Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Lufthansa: Kopilot je 2009. na neko vrijeme prekinuo obuku

None Foto: REUTERS/PIXSELL 8

Mi smo bez teksta, ne možemo vjerovati da je naš kopilot namjerno srušio avion. Šokirani smo i ovo ne možemo zamisliti - rekao je čelnik Lufthanse Carsten Spohr

- Mi smo bez teksta, ne možemo vjerovati da je naš kopilot namjerno srušio avion. Šokirani smo, ne možemo zamisliti da se ovako nešto moglo dogoditi - rekao je čelnik Lufthanse Carsten Spohr na press konferenciji održanoj nakon objave francuskih istražitelja da je Germanwingsov Airbus 320 srušen namjerno.

Spohr je rekao kako su informirani o tome da je kapetan leta napustio pilotsku kabinu i da mu je kopilot, prilikom povratka, onemogućio ulaz u kokpit. 

- Bez obzira na sve, ovo je izolirani slučaj. Imam puno povjerenje u proceduru zapošljavanja naših pilota. Imamo vrlo visoke standarde. Ovo je bio izoliran slučaj - kaže Spohr otkrivši i kako u Lufthansi nemaju eksplicitne psihološke testove na godišnjoj bazi, ali da su jako ponosni na svoju proceduru zapošljavanja pilota.

"Prekid obuke nije ništa neuobičajeno"

Prvi čovjek Lufthanse, u čijem je vlasništvu niskobudžetni Germanwings, kaže da je kopilot Andreas Gunter Lubitz svoju obuku započeo 2008., ali ju je, prije završetka, prekinuo na nekoliko mjeseci.

- Takav prekid nije ništa neuobičajeno. Ne mogu vam zasad reći zašto je prekidao obuku, ali mogu potvrditi da je prije njenog završetka kopilot prošao sva ispitivanja i provjere te da je bio u potpunosti sposoban za letenje - kaže Spohr odbivši odgovoriti na brojna novinarska pitanja oko toga jesu li možda psihološki problemi bili razlog prekida obuke.

Lufthansa nema nikakvih informacija zašto je kopilot srušio avion u Alpe i u smrt odveo sebe i još 149 ljudi. U kompaniji je radio od 2013. godine, imao je 630 sati leta, a avionima je upravljao besprijekorno.

"Naši piloti su najbolji na svijetu"

- Ovo je užasan događaj. Ja i dalje vjerujem našim pilotima i mislim da su oni najbolji piloti na svijetu i vrlo važan dio našeg brenda - poručio je Spohr. 

Obitelji, rodbini i prijateljima poginulih poručio je kako kompanija suosjeća s njima i obećao financijsku odštetu

Procedure zaključavanja kokpita datiraju od 2001.

Objašnjavajući procedure zaključavanja kokpita, Spohr je rekao kako su vrata tako dizajnirana od terorističkih napada u rujnu 2001. godine, a sve s ciljem da spriječe ulazak neovlaštenih osoba u pilotsku kabinu. 

- U slučaju da jedan pilot napusti kabinu, a drugi se eventualno onesvijesti, postoji tajni kod kojim se mogu otvoriti vrata. No, osoba koja je ostala unutra može blokirati ovakav pristup - objasnio je Spohr.

Komentari (174)
  • pogresan covjek, u pogresno vrijeme, na pogresnom mjestu je kostao 149 ljudi zivota. i vjerujem da su lufthansini piloti dobri. ali eto, jedan ociti nije smio letjeti.

    26. 3. 2015,   15:19
  • Ljudska psiha je nerješiva zagonetka. Niti najstroži testovi ne mogu isključiti ovakva postupanja.

    26. 3. 2015,   15:19
  • sad nek izmisle vrata u koja pilot i kopilot uvijek mogu otvorit jer mozda sljedeci puta pilotu pukne pa kopilot mogne spasit. ako nista bar bi se potukli pa ko bi bio jaci on odlucuje o zivotu putnika.

    26. 3. 2015,   16:08