Obavijesti

News

Komentari 3

O kurikulumu za hrvatski jezik odlučile su neovisne institucije

O kurikulumu za hrvatski jezik odlučile su neovisne institucije
1

Kako nije bilo dogovora o dokumentu po kojem će se raditi udžbenici u sklopu reforme, Blaženka Divjak i Radovan Fuchs zajednički su odlučili doslovce presjeći gordijski čvor

VIDEO

Ministrica znanosti Blaženka Divjak uputila je u petak pismo Ekspertnoj radnoj skupini te njezinu voditelju Radovanu Fuchsu iz kojeg je vidljivo da je kurikulum za hrvatski jezik koji je poslan u objavu u Narodne novine različit od onog koji je predala radna skupina za hrvatski jezik.

U navedenome pismo koje smo dobili iz pouzdanih izvora, vidi se da je radna skupina od sedam članova 18. siječnja predala kurikulum uz čak četiri izdvojena mišljenja, što znači da se skupina nije ni približno usuglasila o dokumentu po kojem će se raditi udžbenici u sklopu reforme.

Kako neslužbeno doznajemo, Divjak i Fuchs zajednički su odlučili doslovce presjeći gordijski čvor, tako što će EKS kurikulum s izdvojenim mišljenjima poslati ministarstvu, a ministarstvo će potom tražiti mišljenje neovisnih institucija po kojem će se zaključiti kurikulum.

Rat oko kurikuluma za povijest i tjelesni: Reforma brzo dolazi
Rat oko kurikuluma za povijest i tjelesni: Reforma brzo dolazi

Kako se iz pisma vidi, tako je i bilo.

Za A domenu kurikuluma - Hrvatski jezik i komunikacija, zatraženo je mišljenje Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, koji je preporučio i dodatno mišljenje metodičara, pa je prijedlog kurikuluma poslan i na Filozofski fakultet u Rijeci.

Za domenu B - Književnost i stvaralaštvo, zatraženo je mišljenje Filozofskog fakulteta u Zagrebu, a za domenu C - Kultura i mediji, zatražena je stručna recenzija Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.

Kako se navodi, mišljenje je zatraženo i od Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, koja je dala svoju recenziju prijedloga kurikuluma još u veljači 2018. kada su izrazili brojne kritike. 

- Održan je sastanak s predstavnicima Akademije na kojem su akademici iznijeli svoje mišljenje iznijeli svoje mišljenje u kojem još dijelu treba unaprijediti prijedlog i dali mišljenje o kanonu obavezne lektire - navodi se u pismu koje je Divjak uputila EKS i Fuchsu.

Ministarstvo je prema tim mišljenjima institucija koje dosad nisu bile uključene u proces izrade kurikuluma ili reforme sastavilo konačnu verziju kurikuluma.

Kako saznajemo, ovim postupkom kojim su doslovce zaobišli posvađanu radnu skupinu, Ministarstvo i Fuchs prekinuli su daljnje odugovlačenje izrade kurikuluma, a čini se da će isti sistem primijeniti i na kurikulum iz povijesti oko kojeg i dalje traje rasprava unutar radne skupine.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb
ŠKOLSKA NATJECANJA

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb

Sustav školskih natjecanja u Hrvatskoj jedan je od najboljih u cijeloj Europi, kažu nam profesori mentori. Učenici za prva mjesta osvajaju dodatne bodove kod upisa, ali i izravni upis u srednju školu ili fakultet

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer
PRIJEMNI U OSAM ŠKOLA

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer

Prirodoslovna škola u Splitu uvodi smjer meteorološki tehničar, a Obrtničko-tehnička škola u Slavonskom broju umjesto stolara upisivat će drvodjeljske tehničare dizajnere
Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju