Obavijesti

News

Komentari 14

Od svjedodžbi i diploma vrlo brzo će biti važnije vještine

Od svjedodžbi i diploma vrlo brzo će biti važnije vještine
1

U većini sustava naglasak je na diplomama i svjedožbama, ali sve više poslodavaca traži neki dokaz o vještinama. Ovjereni dokazi o tome vrijedit će više na tržištu rada

VIDEO

Previše se toga u našem obrazovnom sustavu temelji na ideji da su neki učenici pametni, a neki glupi. Postoji jedna sjajna iznimka, a to je program “Znanje je moć” u nekim američkim osnovnim školama.

One provode program kroz koji motiviraju učenike tako da ih uvjere da mogu uspjeti i imati bolji život ako uče. Poznat je eksperiment harvardskog profesora psihologije Roberta Rosenthala još iz 1964. godine. On je rekao profesorima da dio njihovih učenika, koje je nasumično izabrao, ima veliki potencijal za brzo razvijanje kvocijenta inteligencije. Ta su djeca na kraju eksperimenta zaista pokazala više kvocijente inteligencije nego ranije. Kad bismo imali takav sustav koji od sve djece očekuje da budu uspješni i kad bi ih profesori ohrabrivali jer vjeruju da će uspjeti, djeca bi općenito imala više znanja.

Djeca čiji profesori imaju niska očekivanja vjerojatno će razviti tako niska očekivanja za sebe i svoj uspjeh na fakultetu. Većina glavnih smjerova na američkim koledžima mogu se svrstati u dvije kategorije: u prvima se na kraju studija ne može zaključiti jesu li studenti razvili neke vještine uz koje će naći posao ili poboljšati svoj život, a u drugima se eliminiraju oni koji sporo usvajaju gradivo i potiču se samo oni koji brzo uče.

Iza tog koncepta eliminacije studenata koji sporije uče je pogrešna pretpostavka da je sporo učenje loše učenje, dok zapravo student koji sporije uči često bolje i dublje razumije gradivo nego oni koji brzaju.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Dobra je vijest da potpuna transformacija obrazovanja dolazi i nije važno sviđa li se ona nekome ili ne.

Transformacija dolazi i ne može se je zaustaviti

To zaključujem prema dvije proročke knjige harvardskog profesora Claya Christensena i njegovih suradnika na tu temu: “Inovativno sveučilište: Mijenjanje DNK visokog obrazovanja iznutra” i “Remećenje nastave: Kako će inovacija promijeniti način na koji svijet uči”. Put je jasan: potencijal svakog učenika može se osloboditi kombinirajući moć kompjutora, softvera i interneta s ljudskim faktorom, odnosno profesorom koji će motivirati učenika da radi i uči. Uključivanje tehnologije donosi nekoliko ključnih elemenata u ovu transformaciju. Prvo, lekcije koje su prilagodljive svakom učeniku te njegovu stilu i načinu učenja, a koje ne stoji mnogo. Drugo, predavanja najboljih predavača na svijetu koja su lako dostupna. Treće, uključivanje motivacijskih trikova za učenje koji se inače koriste za videoigre, te posljednje, fleksibilnost učenja za svakog učenika. No s obzirom na to da je motivacija - želja za učenjem - toliko važna, profesor koji je učeniku zapravo trener je ključan. Jer bez njegova vođenja fleksibilnost učenja može biti dvosjekli mač i učenici mogu odugovlačiti s učenjem. Na kraju ništa od ovoga neće biti teško uvesti. Tehnologija i prostor za nju su već ušli u sustav. Iako se čini nemogućim da netko bude izvanredan profesor i stručnjak te uspješan motivator i trener, većina inspirativnih sportskih trenera pokazuje da to nije toliko rijetko. Naravno da nije isto inspirirati sportaše i učenike, ali vjerujem da se i to može. 

Motivacijski treneri kao uzor profesorima

Kad bi svaki državni fakultet svojim studentima pružio predavanja najboljih znanstvenika i stručnjaka na svijetu, sve preko interneta, i kad bi imali kvalitetnu tehnologiju, sve što bi im nedostajalo da imaju svjetsku kvalitetu obrazovanja su profesori koji znaju motivirati studente. Isto tako, na nižim razinama obrazovanja učiteljima bi bilo puno lakše motivirati učenike kad bi imali softver koji prati način učenja svakog djeteta. Učitelji će tako potaknuti učenike da nauče nešto što ih zanima izvan gradiva i nešto o čemu učitelj nema toliko znanja. No i učitelj će na taj način puno naučiti u radu s učenicima, i to puno više nego na studiju. A sve one sile koje su protiv obrazovne reforme, koje su dosad svaki put pobijedile, ovaj put će biti ušutkane silnim novim mogućnostima.

Bit će poput korporativnog odjela informacijskih tehnologija koji pokušava spriječiti zaposlenike da downlodaju jeftini, ali neodobreni softver kako bi bolje i efikasnije radili.

Uskoro će roditelji, uz pomoć jeftinih ili besplatnih programa, djeci moći pružiti bolje obrazovanje nego ono koje bi dobili u školi. Roditelji će biti treneri djeci i to više neće biti borba Davida protiv Golijata, nego će se David okrenuti i ostaviti Golijata u oblaku prašine. Mislim da institucije bolje mogu obrazovati djecu nego njihovi roditelji - ali samo ako te institucije rade stvari kako bi trebale. Ništa se od ovoga neće dogoditi odmah.

Neformalno obrazovanje postaje popularno

Još jedna sila potaknut će reformu obrazovanja, a to je promjena fokusa sa svjedožbi do ovjere vještina. U većini sustava naglasak je na diplomama i svjedožbama, ali sve više poslodavaca traži neki dokaz o stečenim vještinama. Zato će ovjereni dokazi o tome da netko zna napisati esej, izraditi kompliciranu tablicu ili održati govor vrijediti sve više na tržištu rada. Studenti tako mogu obogatiti svoj životopis neformalnim obrazovanjem sudjelujući u tečajevima i sličnim neformalnim programima koji im mogu jamčiti kvalitetu i konkurentnost. Takvi modeli obrazovanja za mnoge će studente postati jako dobra alternativa formalnom obrazovanju. Konačno, kad reforma obrazovanja bude gotova, osnovno školovanje stajat će jednako kao i danas, ali bit će od dva do tri puta bolje i efikasnije. Visoko obrazovanje neće biti samo bolje nego i jeftinije. 

Učenje i praksa formula su za uspjeh

Postojat će skupi i elitni koledži i fakulteti, ali oni, osim obrazovanja, prodaju i društveni status. No oni fakulteti koji su danas skupi neće se moći natjecati s javnima u kojima će studenti učiti uz online alate i profesore/motivacijske trenere. Istraživanja profesora Andersa Ericssona s floridskog sveučilišta pokazuju kako prosječni studenti s natprosječnom motivacijom postižu natprosječne rezultate, i to kroz kombinaciju napornog učenja i prakse. Uvodeći kompjutore te internetske alate i programe kao pomoć profesorima, fokus će se prebaciti na izvanredno motiviranje učenika. Kad se to dogodi, svijet više neće biti isti.

Članak profesora Milesa Kimballa originalno je objavljen na američkom portalu Quartz (www.qz.com) te ga objavljujemo uz dopuštenje autora.


Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 14
VIDEO

Uhitili muškarce koji su tvrdili da je Danka kod njih; Na imanju su pronašli podzemne kanale
TRAŽE MALENU DANKU (2)

Uhitili muškarce koji su tvrdili da je Danka kod njih; Na imanju su pronašli podzemne kanale

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora. Djevojčicu traži stotine ljudi, od volontera, policije, Gorske službe spašavanja, helikoptera...

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'
MAJCI VJEŠTAČE MOBITEL

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'

Mještani kažu kako obitelj Ilić godinama nisu viđali u susjedstvu. Kažu kako u toj vikendici već godinama nikoga nema, objekt je zapušten pa susjedima nije najjasnije zašto je obitelj sa sobom tamo povela djecu
Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju
ZBOG NOVIH SAZNANJA?

Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju

Nekoliko pripadnika policije iskopava prostor ispred štaglja gdje je djevojčica Danka Ilić nestala prije dva dana. Pretražuje se teren kako bi se pronašao bilo kakav trag