'U knjizi narudžbi prije desetak ili petnaestak dana bilo 17 brodova ugovoreno na način da su avansi i veliki dio toga što u ovom trenutku nije na navozu, a kamoli na obali, potrošeno, a nitko ne zna zašto'
Ministar Horvat: 'Imamo četiri moguća investitora u Uljanik'
U Dnevniku Nove TV ministar Darko Horvat govorio je o situaciji u hrvatskoj brodogradnji.
- Na korak smo do likvidacije Uljanika. Hoćete li vi onda biti grobar hrvatske brodogradnje - upitao ga je Mislav Bago.
- Kad vas tako krenu optuživati oni koji su i doveli do takve situacije, onda bi grobari hrvatske brodogradnje trebali biti neki drugi - uzvratio je ministar Horvat.
Upitan je li pročitao plan spašavanja, Horvat je izjavio da su ga ne samo pročitali, pomno analizirali i dali neke primjedbe.
- Ni Ministarstvo financija nisu napravili ništa krivo, niti su bili kontradiktorni onom što je Komisija rekla o tom planu - dodao je Horvat.
Nitko ne zna za što je potrošen novac
Na pitanje o novoj Upravi koja je danas dobila negativnu ocjenu za svoj rad i može li ih se zbog toga tužiti za naknadu štete, Horvat je rekao da ne želi prejudicirati takve stvari ali i istaknuo da je činjenica kako vlasnici, brodogradilišta, uključujući i radnike, ne vjeruju Upravi.
Kazao je i da u tri godine koliko je uprava na čelu, u ožujku ove godine na poslovnom računu evidentiran je minus od 757 milijuna kuna.
Razgovarajući o tome kako je do toga došlo, Horvat je ponovno izjavio da ne želi prejudicirati kako su brodovi ugovarani. No istaknuo je i da je knjiga narudžbi u kojoj je prije desetak ili petnaestak dana bilo 17 brodova ugovoreno na način da su avansi i veliki dio toga što u ovom trenutku nije na navozu, a kamoli na obali, potrošeno, a nitko ne zna zašto.
Potencijalni strateški parteri
Na pitanje gdje su nestali toliko najavljivani potencijalni investitori, ministar Horvat je odgovorio da nisu nestali. Naveo je i da je riječ o kompanijama Smart Holding iz Ukrajine, Fincantieri iz Italije, Damin iz Nizozemske i Royal IHC.
Izjavio je i da u ovom trenutku nije prioritet model strateškog partnerstva s kojim će se ići u restrukturiranje brodogradilišta Uljanik.
Ono oko čega još ne postoji konsenzus, jest je li u problemu Uljanik Grupa ili je u problemima samo brodogradilište Uljanik - izjavio je ministar.
Kazao je da je Grad Pula na današnjem izglasavanju dao povjerenje postojećoj Upravi. - Prema informacijama s kojima raspolažem, Grad podržava i plan restrukturiranja, koji je Komisija poslala na doradu.
U slučaju 3.maja, Bago je pitao ministra znači li to prodaju zemljišta, odnosno da se 3.maj prodaje strancima i restrukturirati u manje brodogradilište, ministar je odgovorio da program restrukturiranja još nije do njega došao, niti ga je Uprava doradila i predala na Ministarstvo gospodarstva.
Dotaknuli su se i Petrokemije
Horvat je rekao i da je on uvijek optimist i da je siguran da će brodogradnja, i u Puli, i u Rijeci, opstati. Na pitanje kolike su zaista šanse, kaže da nema potrebe određivati nešto što je dio dugoročnog procesa.
- Nemojte zaboraviti da smo proces restrukturiranja i izradu programa započeli u siječnju 2018. godine. To što on u ovom trenutku nije dorađen i nije zadovoljio kriterije Europske komisije, netko bi ipak trebao snositi odgovornost - rekao je.
Nakon dvije milijarde kuna jamstava koje dolaze iz brodogradnje, država još par stotina milijuna kuna misli upumpati u Petrokemiju. Na pitanje do kada tako, ministar gospodarstva je odgovorio:
- Petrokemija je preuzela obveze u iznosu od 450 milijuna kuna zaostatka. U ovom trenutku se pronalazi, i gospodarski i financijski sektor, koji je spreman investirati i dokapitalizirati Petrokemiju. Ako sve bude u redu, očekuje se ratifikacija Komisije i ući će se u proces dokapitalizacije, zaključio je Horvat.