Mi smo bez teksta, ne možemo vjerovati da je naš kopilot namjerno srušio avion. Šokirani smo i ovo ne možemo zamisliti - rekao je čelnik Lufthanse Carsten Spohr
Lufthansa: Kopilot je 2009. na neko vrijeme prekinuo obuku
- Mi smo bez teksta, ne možemo vjerovati da je naš kopilot namjerno srušio avion. Šokirani smo, ne možemo zamisliti da se ovako nešto moglo dogoditi - rekao je čelnik Lufthanse Carsten Spohr na press konferenciji održanoj nakon objave francuskih istražitelja da je Germanwingsov Airbus 320 srušen namjerno.
Spohr je rekao kako su informirani o tome da je kapetan leta napustio pilotsku kabinu i da mu je kopilot, prilikom povratka, onemogućio ulaz u kokpit.
- Bez obzira na sve, ovo je izolirani slučaj. Imam puno povjerenje u proceduru zapošljavanja naših pilota. Imamo vrlo visoke standarde. Ovo je bio izoliran slučaj - kaže Spohr otkrivši i kako u Lufthansi nemaju eksplicitne psihološke testove na godišnjoj bazi, ali da su jako ponosni na svoju proceduru zapošljavanja pilota.
"Prekid obuke nije ništa neuobičajeno"
Prvi čovjek Lufthanse, u čijem je vlasništvu niskobudžetni Germanwings, kaže da je kopilot Andreas Gunter Lubitz svoju obuku započeo 2008., ali ju je, prije završetka, prekinuo na nekoliko mjeseci.
- Takav prekid nije ništa neuobičajeno. Ne mogu vam zasad reći zašto je prekidao obuku, ali mogu potvrditi da je prije njenog završetka kopilot prošao sva ispitivanja i provjere te da je bio u potpunosti sposoban za letenje - kaže Spohr odbivši odgovoriti na brojna novinarska pitanja oko toga jesu li možda psihološki problemi bili razlog prekida obuke.
Lufthansa nema nikakvih informacija zašto je kopilot srušio avion u Alpe i u smrt odveo sebe i još 149 ljudi. U kompaniji je radio od 2013. godine, imao je 630 sati leta, a avionima je upravljao besprijekorno.
"Naši piloti su najbolji na svijetu"
- Ovo je užasan događaj. Ja i dalje vjerujem našim pilotima i mislim da su oni najbolji piloti na svijetu i vrlo važan dio našeg brenda - poručio je Spohr.
Obitelji, rodbini i prijateljima poginulih poručio je kako kompanija suosjeća s njima i obećao financijsku odštetu.
Procedure zaključavanja kokpita datiraju od 2001.
Objašnjavajući procedure zaključavanja kokpita, Spohr je rekao kako su vrata tako dizajnirana od terorističkih napada u rujnu 2001. godine, a sve s ciljem da spriječe ulazak neovlaštenih osoba u pilotsku kabinu.
- U slučaju da jedan pilot napusti kabinu, a drugi se eventualno onesvijesti, postoji tajni kod kojim se mogu otvoriti vrata. No, osoba koja je ostala unutra može blokirati ovakav pristup - objasnio je Spohr.