Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Plenković: 'U Bleiburg neću jer taj dan imam drugu obvezu'

Komentari (117)
  • U Travnju 2008 godine Komisija Europske unije objavila je da na teritoriju Slovenije postoji 3986 masovnih grobnica nastalih nakon završetka 2. svjetskog rata u kojima se nalazi i veliki broj civila i žena po nalazima obdukcije kostiju. Hrvatska je odbila sudjelovati u rasvjetljavanju toga dijela povijesti na svome teritoriju. Također usporedbom popisa stanovništva iz 1931. godine i onoga iz 1948.(jedina dva popisa prije i poslije rata) jasno se vidi da su Hrvati jedini narod koji je unatoč ratnom stradanju i demografskoj katastrofi zbog rata imao manje stanovnika u odnosu na popis iz 1931. u drugoj Jugoslaviji. Tužno je da kao narod i država nismo u stanju osuditi sve režime i zločine i tako zatvoriti tu stranicu povijesti. Dok god se to ne razriješi ostati ćemo u tim temama.

    17. 3. 2019,   21:48
    • Ove teme se danas opet vade iz ormara i iznose na svijetlo dana jer su demokraciju neki shvatili kao plodni teren za reviziju povijesti i rehabilitaciju gubitnika u drugom svjetskom ratu, što neke političke opcije to koriste da bi se održale na vlasti! Dakle, zločini počinjeni u totalitarnim režimima su već odavno osuđeni, ali problem je što bi neki danas od toga željeli osim satisfakcije imati i materijalnu korist na osnovu podjela u hrvatskom društvu! Zato im odgovara stalno podgrijavanje vatre!

      17. 3. 2019,   22:12
    • Slažem se da rehabilitacija zločina nikako nije prihvatljiva i nema joj mjesta u suvremenom svijetu. Međutim, mišljenja sam da za razliku od razvijenih zapadih društva u Hrvatskoj je specifična situacija toga dijela povijesti prvenstveno zbog odnosa prema žrtvama Komunizma i rasvjetljavanju i osudi istih koje se nije dogodilo. U Posavini je na svakih 10 žena hrvatske nacionalnosti bilo 7 udovica. Dječaci od 15. godina su često bili najstariji muškaraci u mjestima. Mojih q12 muških članova obitelji je neposredno nakon završetka rata odvedeno na "dobrovoljni rad" sa kojega se nikada nisu vratili, niti su im pronađeni grobovi. Kao ljudsko biće suosjećam sa svim žrtvama koje su počinili pripadnici moga naroda u ime promašenih ideologija i mržnje. Ne ponovilo se više nikada i živim za dan kada će Hrvati jedne druge uvažavati i razumjeti da je svaka žrtva, žrtava, a svaki zločin, zločin.

      17. 3. 2019,   22:50
    • Kako to mislis "dok se to ne razrijesi"? Sto tu tocno ima za razrijesiti? Dogodio se golemi zlocin, to je nesporno, no ubojice su uglavnom mrtvi ili, ako je neki jos ziv, onda se radi o senilnom starcu od preko 90 godina. Na koji bi ti tocno nacin "to razrijesio"? Ni ubojice koji su ubijali hrvatske seljake nakon bune Matije Gupca nisu nikada kazneno odgovarali. Mislim da nitko ne spori cinjenicu da su komunisticki ubojice pocinili golemi zlocin. Ipak, previse je vremena proslo, krivci su uglavnom pod zemljom, nema se vise sto rjesavati. Dernek u ustaskim uniformama, uz obavezno "Evo zore, evo dana", velike kolicine grasevine i misu nekog primitivnog svecenika koji ce pricati o tome kako je "na Bleiburgu unistena hrvatska drzava" je ne samo primitivan nego nema nikakve svrhe. Nadalje, setnja uokolo u majicama sa cuvenim "usatim U" nema nikakve svrhe. Ustaski pokret je bio jednako totalitaran i ubilacki kao i komunisticki. Komuniste su nam donijele gusjenice ruskih tenkova, ustase su nam donijele gusjenice njemackih tenkova. Nijemci su izgubili rat, pa su jedni totalitarni ubojice zamijenjeni drugima. Dernek kakav se kod Bleiburga vec pretvorio u tradiciju je ne samo primitivan nego i izrazito stetan za Hrvatsku.

      18. 3. 2019,   00:05
    • Arimmer, istina ubojice su mrtvi ili stari i nisam ni na to mislio kada sa napisao da sa tim dijelom prošlosti treba razriješiti. Kako za vrijeme Jugoslavije nije ništa učinjeno po pitanju zločina i to je bila tabu tema, kao i utjecaj Britanaca u zataškavanju i minorizaciji zločina najviše zbog suodgovornosti, tako nije ni danas u Hrvatskoj. Dapače, do dana današnjeg u Hrvatskoj je nepoznat stvaran broj žrtava što komunizma, što nacizma i fašizma, niti grobovi žrtava, tj. stratišta. To su stvari koje treba raščistiti jer dok je tako svaka strana iznosi svoju verziju povijesti i zbog toga imamo u društvu redikule koji nose zastave Jugoslavije, slave dan mladosti sa petkorakama pa i bivši predsjednici, a i samu vlast su obnašali i danas obnašaju djeca odgovornih za zločine, a sa druge strane se javljaju oni koje si gore opisao, simpatizeri nacizma i kvinsliških režima. U takvoj mučnoj atmosferi nikako se tih tama nećemo maknuti. Mrtve ništa neće vratiti, ali osjećaj pravde i istine donijeti će zadovoljstvo živima i svesti redikule na statističku grešku.

      18. 3. 2019,   01:22
    • A pravda po tebi je izjednaciti partizane i ustase ....ili ???

      18. 3. 2019,   01:41
    • "Hrvati jedini narod koji je unatoč ratnom stradanju i demografskoj katastrofi zbog rata imao manje stanovnika u odnosu na popis iz 1931. u drugoj Jugoslaviji" - no hrvati su jedini od ostalih naroda u drugoj jugoslaviji imali jaku kvislinšku državu i logore istrebljenja (kaže zvanična povijest, ne ja). ne mješati sa vojnim jedinicama odanim nacistima, koje su u nekoj mjeri imali i ostali jugo-narodi. također, od popisa 1931 do rata proteklo je 10 godina poznatih za europljane po intenzivnom iseljavanju zbog krize. na tlu juge prednjačili su stanovnici primorja i otoka (zbog velikog siromaštva), dakle hrvati, jer su postojale i direkne brodske linije za usa. pa je teško reći koliko je pad demografije zaista posljedica stradanja hrvata krajem rata, a koliko iseljavanja.

      18. 3. 2019,   05:11
    • Koliko mi je poznato službeni su osuđeni svi režimi.Pratite malo.

      18. 3. 2019,   06:37
    • prokurator,jedan od razloga manjka muškaraca u Poavinije taj što su mahom svi bili u postrojbama ustaških legija.Ne znam je li poznato da su oni jedini ostali utvrđeni u Odžaku sve do negdje polovine 6. mjeseca i "branili" NDH.U zadnjem napadu su ih Partizani potamanili.Rat je već tada u EU bio završen višše od mjesec dana.Danas te morone slavite kao heroje.

      18. 3. 2019,   06:44
    • I najgora Hrvatska za koju su se borili je bolja od svake Tamnice naroda koju su predali u ruke Srbima, mahom četnicima, preobraženim u partizane, hrvatske guske u magli, to su istinski kvislinzi hrvatskog naroda, komunisti.

      18. 3. 2019,   07:53
    • Lovac u mutnom, ne mogu se izjednačiti partizani i ustaše, nikako , ipak su jedni predali zemlju kamufliranim četnicima u antifa uniformama, nisu ni sanjali Srbi da će upravljati tolikom zemljom, dok su se drugi borili ipak za Hrvatsku!

      18. 3. 2019,   08:12
    • @krupa - Kako su se borili za Hrvatsku? Tako što su ubijali sve koji nisu iste vjere i nacije .Htjeli su "čistu " RH , bez židova,Srba,Roma i Hrvata koji se ne slažu sa njima. -----------------Čime se budala ponosi , toga se pametan srami .

      18. 3. 2019,   08:20
    • Naravno, za shvatiti ovo što sam napisao treba imati nešto i u glavi, grad koji teče nikad nije ni oslobođen mantalno iz Jugoslavije, tamo gdje debeli Vojko, Oliver Frljić i ostala pobratimljena lažna antifa gerila vlada, dovučena i pomno birana iz cijele bivše juge, tamo gdje su regrutirane ubojice poput Sindičića, koji su ubijali emigrante Hrvate, molim te, ne sramoti se!

      18. 3. 2019,   08:30
    • Za tvoju obavijest Rijeka je pripojena Jugoslaviji 1947 . Nikada prije nije bila u sastavu Hrvatske ili SHS . Sušak je bio u HR , ali to tebi izbosne ne vrijedi govoriti.

      18. 3. 2019,   08:35
    • Iz Bosne su Jovanović, vaš zastupnik, i vaš prvi čovjek kulture Frljić, neznalico, ja sam s juga te zemlje , točnije iz Hercegovine, najjača ćelija UDBE i egzekutori su iz Rijeke, ne slučajno, ali kome ja to govorim.....

      18. 3. 2019,   11:08
    • oni su normalni bosanci, ovdje se misli na vas kamenjarske proustase

      18. 3. 2019,   11:11
    • Zanimljivo gledište, uopće nije slučajno da se ti Jugo Bosanci najugodnije osjećaju u rijeci, ipak je to bastion komunizma, otuda mogu nekažnjeno pljuvati i lobirati protiv Hrvatske, u tom gradu je Ljevica na vlasti, grad bilježi veliku depopulaciju i gubitak radnih mjesta!

      18. 3. 2019,   11:15
    • @krupa : Bastion komunizma ti je na Trgu Žrtava Fašizma .

      18. 3. 2019,   12:19
    • Molim te lijepo , koju to depopulaciju Rijeka doživljava. Općina Rijeka je 1991. imala 180 000 tisuća stanovnika. Danas Rijeka sa okolicom ,znači mjesta koja su postala Općine i Gradovi, a koji su bili u sklopu Općine Rijeka ima oko 190 000 stanovnika.

      18. 3. 2019,   12:24
    • Krupa,bastion komunizma su bili Split i Zagreb,no kako reče čovjek vi iz Krupe i niste baš nešto obrazovani.Znao sam nekoliko likova iz Krupe tako da je to iz prve ruke.Ima i ona vaša pjesma počinje nekako ovako:mala moja iz Bosanske Krupe skini gaće i pokaži dupe

      18. 3. 2019,   16:19
    • Ljudi moji pa o čemu mi raspravljamo? Zločinac je zločinac bio on Ustaša ili Partizan, Hrvat ili Srbin. Svako tko ubije nevinog čovjeka je zločinac, pogotovo u ovolikim razmjerima koja su se dogodila u tim nesretnim ratovima i neposredno nakon njih. Lako se može otkriti zapovjedna odgovornost kao i izvršioci zločina. I te brigade i čete i generali trebali bi biti označeni kao ratni zločinci makar posthumno. Ustaški režim je bio zločinački i provodio je rasne zakone i zločine iz mržnje, Komunisti su se u rat na području Jugoslavije uključili tek nakon napada Njemačke na SSSR, nakon operacije Barbarossa. Do tada je velika većina već bila regrutirana ili u Domobranstvo ili Ustaše. Dalmacija pod Talijanima koji su otvoreno podupirali Četnike koji su većinu rata bili pomagani od saveznika dok nisu otkrili da sjede na dvije stolice. Jedan dio njih se priključio Partizanima, a jedan dio ostao u gerili. Činili također strašne zločine po Dalmaciji i Bosni. Probajte se staviti u kontekst vremena pa donesite sud. Svi imate pravo na svoje mišljenje, kao i ja na svoje.

      18. 3. 2019,   17:30
    • @Panonia, mislim da Hrvati imaju i preceg posla nego se baviti zlocinom od prije 70 godina. Za pocetak, mogli bi se rijesiti natruha socijalizma kojeg smo preuzeli iz bivse drzave. Znas kako to ide: manji porezi, manji javni sektor, neovisno sudstvo, manja uloga drzave i tome slicno.To mi se u sadasnjem trenutku cini puno vaznijim od Bleiburga.

      19. 3. 2019,   11:09
    • @lovac_u_mutnom: partizani i ustase jesu jednaki. Oba pokreta su bila socijalisticka, oba su donesena na gusjenicama stranih tenkova, oba su rezultirala totalitarnom drzavom. U cemu je bitna razlika?

      19. 3. 2019,   11:11
  • Ova mu je dobra : "U Bleiburg neću jer taj dan imam drugu obvezu". Ma i da nemaš ne bi išao zbog svojih korijena.

    17. 3. 2019,   22:02
    • O kakvom to Plenkovicevom korijenju pricas? Nisam neki ljubitelj Plenkovica, no ne vidim cemu sluzi taj desancarski dernek.

      18. 3. 2019,   00:11
    • Nije to nikakav dernek, nego odavanje PIJETETA NEVINIM, naglašavam NEVINIM žrtvama jednoga LUDILA. Onaj ko je imao krvave ruke (ko je ubijao žene, djecu i starce bez povoda) se ovdje ne ubraja, ali im je trebalo suditi po ljudskim zakonima, pa kako im Bog iliti Partija da.

      18. 3. 2019,   05:17
    • Kazes nije dernek? Znaci nije bilo satora s janjetinom, crnih majica s "usatim U" i pjevanja "Evo zore Evo dana"?

      19. 3. 2019,   11:13
  • Koja sprdačina od države. U Ustavu nam piše, da se puna državna suverenost Hrvatskog naroda očitovala na odlukama antifašističkog vijeća narodnog oslobođenja Hrvatske. A sad odajemo državnu počast domaćim izdajnicima, pripadnicima kvislinške tvorevine.

    18. 3. 2019,   09:54
  • Pametan potez.

    17. 3. 2019,   20:59
  • Ide Junkeru da ga štipa za dupe...

    18. 3. 2019,   06:45
  • Umjesto da su svi do zadnjega hrabro izginuli u obrani Zagreba,ustaše su kao najveće kukavice pobjegli pred partizanima.. Kad su bježali, pred sobom su vukli desetke tisuća civila kao živi štit...Svim nevinima koji su tamo nastradali , dužno poštovanje i sučut...Nažalost ustaški režim po svojim metodama nas uveliko podsjeća na ISIL ,odnosno ISIL na ustaški režim...Englezi nisu smjeli vratiti ljude u Titovu zonu..Namjerno su to napravili ,znajući da će time posijati među Hrvatima stogodišnji razdor..Čak ni stvaranje neovisne Hrvatske države, za koju su se zajedno borila djeca partizana i ustaša, nije pomoglo da se ta stranica povijesti jednom zauvijek zatvori....

    18. 3. 2019,   09:23
  • Licemjer.

    18. 3. 2019,   06:58
  • Ni ja neću u Bleiburg jer imam drugu obavezu.

    18. 3. 2019,   05:09
  • Nije ni primjereno da jedan premijer ide na nešto što je u svijetu okarakterizirano kao nacistički skup ...

    17. 3. 2019,   21:33
  • Bravo Plenki.

    17. 3. 2019,   21:33