Nisam vidio sudar, ali tunel je bio pun dima. Bilo je dosta strašno, kazao je očevidac frontalnog sudara BMW-a i Citroena u tunelu Sv. Ilija. Teško ozlijeđen je novi hrvatski nadbiskup mons. Ante Jozić
Vozač (24) BMW-a preminuo, a mons. Jozića su hitno operirali
U stravičnom frontalnom sudaru dva automobila u tunelu Sv. Ilija u nedjelju oko 18.15 sati teške tjelesne ozlijede zadobila su oba vozača koji su hitno prevezeni u KBC Split. Nažalost, jedan od vozača preminuo nešto prije 21 sat. Kako javlja Radio Imotski, riječ je o 24-godišnjem mladiću s imotskog područja.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Teško ozlijeđen novi hrvatski nadbiskup mons. Ante Jozić
Kako navodi Večernji list, teško ozlijeđeni vozač je novi hrvatski nadbiskup mons. Ante Jozić (52), čije je ređenje trebalo biti 1. svibnja u Splitu.
- Mons. Jozić je vozilom hitne pomoći prevezen u Klinički bolnički centar Split gdje je primljen s ozljedama koje su bile kvalificirane kao teške. Izvršen je kiruški zahvat te je prema najnovijim informacijama stanje mons. Jozića stabilno. Ovim putem Splitsko-makarska nadbiskupija izražava sućut obitelji stradalog mladića u ovoj prometnoj nesreći, a sve vjernike i ljude dobre volje pozivamo na kršćansku molitvu i suosjećanje - poručili su iz Splitsko-makarske nadbiskupije.
'Tunel je bio pun dima. Bilo je dosta strašno'
Policija je potvrdila kako su se automobili sudarili u južnom ulazu u tunel iz pravce Makarske. U oba automobila uz vozače nije bilo drugih putnika.
- Taman sam ušao u tunel kada se dogodila prometna nesreća. Nisam vidio kako su se sudarili, ali sam shvatio da se nešto događa jer je tunel bio pun dima. Vatrogasci i policija su došli jako brzo, a mi smo svi morali izaći iz tunela i pronaći drugi put za vratiti se kući. Bilo je dosta strašno, kasnije sam pročitao kako je jedna čovjek poginuo - rekao nam je čitatelj koji je bio u tunelu Sv. Ilija za vrijeme stravične nesreće.
Nakon nesreće cesta i tunel bili su satima zatvoreni, a promet se preusmjeravao. Promet u tunelu otvorili su tek jutros u 1.25 sati.
BMW se zabio u Citroen: Motor odletio 40 metara dalje?
Navodno je BMW serije 5 u blagom zavoju prešao u suprotni prometni trak i frontalno se zabio u Citroen C4. Fotografije s mjesta nesreće, koje je objavio portal Grude online, pokazuju o kako snažnom udarcu je bila riječ.
- Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je ova tragična nesreća. 24-godišnjak u BMW-u Serije 5, kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom, izvjesno i previsokom, izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije. O silini udara 'govori' to što je motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal. A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan 'statusni simbol' prometno neodgovorne mladeži - navodi prometni stručnjak Željko Marušić za autoportal.
Dodaje kako najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti, često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'.
- Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću - navodi Marušić.
'Sve tunele odmah opremiti radarskim kamerama!'
Smatra kako je nacionalni prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama za mjerenje brzine, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a.
A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.
Uz to, Marušić smatra da bi anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) trebalo zamijeniti s 3/3 (3 km/h na 100 km/h i 3 posto iznad 100 km/h).
Također, za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ukinuti ih ako uz to imaju i sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja.