrijska vlada mogla ista dozvoliti ili zabraniti u svibnju *45-e?. jedina vlast u toj zemlji tada su bile okupacijske snage saveznika i englezi su samo potupili po zapovjedi koja je trazila da se svi suradnici 3 recha MORAJU predati do odredenog datuma i na podrucju gdje su djelovali. kao glupi pavelic to nije ucinio nego je produzio rat jos gotovo tijedan dana NAKON datuma odredenog za predaju znacajno je"kumovao"onome sto se je nakon toga dogodilo. nazalost oni koji su sudjelovali u borbama i povlacenju prema Austiji svim time su postali ODMETNICI bez prava da se pozovu na bilo koj ratni zakon i prava koja proisticu iz njega. normalno da to ne opravdava zlocine koji su se dogodili ali mijenja cijeli kontekst price pa saveznici i nisu postavljali puno puno pitanja o tome. i onako su diljem europesudili"sudovi ulice" suradnicima nacista a vesina presuda je ionako zavrsavala na najblizoj banderi. sto se tice"civila"na Blaiburgu i kriznom putu , vojnici nhd (i ustase i domobrani) su se MASOVNO presvlacili u civil (normalno da ni to ne opravdava pocinjene zlocine ali opet mijenja kontekst price). price o kriznom putu slusao sam od djetinjstva (dva vrlo, vrlo bliska rodaka su ga prezivjela-bili su u CIVILU kada su zarobljeni) pa nisam morao cekati 90-e da bi eto prvi puta cuo o tome. djed je uvijek znao reci kada bi pricao o tome"e jesu nas potaracali ali da smo mi pobjedili nijedan nam nebi pobjegao".

      26. 4. 2019,   11:37
    • To se zove rat nazalost. Glavno da je Ante sa ekipom i zlatom sebi sredio skupa sa crkvom prolaz do Argentine.

      26. 4. 2019,   11:40
    • kako sto mozete provjeriti ameri kada su oslobodili prvi konc logor na koj su naletjeli, vidjevsi sto je logor u stvari bio, znate li sto su ucinili? sakupili su prezivjele logorase podjelili im oruzje i"zazmirili". o da, bio je to pokolj u kojem je vjerojatno otislo i ponesto"nevinih"njemaca. ne treba braniti saveznike zbog onoga sto je pocinjeno krajem rata i u danima nakon zavrsetka istog ali ne treba braniti ni one koji su 5 godina zdusno gradili temelje na kojima su kasnije"vjesani". ovako se sve svodi na"nase"i"njihove"istine jer ona stvarna ne interesira ni jednu od strana a jedino ona nam omogucuje da jednom za svagda stavimo tocku na tu pricu

      26. 4. 2019,   11:45
    • Sve najgore o dezerteru Paveliću i ostavljanju predane vojske s civilima saveznicima na milost i nemilost. Zapovjednik zadnji ostaje nakon što se po konvenciji pravično zbrinu zarobljenici. Isto vrijedi za Vukovar, pravi branitelji od formata nisu izlazili iz Vukovara. Šteta što na bleiburško polje nije došao onaj zapovjednik savezničke vojske koji je u jednom gradu svo stanovništvo, s gradonačelnikom na čelu, proveo u koloni kroz koncentracijski logor. Za koji eto svi "nisu znali, vidjeli ni čuli". Nitko nije smio biti ubijen bez suđenja. Nitko. Čemu onda Nürnberg? Ah da, pa i pravedni saveznici su sravnili sa zemljom neke njemačke gradove pune i civila, kao što su vješanja po Parizu bila posve "uobičajena" nakon oslobođenja. Za što naravno nitko nije odgovarao. Kao ni za pokolj na bleiburgu. Ili Vukovaru. Priča se ponavlja samo kvaka je u tome u kojoj su nam ulozi tada bili preci ili mi sami.

      26. 4. 2019,   12:45
    • Ko je nevin nema od čega bježati..

      26. 4. 2019,   15:24
    • Paveliča nisu interesirali Hrvati, nego zlato koje je nakrao. A kakvo suđenje, koji su se htjeli predati jih su ubile ustaše i to jednu trečinu, dve trečine krenula u borbu u proboj pa su tako stradali u jednakopravnoj borbi. To je izpovjest tamo preživelog ustaša, sve drugo su izpravci istorije...

      26. 4. 2019,   15:34
    • Osijek-1@ kao i obicno u pravu ste. samo zadnje gnjide mogu kao zapovjednici ostaviti svoje vojnike (ili dio njih) i POBJECI. kada bi ratove vodila racunala ("pravilno"programirana) vjerujem da bi se postovala ratna i"civilna"pravila, ovako kada to rade ljudi na zalost jedino pravilo je pobjedi da te nebi sudili. do"naseg"rata imao sam poprilicno ostre stavove prema dogadajima na Blaiburgu i kriznom putu. nazalost kako i mi nismo izasli"cistih ruku"iz te price stavovi su mi poprlicno omeksali. zlocin je izgleda satavni dio SVAKOG rata a kao sto je receno u ratu prva pogiba ISTINA. poslije svatko ima svoje price a istina se sakriva (cesto vrlo duboko) negdje izmedu

      26. 4. 2019,   17:23
    • Grof grof@ ovo što ste napisali " Ko je nevin nema od čega bježati.. " - molim pojasnite bežaniju u Oluji iz SAO-jao ako nije problem?

      26. 4. 2019,   20:57
    • crazy mind@ znate jaako dobro kako se povijesni događaji gledaju kronološki, u prostoru i vremenu zbivanja. Činjenica je da su na Križnom putu i bleiburškom polju pobijeni ljudi bez suda, ne? Usporedba s "našim" ratom ne pije vodu. Napadnuti smo u svojim domovima, u svojoj državi kako god se onda zvala. Agresori su bili naoružani oružjem koje smo mi platili, a mi smo imali što ono? Rat je i od nekad vrlo poštenih civila ponekad napravio uvjetno rečeno zvijeri, a kod ponekih samo pokazao kakvi su bili i prije. Ogromna većina je bila časna i ostala do kraja takva (nećemo sad o lažnim braniteljima jer ta kategorija bar za mene ne postoji - dok se prvo ne objavi spisak dezertera i drugo postroje ratne postrojbe). Istina ne pogiba već ispliva prije ili poslije. Nažalost mnogi to nisu niti će glede Domovinskog rata doživjeti. Da je duboka slažem se i vjerujem da bi se (gotovo) svima nama percepcija drastično promijenila.

      26. 4. 2019,   21:02
    • pa i komunisti su bili progonjeni, zatvarani i ubijani u SVOJOJ drzavi a i mnogi drugi koji niti su bili komunisti niti su bili prijetnja ndh vec onak za svaki slucaj. sa druge strane jedan dio gradana NASE drzave se je pobunio protiv nje (ne pricam o opravdanosti nego o cinjenici). donekle razumijem one koji su sami prosli pakao (ili im je stradao netko u obitelji) pa pukli ali nazalost moja iskustva pokazuju da je daleko najveci dio"zvjeri"bio onaj koj nije imao ni jedan opravdani razlog da to postane. to su bili oni koji su imali predispozicije za zlocince pa im je rat samo dao priliku. ako cemo traziti izgovore za zvjerstva, pavelic je imao svoje, broz svoje, srbi svoje, mi svoje ali ostaje cinjenica da NISTA nemoze opravdati zlocine. ako mi za nase damo (bilo kakovo) opravdanje onda su i SVI drugi opravdani. sto se tice postrojavanje ratnih postrojbi, to se NECE dogoditi, pogledajte broj ratnih udruga a i vrlo je interesantan satav celnistava dobrog dijela njih

      27. 4. 2019,   10:01
    • Da, "dio" građana naše države se pobunio protiv države tj. ne države već matičnog naroda. Pa su u pomoć pozvali svoje, mudro sjedeći na dvije stolice (vidim po rezultatima da je upalilo). Savršeno razumijem one s razlogom za osvetu, mada nisam sama posegnula za takvim "mjerama" (nije da nisam mogla). Trebalo bi definirati zločin, razlučiti "civile" od civila, počinitelje od "počinitelja". Oprostite ali nije mi shvatljivo tražiti dlaku u jajetu u napadnutom narodu koji se branio u svom domu, dok se ne raščisti svaki do zadnjeg krivca za smrt preko 16000 osoba plus gotovo 2000 još nepronađenih, neovisno o nacionalnoj pripadnosti. Od nas se previše traži dok nam ništa nije dano za zadovoljštinu, pri čemu ni u primisli nemam ništa materijalno. Jasno mi je zašto se neće dopustiti postrojavanje ratnih postrojbi, a udruge su i tako formirali političari tražeći voljne /i neke prodane/ duše. Neki su s dobrim namjerama ali u kompi s krivim ljudima. Što će reći metode dinastije na vlasti od 45-te su perfidno usavršene, e da bi se otklonile i najmanje mogućnosti oporbe u Hrvata. Od kojih samo jedna jedina kategorija ima stvarni moralni kapacitet. Pa je po dotičnu dinastiju velika prijetnja, figurativno rečeno. Što ćete vi savršeno razumjeti:)

      27. 4. 2019,   10:53
    • mene su kao dijete naucili da"pometem svoje dvoriste"(i to idealno) da bi mogao prigovarati"susjedima"zbog smeca u njihovom. to su mi tako duboko usadili da mi je eto zivotna odrednica. nisam ja protiv one"oko za oko i zub za zub" ali sam protiv toga da se to radi kak bi ameri rekli neselektivno. za pocinioca zvjersta uopce nemam milosti, njemu treba omoguciti"uzivanje"u njegovim vlastitim metodama. medutim iskustvo je pokazalo da se racuni naplacuju uglavnom na onima koji NISU to zasluzili. meni na primjer od pocetka nije bilo jasno da se mi zdusno trudimo takmiciti sa cejenima u zlu (ne pisem o brojevima nego o metodama) i uvjek sam govorio PROTIV toga. kao sto sam vec naveo zbog toga sam od nasih dovoljno puta dobio OZBILJNO upozorenje da bi se i ja mogao baviti"ronjenjem"u ribnjaku ako ne zacepim gubec. za mene je zlocin bio i ostao zlocin i dalje ga nista, bas nista nemoze opravdati a najmanje to sto smo se mi branili

      27. 4. 2019,   16:39
    • Osijek-1 Pa to je nemoguče uspoređivati. 4 godine rata i jedna bitka . Pa normalno , da u Oluji civilno stanovništvo nije ništa skrivilo, a ipak je bilo sigurnije se maknuti, bilo je jasno rečeno sa strane precednika, da Srba u Lici neče biti. Međutim prebegle Srbe iz Hrvatske niko nije pobio, posle Oluje. Ovu kolonu civila je bombardirao poloprivredni avion, koje snimke više nikada nismo vidjeli iako ovi ljudi nisu bili naoružani. Blajburške žrtve su prije prestupa Avsrijske granice pobile u Sloveniji jednu vojnu jedinicu i bili su naoružani..

      27. 4. 2019,   19:03
    • Ne slažem se s vama, @crazy mind. Taj argument se izvlači uvijek, ali uvijek kad treba temeljito pročešljati zločine agresora. Koliko ih je u postotku na broj zločina do dana današnjega odgovaralo pred ijednim sudom? To je izvrtanje teza, obrnuta psihologija i sve tome slično. Nitko pri zdravoj pameti neće podržavati zločine, samo kreće se valjda od uzroka do posljedica. Otkad se kreće obratno? "Naše" takve se rješava tiho a ne kači na sva zvona da bi čejeni uživali. Napominjem da nismo imali ne profesionalnu, već ikakvu vojsku 90-te, javljali su se dragovoljci i uzimalo se sve uključujući maloljetnike. Oružje se moralo otimati, švercati, koristiti iznimno loše (posljedica je pobol i pomor branitelja katastrofalnih razmjera, iz borbenog sektora). O prvim zapovjednicima na nižim razinama ne bih ovom prilikom, i što se moglo očekivati? Kako uvijek u ratu vrijedi ona "država daje topove, bogati volove, sirotinja sinove" jedini čisti su oni koji zemlju i svoj dom nisu htjeli braniti. A mogli su. Gospodski, fino, poštujući konvencije. Nisam u pravu? Vidite koliko je to izokrenuto? Ne mislim na vas, to sigurno znate.

      27. 4. 2019,   19:41
    • Ma nemojte, @Grof grof? Tuđman je na sve moguće načine zvao Srbe da ostanu u svojim domovima, dok su ih vođe pobune pozivali na beganiju. Parirati ću vam vašim argumentom: nije li i civilima s bleiburga bilo sigurnije se maknuti? Molim izvore za ovu zadnju vašu tvrdnju glede blajburških žrtava?

      27. 4. 2019,   19:43
    • Osijek-1Poštovani, puno sam pročitao , puno sam razgovarao i čuo na TV o Bljburgu. Ja sam razumio to tako: Ustaše su pokupile svoje obitel i zajedno putuju u Avstriju. Tamo se desilo što se desilo. Bili su obkoljeni, jedan dio se hteo predati ove su potukli Ustaše Ostatak je krenuo u proboj a nije uspio. (To je pričao preživjeli ustaša Blajburga..) Trebamo realno razmišljati, da su ustaše u 4 godine likvidirali mnoge ljude. E sat ostatak preživljelih ( čuo sam od mnogih ) pokušaju se odvojiti od mukih žene i djeca, žene koje su bile ovo zavračaju, kud muž tud i ja. Ali ovaj ostatak imao je 100% suđenj, a znam da nije mogao tamo nitko proči. ( U mojoj kuči je izpričao sad več preminuli borac drugog svetskog rata Ličan: 1945 bio sam komandant grada Samobora i od nekde dovukli 2 ustaša , kod pretrage papira kod jednog nađu sliko kako mom bratu sa pilom amerikankom režu glavu, ja ne volim izpričati kako su prošla ta dva čoveka.) Oda nadalje,, prije možda i 10-15 godina u sinim satima posle pola noči gledam HTV 1, novinar priča sa mlađom osobom koji uporno trdi : hrvatski život vredi dva druga života pa oda 5 na kraju 10 Drugih života. Ovako se ne odgaja mladež. Bio sam u Bosni, pričao sa ljudima muslimanima koji su ratovali između sebe 4 godine. Moje pitaje: kako je kat se sada sretnete. Odgovor: Sada skupa pijemo , ko je šta dobijo je dobijo, ali sve se zna tko je gde bio tko je šta radio. Ovo je meni bilo smešno. LP

      27. 4. 2019,   20:31
    • Osijek-1@ svatko od nas ima pravo na svoje misljenje (to nas svakako ne cini neprijateljima). da se referiram na oslobodilacke akcije, istina je da se je sluzbeno pozivalo pobunjenike da ostanu i garantirala im se sigurnost ali stanje na terenu je bilo PONEKAD drugacije. neposredno nakon akcija na terenu su cesto djelovale razne postrojbe pa se je dogadalo da pojedine grupice obilaze one koji su odlucili ostati i"ubjeduju"ih ta to nebi nikako bilo pametno (sjetite se akcije"Bljesak"). nakon posjeta takovih"humanitaraca"preostalo stanovnistvo je MASOVNO kretalo prema bosni i srbiji (konvoji u pratnji un-a). nakon sto su prenijeli svoja iskustva sa ostajanjem tesko je bilo ocekivati da ostatak srbe nece shvatiti"poruku pisca". cak i nakon Oluje se se dogadali pojedini zlocini iako je broj ostalih bio gotovo zanemariv. jedno je ono sto se prica a nesto savim drugo ono sto se zbiva naterenu pogotovo do trenutka uspšostave kakove takove civilne vlasti. za mene oosobno bi pravljenje razlike u zlocinu"nasih"i"njihovih"znacilo da su i partizani bili potpuno u pravu jer i njih su mucili i ubijali u njihovoj zemlji pa kada ism se pruzila prilika....

      27. 4. 2019,   22:07
    • crazy mind@ sami ste lijepo napisali gore: pobunjenici. Oni su to normalno bili noseci pero karden košuljice, gucci cipelice, kravate i smokinge dok su nam veselo mahali? Ili su imali ponešto drugo "na sebi"? Vjerovali su svojim vođama tada, kao i onda kad su dizane barikade i ostalo. Ste sigurni da ti koji su ih uvjeravali nisu bili njihovi? Složiti ću se s vama, načelno, onog trenutka kad se budu pobrojali svi zločini u svim ratovima, kronološki i brojčano. Mučno mi je od imputiranja stalno neke krivnje hrvatskom narodu. Primjer: svi znaju ime jedne ubijene djevojčice u mafijaškoj akciji. Ti isti ne znaju, bar 95% njih, ime niti jednog ubijenog brodskog ili vukovarskog djeteta. Čudno ili ne? Lp

      27. 4. 2019,   22:59
  • Hoće li već netko od političara koje uzalud plaćamo, pokrenuti riješavanje tog pitanja jer Ustaša u Hrvatskoj odavno nema. Oni koji danas taj pokret povezuju sa stoljetnom težnjom hrvatskog naroda za neovišnošću su beznačajni jer smo mi neovisnost ponovo izborili kroz Domovinski rat. Stradanja hrvatskog naroda ne smijemo i nećemo zaboraviti. I danas postoje oni koji se trude omalovažiti zločnie, ubojstva na tisuće ljudi koji su bili krivi što su hrvati.

    26. 4. 2019,   10:06
    • hrvati su ratovali i u partizanima i to u daleko značajnijem broju. a ratovali su protiv hrvatske ustašije. koja je bila kriva što je ustašija, a ne što je hrvatija!

      26. 4. 2019,   10:16
    • Ako treba slaviti "stoljetnu težnju hrvatskog naroda za neovisnošću" koja je rezultirala poklanjanjem fašistima djelova Hrvatske, služenjem fašistima, vlastitim rasnim zakonima - e onda smo stvarno nisko pali. Omalovažavanje zločina? A što je ono bilo u Jasenovcu? Kupke, ljetovalište....

      26. 4. 2019,   10:23
    • Domovinski rat? Sloboda? Rat je poslužio za prodaju državne imovine, putem nasilne likvidacije imovine. Dok su neki polagali svoj život drugi su likvidirali poduzeća. 20+ godina kasnije, prodajemo ono malo što je ostalo EU, SAD i Kini. Blagajna je prazna, zemlja opustošena, stanovnika sve manje. Sloboda... Ha ha ha. Bilo bi smiješno da nje tužno

      26. 4. 2019,   10:37
    • a tko će odgovarati i za ubijene hrvate koje su ustaše ubile? trebamo krenuti dalje, a ne veličati zločince i to još u tuđoj zemlji

      26. 4. 2019,   10:56
    • Evo jedan prijedlog, onako malo radikalan... A da zaboravimo na trenutak na prošlost i okrenemo se budućnosti? Ovim tempom ćemo uvijek tražiti nekog krivca i odgovornog.

      26. 4. 2019,   12:10
  • Na zastavama samo natpisi Tomislavgrad i Imotski... Užas.

    26. 4. 2019,   12:24
  • Jedino HR podržava ustaški(fašistički) dernek pod pokroviteljstvom i podrškom vlade,jadno da jadnije ne može biti,Austrija bi zbog svog ugleda trebala trajno zabraniti to okupljanje kad to naši ne mogu

    26. 4. 2019,   12:28
  • Još jedna austrijska lekcija našim "domoljubima"

    26. 4. 2019,   15:20