Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Lovro: Upisat ću fakultet kad promijene nepravedna pravila

Komentari (302)
  • Ovo je idiotarija - čovjek traži posebni tretman (trenutno vrijedi isto za njega kao i za sve druge) i onda govori o nepravednosti sustava??? Koji k? Da ni ne pričamo da se čovjek ne može upisati na TVZ na koji se definitivno nije nimalo teško upisati. A ako mu uopće nije potrebno školovanje onda o čemu uopće pričamo? I usput zvati nekog tko se ne može upisati na neko učilište ili faks po normalnim kriterijima novim Teslom je smiješno -- Tesla nije Edison i slični da je nabadao moguća rješenja ('izumio 1000 načina kako ne napraviti žarulju' - Edison) dok nije pogodio jedno koje radi. Tesla je znao teoriju i znastveno dolazio do svojih eksperimenata... Nekako mi to nije analogno s nedovoljnim poznavanjem teorije da se upiše TVZ.... Dečko možda stvarno je talentiran za inovacije, ali ovo što govori je potpuno glupo i jednostavno netočno.

    10. 11. 2014,   08:23
    • Smijem li znati tvoje mišljenje o TVZ-u kao i znaš li kriterije za upis na TVZ-ELO?

      10. 11. 2014,   08:39
    • ---> http : // www.tvz.hr / studiji / strucni-studij-elektrotehnike / upisi / Ako ti je potrebna informacija...

      10. 11. 2014,   08:45
    • Normalno kad kažem da nije teško upisati govorim u usporedbi s tehničkim fakultetima -- a pogotovo ima težinu ako govorimo o čovjeku koji u članku ima epitet 'genijalac'

      10. 11. 2014,   08:47
    • Bravo, sada pronađi kriterije upsia na FER, usporedi koliko se ljudi po generaciji prima na FER i TVZ. Onda razmisli što je po kriterijima lakše upisati. Ne govorimo o kvaliteti obrazovnih ustanova iako bi se i o tome moglo razgovorati već samo o kriteriju upisa :) Lp

      10. 11. 2014,   08:50
    • Latz zato si ti budala a on genijalac

      10. 11. 2014,   08:54
    • A sta bi trebalo, on da upise fakultet jer je genijalac i nije prosao maturu, a netko ko je prosao maturu da ispasta i ne upise zbog njega?

      10. 11. 2014,   09:05
    • svi smo mi imali predmete u školi koje volimo više i manje, ali ih je trebalo naučit sve i položit maturu i točka. Osim toga meni se pari da je ovo više inat, i ne znam zašto je ovo u novinama kad dečko može najnormalnije upisati sljedeće godine željeni kakultet. Moj brat npr. nije mogao upisat muzičku akademiju jer je na maturi pao matematiku, pa nije završio u novinama nego se trudi upisati na sljedećim rokovima.

      10. 11. 2014,   09:14
    • Bi vidio vas koji ovo podržavaju da vam netko mimo pravila oduzme mjesto koje vam je po vašem uspjehu i testiranju pripalo -- pravila su kakva jesu - trebale bi se vrednovati međunarodne nagrade za inovacije, ali se ne vrednuju. Treba ih mijenjati. Da ste pogledali tablicu uvjeta za upis na TVZ-u vidjeli bi da je za upis Hrvatski dovoljno samo proći jer ne ulazi u bodove, ali je uvjet za polaganje mature -- ako nisi položio maturu ne možeš se upisati. Ne moraš imati dobar rezultat iz Hrvatskog, samo proći. Što se tiče upisa na FER eko01 -- http : // www.fer.unizg.hr / _download / repository / uvjeti__za_upis_2014-15_-_final . pdf -- pa čitaj. Ali je i veća konkurencija po uspjehu u prethodnom školovanju i po tome da oni s boljim uspjehom pokušavaju ići na FER (kao i ovaj iz članka originalno), a ne na TVZ. Čovjek ima 23 godine, mogao je više puta ponovno probati položiti maturu i da ju položi ne bi imao problema pri upisu ni na FER vjerujem, a ni na TVZ --- ali je on odmah zaključio da to nema smisla, ali se svejedno žali ....

      10. 11. 2014,   09:53
    • taj decko nema disciplinu. a bez discipline nema ni uspjeha. sto vi mislite da onaj decko od neki dan koji je osvojio prvu nagradu na svjetskom takmicenju u matematici voli sve predmete u skoli? ili ona cura koja sad radi na mit-u? ili da su ivana djikica zanimali svi predmeti u skoli? ako ti treba formalno obrazovanje i diploma, pokazi disciplinu i socijalnu inteligenciju. zavrsi faks. kroz faks ti se mogu otvoriti razne mogucnosti: stipendije vani, postdiplomski na najboljim sveucilistima svijeta, ako si genijalac. umjesto toga, lovro odabrao da se duri vec godinama na nas obrazovni sistem. koliko god genijalan bio, ponasa se glupavo.

      10. 11. 2014,   10:33
    • ako nije sposoban položit nižu razinu hrvatskoga na maturi, onda ni nije za faks bez uvrede ikome. ja tu ne vidim nikakve nepravednosti. završil sam tehničku školu, bez problema dal maturu i upisal faks,a ne moram pričat kako hrvatski skoro niko nije učil nego su nam prioriteti bili stručni predmeti, pa smo na krajui svi položili maturu i taj hrvatski kojeg smo se potrudili naučit nekoliko dana, dovoljno za položit. radilo se o klasičnoj maturi, ali koliko sam vidil državnu maturu, nema neke razlike jer smo za faks polagali prijamni ispit iz matematike, fizike i informatike čini mi se.

      10. 11. 2014,   10:44
    • Ova govori "takmičenje", a pametuje zašto lik nije prošao maturu i to iz hrvatskog jezika, o zemljo otvori se!

      10. 11. 2014,   11:02
    • u jbt. evo, natjecanje. jesam sad polozila "maturu"? ti si bas pogodio bit komentara. sad se baci u taj otvor u zemlji.

      10. 11. 2014,   11:03
    • A od ovog drugog brat ne može upisati muzičku umjesto glazbenu akademiju, otkuda ste vi ljudi i je li ovo hrv. portal ili što?

      10. 11. 2014,   11:04
    • prvo ne slažem se sa hrpom usmjerenih komentara ovdje, na čelu sa ovim prvim! Dakle Latz čovjeku ne leži hrvatski, radi toga pada maturu i ne uspijeva upisati faks koji bi želio, da li zato mora biti izopćen iz daljjeg školovanja jer mu jedan segment znanja koji mu nije niti potreban, ne leži?! Najveći krimen ovog školskog sustava jest upravo ta širina gradiva i predmeta koja je nepotrebna. Da bi jedan elektroničar postigao vrhunske rezultate u informatici i isprofilirao svoje tehničko znanje, treba mu obavezno i hrvatski? Ma zašto???

      10. 11. 2014,   11:26
    • Eh, uzalud si pisal eseje kad podržavaš lihvara eddisona naspram čovjeka koji je htio buducnost podjelit ljudima a ne prodat. Čudna si ti biljka.

      10. 11. 2014,   11:27
    • Radije prijemni nego ovo -- ali kad netko kaže da nije u stanju položiti (što mu je tad kad je odustao bilo potrebno -- i da on je odustao - nije ni pokušao ponovno) nižu razinu hrvatskog. Jer samo to mu je bilo potrebno, samo položiti nižu razinu -- a to je stvarno minimum, minumuma -- ispadne da uistinu ne poznaje vlastiti jezik ili ga jednostavno zaboli. Ako je ovo drugo onda me zanima kako će uopće funkcionirati na fakultetu jer na svima imaš i dio predmeta koji objektivno ne zanimaju sve studente, a dio su obaveznog kurikuluma za sve.... i od tog će odustati pa reći kako je nepravedno? Mogao je kao i svi ostali, za sljedeći put, a njegova je odluka da jednosavno odustane od polaganja i onda sa 23. godine tek da se pojavi članak, nabubati to što treba, taj minimum - proći i upisati normalno faks. Ne govorimo o tome da mora biti renesansni čovjek i briljirati i u Hrvatskom, potreban mu je minimum znanja koji nije nerazumno očekivati od ikog.

      10. 11. 2014,   11:33
    • Nevertikala obično imaš razumna stajališta, ali ovo tvoje nikako ne mogu razumjeti... niti jednom kreativcu nije potrebna disciplina u toj mjeri ku ti navodiš pod imperativ! štoviše disciplina i jedoobraznost ubijaju kreativnost i odvlače pažnju od drugačijeg čitaj inovativnijeg razmišljanja... ja se protivim tome da se djecu štanca u školama po istim obrascima i ukalupljuje u ograničenja jednobraznosti, kad oni to definitivno nisu! Dok god ne izađemo iz te fame da svi moramo biti isti i da svi moramo zadovoljavati jednake kriterije, dotle ćemo propuštati genijalce, a kroz sito će nam se lako provlačiti razni štreberčići koji eto poslušno rade što se od njih traži, zadovoljavaju sve diktirane kriterije, ali nemaju ni trunke osobne inovativnosti i proaktivnosti da išta osmisle sami, nego će vječno biti paraziti sustava i čekati da im netko drugi osmisli što da rade... ja definitivno nisam za takvo društvo koje ne zna pomoći nadarenom učeniku da unaprijedi svoj dar, bez obzira na neke druge eventualne manjakvosti, na koje bi mu se moglo itekako progledati.

      10. 11. 2014,   11:33
    • Dakako da treba početi bodovati i međunarodne nagrade za inovacije i slično - to je greška, sustava -- a njegova greška je što je odustao i to na minornoj prepreci ...

      10. 11. 2014,   11:35
    • julian, bez discipline nema uspjeha. nije npr. jedan ivan djikic vrhunski znanstvenik samo jer je nadaren i vrlo inteligentan, nego i jer je vrlo discipliniran. i iz ovog nesavrsenog obrazovnog sustava izlaze fantasticni pojedinci koji stvaraju, izucavaju i cijenjeni su. studiranje ne spada pod obavezno obrazovanje i postoji citav niz ljudi koji su i bez fakulteta postigli nevjerojatno puno u zivotu. ali ni to nije islo bez zeljezne discipline i upornosti. a meni se cini da njemu upravo to nedostaje. on je svoj dar itekako mogao unaprijediti i unutar ovakvog obrazovnog sustava. mogao je dobiti stipendiju poslije mozda za neki vrhunski studij vani. na kraju krajeva, mogao je probati upisati neko od fantasticnih fakulteta vani. sto je on uradio? drzi vec pet godina lemilicu u ruci kao pomocni nastavnik u srednjoj skoli. ok, i to je castan posao. ali onda mi nemoj trubiti da zelis nesto vise a godinama si uvrijedjen jer te jedan faks nije primio. on gubi vrijeme i to je bedasto.

      10. 11. 2014,   11:46
    • @ubodepaodem Zagreb ima Muzičku akademiju Sveučilišta u Zagrebu, ne glazbenu. Ne lupaj bezveze kad nemaš ništa pametnoga za napisati.

      10. 11. 2014,   11:51
    • a zašto spominješ ivana đikića u kontekst s ovim momkom? Đikić je svojim habitusom težio ka znanstvenom radu i biti posvećen materiji istraživanja, a ovaj momak možda uopće nema toliko fanatične znanstvene porive, ali bi možda mogao itekako isprofilirati svoje znanje na fakultetu da mu je obrazovni sustav to dopustio. Zbog ovakvih slučajeva i zbog inertnosti sustava, polako će izumrijeti državno školstvo i primat će preuzeti usmjerene i fleksibilne privatne obrazovne ustanove. Oni će svojim marketingom znati privući takve nadarene "igrače", možda ih i stipendirati, pružit im napredak u sferi koja ih najviše zanima i tržištu ponudit možda jednog novog Steve Jobsa, s doduše manjkavim hrvatskim, al jel mu to baš najbitnije na svijetu, who cares? Kolko nas vrhunskih kirurga svakodnevno operira, a da ne zna derivacije i integrale, jel netko mari za to?!

      10. 11. 2014,   12:00
    • mogu spomenuti djikica, ili onu curu o kojoj su pisali prije par mjeseci a koja sad radi na mit-u, ili onog decka prije neki dan, koji osvaja sve moguce nagrade u matematici. svi su se oni morali baviti i predmetima koji ih manje, ili nikako ne zanimaju. zasto lovro hoce na faks? misli da ipak tamo moze nesto nauciti? ako je tako, daj se discipliniraj, zavrsi to, jer nakon toga ti se otvaraju velike mogucnosti ako si nadaren i genijalan, gdje se bavis bas onim sto te zanima. ali i tu moras pokazati disciplinu i upornost. s. jobs je bio fanaticno uporan i discipliniran, inace bi on drzao negdje lemilicu u srednjoj skoli. ako lovro ima neki sjajan izum s potencijalom, i ovako moze raditi na tome i postici s godinama uspjeh. ne bi bio ni prvi, ni zadni. ako svoje zahtjeve temelji samo na nekoliko skolskih nagrada, onda je nezreo, nema upornost i disciplinu da formalnim obrazovnim putem nesto postigne. jedan mlad, zdrav, i ocito tehnicki nadaren decko, kuka i gubi godine jer mu se hr obrazovni sistem ne svidja! nalupala bih ga, da je moj sin! (u prenesenom smislu, naravno)

      10. 11. 2014,   12:18
    • @Julian Manjkavim hrvatskim? Znaš li ti kako izgleda hrvatski jezik niža razina na drž. maturi? Doslovno da par dana prolistaš lektire i gramatiku i prošao si. Ali ovaj dečko ima drugi problem, a taj je disciplina i upornost. Talent i genijalnost ti je 10% uspjeha, ovo ostalo je trud i upornost.

      10. 11. 2014,   12:37
    • @Julian -- "a ovaj momak možda uopće nema toliko fanatične znanstvene porive, ali bi možda mogao itekako isprofilirati svoje znanje na fakultetu da mu je obrazovni sustav to dopustio." -- da mu je dopustio? Dopustio mu je -- to što je on odustao na prvoj prepreci je nešto drugo ...

      10. 11. 2014,   13:19
    • Škola Faust Vrančić prije nekoliko godina bila je škola s najvećim brojem neopravdanih izostanaka s nastave u Zagrebu, a učenici potpuno nezainteresirani za bilo što, razina znanja više nego mizerna, neprolazna na bilo kakvim ozbiljnijim prijamnim ispitima. Naravno da im je prolaznost na državnoj maturi nikakva i biti će i dalje niska dokle god neće krenuti upisivati solidnije učenike a ne uglavnom propalitet iz zagrebačkih osnovnoh škola koji se ne može baš nigdje upisati !!!...

      10. 11. 2014,   14:39
    • Julian Assange,u potpunosti se slazem s tvojim misljenjem...bilo bi dobro da vec u srednjoj skoli djeca biraju sta ce slusati od nastave i da to na faxu usavrse...mislim da je to jedino ispravno rijesenje...ovako se trose na bespotrebne cinjenice

      11. 11. 2014,   00:18
    • @Madra Pa zar to u neku ruku i ne rade? Strukovne škole postoje zar ne? Ali naš sistem šteka u pogledu toga da djeca najčešće ne biraju škole prema tome što ih zanima već prema tome koliko bodova imaju. Strukovne škole traže manje bodova nego gimnazije, pa u frizerima/kozmetičarima/zidarima i xy zanimanjima imaš djecu koja nisu mogla upisati ništa drugo, pa su eto upisali to. Tu naš sistem šteka, uz to što previše informacija daje u pojedinim strukovnim školama. A opet je i to posljedica toga da danas upisuješ bilo kakav fakultet bez obzira na to koju si srednju školu završio...

      11. 11. 2014,   14:42
    • I onda dobiješ nadrkane frizerke, kozmetičarke i prodavačice koje preziru svoj posao, koja je svrha tih strukovnih škola? Trebala bi postojati neka opća strukovna gdje bi svi nesvrstani mogli ići, a ne ih tjerati u zanimanja koja ih ne zanimaju, ali nemaju bodova, a u određene strukovne upisivati samo one koji to stvarno žele raditi!

      11. 11. 2014,   19:48
    • Boli me ona stvar koliko izuma ima, čovjek koji u 5 godina nije u stanju položiti nižu maturu iz hrvatskog jezika (a da nema neke poteškoće), nikako nije genijalac! Genijalac bi možda i pao prvi put, no odmah sljedeće godine probao ponovno, smislivši usput kako da se pripremi i uspješno riješi tu maturu.

      11. 11. 2014,   19:59
    • genijalac NIKAD ne bi bio rob sistema, već bi kao rijeka pronašao svoje novo korito i izdubio si svoj put... a takav kruti neosvješteni sistem se može samo sramiti što mu genijalci nalaze stranputice i završavaju izvan granica! mene to osobito užasava, jer je budućnost ove zemlje rezervirana samo za sistemske idiokrate, a ne za posebne vizionare i kreativne pokretače društva!

      11. 11. 2014,   20:40
    • Kakav rob sistema? O čemu ti? Čovjek je doslovno sljedeću godinu (nakon pada) trebao posvetiti za učenje tog prokletog hrvatskog. Od cijele te godine bi manje od 5% trebao provest učeći. Svo ostalo vrijeme je mogao raditi na svom portfelju, zaposliti se negdje itd. Godina dana za naučiti taj jedan ispit je i više nego dosta jednom "genijalcu".

      11. 11. 2014,   21:38
    • Evo jedan primjer, moj sin je gimnazijalac s prosjekom 5,0...predmete koje ne voli tj.ne zanimaju ga su latinski i glazbeni,frustriran je koliko vremena provodi uceci ih, trebaju mu ocjene zbog prosjeka za fax,dok matematiku i fiziku rjesava 100 /...mislim da je htio glazbeno obrazovanje upisao bi glazbenu skolu....ne kazem da mu ne treba osnovna kultura iz glazbenog ali ovo je pretjerano...ucenici bi sami trebali birati kolko neki predmet zele slusati,tj koliko im je bitno ili nebitno za daljnje skolovanje

      12. 11. 2014,   00:36
    • Juliane, bravo za komentare

      12. 11. 2014,   00:38
    • @madra -- širina znanja nikad nije za baciti, gradi kulturu, a govoriš o dva predmeta koji se gimnazijama koje nisu opća ili klasična ne predaju uopće nakon 2. razreda i opseg koji pokrivaju je toliko mali da frustracija tvog sina ne može izlaziti iz vremena koje troši na učenje jer ne može biti toliko veliko ako je toliko inteligentan da ostalo svladava bez problema nego jednostavne preferencije --- ne da mu se na to trošiti ikakvo vrijeme.

      12. 11. 2014,   06:51
    • @Julian --- istina, genijalac (o kakvom ti pričaš, a ne samo osoba visoke inteligencije) bi trebao biti i i osoba nevjerojatne motivacije i strasti za ono što voli --- takav sigurno ne bi odustao od nečeg što želi nakon prvog posrtanja tako da o čemu uopće pričamo?

      12. 11. 2014,   06:52
    • Latz i opet netočno, zašto bi jednog genijalca koji je usmjeren striktno na tehničko polje netko do besvijesti mučio latinskim??? a kao obrazloženje mu dao - "široka kultura ti neće škodit"! ma daj molim te! Zašto netko tko je vrhunski pedijatar ili kirurg mora biti maltretiran derivacijama i integralima?! uz opet jednako mučno obrazloženje - "široka kultura ti neće škodit"! E pa hoće gospodo draga, neki će jednostavno reć DOSTA mi je tog nesuvislog maltretiranja i otić u društvo i zajednicu koja je fleksibilnija po tom pitanju i učinkovitija u pogledu iskorištavanja onog najbitnijeg - njegovog talenta i genijalnosti i dati posebnu podršku tome, a ne širenja "opće kulture"! Naše školovanje je usporedimo li to sa recimo atletikom, ko da imaš čovjeka koji je apsolutno nadaren i potencijalan za disciplinu - sprint, ali ga radi "općeg znanja i kulture" svi tjeraju da vježba i skok u vis i skok s motkom i bacanje kugle i maraton na 42km... jel to potrebno? hoće li takav ikad postić vrhunski rezultat u onome za što je najviše talentiran?! naravno da neće, ali ćete svi ovdje imat obrazloženje "ma mogo je sjest i naučit to bacanje kugle u godinu dana" pa da se konačno može posvetit svom sprintu, jer ako je takav genijalac to mu ne smije bit problem!!! Sorry al meni je to nebuloza. A čekati da to konačno i ovaj naš inertni obrazovni sustav shvati koliko griješi, a jednom će morat, je nažalost gubljenje generacija i generacija nadarrene djece i njihovo ubijanje interesa za napredovanjem, upravo takvim ukalupljivanjem u prosječnost i jednoobraznost sustava!!!

      12. 11. 2014,   13:52
    • @Julian "zašto bi jednog genijalca koji je usmjeren striktno na tehničko polje netko do besvijesti mučio latinskim???"- Do besvjesti mučio latinskim? U svim gimnazijama to ti je prva dva razreda srednje škole, i to samo osnove. Uostalom svako društvo ima svoja pravila, i niti jedno društvo nije "fleksibilno" kad se radi o njegovim pravilima i odstupanjima. Samo da te pitam, što misliš zašto ovaj naš genijalac iz članka nije već na fakultetu u Austriji?

      12. 11. 2014,   15:16
    • pzn imaš li ti djece uopće? jer tako osorno nastupaš ko da je naš obrazovni sustav u namanju ruku najidealniji na svijetu! ova debata je ionako nadišla moje argumente. Sad vidim više nemaš argumene kojima bi opravdala inertnost i nebuloznost našeg sustava, pa priskačeš pamfletima omalovađavanja "zašto već nije u Austriji" ili jeftinih štoseva podrške tipa "niti jedno društvo nije fleksibilno". Ja ti govorim cijelo vrijeme da ovom obrazovnom sustavu treba debeli facelifting, a ti štreberski usmjereno priklanjaš se usađenim stereotipima ispranog moždanog sadržaja i samo pomirljivim slijeganjem ramenima tipa - nemrem promjenit, pa mi je pametnije bit ovca ko i svi ostali, ne isticat se i ne talasat!

      12. 11. 2014,   15:27
    • ak je tebi tak lakše samo ti uživaj, al ovaj dečko iz članka itekako ima pravo na svoj revolt. Da smo kao društvo složni i da razmišljamo proaktivno a ne ispranih mozgova inertno, svi bismo dečku dali podršku i napravili na taj način presing sustavu da se mijenja! uz ovakve zdušne zagovaratelje neće se nikad promjeniti, samo će privatni fleksibilni edukatori preuzet primat. I onda ćeš imat mastodonstki državni školski sustav za siromašne i onaj napredni fleksibilni koji ulaže u poticanje posebnih darovitosti za one bogate! živila diskriminacija po ekonomskoj liniji!!!

      12. 11. 2014,   15:31
    • @Julian Već sam ti na tvom prethodnom komentaru napisala da ne čitaš baš pozorno tuđe komentare, pa stavljaš riječi u usta koje nitko nije rekao. Gdje sam ja to rekla da je naš sustav uopće idealan, a kamoli najidealniji? Nigdje! No, to što nije idealan ne znači da je apsolutno svaka stavka u njemu loša. Okreni se oko sebe, nigdje u svijetu nećeš naići na hrpu sretnih veselih skakutavih ljudi koji samo rade ono što im se sviđa i ono što ih zanima. Zar ti zaista misliš da ja u toj utopiji ne bih voljela živjeti? Ali ta utopija dragi moj ne postoji, i nikad neće moći postojati, pa zašto uopće diskutirati oko tako nečega. Mene nervira stav nekih ljudi, kad počnu preuveličavati određene stvari. Kao ova žena koja kaže da njen sin svaki dan se muči do besvjesti s latinskim i glazbenim, a vjerujem da njegog sina isto to pitam bi odgovorio : " Pa glup mi je predmet i neda mi ga se učiti i ne želim mu posvetiti niti minute svog vremena". Također preuveličavanje imamo i u ovom članku, zapravo malo sam rekla, prenemaganje viče iz ovog članka. I nadalje, to što je naš sustav pun praznina , kao i dobar dio sustava u svijetu, ne opravdava ovog dečka što nije uspio doći do željenog cilja. Jer bi ti i još par ljudi opravdali totalnu nezainteresiranost, neambicioznost i još par stvari ovog dečka sa našim obrazovnim sustavom punim praznina. Ma daj. Zato te i pitam, ako je problem samo u našem obrazovnom sustavu, zašto ovaj dečko ne studira u Austriji?

      12. 11. 2014,   15:50
    • I Nastavak... Meni je to vrlo logično pitanje, ne znam za tebe. Našem sustavu je potrebna totalna reorganizacija, a posebice promjena načina upisa u srednje škole i fakultete. No, opet ni taj obrazovni sustav neće se baviti samo i isključivo stvarima koje nekoga zanimaju, jer je opće znanje bitna stavka svakog čovjeka. Ako djetetu kažeš da može samo učiti jedno, a da ne treba nikad dotaknuti drugo jer mu je dosadno, vrlo brzo ćeš dobiti apsolutno nesposobnog čovjeka za život. Ono što učiš u školi nije uvijek nužno za tvoje intelektualne sposobnosti, već da se čovjek ne razmazi i da nauči raditi ponekad ono što mu se ne sviđa. E i ta stavka u našem sustavu šteka. P.S. Postani malo samokritičan, jer se predstavljaš kao vrlo inteligentna osoba koja razmišlja drugačije od drugih. A onda u istom tom komentaru svakoga tko se protivi tvom mišljenju nazivaš "štreberom ispranog mozga" i još par vrlo lijepih epiteta, a ne shvaćaš ni sam da te upravo ta rečenica svrstala među te OVCE o kojima ti pričaš! ;)

      12. 11. 2014,   15:50
    • vidi ovog juliane. jel i ovaj ispranog mozga? ali ovaj ne kuka, nego radi na svom cilju. i dotice se najveceg problema hr skolstva: bubanja informacija a ne razvija se kriticko i reflektirano razmisljanje. ali i tu najvise stradaju prosjecni ucenici. genijalci i lumeni imaju viziju, idu dalje. ali nista bez upornosti. http://www.24sata.hr/news/konobario-preko-ljeta-i-otisao-na-princeton-i-sad-je-najbolji-392984

      12. 11. 2014,   16:32
    • "nigdje u svijetu nećeš naići na hrpu sretnih veselih skakutavih ljudi koji samo rade ono što im se sviđa i ono što ih zanima. Ali ta utopija dragi moj ne postoji, i nikad neće moći postojati...." Ti očito nikad onda nisi čula za Google, Facebook i slične firme genijalaca, potaknute od istih takvih genijalaca... vidiš IPAK mjesto postoji i zamisli vraga, redom su to sve najuspješnije firme na svijetu! Ma kako ih nije sram toliku slobodu omogućit svojim genijalcima i razvijanje u smjeru koji im najviše leži, jel da?! gle zaboravi ironiju ona je samo u duhu kontrasta da shvatiš da su takva mjesta puno bolja i puno suvislija i na kraju krajeva puno uspješnija!!! nemam više komentara na ovu kobasicu od debate, a ti pokušaj iščitat smisao iz mojih postova ovdje! pozzz

      12. 11. 2014,   16:33
    • hahaha nevertikala, pa nisi mogla bolji primjer upotrijebit u korist mojih teza: 1. čovjek otišao van, jer očito u našem školskom sistemu nije našao smisao za sebe, 2. "širina koju smo mi primjenjivali, primjerice u književnosti ili povijesti, i nije posebno korisna ako se ne odlučite baviti tom granom" (problem koji upravo ima Lovro, a o kojoj tupim u bar 20 komentara), 3. "Drugi problem je što učenici dobiju previše informacija koje moraju pamtiti umjesto da ih razumiju i kritički razmišljaju" (ista stvar koju sam navodio vrlo kritički prema našem sustavu), 4. "prosječnost jednostavno nije opcija" (a to naš sustav upravo producira namjerno)..... i daj mi molim te objasni kojim povodom si mi stavila ovaj link, osim kaj ti mogu zahvalit na njemu???

      12. 11. 2014,   16:42
    • ljudi jel vi uopće kužite zašto je 24 sata postavio cijelu ovu rubriku o našem školstvu i zašto šiba sve ove primjere učenika, nastavnog osoblja, nesvakidašnjih ravnatelja škola, primjere i nebuloze sustava i sl.?!?!?! Sigurno zato jer nam je školstvo "milo cvijeće"!!!!

      12. 11. 2014,   16:45
    • JA...da zasto je postavio? pa zbog citanosti covjece....niko me ne moze uvjeriti kako iza ovoga stoji struka ili zelja za boljim obrazovanjem....klikni da me pratis, ako nije problem...

      12. 11. 2014,   16:50
    • juliane, ne vrijedi diskutirati ako neces procititi sve. na koji nacin je njemu to skolavanje u hr nastetilo? upisao je jedan od najjacih faksova na svijetu. to je neuspjeh hr skolstva? mogao je sigurno i fer upisati, ali ocito je zelio vise. neuspjeh hr skolstva su ljudi koji zavrse faksove a nen nauce kriticki razmisljati, a ne lovro. lovri se ne da. sto lovro nije pokusao nista vani? sto se nije javio googleu? lovri se s 23 godine skriva iza skuta svojih srednjoskolskih profesora.

      12. 11. 2014,   16:54
    • i dajte nemojte molim vas lupat floskule da Lovro nema upornosti nakon 15 inovatorskih priznanja... kak je došao do 15, ak nije uporan i ako je površan, što mu silom želite imputirat??? isto tako mi smo društvo birokrata i totalno besmislene i neučinkovite administracije koja je gotovo jednako prožeta i u školstvo, jednakim načinom kao što te sustav prisiljava da znaš svaku povijesnu godinu nabubanu, svaku lektiru nabubanu i koje boje prsten nosi dužd u nekom tamo djelu, svakoj riječi iz Klaića znat značenje, svaki latinski naziv imat u malom prstu... da bi eto bio "uspješan" učenik, a pri tome ne znaš napravit samostalni kritički osvrt ni oko najbanalnije stvari, niti izrazit svoje proaktivno mišljenje ili vlastito osmišljen stav.

      12. 11. 2014,   16:55
    • @Julian Jesi uopće svjestan koliko se genijalci koji su izmislili te firme razlikuju od ovog dečka iz članka? Druga stvar, te firma su jedne od rijetkih firma u svijetu koje se dobro brinu za većinu svojih zaposlenika. No opet i tu vidiš sustav ponude i potražnje, ako ne daš sve od sebe, vrlo brzo će te zamijeniti sa nekim boljim od tebe. Ti non stop ne shvaćaš što ja tebi govorim, a to je da ovaj dečko neće nažalost nigdje završiti zbog svoje neupornosti. Ljudi poput Zuckerberga i Gatesa su totalna razlika od cijenjenog dečka iz članka...

      12. 11. 2014,   16:56
    • Julian se uhvatio necega sto mu ovdje nitko ne negira: da je nas skolski sustav pun rupa. no, lovro nije zrtva tog sustava. lumeni uvijek nadju svoj put. u losem skolstvu stradaju upravo prosjecni ucenici jer ih skola ne potice na kriticko, logicno razmisljanje, na reflekciju. a upravo oni trebaju najvise pomoci oko toga. lumeni to prodju. s vise, ili manje iritacija, ali oni nadju svoj put. mozes ti zatvarati oci pred tim koliko hoces, ali lovro s ovakvim stavom ne bi uspio nigdje. nema takvog skolstva koje ti dozvoljava da ucis samo ono sto se tebi da.

      12. 11. 2014,   17:01
    • opet nevertikala - pa ja u familiji imam čovjeka koji je lijevom nogom završio njihovo najjače sveučilište na jugoistočnoj obali kao najbolji student generacije u svih 4 godina collega, a otišao je zato jer nije mogao položit bubabujuću godinu jednog prosječno zahtjevnog faksa na zg sveučilištu. U USA je dobio takvu nevjerojatnu podlogu razumijevanja školskog gradiva, između ostalog shvatio konačno povijest, koju je kod nas učio samo u brojkama, a tamo uzročno posljedičnim vezama! Pitao sam ga za ocjenu školskog sistema, njihovom je dao 8/9, a našem 2/3! Njihovi studenti izlaze kao osposobljeni znalci neopterećeni "općim znanjem" (kojeg si btw mogu uvijek sami nadomjestit interesom), i sposobni ODMAH počet radit u bilo kojoj struci za koju su osposobljeni!

      12. 11. 2014,   17:04
    • zasto lovro nije pokusao nista vani ako mu ovaj obrazovni sistem ne odgovara? skrivati se s 23 godine iza skuta svojih srednjoskolskih nastavnika i duriti se na nas obrazovni sistem je super genijalno.

      12. 11. 2014,   17:05
    • Teoretizirate bezveze, govorite o dečku ni ne znajući njegove osobne afinitete i prilike. Možda si ništa ne može financijski priuštit osim našeg fakulteta, jer nije iz HDZ/SDP familije. Možda uopće ne želi vani doprinosit svojim znanjem, nego vlastitom društvu, povezan je s rodbinom, prijateljima, ima svoj bliski zavičaj i nosi mentalitetni ovog društva i ne želi zbog toga odlazit u bijeli svijet. Iz te perspektive što sad može napravit u ovom šugavom obrazovnom sustavu? naučit ipak bacat kuglu i skok u vis, da bi mogo uživat u sprintanju? ok, super, nadam se da će vaša djeca biti sretna s takvim razmišljanjem roditelja i pomirenjima. ja bih ipak svom djetetu želio promjene, korijenite i da ne zapne u životu kao ovaj mladić ili moj prijatelj taksista, na jednom čisto birokratnom problemu, kojim ga žele silom izjednačit s drugima! Točka!!!

      12. 11. 2014,   17:13
    • nevertikala jel se ti slušaš??? prvo omalovažavanje "iza skuta srednjoškolskih profesora" ti je jako nizak i plitak nivo poštovanja prema osobi, drugo to što dečka tjeraš van, ispoljavaš grozomorno ponašanje jedne desničarke Ruže Tomašić koja je sve kojima ne odgovara ovdje i pod ovim uvjetima lijepo "kulturno" nazvala "gostima" i pozvala da se isele... e pa vidiš ja to ne želim! ne želim da nam se sposobni ljude iseljavaju, a da ostaju oni drugi, jer bi to postupno bila čista idiokracija društva!!! a ja namjeravam ovdje živjeti doživotno i ne želim biti prisiljen iseliti se radi budućih idiokrata, stoga se zalažem da ovo društvo producira sposobne ljude, a prva karika na tom putu je školstvo. Kvalitetno, pravilno usmjereno, s mogućnošću izbora i napretka za iskakajuće posebne afinitete pojedinaca i time generiranja agilnih i sposobnih pojedinaca za društvo u kojem žive.

      12. 11. 2014,   17:22
    • @Julian Joj bože koliko natrabunjanih gluposti. USA oduvijek ima sistem koji stvara ljude sposobne za samo jedno područje i uči ih većinski samo o njihovoj državi i svega što se tiče njihove države. To je u jednu ruku prednost, u drugu nije, ovisi kako gledaš. A na ovaj drugi komentar ti pak ne znam uopće što bi rekla. Ti si sad pronašao tisuću razloga koji bi Lovru mogli obeshrabiti u postizanju cilja, ali opet ni to nema veze s ičim. Ako je htio studirati u inozemstvu a nema novaca, postoje stipendije, a ako si genijalac najmanji će ti problem biti dobiti jednu. Ako želi ostati u Hrvatskoj i voli ovaj zavičaj, zbog čega traži drugačiji tretman za sebe nego za sve ostale? U Hrvatskoj svatko ima pravo na obrazovanje pod istim uvjetima.. a ti bi upravo suprotno, dao nekome prednost na temelju čega? Znaš li ti koliko ljudi bi tražilo poseban tretman za sebe?

      12. 11. 2014,   17:24
    • JA...sokirana sam tvojom retorikom...ti si bio zadnji od koga bi to ocekivala....

      12. 11. 2014,   17:32
    • i ja sam UBER razočaran ovakvim stavovima održavanja stagnacije u društvu koje nam se direktno sunovraćuje u bezdan bez povratka! Ja vam tvrdim fleksibilni privatni sektor će napravit ovo što vam ja govorim, personalizirat obrazovni sustav i ode školstvo u bananu, jer ćete vidjet što tek znači kad jednake mogućnosti obrazovanja nisu svima dostupne, nego kvaliteta u pristupu prema napretku pojedinca ovisi o financijskoj moći njegovih roditelja! fakat mi se više neda o toj temi... srdačan pozdrav svim sudionicima rasprave!

      12. 11. 2014,   17:39
    • @Julian Ti si taj koji tražiš poseban tretman za određene...

      12. 11. 2014,   17:46
    • I šta je to čovjek krivo rekao?! Pa upravo to će se dogodit sa svim razinama državno upravljanih sektora, postat će nebitni, nefleksibilni i necjenjivi, odnosno servis samo za siromašne - školstvo, i zdravstvo na prvom mjestu!

      12. 11. 2014,   19:26
    • Julian, ti u ovoj raspravi reagiras izrazito emocionalno. kao da sam ti rodjeno dijete uvrijedila. a nisam uvrijedila nikoga. pa ni lovru. nije Lovro deckic od 15ak godina, nego odrastao muskarac koji sjedi tamo gdje je stao prije pet godina i duri se na sustav obrazovanja u hr umjesto da osvaja svijet. ja ti ponavljam svoj stav: ovakav sustav skolovanja ne zaustavlja genijalne lumene. oni uvijek nadju svoj put kad zele, imaju volju i upornost. Lovro to ocito nema. on ima zaigranost djecaka koji bi se igrao samo s onim sto njemu pase. ni u njemackoj, pa ni u USA ne uspiju svi genijalci, a pazi njihov sustav obrazovanja bolji nego nas. ne uspiju jer im se ne da baviti svim onim sto oni smatraju sporedniim. uspiju oni lumeni i genijalci koji imaju snaznu volju, disciplinu i upornost. u ovom traljavom obrazovnom sustavu nadrljaju prosjecni ucenici jer oni nemaju mogucnosti da izdignu iz tog streberskog sustava koji ih ne tjera da mislis. toliko od mene, i od ruze.

      12. 11. 2014,   21:27
    • Meni nije jasno od kud ti Juliane vadiš neke od ovih argumenata. Zašto to ljudi imaju potrebu raditi? I zašto stalno trabunjaš o lošem sustavu obrazovanja kad apsolutno svaka osoba ovdje to zna, a i dosta ih i tvrdi. Potpuno ti je kriva usporedba s trčanjem. Točnije kriva ti je predodžba "nebitnih" informacije koje se uče u školama. Latinski, npr., je jezik iz kojeg dosta veliki dio jezika općenito povlači korijene. Bitan je za shvaćanje svih tih europskih jezika. Svi ostali predmeti također imaju svoju bitnu ulogu. Istina je da su zasićeni nepotrebnim stvarima. To je očito. No da je Lovro genijalac, Lovro bi skužio za što služe ti (loše organizirani) predmeti. Ili bi barem shvatio da se može frustrirati koliko hoće, ali da ih jednostavno treba odraditi. Ne samo to, nego svi ti predmeti proširuju čovjekovo razmišljanje, bilo kritički, bilo sustavno nekakvo ili daju jednu vrstu kreativnosti. Vratimo se mi na to tvoje famozno sprintanje. Sudeći po ovome kaj sam napisao, tvoja bi usporedba trebala ovako izgledati: ako je netko dobar u sprintanju, zašto da radi sklekove i trbušnjake i čučnjeve i tko zna kakve sve ne vježbe. Jer mu trebaju. Jer mu razvijaju način razmišljanja. Daju mu određene poglede na svijet i na ono što on želi raditi. A i ako sam ih ja mogao proći i položiti maturu, može to i jedan "genijalac" (znam da nije ovo najbolja vrsta argumentiranja ali poslužit će). Lovro u tih, kaj, 5 godina nije mogao sjest za stol i naučit taj prokleti hrvatski za maturu? Ma kakav genijalac čovječe? A kaj se tiče njegovih izuma, pitanje je koliko su zapravo napredni i inovativni. Jer i ja sam znao jednog takvog sa mali miljon izuma, a o njegovoj se inteligenciji ne bi moglo kaj puno pričati.

      12. 11. 2014,   23:03
  • Da vas sad ne mucim tehnickim detaljima toga sto je "on izumio", reci cu samo da instrument koji ce svjetlost prebacit na zvuk ("njegov izum") postoji vec valjda dvadesetak godina... itd. Mogu li primjetiti nonsens takovog aparata? Dan ili noc ??? Ako znam koliko je sati, znam i da li je dan ili noc ...... I opet i to je nepotrebno. Dovoljno je samo znati koliko je sati ..... Upravljati internetom automobil ........ To je ideja od dva desetljeca unazad a da ju je momak sproveo u djelo - NIJE ! P.S. A onaj koji nije sposoban iz materinjeg jezika proc maturu, niti ne zavrijedjuje da ide na bilo koji fakultet.

    10. 11. 2014,   11:07
    • Stvarno nonsens*. *za značenje riječi obratite se autoru

      10. 11. 2014,   11:46
    • Poštovani, Vaš komentar prekršio je pravilo broj 8 naših pravila komentiranja. Za ovaj prekršaj sankcija je lakša opomena. Trenutno imate 2 lake opomene i 0 težih opomena u posljednjih tjedan dana. Ako sakupite tri, vaš korisnički račun bit će privremeno blokiran.

      10. 11. 2014,   12:13
    • chegevera - sigurna sam da su i svi njegovi (o boze moj, "svi" - tih, petnaestak radova) neke sitnice koje se rabe u stvarnom zivotu vec desetljecima. To sto je promijenio "dva vijka", pa sad to ispada inovacija, ne cine ga "genijem" kao sto su napisali. Na koncu, tih spomenutih par najznacajnijih "izuma" vec sam objasnila da su nis koristi. Inace chegevera, ne sprdaj se s ljudima na gerijatriji, to je ruzno jer danas - sutra doci ces i ti na red.....na njegu :)

      10. 11. 2014,   12:45
    • Na Googlu upiši "light to sound converter+circuits diagram " i možeš se zabavljati cijeli dan koliko ti ponude tehničkih rješenja. Kupi komponente, lemilo u ruke i za 50 kuna imaš odličan profi elektronički sklop. Ne govorim napamet jer i sam se bavim projektiranjem elektroničkih sklopova !!!...

      10. 11. 2014,   13:04
    • @vilime, nisam strucnjak kao ti, cak sto vise, amater sam, ali to znam odavna. tako da to sto pise o "njegovim izumima" je jedna obicna "novinarska" lagana stroriela :) P.S. za ove koji nisu nikad culi za termin "nonsens" ili "storiela" ... storiela znaci - "pricica".

      10. 11. 2014,   13:12
    • E ljudi, mislim da zvjerski brabonjate! Jer ako su njegove nagrade nevaljane, onda nije njegova krivnja nego komisija koje su mu dale nagrade, i cijela ova diskusija je bezpredmetna. Zar ste zaista toliko ograničeni, da mislite da je klinac napravio potpuno isto rješenje *za koje je već shema na netu* i da mu je netko to nagradio? Zar je vaše neznanje o elektronici i tehnici tako golemo da ne shvaćate da za iste ideje postoje radikalno drugačija rješenja, sklopovi koji mogu štedit materijale, koristit jeftinije komponente ili jednostavniji dizajn... itd. Al mislim da nije problem u vašem neznanju, nego u tome da smo Cro-manjonci, narod bolestan od jala i autosabotaže.

      10. 11. 2014,   14:11
    • Jedno di je naš sustav nepravedan je to da je besplatan (koliko para toliko i muzike). Pojedinci koji su nadareni će uspjeti bez obzira na sve, štoviše iskoristit će sve oko sebe jer to tako ide ... a to da on nešto može i zna bi se odavno vidjelo ... papir ili diploma ne znači ništa i ne čini razliku... to što on ima nekoliko papira ze nešto ne znači apsolutno ništa

      10. 11. 2014,   14:13
    • pro.kuratore - mogao si ovaj tvoj komentar napisat i bez te prve recenice , koja ti ne malo rusi kredibilitet ozbiljnog sugovornika. U cijelom ovom clanku bit debate je njegovo neodobravanje sistema skolovanja. A sto se tice njegovih "izuma" i nagrada, o tome bi se trebalo ozbiljnije informirati (koga zanima - mene ne) u nekim strucnim krugovima (a ne na portalu "24sata") i vidjet sto je to tocno sto je on "izmislio" i za cega je dobio i nadasve kakove nagrade , tj. od koga.... Visinu, strucnost, naucnu afirmiranost (kredibilitet) tih koji su ga nagradjivali. Ako su mu glavni izumi ovih par (udarnih) stvari koje smo komentirali ja (prvo) i kolega "vilim", onda je cijeli taj clanak nonsens (bez smisla o.a.), jer radi se o njegovoj nesposobnosti da se upise na faks a dobijene nagrade su samo materijal za stivo.

      10. 11. 2014,   14:21
    • giusticija, baš bi bilo dobro da nas ne "mučiš" hej curo...od putina do beograda preko branitelja, usudiš se osporiti i moje pravo na vjeru......kako to nazvati???..poštovanje drugih i drugačijih?...tebi smeta hrvatska i sve što je hrvatsko....ZAŠTO?

      10. 11. 2014,   20:07
    • Ma meni to miriši da se logopedinja malo zatelebiškala u klinca pa ga onako zatelebana pokušava progurati kroz medije. Pi*kom do zvijezda!

      10. 11. 2014,   21:04
    • Možda je stvarno izumio nešto novo,ali 3D printer i slične igračke koje su navedene su odavno izumljene i proizvode se godinama kao roba za široku potrošnju,ako zna malo surfati dobit će i nagradu za toplu vodu.

      10. 11. 2014,   21:43
    • ma ovaj clanak dokazuje da trebamo bolje skolstvo za novinarstvo

      10. 11. 2014,   23:16
    • @veritas ed aequitas - toplo ti preporucam da pod hitno promijenis nick. Vise bi ti pristajao recimo "per itur datis eneuvati kòra". Ah, skoro zaboravih, zabranjujem ti da u nedjelju ides na misu.

      11. 11. 2014,   08:19
    • ..promisliti ću se, tvoj prijedlog je nejasan...no to je tvoj stil "muljatii,brljati"...nemoj se "izvinjavati"..drina je duboka.

      11. 11. 2014,   23:59
  • lik ima 23godina,znači prošlo je 5godina odkad je završio srednju,ako mu je već toliko stalo da upiše taj fax mogao ga je upisat možda i u nekom drugom gradu,a ne 5 godina svirat

    10. 11. 2014,   09:34
    • 100% si u pravu to novinar čim vide frajera sa lemilicom padaju na rit mi takve stvari radimo lijevom rukom svaki dan za relativno sitnu lovu

      10. 11. 2014,   09:38
    • upravo tako. pise ispod slike: austrijski fakulteti bi se za njega otimali. pa odi, i upisi faks u austriji. ne bi bio prvi hrvat koji studira u inozemstvu. njemu je netko utuvio u glavu da je genijalan i da je to dovoljno da dobije sto hoce u zivotu. nije mu bas ucinio uslugu.

      10. 11. 2014,   10:54
    • Baš. Kao 24 sata se sada zalaže za bolje obrazovanje i onda stave dotičnog koji se po meni ponaša kao dijete koje nije dobilo ono što želi i sada se duri. Ima hrpa fakulteta koje je u tih 5 godina mogao upisati i završiti. Ja se slažem da je naš obrazovni sustav prilično loš, ali ovako ponašanje nekog koga se proziva genijalcem je blago rečeno smiješno. Da se zbilja izvana otimaju za njega dobio bi stipendiju i već odavno bi studirao. Te su mi priče u rangu onih novinarskih natpisa da sve razvijene zemlje u EU samo čekaju Hrvate da dođu i daju im odmah 5000€ plaću.

      10. 11. 2014,   11:35
    • Lik nije bio u stanju položiti maturu iz hrvatskog jezika i to valjda onu nižu razinu i sada je sustav nepravedan. Nastavi se igrati i lotati sve te tvoje igračke jer za ozbiljno studiranje osobito na FER-u treba imati dobro predznanje pa i iz hrvatskog jezika, a da ne spominjemo predznanja iz matematike i fizike. Inače sve te inovatorske nagrade postaju pomalo smiješne jer se nagrađuje sve i svašta samo da se zadrži masovnost unutar koje se uvijek iznjedri neka odlična i nova stvar !!!...

      10. 11. 2014,   12:21
    • da su ga primili bez mature na faks, samo na temelju tih njegovih nagrada to bi bilo presmiješno.. koliko bi se tatinih sinova našlo i izmišljali bi lažne natječaje i nagrade, pa bi se tako upisivali... državna matura je temelj!!! to što je on vješt, ne znači da je genijalac... genijalac je Sheldon Cooper :D

      10. 11. 2014,   14:11
    • hejjj ogy, on nije lik.....on je gospodin sa 23 godne..sposoban i uspješan.......TKO SI TI??????

      10. 11. 2014,   18:17
    • da je htio upisati faks položio bi u svakom roku po jedan predmet.. ajde svake godine jedan predmet.. to ti je 3 godine..a njemu se baš nije dalo, očito... ne ide to tak

      10. 11. 2014,   20:32
    • pa veritas ako je sposoban i uspjesan onda ne vidim razlog zašto se žali po novinama,a za mene je lik,a za tebe može bit i predsjednik šta se mene tiče

      11. 11. 2014,   18:27
    • ogy nori i igra se, ma neka se zabavlja...qualis autem homo ipse esset, talem esse

      12. 11. 2014,   00:07
    • decko je pao prvi razred, zavrsio je sa 20 skolu... jedini koji ovdje melju gluposti ste vi jer nemate pojma o cemu se radi, ja sam zavrsio njegovu skolu i to je katastrofa, najtezi predmet - hrvatski?? pazite "Strojarska Tehnička škola FV".. stvar je u tome da se cijelo gradivo vezano uz neku tehniku moglo sazet u jednu skolsku godinu, da sam morao ucit mehaniku, tc, racunalstvo, CNC i catiu koliko sam morao hrvatski mogao bi sam sebe nazvat nekim strojarom, tj racunalnim teh u strojarstvu i vjerojatno bi vec imao posao u struci, a ne se gurao za konobara i skladistara :/

      14. 11. 2014,   15:19
  • Žalosno je kad neki visoko obrazovani stručnjak ne zna kad upotrijebiti č ili ć, a to je često. Pravopis je ipak dio pismenosti.

    10. 11. 2014,   09:18
    • Svašta i tebi smeta,Big deal ako Đikić ne bi znao jel kuča ili kuća.Odi liječi frustracije negdje drugdje,ovdje ne pišemo eseje da ih ti ocjenjuješ,a vjerujem da ima obrazovanijih i od tebe.

      10. 11. 2014,   10:04
    • Sigurno da ima obrazovanijih od mene, a od tebe pogotovo. Đikić zna pravopis i to nije Big Deal nego normalno. kad smo kod frustracija i eseja dovoljno je pročitati tvoje postove. Baš mi te žao, želim ti svako dobro.

      10. 11. 2014,   11:35
    • Koji si ti frustrirani lik,nemaš posla nego pomoću klon nickova sam sebi dijeliti +.Ako me žali takav kao ti,znam da sam sretna osoba.CMOKIĆ

      10. 11. 2014,   16:25
    • popcorn2 noisi u pravu. Svatko bi trebao biti sposoban savladati osnove (za dovoljan 2) materinjeg jezika. Tu uopće nema rasprave. Ako ćemo ljudima koji su nadareni u nekom području koje nije hrvatsk iejzik dopuštati da zanemare hrvatski jezik za 20 godina možemo očekivati 90% populacije koje se ne znaju izražavati i komunikacirati. Hoćemo li komunikaciju svesti na razinu majmuna?

      10. 11. 2014,   18:48
    • Pa vi te krivo interpretirali moj upis.Ja sam shvatila da @archie kori općenito ljude koji komentiraju po portalu,a ne navedenog momka.Otud nesporazumi sa njim i sa vama.Priznat ćete da je komentar na koji sam se zaista ljutito osvrnula nespretno sročen i ne odaje da govori o konkretnoj osobi.Iskreno,ako je momak takav genijalac u tehničkim znanostima,pa i ne treba mu uzimati za zlo neraspoznavanje č,ć.Svi veleuomovi nisu bili savršeni u svim područjima.Mislim da nije u pitanju samo č ić već njegov kapric,koji mu se ovako obija o glavu.

      11. 11. 2014,   10:09
  • Nigdje ne pise kako barata engleskim ili njemackim (talijanskim) ..... Da je strucan u materiji, mozda (podcrtavam MOZDA ) bi mogao ici studirati negdje vani .... No, cisto sumnjam. Sa 23 godine, da je bio sposoban i VOLJAN nesto ozbiljnije uciniti od zivota, vec bi to ucinio.

    10. 11. 2014,   11:11
  • Svaka čast za izume ali ako te nije volja učiti (a kako se da naslutiti iz članka, nije) za njega nije fakultet. Ako se ne uspije ni upisati na redovan način kako je mislio polagati ispite? Sistem stvarno nije baš neki, ustvari loš je, ali ni ulijetanje na faks samo na temelju nagrada za inovacije ne bi bilo u redu.

    10. 11. 2014,   08:20
    • Ti si isto pametnjaković koji čita s razumijevanjem?

      10. 11. 2014,   08:48
    • A na temelju cega zakljucujes da mali ne zeli uciti? Zato kaj je pao Hrvatski? Einsteina su zbog disleksije smatrali losim i ljenim ucenikom. Ne kazem da je Lovro genijalac, niti ga usporedjujem sa Einsteinom, niti mislim da ima disleksiju, vec da nemres na temelju poluinformacija zakljuciti kakav je ili kaj ga muci. Na temelju clanka mozes shvatiti da mali definitivno moze zbrojiti dva i dva, te da mu je polje interesa u korelaciji sa fakultetom na koji je aplicirao. Nase skolstvo je katastrofalno i tu nema dileme. Ako u bilo kojem polju briljiras ili imas peh pa ne briljiras, mozes se hebati. Nema sustava koji ce detektirati stvar koja te gura prema naprijed ili koja te vuce prema dole! Sustav je takav da melje one koji su iznad ili ispod zamisljenog standarda...

      10. 11. 2014,   08:52
    • Muči ga isti problem ko i mog brata, ima talenta i dara za nešto a neda mu se učit. Kao što sam već napisala, i meni brat pokušava upisati glazbenu akademiju ali je pao maturu zbog matematike. I šta sad? Treba ih pustiti i upisati na faks jer su nadareni? To tek onda nije pošteno. Osim toga, ja nisam nigdje vidila da momak ima disleksiju.

      10. 11. 2014,   09:30
    • Zašto se normalnim putem onda nije krenuo ili uspio se upisati na fakultet? Zašto? Tehnički fakultet je teško završiti ali ga nije neki problem upisati. Nego nisu prihvatili njegove nagrade pa je odustao trajno... Nema ni upornosti, jer za studirati trebaš biti i jako uporan, rijetkima sve ide glatko. Nego kao čeka da se sustav promijeni, ahm, tako i ja mogu reći da ne želim raditi dok se radnim ljudima ne vrate izgubljena radnička prava.... znajući da se to neće tako skoro dogoditi.

      10. 11. 2014,   09:47
    • Pa da mu plaća bude veća. Uostalom zašto ne iskoristiti fakultet za neke nove inovacije, ako za to nema uvjete kod kuće.

      10. 11. 2014,   09:57
    • I dali je toliko potreban hrvatski jezik za njegov fakultet ili ipak ova postignuća.

      10. 11. 2014,   09:58
    • Jel potreban hrvatski za medicinu npr? Nije, ali ipak se mora obrazovati i imati neku opću kulturu.

      10. 11. 2014,   10:05
    • Vjerujem da je hrvatski jezik potreban za sve fakultete jer je žalosno vidjeti da netko tko je magistar bilo čega ne zna osnove pravopisa. Dečko ima dara, ali ne možemo toliko degradirati školstvo da sad više niti taj minimum znanja materinjeg jezika nije važan. A realno, matura i nije toliko teška (da, pisala sam je (viša razina, položila s vrlo dobrim rezultatom), 4 godine nakon završetka srednje škole (strukovne) i uz doslovce nikakvu pripremu jer sam studirala po starom programu na jednom fakultetu i radila uz to, pa nisam niti imala vremena za pripreme). Zašto je nekome tko je upravo završio srednju školu toliko teško proći neki predmet na državnoj maturi?

      10. 11. 2014,   10:08
    • nisam ima pravo. ako ti treba formalno obrazovanje i fakultetska diploma, izvoli se malo disciplinirati i zavrsi faks. da bi se uspjelo u zivotu treba posjedovati i socijalnu inteligenciju. a ako je tako genijalan moze uspjeti i bez faksa. znam za tipa u münchenu koji je bez faksa osnovao firmu za software i hardware namijenjen za medicinu. tip je doista genijalac, imao je viziju, hrabrost i upornost. danas je sef firme koja zaradjuje preko stotinu milijuna eura i radi sirom svijeta. a nas lovro radi posao pomocnog nastavnika i ceka da obrazovni sustav postane pravedniji. s 23 godine je mogao vec biti pred kraj faksa, steci nova znanja i otvoriti sebi puno poslovnih vrata. umjesto toga on se duri sto ga nisu primili na faks.

      10. 11. 2014,   10:10
    • Imao sam jednoga na poslu koji je htio raditi samo ono što ga je zanimalo a na druge poslove je frktao. Kao da se nama ostalima dalo raditi sve.

      10. 11. 2014,   10:55
    • @nevertikala. Nemaju svi istu viziju, a i vjerojatno nije nikada bio upoznat sa osnivanjem tvrtke jer ga nitko nije informirao o tome. Smatram da bi o tome više saznao da je na faksu. Uostalom smatram da nije isto osnovati ovdje tvrtku i u Njemačkoj. (to su samo moja nagađanja)

      10. 11. 2014,   11:44
    • nije bio ni ovaj. kao 18godisnji balavac je krenuo graditi svoj put. sad s 40 je uspio. bez faksa. kod lovre ne valja sto sjedi i kuka. jel probao ponovo upisati faks? na vise sveucilista? mozda vani, na nekom vrhunskom faksu?

      10. 11. 2014,   11:50
    • Oćito da nije. Ali smatram da je veliki rizik odlaziti u inozemstvo, jer je praktički nepoznanica izvan Hrvatske. Dok se ovdje moglo ćuti za njega. Gle neki imaju sigruno dobro temelje za osnivanje tvrtke, dok on oćito nema. Možda nema dovoljne financijeske pomoći (kao npr. Rimac), ali opet slažem se da je umjesto kukanja mogao uzet knjigu u ruke i riješiti taj Hrvatski.

      10. 11. 2014,   12:05
    • zujavac, zivim u njemackoj, i imala sam prilike upoznati dosta studenata iz rusije, i ukrajine. skoro svi vec zavrsil faks doma, i ovdje krenuli ispocetka. sve redom mladi ljudi koji nemaju bogate tate, ali imaju disciplinu, upornost, i znaju sto zele. pa im nije tesko ni ponovo studirati da bi dosli do svog cilja. lovri se ne da uciti nista, osim onoga sto ga zanima. ok, ne moras. ako si tako genijalan, onda daj izumi nesto, patentiraj, i radi na tome da od toga profitiras. ali ako mu je netko na temelju nekoliko skolskih nagrada utuvio u glavu da je dovoljno da je on genijalan, i da ne mora nista vise raditi sto mu se ne svidja u zivotu, ucinio mu je medvjedju uslugu. ako ti treba faks, i znanje s faksa, da bi napredovao u onome sto volis i sto zelis raditi, pa daj se skockaj, zavrsi to, pa ces onda imati puno vise prostora da se bavis onim sto volis. ali jok, on kuka i uvrijedjen je. glupo se ponasa.

      10. 11. 2014,   12:24
    • Jedno di je naš sustav nepravedan je to da je besplatan (koliko para toliko i muzike). Pojedinci koji su nadareni će uspjeti bez obzira na sve, štoviše iskoristit će sve oko sebe jer to tako ide ... a to da on nešto može i zna bi se odavno vidjelo ... papir ili diploma ne znači ništa i ne čini razliku... to što on ima nekoliko papira ze nešto ne znači apsolutno ništa

      10. 11. 2014,   14:14
  • pa sta on ide uopce tamo i sta mu treba faks, ima znanje i sve stop mu treba , Gates i Jobs su isto napustili skole i imali milijune, neka ostvari svoj san

    10. 11. 2014,   08:23
    • Je samo Gates i Jobs su stvorili nešto novo, nešto što nije postojalo. Za ovo što je on napravio (osmišljavanje kako auto kontrolirati preko interneta je zapravo samo prepričavanje) potrebno je samo negdje na internetu skinuti planove i napraviti (npr. http://www.cnccookbook.com/). On je po meni idealan majstor koji će sastavljati prototipove testirati i raditi poboljšanja. Faks možda nije za njega jer bi mu bilo predosadno budući da tamo ima relativno malo prakse.

      10. 11. 2014,   09:32
    • Ajme beejesan jadnog li komentara, ti znaš kakve je on inovacije napravio je li on za faks. Sakrij se u mišju rupu zavidnu i ti i ovi kaj ti lupaju pluseve....

      10. 11. 2014,   11:16
    • ali lakše je bit "boem" u Hrvatskoj i ništ ne radit....

      10. 11. 2014,   12:23
    • @majašoš Pa lik je rekao realno. Da lik je savršen majstor koji može sastaviti što god želi, a da još nije ušao u dio gdje je izmislio nešto sasvim novo..

      10. 11. 2014,   12:24
    • @majašoš: slučajno radim u udrugama tehničke kulture i ovakvih klinaca ima na stotine u .hr a on zapravo više i nije klinac. S obzirom na struku i dugogodišnje iskustvo znam što govorim i nema tu govora o zavisti.

      10. 11. 2014,   12:25
  • Genijalac, a pao hrvatski na maturi. Svi zivi su to prosli :D

    10. 11. 2014,   08:20
    • Pa ??? Da si i Einstainu dao da riješi taj test on bi ga sigurno ,ali svejedno je čovijek bio genijalac. Mi u Hrvatskoj imamo ideju da su genijalci oni učenici koji imju sve 5 ,što je tako genijalno u tome da naučiš sve što drugi već znaju?? Genijalci su pojedinci koji teže novim stvarima a ne neki štreberi koji nauče nešto čisto da dobiju ocijenu

      10. 11. 2014,   08:24
    • Jesi polagao maturu? Pa to je prejednostavno, ako to nije u stanju proći, sta će na faksu. Uostalom, da bi upisao faks potrebno je proći maturu ( gdje je postotak potreban za prolaz 20-30%), a on to nije uspio i zali se na nepravedan sustav. Aj ne bi ništa rekao da je prošao maturu, pa da nije imao dovoljno bodova za upis te da mu nisu priznali te dodatne bodove za inovacije, ali ovako, senzacionalizam...

      10. 11. 2014,   08:28
    • Ajd ti momce prvo pogledaj sto je disleksija. Dobro ti je Sky napisao. Evo dat cu ti primjer mog sina koji ima manji oblik disleksije: mali recimo rastura matematiku. Daj mu bilo koji zadatak i rjesit ce ga vrlo brzo. No daj mu isti taj zadatak u tekstalnom obliku i eto ti problema. Rjesenje ce mozda dobiti, ali uz 5x vise potrosenog vremena, sto naravno predstavlja nepremostiv problem kad pise test u skoli tj. kad je vremenski ogranicen. Iz testova bez problema dobija petice. No ako se u testu pojavi tekstualni zadatak ili vise njih, nemre dobiti vise od 3 - 4.

      10. 11. 2014,   09:11
    • Po vama je nemoguć edobro i pravedno ocijeniti učenike jer eto nekome nesta ne ide, kako bi ti taj problem riješio konkretno?

      10. 11. 2014,   09:16
    • I još jedno pitanje sto sam gore naveo, sto se tiče konkretno ovog slučaja: A sta bi trebalo, on da upise fakultet jer je genijalac i nije prošao maturu, a netko ko je prošao maturu da ispašta i ne upise zbog njega?

      10. 11. 2014,   09:19
    • Ja nisam nigdje pročitala da ima disleksiju, ili su nadopunili članak u međuvremenu?

      10. 11. 2014,   09:24
    • Pa nije na meni da rjesavam te probleme. Samo sam svjestan da ih ima. Ako netko ima "hardwerski" problem sa citanjem i pisanjem, on taj problem ima htio ti to "priznati" ili ne. I da, definitivno ocjena koju ti klinci dobijaju nemora biti u korelaciji sa znanjem. Tu sam se javio kako bi ti rekao da ne sudis na temelju poluinfomacija ili o stvarima koje ne poznajes. Kaj Lovru muci konkretno neznam, ali obzirom da po napisanom briljira u ovim "tehnickim" stvarima, a pada na hrvatskom, upucuje na probleme poput disleksije/disgrafije. One koje muci taj problem vrlo cesto smatraju ljenim, glupim ili losim ucenicima, no to nema nikakve veze s realnoscu. Ti klinci trose 10x vise vremena kako bi savladali iste stvari poput ostalih. Kako sam ti rekao u prvom postu, pogledaj kaj je to disleksija/disgrafija i pokusaj to shvatiti, pa onda sudi...

      10. 11. 2014,   09:50
    • @opera: u clanku nisu napisali nista. Nase novinarstvo ide samo u smjeru senzacionalizma. Na temelju recenice/izjave u stanju su napraviti citav clanak, bez potrebe da istraze temu o kojoj pisu. Dakle, nije napisano da mali ima disleksiju (ili sl. problem), ali daje se naslutiti...

      10. 11. 2014,   09:53
    • utti da položio sam maturu i sada studiram fakultet koji ovdje dotični Lovre nije uspio upisati ,te sam nažalost vidio previše studenata koji stvarno RASTURAJU fakultet u praktički svakom smislu te riječi ..ali doslovno nakon ispita više ne znaju ni Ohmov zakon, te smatram da je sustav koji izbaciva takvu vrstu "genijalaca" ne može donjeti nikakvo poboljšanje.

      10. 11. 2014,   10:00
    • @utti: ako mali je genijalc, da onda ga definitivno treba pogurati naprijed, pa i na ustrub onih koji su prosli maturu. Genijalce treba njegovati, maziti i paziti. Ako ima problem poput disleksije, tada je cijela prica sa maturom nepravedna za njega. To je kao da jedan od uvjeta za upis na fakultete bude trcanje na 100 metara ispod 10 sekundi ili razina secera u krvi da bude maksimalno 7.

      10. 11. 2014,   10:02
    • Dobro nije sada tu u pitanju samo ovaj Lovre već je poanta svega da mi moramo razumjeti da nije svatko dobar u svemu ,stoga naš sustav obrazovanja treba pružati veću mogućnost specijalizacije pojedinaca u skladu s njihovim željama,mogućnostima i talentima..npr pružiti višestruke opcije izbora dodatnih predmeta čak i u osnovnoj i srednjoj školi ,a smanjiti broj obaveznih ..pogotovo u srednjoj

      10. 11. 2014,   10:07
    • @Paul ja kometiram prema onome što piše a ne prema onome što bi moglo biti. @Sky meni recimo nije nikako išla fizika ni matematika, išla sam na repeticije od 5-og osnovne i sve sam završila i maturirala bez problema. Nema opravdanja za nerad osim ako nije riječ o nekakvom poremećaju. Na maturi se traži osnovno znanje iz općih predmeta, nije to nikakva filozofija.

      10. 11. 2014,   10:17
    • @paul vidio bi tebe kad vi bio zakinut zbog genijalaca koji ne mogu proci maturu jer ih eto to ne zanima... @sky s tim se slazem...

      10. 11. 2014,   10:18
    • Ah sada je najveći problem ovdje što u ovom članku fali općenitih podataka o tome zbog čega je dotični Lovre pao maturu ,Možda se je precijenio pa polagao višu razinu?? Ali ja se sjećam da sam polagao niži nivo mature iz hrvatskog i vjeruj mi bilo je tu svega osim osnovne pismenosti većinom se sve svodilo na pitanja iz lektire i književnosti .Osnovna razina po meni treba biti OSNOVNA pismenost (čitanje i pisanje) a ne da od tebe traže npr poznavanje književnosti 19st čisto jer je netko tko je sastavljao ispit slučajno odabrao to razdoblje...

      10. 11. 2014,   10:44
    • @utti: da znas sto znaci/podrazumjeva termin genijalac, onda nebi ovakvu stvar napisao. Da skratim pricu: ako je Lovro genijalac, ali uistinu ljen i kojem se neda baviti "trivijalnim" stvarima, tj. ako pad iz hrvatskog nije "hardwerski"problem, onda da, nebi trebao imati protekcije. U suprotnom slucaju, ako je Lovro genijalac i ima poteskocu koja ga koci u predmetu koji nije nepohodan za fakultet koji je izabrao, da trebalo bi ga pogurati...

      10. 11. 2014,   12:02
    • Realno gledajući, ispod slike na članku piše da se austrijski fakulteti otimaju za njega, pa ja ne znam što on uopće radi u Hrvatskoj još? Da dečko ima disleksiju, sigurna sam da bi to spomenuli u članku, jer bi mu to bila još jedna olakotna okolnost zašto nije mogao položiti maturu iz hrvatskog jezika. Talent i genijalnost ti je samo 10% uspjeha nekog čovjeka, ostalo je rad,trud,znoj,disciplina i pišanje krvi. Pa i da je ne znam kakav genijalac, bez radne navike, i gutanja nekih stvari koje ne voliš, neće daleko dogurati. Pa nemoj me zezati, meni je stvarno žalosno vidjeti magistra bilo koje znanosti, da ne zna svoj vlastiti jezik! Ali meni se čini da je ovdje problem u tome što je njemu netko utuvio u glavu da je genijalac, i da mu to sad znači da treba raditi samo i isključivo ono što ga interesira. A to u današnjem svijetu ne prolazi. Nije mi cilj niti popljuvati dečka, i svaka mu čast na njegovim nagradama, ali to danas nije dovoljno. Prestići će ga onaj tko je i genijalan i zna hrvatski! :)

      10. 11. 2014,   13:03
    • @paul slažem se općenito s tim, ali u ovom konkretnom slučaju se radi o polaganju osnovne razine hrvatskog jezika na maturi, znaci doslovno pročitaš kratke sadržaje napišeš esej ( s tim da pola nas nije ni pročitalo djelo o kojem pišemo esej, pa smo prosli) i prošao si, da je htjeo on bi to i napravio :)

      10. 11. 2014,   14:15
    • Ovdje nitko ne govori o tome kome leži kakav predmet, nego se govori o jednostavnom prolasku Hrvatskog na maturi. Možeš imati iq 50, bit zatupljen do bola i svejedno bez ikakvog učenja maturu iz Hr (B razina) možeš proći bez problema. Ja recimo sam polagao maturu prije 2 godine. Nisam doslovno niti takao hrvatski jezik jer mi je trebao samo prolaz iz tog predmeta. Dobio sam 3 na A razini (skoro 4), a vjeruj mi da me hrv. uopće ne interesira nit je ikako povezan sa područjem koje studiram. Dakle ponavljam - da si najveći tupson i nisi u životu pročitao išta povezano sa hrv, maturu bi mogao proći bez problema. A ovdje ne govorimo o tupsonu, već o tzv. genijalcu. Da on u 5 godina nije mogao to proći govori samo jednu stvar - da on to ni ne želi proći nit se uopće trudi. Normalno, svaka mu čast na tim inovacijama, ali problem je što on samo radi što njega interesira, a za ostale stvari ga zaboli. E pa ne može tako. Mora samo jedan jedini test proći iako ga to gradivo ne interesira,a poslje onda može godinama studirati ono što ga zanima, ali ne, bitno je da je on žrtva nepravednih pravila. Ima mnogo gluposti u hrv. sustavu obrazovanja, ali državna matura nije jedna od njih.

      10. 11. 2014,   16:17
    • Paul Muaddib, ukoliko tvoje dijete ima disleksiju, te ima liječničku potvrdu na maturi ima produženo vrijeme pisanja. To je što se tiče mature, ali istina je problem je u tome što tijekom ostatka obrazovanja on ima jednake uvjete kao i sotali, bez tog problema.

      10. 11. 2014,   18:23
  • 23 godine, mogao si već završiti fakultet i te svoje proivode dobro unovčiti. Svaka čast dečku na svemu što je napravio, zaist odaleko od toga, ali ista pravila vrijede za sve, ako si pao maturu normalno da nećeš moći upisati fakultet, trebao si pokušati ponovo vjerujem da bi uspio jer matura nije toliki problem. Uostalom, ako se "trgaju" za njega strani fakulteti zašto tamo i nije otišao? Svaka ti čast, ali mogao si puno bolje, a ne ovako žaliti se po novinama.

    10. 11. 2014,   13:02
  • Novinarka njega koji 5 godina ne može upisat fakultet naziva novim TESLOM?? Nikola se okreće u grobu. Ima neki razlog zašto su učenici koji su išli u srednje strukovne škole (3 god) ne mogu upisati fakultete, zato što su u osnovnoj prolazili s 2 ili 3!

    10. 11. 2014,   11:41
    • Kakva slučajnost, znam jednog koji je u EMŠ-i išao trogodišnju školu pa platio četvrtu godinu i dobio svjedodžbu strojarskog tehničara. Momak ne zna nabrojati taktove motora, ne zna banalne stvari poput toga što je kaljenje ili što je V motor..itd Tako da je to LEGALNO PRODAVANJE četverogodišnjih škola. Znam i dosta studenata koji su išli tu 4 godinu i malo koji je završio fakultet. To što troše svoje vrijeme i novac roditelja a ne završe fakultet me toliko i ne tangira, nego kad se takvim kupljenim četverogodišnjim školama zapošljavaju u policiji, carini i ostalim državnim službama i uzimaju posao onima koji su završili školu sa tri puta težim gradivom, i sigurno imaju više znanja i SPOSOBNOSTI UČENJA NOVOG.

      10. 11. 2014,   19:19
    • P.S. Postotak prolaznosti na ispitima i postotak završavanja te 4 godine 100%, tko god je platio i dobio je svjedodžbu! 100 postotno završavanje škole nemaju ni oni što su bili odlikaši u osnovnoj školi a ovi što su prolazili sa 2 ili 3 svi završe.

      10. 11. 2014,   19:23
    • U Nizozemskoj, koja je poznata po liberalnosti i ljudskim pravima, sistem školstva je da ti ocjene diktiraju koju srednju školu možeš upisati. Žena od mog prijatelja nije mogla ići srednju školu koju je htjela radi loših ocjena. U Hrvatskoj, ja kad sam išao u školu toga nije bilo ali u posljednjih petnaestak godina pri upisu u prvi razred osnovne škole djeci daju IQ test, pa ih ravnomjerno rasporede po razredima. Već sa 7 godina se vidi koliko si sposoban.

      10. 11. 2014,   23:24
    • A da ne govorim o školama poput: frizer, kuhar, konobar, trgovac i sl. koji završe četvrtu godinu komercijalista.. To komercijalist?? Pa niko od njih ne bi položio samo matematiku sa prve godine četverogodišnje škole! Tehničke škole, ekonomija, gimnazija, sve (prave) četverogodišnje imaju isto gradivo iz matematike.

      10. 11. 2014,   23:28
    • E stari kormercijala matematiku ima samo prve dvi godine

      11. 11. 2014,   04:00
    • Ja sam imao sve četiri. A volio bi vidjeti da bilo tko od tih što plaćaju četvrtu godinu da polože matematiku samo sa prve godine. Djeca upisuju obrtničke škole jednostavno jer im ne ide škola. A kasnije bi bili ravnopravni sa onima što su pametniji od njih. Ja ne mogu vjerovat, lik obrisao prethodne komentare :D hahaha izgleda da se netko prepoznao

      11. 11. 2014,   13:14