News

Osuđen je kineski znanstvenik zaslužan za prve GMO bebe...

Kineski znanstvenik koji je lani šokirao svijet stvaranjem prvih "genetski modificiranih" beba, osuđen je na tri godine zatvora zbog nezakonite medicinske prakse

Znanstvenik He Jiankui objavio je u studenome 2018. da je metodom prepravljanja genoma poznatom kao CRISPR-Cas9 u postupku medicinski pomognute oplodnje uspio stvoriti genetski modificirane djevojčice tako da se u budućnosti ne zaraze virusom HIV-a kojim je zaražen njihov otac.

Tada vanjski profesor na Južnom sveučilištu za  znanost i tehnologiju u Shenzhenu, profesor je zgrozio znanstvene krugove, a kineska vlada naredila je obustavu istraživanja i otvorila istragu.

He je osuđen na sudu u Schenzhenu jer je "protuzakonito provodio postupak genetske manipulacije embrija u reproduktivne svrhe", objavila je službena kineska agencija.

'Svjesno su prekršili nacionalne zakone'

Zhang Renli i Qin Jinzhou, suradnici doktora Hea, koji su radili na dvije neimenovane medicinske ustanove, osuđeni su na blaže kazne.

"U želji za slavom i bogatstvom oni su svjesno prekršili nacionalne zakone u području znanstvenog istraživanja i medicinskog postupka",  navodi sud i dodaje "prekršili su granicu etike u znanstvenom istraživanju i medicinsku etiku".

Ukupno tri genetski modificirane bebe rođene su kao rezultat tih istraživanja, dodaje Xinhua.

Kineske vlasti potvrdile su u siječnju 2019. da i druga žena nosi dijete s modificiranim RNA, osim dviju blizanki, no rođenje tog djeteta nije potvrđeno, piše agencija AFP.

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...
POSTIZBORNI PREGOVORI

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...

Nakon održanih parlamentarnih izbora stanje je ovakvo - HDZ 61 mandat, Rijeke pravde 42, Domovinski pokret 14, Most 11, Možemo 10, NPS 2, IDS 2, Fokus 1

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer
Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a