Ostavio siguran državni posao u uredu i krenuo u avanturu...

Iskustvo koje mi je promijenilo život: Martin Turk (33) iz Zaboka jednog jutra prije pet godina ustao se, kupio jednosmjernu kartu za Indiju i dao otkaz. Otputovao je posve otvoren za nova iskustva..

Martin Turk iz Zaboka pokušao je živjeti uobičajenim životom. Imao je uredski posao u državnoj tvrtki i radno vrijeme od devet do pet. A onda je prije pet godina jednog jutra ustao, kupio jednosmjernu kartu za Indiju i dao otkaz.

- Završio sam studij ekonomije i nakon toga radio više poslova. Na posljednjem u Hrvatskim željeznicama proveo sam tri godine, no cijelo to vrijeme znao sam da me takav način života ne ispunjava. Nisam bio zadovoljan sam sa sobom i činjenicom da mi dva do tri tjedna godišnjeg odmora nisu dovoljna kako bih proživio sve što želim – započinje priču Martin Turk (33) iz Zaboka. Kaže kako su njegovi roditelji bili avanturisti i živo se sjeća obiteljskog putovanja po Italiji kad su proputovali kroz čitavu zemlju, a spavali su u automobilu. Od malih nogu privlačile su ga druge zemlje.

'Dajem otkaz odmah, putujem za Indiju'

- Dok su moji srednjoškolski kolege po Zaboku markirali i odlazili na kave, ja sam bježao u Sloveniju. Već tada sam se zaljubio u fotografiju, a sa dvadesetak godina počeo sam se ozbiljno baviti time. U meni se cijelo vrijeme vodila borba hoću li biti fotograf ili ekonomist. Uglavnom, od uredskog posla uspio sam skupiti novac i otići u New York, ali nikad me  nije zanimao turistički, nego više kroz lokalne ljude i njihove običaje. Bio je kratak boravak, no kad sam se vratio s tog putovanja duboko u sebi sam odlučio da ću dati otkaz. Tog jutra 2012. godine probudio sam se znajući da je baš danas taj dan. Zakasnio sam na posao jer sam otišao kupiti jednosmjernu kartu za Indiju. S kartom u džepu zamolio sam razgovor kod šefice i rekao joj da dajem otkaz sada i odmah jer za dva tjedna idem u Indiju i neću se vraćati – prisjeća se Martin. Kolege su bili šokirani, ali on se nije dao smesti. Otputovao je posve otvoren za nova iskustva.

Indija, Šri Lanka, Nepal...

- Spavao sam pod mostovima, upoznao više od tisuću ljudi, no najviše od svega s nogu me oborila njihova otvorenost i srdačnost. Iako sam stranac i nepoznata osoba, bez problema su mi nudili sve što su imali. U Indiji sam proveo  dva mjeseca, a zatim sam ondje upoznao vršnjaka s kojim sam otišao u Šri Lanku, a odatle busom u Nepal – nastavlja Martin. Upravo je to putovanje do Nepala bila prekretnica koja je zauvijek obilježila njegov život. Naime, krenuo je autobusom ne znajući da putovanje traje pet dana, a ceste su makadamske.

- Bilo je prestrašno. Plakao sam u autobusu, Indijci su me tješili, htio sam doma. Danju je bilo vruće, a noću sam se smrzavao. Imao sa sobom samo jedan šal kojeg od tada nosim na sva svoja putovanja, i da nije bilo tog šala umro bih od hladnoće. Evo ga tu. Bio sam spreman odustati – prisjetio se Martin. Stigavši u Nepal odsjeo je u hostelu i promišljao kako da se vrati kući. I tada je upoznao Engleza koji je biciklom putovao od Engleske do Australije obilazeći svijet.

Meditacija na planini

- Kad smo se upoznali rekao mi je: Ti mi se činiš lud kao i ja. Hajdemo se sutra popeti na Himalaju. I pristao sam. Ni sam ne znam kako. Izvadili smo dozvole i sljedećeg dana bez šerpi, vodiča i bilo kakvog alpinističkog predznanja krenuli smo se penjati na Annapurnu. Popeli smo se do 4700 metara nadmorske visine. Bili smo umorni, gladni, smrznuti. Molili smo alpiniste koji su silazili s vrha da nam daruju višak odjeće. Penjali smo se 12 dana, a tad smo odlučili vratiti se. Ja sam ondje uglavnom meditirao i tamo gore shvatio da u životu zapravo želim biti fotograf i dokumentirati svijet oko sebe – kazao je Martin.

Spustili su se s planine i svoju želju otkrio je engleskom suputniku. Na povratku u hostel sreli su preprodavača koji je prodavao Cannonove fotoaparate. Martin nije imao dovoljno novca, no engleski suputnik iz džepa je izvadio sav novac koji je imao i dao mu ga.
- Tako sam kupio svoj prvi aparat. Odmah sam nazvao tatu da Englezu uplati novac koji mi je dao i sljedeća dva mjeseca bio sa u Kambodži i na Tajlandu. Tek tada sam se vratio u Zagreb – nastavio je Martin. Povratkom kući otvorio je tvrtku koja se bavi fotografijom te fotografira vjenčanja.

Mjesec dana prove na Kubi

- Odlučio sam da ću raditi sedam mjeseci, a ostatak vremena proputovati. Zarađeni novac trošim na putovanja i fotoaparate. Posjetio sam pedesetak zemalja svijeta, ali moram istaknuti kako za mene to nije broj jer zemlje su ljudi. Posjećivao sam te ljude i upoznavao ih. Bio sam u cijeloj Europi, mjesec dana proveo sam na Kubi koja me oduševila, Aziju još otkrivam. U Indoneziji sam s nekoliko suputnika koje sam sreo kupio kombi pa samo se vozili i upoznavali zemlju na taj način – oduševljeno priča Martin dodajući kako putovanja i avanturizam ipak imaju i nešto mračniju notu na koju svatko tko se odlučio za takav život mora pristati.

Pljačkaš me nožem ubo u prsa

- Više puta sam se otrovao hranom, u Indiji sam zaradio crijevnog nametnika s kojim se i danas borim, a u Dominikanskoj republici me napao čovjek s velikom nožem. Htio me opljačkati. Nije shvatio da mu pokušavam dati ruksak koji se zapetljao nego je mislio da se opirem pa smo se hrvali. Nožem me ubo u prsa, no srećom sam ondje ispod jakne držao laptop pa me nije ozlijedio. Na kraju sam uspio otpetljati ruksak pa sam mu ga dao. Zanimljivo je i da su moji suputnici, dvojica prijatelja, pobjegli glavom bez obzira – nasmijao se Martin.

Tada se jako uplašio, ali je shvatio i da low budget putovanja sa skromnim džeparcem ipak za njega nisu najpovoljnija. Prerastao je, kaže spavanje pod mostovima, a osim istraživanja kulture poželio je upoznati i gastroponudu zemalja. A za to ipak treba izdvojiti više novca. U svim zemljama koje je posjetio potrudio se upoznati nacionalne delicije. Kukci u Aziji više nisu čuđenje, no kušao je i krokodila u Indoneziji. Kaže da je meso žilavo i nije mu se svidjelo. U Kambodži je kušao lokalni specijalitet – šarana zapečenog u tijestu i to ga je oduševilo. Nedavno se vratio iz Japana gdje su ga ljudi fascinirali zbog velike povezanosti s prirodom.

Supruga dijeli njegovu strast

- Moja supruga Štefi je također avanturistica pa razumije moj ushit putovanjima, a neka smo i zajedno prošli. Za dva mjeseca očekujemo bebu i jedva čekam da i ona malo ojača. Tada ćemo svi zajedno na naša putovanja, a prva sljedeća destinacija je Južna Amerika koja me iznimno privlači – objasnio je Martin. Do tada će marljivo raditi i skupljati novac za upoznavanje novih svjetova.

Što se to kuha u Mostu? Svađa supružnika Raspudić i Miletića oko liste za Europski parlament
ŽELE NAPUSTITI STRANKU?

Potvrde ni demantija ovih informacije još nema, a nitko od dužnosnika Mosta ne odgovara na telefonske pozive.

Policija došla privesti čovjeka u Našicama, on skočio i poginuo!
S PRVOG KATA

Policija iz Našica jutros oko 7 sati je pokušala realizirati dovedbeni nalog koji je Županijski sud u Osijeku raspisao za 47-godišnjakom kojeg je trebalo dovesti u Zatvor u Zagrebu
Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...
A KLELI SE U JEDINSTVO

Odlazak bračnog para Raspudić Selak od Mosta, samo je jedan od raskola među partnerima i unutar stranaka nakon izbora. DP se lomi oko koalicija, SDP-ov Grbin na meti kritika, Plenković na dvostrukom udaru...