Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Lažni pilot bez dozvole više od 20 godina upravljao avionima

Ulovili su ga kada je na letu iz Južnoafričke Republike prema Frankfurtu radio čudne manevre u švicarskom zračnom prostoru. Nikome nije bilo jasno što izvodi s avionom

William Chandler ugrozio je tisuće života. Više od 20 godina upravljao je avionima, a nikad nije polagao letački ispit. Skoro cijelu karijeru proveo je u South African Airways (SAA) gdje se uspio zaposliti zahvaljujući krivotvorenim dokumentima.

SAA je njegove lažne papire otkrio kada su istraživali incident iz studenog prošle godine, koji se dogodio kada je je let SA206 letio kroz švicarski zračni prostor, piše Mirror.

Foto: Facebook

Na letu od Južnoafričke Republike do Frankfurta, kao kopilot je preuzeo kontrolu nad avionom i izvodio čudne manevre.

- Nekoliko puta čudno je skrenuo. Ti manevri nisu nikome bili jasni pa su po slijetanju morali napisati sigurnosni izvještaj. Njegovi manevri navodno su uzrokovali i određene probleme na samoj letjelici - izjavio je glasnogovornik SAA.

Dobro upućeni stručnjaci kažu kako je 'alarm trebao zazvoniti' već kada je Chandler odbio unaprjeđenje u kapetana, jer bi to značilo da mora ponovno polagati letački ispit.

Foto: Facebook

Tvrtki SAA pristupio je u siječnju 1994. godine, a svi koji su s njim u tom trenutku zaposleni, postali su kapetani 2005. godine dok je on ostao kopilot. Prije toga, u SAA radio je kao inženjer. Podnio je ostavku čim je postalo jasno da je letio s lažnim papirima.

Kao kopilot zarađivao je između 415.000 i 2,8 milijuna kuna godišnje, a u SAA sada razmišljaju o tužbi kojom bi vratili barem dio tog novca.

Komentari (26)
  • Ako u 20 godina nije nikoga ubio onda bi mu ponudio besplatno polaganje da čovjek dobije konačno papire da zna letiti.

    3. 3. 2019,   10:49
  • Pa ako je čovjek 20 godina vozio avion bez licence onda je očito da ga zna voziti bolje od većine onih koji bi mu kao trebali izdati tu licencu. Piloti drame o ne znam kakvim uvjetima za dobivanje licence zato da bi broj pilota ostao limitiran kako bi oni mogli ucjenjivati poslodavce za veću plaču. Kad se, kao u USA, licenciranje liberalizira i demokratizira piloti lete za kikiriki sukladno uvjetima na slobodnom tržištu radne snage. A ne kao kod nas gdje "orlovi" iz CA beru nebulozno velike plače i stalno firmu guraju u gubitke koje na kraju pokrivaju porezni obveznici.

    3. 3. 2019,   11:15
  • Pa on je plaću odradio, što bi mu uzimali?

    3. 3. 2019,   11:15