Obavijesti

News

'Deset godina dijelili smo dobro i zlo. Radio je ono što je želio'

'Deset godina dijelili smo dobro i zlo. Radio je ono što je želio'
12

U utorak je Saša Modrić (32) pao s motocikla na spoju autoceste A3 Bregana-Lipovac s Ljubljanskom avenijom na povratku iz Vinkovaca. Iza sebe je ostavio suprugu s malim djetetom

VIDEO

Policajac Saša Modrić (32), koji je u utorak poginuo kad se vraćao s kolegama u bazu u Zagrebu, pokopan je na gradskom groblju u Samoboru u petak. 

Na sprovod su, osim prijatelja i obitelji, došli i Sašine kolege iz policije. Policajci su na sprovod došli organizirano, u dugačkoj koloni kojoj su na čelu bili motoristi. Krenuli su iz baze Kobri na zagrebačkom Senjaku i tako vozili sve do samoborskog gradskog groblja.

- Neizmjerno je tužno oprostiti se od Saše u ime svih djelatnika Ravnateljstva policije, a osobito u ime nas pripadnika Mobilne jedinice prometne policije, Kobri, koji smo s njim dijelili dobro i zlo. Uz Sašu smo proveli deset godina. Deset godina dijelili smo iste profesionalne izazove, sve dobre i loše stvari. Bio je jednostavan, neposredan, srdačan, veseo i optimist, policajac koji zna, voli i hoće svoj posao. Na posao je dolazio sretan i radio je ono što je oduvijek želio. Pamtit ćemo ga kao prijatelja, poštenog i dobrog kolegu uvijek spremnog pomoći - ovim riječima oprostili su se od Saše njegovi kolege policajci 

POGLEDAJTE VIDEO:

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Pokretanje videa...

01:02
'Možda bi Saša bio živ da se ne štedi na policajcima i opremi'
'Možda bi Saša bio živ da se ne štedi na policajcima i opremi'

Podsjetimo, Saša se, zajedno sa svojim kolegama, vraćao u utorak iz Vinkovaca. Od baze su bili udaljeni svega dva kilometra. 

Pokretanje videa...

00:18

Saša je vozio prvi, iza njega kolega, a posljednji je bio kombi. Prvi zavoj dobro je prošao, u drugom zavoju na spoju autoceste A3 Bregana-Lipovac s Ljubljanskom avenijom, posljednjem prije odredišta, Saša je pao s motocikla. Njegovi prestravljeni kolege u šoku su gledali kako motocikl vozi sam ravno bez vozača. Stali su provjeriti što je bilo i gdje im je kolega. Prva mu je u pomoć priskočila kolegica koja je bila u kombiju s dečkima. Pronašli su ga na livadi pored ceste. Nije davao znakove života. Kako na tijelu nije imao vidljivih ozljeda ni krvi, uvjereni su da mu je pukla vratna kralježnica. Sašinu pogibiju kolege koji su joj svjedočili teško su podnijeli. Iza Saše ostala je supruga s malim djetetom. I ona je policajka. Njegovi kolege u srijedu je nisu ostavljali samu. Trudili su se stalno biti uz nju kako bi joj olakšali bol i tugu.

Preko ograde je pao na livadu: 'Gledali smo ga kako pogiba...'
Preko ograde je  pao na livadu: 'Gledali smo ga kako pogiba...'

- Najveći dio odgovornosti za smrt kolege snose naši šefovi! Saša Modrić danas bi vjerojatno bio živ da nas zbog štednje ne tjeraju na nemoguće. Mi nismo ljudi, mi smo im potrošna roba za nabijanje statistike i očuvanje položaja -rekli su tužni, bijesni, ogorčeni i u suzama momci iz Mobilne jedinice prometne policije.

Sindikat: Tražimo da se utvrde sve okolnosti nesreće 

Sindikat policijskih službenika uputio je u petak zahtjev glavnom ravnatelju policije Nikoli Milini u kojem traži utvrđivanje svih okolnosti koje su prethodile i, kako tvrdi, u velikoj vjerojatnosti pridonijele pogibiji Saše Modrića. 

U zahtjevu kojeg potpisuje predsjednik Sindikata policijskih službenika Mario Puškarić traži se utvrđivanje je li Modriću na dan pogibije osiguran odmor na koji je imao pravo prema kolektivnom ugovoru te koliko je sati proveo na poslu i prevalio kilometara tog dana, ali i prethodnih dana u radnom tjednu.

Podsjećajući da je umor jedan od najvećih neprijatelja sigurne vožnje, u sindikatu dodaju da se u konkretnom slučaju od policajaca-motociklista očekuje, uz upućivanju na izvršenje konkretnih zadaća, i vožnja službenog motocikla koja zahtijeva viši stupanj pažnje i opreza od vozača osobnog automobila i drugih građana.

''Nesporno je da je poginuli policajac u konkretnoj situaciji bio pod određenim pritiskom i da je osjećao odgovornost da povjerenu mu zadaću obavi na vrijeme koje je propisao njegov rukovoditelj, stoga su se u konkretnom slučaju organizacije rada morali uzeti u obzir propisi koji reguliraju maksimalno dozvoljeno trajanje vožnje za profesionalne vozače što je regulirano Zakonom o radnom vremenu, obveznim odmorima i uređajima za bilježenje udaljenosti u cestovnom prijevozu'', navodi sindikat.

Ističu da je iz zakonskih odredbi razvidno što se smatra prekomjernom vožnjom sa stajališta sigurnosti u prometu te kako je upravo zbog pritiska poslodavaca na profesionalne vozače taj zakon i donesen kako bi se izbjeglo da voze duže nego što je preporučljivo.

''U konkretnom slučaju poginuli policajac je temeljem naloga nadređenog mu policijskog službenika upućen obaviti službenu zadaću koja je u sebi uključivala i vožnju službenog motocikla na većoj udaljenosti i u vremenu duljem od 9 sati", ustvrdio je sindikat podsjećajući i na europske propise o vožnji.

Mentalna potrošenost

''Nikako se ne može reći da je posao vozača u cestovnom prometu složeniji od obavljanja policijskih poslova te da je 10 sati rada policijskog posla po pitanju koncentracije i mentalne potrošenosti barem jednako 10 sati vožnje'' te da je u konkretnoj situaciji poginuli policajac, obzirom na prijeđenu udaljenost, duljinu rada i neadekvatnosti odmora, vozio u okolnostima koje su ugrozile njegovu sigurnost kao i sigurnost svih sudionika u prometu.

Taj propust je, tvrde u sindikatu, u konačnici je završio pogibijom njihovog kolege isključivo radi loše organizacije rada koju je je propisao i naložio njegov rukovoditelj.

''Mobilna jedinica prometne policije ustrojena je kako bi štitila i brinula o sigurnosti prometa na cestama, a ne da ugrožava živote drugih sudionika u prometu i živote svojih zaposlenika lošom i protuzakonitom organizacijom rada kojim se policijske službenike dovodi do iznemoglosti i konstantno ih se požuruje u izvršenju službenih zadaća kako se ne bi prouzročio prekovremeni rad ili veći iznos dnevnice, dok s druge strane smo svi svjedoci kako pojedini rukovoditelji izmišljaju nepotrebne nadzore, koje mogu obaviti i u redovnom radu, da bi sebi i svojim suradnicima pisali prekovremene sate koji znatno više opterećuju proračun nego prekovremeni sati policijskih službenika na terenu'', zaključuje Puškarić.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

VIDEO

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'
NAKON IZBORNE NOĆI

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'

Kao i do sada, ja ću se i u ovoj situaciji do kraja držati slova i duha hrvatskog Ustava - napisao je Milanović

Slaže li se Vlada PP? Penava je rješenje za ostanak HDZ-a na vlasti. Ovo su glavne prepreke
PENAVA 'NA IZVOL'TE'

Slaže li se Vlada PP? Penava je rješenje za ostanak HDZ-a na vlasti. Ovo su glavne prepreke

Plus+ Ako je Penava spreman uzeti sve što mu Plenković ponudi, u zamjenu za Pupovčev “skalp”, onda imamo vladu
Možemo! i Rijeke pravde imaju više glasova, a devet mandata manje od Plenkovićeva HDZ-a
PROKLETSTVO D'HONDTA

Možemo! i Rijeke pravde imaju više glasova, a devet mandata manje od Plenkovićeva HDZ-a

Izborna matematika kaže da HDZ s partnerima ima 729.864 glasa i 61 mandat, a Rijeke pravde i možemovci u zbroju imaju oko 731.750 glasova. Točno 1886 više od HDZ-a za svega 52 mandata (42+10)