Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Najveći rast turističkih noćenja i dolazaka ima otok Vir

None Foto: Općina Vir 4

Vir dominira u najmanje sedam kategorija turističkog prometa u Hrvatskoj, a rekordnu 2018. godinu završio je na 7. mjestu elitnih turističkih destinacija s 2,5 milijuna noćenja i 155 tisuća dolazaka

Prošla je 2018. godina u turizmu na otoku Viru bila rekordna i najuspješnija dosad, odnosno najmanje jedanaesti put uzastopno oboren je prethodni rekordni rezultat u ostvarenim turističkim noćenjima i dolascima. Godina za nama tako će ostati upamćena kao ona u kojoj su srušeni svi turistički rekordi: sa 2.526.516 noćenja Vir je prvi put srušio brojku od 2,5 milijuna, nakon što je godinu ranije prvi put dosegao dva milijuna, a s tim je podatkom ponovno potvrdio kako je najjača destinacija Zadarske županije.

Također je Vir popravio prošlogodišnji plasman u „top 10“ kada je bio deseta nacionalna destinacija, a sada je na 7. mjestu, odmah nakon Dubrovnika, Rovinja, Poreča, Medulina, Umaga i Splita, dok su iza Vira ostali Zagreb, Mali Lošinj i deseta Crikvenica. Kako nisu rasla samo noćenja, tako su i prošlogodišnji dolasci na otok (155.099) bili rekordni te prvi put u povijesti unutar najboljih 40 u Hrvatskoj, odnosno na 37. mjestu. Sve u svemu, 2018. bila je još jedna turistička godina koja je s ostvarenim brojkama turističkog prometa ponudila vrhunski izazov u planiranju sljedeće sezone.

Foto: Općina Vir

"Zadovoljni smo ostvarenim rezultatima, jer ukazuju na neprekidni rast turističkog prometa i kontinuirani razvoj destinacije. Šesto mjesto po noćenjima koje smo imali veći dio godine, izmaknulo nam je za svega 14 tisuća noćenja, dok nam za mjesto u top 5 nedostaje još 150 tisuća noćenja. To nam je cilj za naredni period, biti među najboljih pet u Hrvatskoj i zadržati tu poziciju"  kaže načelnik Općine Vir i predsjednik virskog Turističkog vijeća Kristijan Kapović, analizirajući prošlogodišnji statistički turistički učinak. Nije u pitanju samo činjenično obaranje prethodnih statističkih rekorda, već i najveći porast u noćenjima i dolascima u Republici Hrvatskoj.

Tako je na Viru zabilježeno 21,6 posto više turističkih noćenja nego lani (2.077.786), dok je drugoplasirani po rastu noćenja Split imao 15,9 posto više nego u 2017., Zagreb je zabilježio 10,5 posto rasta, Rovinj 5,3 posto, Dubrovnik 4,5 posto itd. Turistički dolasci na otok Vir u 2018. godini zabilježili su 24,8 posto rasta u odnosu na lanjske podatke (124.284), što je također najviše u Hrvatskoj, a Vir tradicionalno ima i najveći broj noćenja u prosjeku na destinaciji (16,3), ili osjetno više od drugoplasirane Malinske-Dubašnice (9,77), Rogoznice (9,00) i Pakoštana (8,80). 

Foto: Općina Vir

Vir je pored toga šampion nekomercijalnog turizma u cijeloj Hrvatskoj – ima 1.799.145 ostvarenih noćenja u ovoj kategoriji s najvećim nacionalnim rastom od 22,2 posto (1.471.871 u 2017. godini) te najvećim rastom dolazaka od 31 posto. Rekorder je i po rastu komercijalnog turizma: u 2017. godini imao je u ovoj kategoriji turističke statistike 605.925 noćenja, a u 2018. godini čak 727.371 ili 20 posto više. Još su više rasli dolasci u komercijalnom turizmu, pa je u 2018. godini zabilježeno 94.561 turističkih dolazaka u komercijalnom smještaju, ili za 21,1 posto više nego godinu ranije (78.085).

Samo u ovih sedam navedenih kategorija, od općeg porasta dolazaka i noćenja, prosječnih noćenja na destinaciji te porasta dolazaka i noćenja unutar nekomercijalnog i komercijalnog smještaja, Vir je uvjerljivi hrvatski šampion. Daljnja analiza strukturnih podataka – porast domaćih turista u dolascima i noćenjima, noćenja domaćih gostiju, porast noćenja i dolazaka turista iz Mađarske, Slovenije i Njemačke – pokazala bi još najmanje pet-šest kategorija turističkog prometa po kojima je otok Vir najbolja domaća destinacija. Tijekom 2018. godine Vir su posjetili turisti iz 80-ak svjetskih zemalja, među kojima Čileanci, Tajlanđani, Argentinci, Brazilci, Indijci, Finci, Islanđani, Kazahstanci, Indonežani, Meksikanci, Izraelci, Japanci, Tunižani, Estonci, Irci, Bugari i brojni drugi. 

Foto: Općina Vir

Tema: Promo sadržaj