Obavijesti

News

Komentari 136

Ponos svih Rusa: Fascinantne činjenice o najvećoj pruzi ikad

Ponos svih Rusa: Fascinantne činjenice o najvećoj pruzi ikad
1

Legendarnu prugu koja se proteže od Moskve do Vladivostoka opjevali su brojni pjesnici, o njoj i na njoj su se napisale brojne knjige, a ona je i dalje najdulja na svijetu...

VIDEO

Kada je 15. svibnja 1891. godine tada budući ruski car Nikola II simbolično započeo izgradnju pruge u Vladivostoku, vjerojatno nije ni sanjao da je položio 'temelje' pruzi koja će postati ne samo najveća, već i najpoznatija na svijetu. Pune 22 godine kasnije Vladivostok tj. Daleki istok Rusije povezan je s Moskovom prugom dugom 9,289 kilometara

Ukoliko sjednete na vlak u Moskvi i krenete prema Vladivostoku, čeka vas put koji će potrajati punih osam dana i kojim ćete proći kroz sedam vremenskih zona te stotine gradova i gradića. Zahvaljujući pruzi Rusija je uspjela oživjeti svoj Daleki istok, a danas se Transsibirskom prugom odvija čak 30% cjelokupnog ruskog robnog izvoza

Povijest Transsibirske pruge i njene izgradnje prepuna je fascinantnih činjenica, a ovo su samo neke od njih. 

1. Izgradnja pruge stajala je 1913.godine 1,455 milijardi rublja u zlatu. Za malo perspektive - ruski policajac je u to vrijeme zarađivao 50 rubalja mjesečno. 

2. Za vrijeme najintenzivnije izgradnje, na pruzi je radilo čak 90 tisuća ljudi - seljaka, vojnika i osuđenika. Prvih 7,500 kilometara sagrađenih u 12 godina radnici su gradili bez gotovo ikakvih strojeva. osuđenicima koji su radili na izgradnji ublažene su kazne. 

3. Modernim vlakovima potrebno je šest dana i dva sata da iz Moskve dođu u Vladivostok u Moskvu - ili obrnuto. Udaljenost među njima je 9,298.2 kilometara, dvostruko više nego između New Yorka i Londona

Train moves along Trans-Siberian Railway in Krasnoyarsk region

4. Na slavnoj ruti nalaze se 64 stanice, a među njima je i Slyudyanka-1, jedina željeznička stanica u potpunosti igrađena od - mramora. 

5. Dionica od Mogocha do Skovordina najhladnija je na ruti - temperature zimi na njoj padaju sve do - 62°C

6. Most Amur koji je dug 2,600 metara dovršen je 1916. godine - bila je to posljednja građevina sagrađena za potrebe putovanja Transsibirskom rutom. 

Locomotive moves along Trans-Siberian Railway in Krasnoyarsk region

7. Unatoč na mjestima iznimno teškom terenu i negostoljubivoj klimi, godišnje se gradilo između 500 i 700 novih kilometara pruge

8. Na trasi je izgrađeno 15 tunela. Najdulji tunel koji je još u funkciji je Tarmanchukanskiy - dug je dva kilometra. Najdulji tunel, koji više nije u funkciji, bio je dug čak sedam kilometara. 

9. Pruga ide preko 16 velikih Europskih i Azijskih rijeka. Među njima su i Volga, Kama, Yenisey, Amur i Irtysh. 

10. Godine 2000. pruga je napokon postala dvotračna, a dvije godine kasnije je elektrizirana cijelom dužinom. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 136
VIDEO

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'
NAKON IZBORNE NOĆI

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'

Kao i do sada, ja ću se i u ovoj situaciji do kraja držati slova i duha hrvatskog Ustava - napisao je Milanović

Slaže li se Vlada PP? Penava je rješenje za ostanak HDZ-a na vlasti. Ovo su glavne prepreke
PENAVA 'NA IZVOL'TE'

Slaže li se Vlada PP? Penava je rješenje za ostanak HDZ-a na vlasti. Ovo su glavne prepreke

Plus+ Ako je Penava spreman uzeti sve što mu Plenković ponudi, u zamjenu za Pupovčev “skalp”, onda imamo vladu
Možemo! i Rijeke pravde imaju više glasova, a devet mandata manje od Plenkovićeva HDZ-a
PROKLETSTVO D'HONDTA

Možemo! i Rijeke pravde imaju više glasova, a devet mandata manje od Plenkovićeva HDZ-a

Izborna matematika kaže da HDZ s partnerima ima 729.864 glasa i 61 mandat, a Rijeke pravde i možemovci u zbroju imaju oko 731.750 glasova. Točno 1886 više od HDZ-a za svega 52 mandata (42+10)