Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Posljednje pomicanje sata u Europi bilo bi u ožujku 2019.'

Komentari (208)
  • Tek kad se ukine pomicanje sata ovi što se zalažu za to će skužit kako su glupi

    12. 9. 2018,   12:54
  • za sve koje zanima: ljetno su vrijeme prvi uveli 1916. godine Njemačka i njezini saveznici u Prvom svjetskom ratu, kako bi uštedjeli na ugljenu, tadašnjem glavnom energentu. Sljedeće godine iz istog se razloga pridružila i Britanija sa svojim saveznicima, dok su Rusija i Sjedinjene Države pričekale još koju godinu. Po završetku rata, uz izuzetak Britanije i još nekolicine država, većina je svijeta ukinula pomicanje satova sve do razdoblja Drugog svjetskog rata.

    12. 9. 2018,   12:42
  • Ljetno računanje vremena je nešto što je umjetno određeno, uvedeno nečijom odlukom iz više-manje neopravdanog razloga. Zimsko računanje vremena je pravo, realno vrijeme. Svakom logikom i smislom se vodeći, jedino što je ispravno je ukinuti ljetno računanje vremena, nikako ga ostaviti trajno. A ako se baš želimo čitavu godinu npr u podne praviti da je 13 sati, onda ok. Onda pravimo se. Bit' će to još jedna glupost bez ikakve potrebe...

    12. 9. 2018,   12:52
    • A što fali ljetnom vremenu?!

      12. 9. 2018,   12:55
    • Koje je to pravo vrijeme kad je jedno i drugo čovjek izmislio, mogu ja rec nek sad bude 22 cili svit se slozi i tebi bi to bilo krivo vrijeme o pameti

      12. 9. 2018,   13:01
    • mulder: Prema "zimskom vremenu" Sunce je točno u podne točno na jugu. Stoljećima se koristilo kod navigacije.....

      12. 9. 2018,   13:35
    • mulder, ako ti misliš da je bezveze određeno, onda ti ja mogu reći da nemaš pojma. Misliš da je u podne bezveze podne, odnosno 12 sati? E moj druškane...

      12. 9. 2018,   14:01
    • den3 - apsolutno si u pravu, ljetno vrijeme je izmišljena bedastoća, ali na žalost, većina misli da je to pravo vrijeme. To je odličan primjer kada ne bi trebalo dozvoliti da masa odlučuje, jer je u tom slučaju demokracija loša. O takvim stvarima treba odlučivati struka, u ovom slučaju astronomi.

      12. 9. 2018,   14:27
    • Isto tako je minuta mogla imati 120 sekunda pa u podne nebi bilo podne nego 24 e moj druskane, računanje je čovjek izmislio i kakve veze ima jeli 1,2,5,10 sati kad je sunce točno na jugu,sad ćeš mi rec da godina traje 365 dana a svaka četvrta 366

      12. 9. 2018,   14:49
    • Podne je sredina dana i označava trenutak kad je Sunce u najvišoj točki na nebu. To je astronomska činjenica. Nije važno kako se zove. Po ljetnom vremenu se određuje da je Sunce u najvišoj točki na nebu jedan sat prije, što je čista bedastoća.

      12. 9. 2018,   15:06
    • Ne da mi se kopati, a vidim da ste upuceni... posto radim u Kini vise mi odgovara da ostane ovako ( 6 sati razlike )... Ako usvoje ovo, hoce li ostati ovako ili ce biti sedam sati razlike? Unaprijed hvala na odgovoru...najljepsi pozdrav...

      12. 9. 2018,   15:17
    • Umjetne su i satne zone pa su korisne.

      12. 9. 2018,   15:19
    • Bit će pet sati razlike, pomičemo se jednu zonu prema istoku.

      12. 9. 2018,   15:21
    • @Rafo... daj boze, ali nisi u pravu... ili ce biti sest ili sedam... nikad niije bilo pet... pozzz

      12. 9. 2018,   15:50
    • Kada je u Kini (recimo) podne, kod nas je tek šest ujutro (po astronomskom, zimskom vremenu), što znači da je razlika šest sati. Ako prijeđemo na ljetno vrijeme, u šest ujutro neće biti šest, nego već sedam, a od sedam do podne (12) je pet sati, pa je razlika pet sati. Osim ako misko nije mislio da mu odgovara da ostane ovako kao sada tj. ljetno vrijeme. U tom slučaju će i razlika ostati ista (šest sati). Ljudi su već toliko smućeni s tim pomicanjem vremena, da više ne znaju koje je pravo vrijeme, a koje izmišljeno.

      12. 9. 2018,   15:57
    • @Rafo... sa postovanjem... tu sam vec pet godina... i vremenska razlika je po ljetnom sest sati, a po zimskom sedam. Vjeruj mi, jer mi puno vise odgovara ovo trenutno( ljetnje ) kad se cujem sa obitelji...pozzzz...

      12. 9. 2018,   16:01
    • @den3 - ajde molim te odgovori: Ti bi stvarno želio da ostanemo na zimskom računanju vremena te da tijekom ljeta sviće prije 04h, te da se smrači navečer već oko 20h??

      12. 9. 2018,   16:32
    • mulder, druškane... Godina traje 365 dana i 6 sati. Upravo zato se dodaje jedan dan u veljači svake četvrte godine, da se nadoknadi zaostatak u računanju vremena. A tih 365 dana i 6 sati isto tako nije izmišljeno bezveze kako ti vjerojatno pretpostavljaš, nego je to vrijeme koje je potrebno da Zemlja obiđe krug oko Sunca, kao što je 24 sata potrebno da se okrene oko svoje osi, što čini jedan dan.

      12. 9. 2018,   16:52
    • Druskane nikako da svatis, čovjek je vrijeme od izlaska sunca pa do ponovnog izlaska sunca mogao podjeliti kako je god htio eto neko je odlučio da to bude 24 sata mogao je odlučiti da bude 12 pa bi onda današnja dva sata bila 1 i ti bi mi isto tvrdio kako podne(6) nije bezveze

      12. 9. 2018,   17:37
    • Izgleda da ti ne shvaćaš. Važno je kada je sredina dana tj. kada je Sunce u najvišoj točki. Ljudi su taj trenutak nazvali podne i vrijeme podijelili tako da je tada 12 sati. Ako zadržavamo podjelu na 24 sata u jednom danu, onda je podne i dalje u 12 sati, a ne već u 11 kao što je po ljetnom vremenu.

      12. 9. 2018,   17:58
    • Podne je točno u podne samo jednom u godini po zimskom racunanju vremena ako ćemo računati da je sunce u najvišoj točci točno u podne trebali bi svaki dan namistati sat, s druge strane ako godina traje 365 dana i 6 sati zašto nam nova pocima 1.1 u 0:0 ako je ubiti još stara. Podne je kada je sunce u najvišoj točci a koliko je sati je nebitno to je drugo šta smo mi naučili reci za 12 sati da je podne isto tako je moglo podne biti u 15 sati da smo drukčije podjelili dan

      12. 9. 2018,   19:20
    • Rafo misliš li da je Sunce u najvišoj točki u 12:00 i u Greenwichu i u Lisabonu koja su ista satna zona? Ili još ekstremnije, u zapadnoj Španjolskoj i istočnoj Poljskoj? Ako bi htio sve "prirodno" onda bi svaka geografska širina imala svoju satnu zonu. Sve je to dogovorno i kako čovjeku paše.

      13. 9. 2018,   09:13
    • Uzeo si primjere zona koje nisu određene točno geografski, nego politički. Geografski gledano, istočna i zapadna Europa bi trebale biti u različitim zonama, ali radi jednostavnosti skoro cijela Europa je u jednoj zoni. Inače, vremenske zone ne zavise od geografske širine, nego od geografske dužine. Svaka zona obuhvaća 15 stupnjeva geografske dužine. Kada je podne u jednoj geografskoj vremenskoj zoni, točnije na istom meridijanu, Sunce je na svim geografskim širinama na najvišoj točki na nebu, samo nije na istoj visini - to zavisi od kuta pod kojim Sunčeve zrake padaju na Zemlju. Tako je na primjer upadni kut za Zagreb otprilike 69 stupnjeva u podne (po stvarnom vremenu, ili u 13 sati po ljetnom) za vrijeme ljetnog solsticija (21.6).

      13. 9. 2018,   13:48
    • da, da, dužine, tipfeler. No poanta je da su satne zone, čak i geografske, dogovorna stvar - sve dužine unutar 15 stupnjeva su grupirane u jednu zonu, iako je "stvarno" vrijeme unutar tih 15 stupnjeva različito .

      14. 9. 2018,   09:36
    • Pa nema nikakvog praktičnog smisla uvoditi vremenske zone za svaki stupanj, zato je uzeto da je jedna zona 15 stupnjeva.

      14. 9. 2018,   13:30
    • Rafo:@ Da 15 meridijana + političke granice. Gledam Rusiju ima 7 zona (nekad su imali 11) koje su omeđene granicama gubernija (županija) kojih kod njih ima preko 80. Kod nas je razlika između izlaska Sunca u Iloku i Umagu 20-tak minuta...

      14. 9. 2018,   17:37
    • Pa da, to je poanta, satne zone i ljetno računanje vremena nisu nekakve prirodne zakonitosti nego čisto dogovorne praktične stvari koje su ljudi smislili da si olakšaju život. Što znači da argument za/protiv ljetnog računanja vremena treba isto biti praktičan, a ne neki "priroda kaže da je u 12 sunce u najvišoj točki", jer to vrijedi za manji broj mjesta kako god krojio satne zone.

      17. 9. 2018,   10:50
    • Pa argument protiv ljetnog računanja vremena i jest praktičan (i kada zanemarimo prirodno, astronomsko vrijeme). Naprosto je normalnije i znači manji utrošak energije, bolji radni elan, raspoloženije radnike i djecu u školama i vrtićima i t.d. ako se uvijek koristi zimsko vrijeme, ako se ujutro ne mora ustati sat ranije, po mraku i po mraku putovati na posao ili u školu i počinjati rad po mraku. Osim toga, pola populacije su dnevni, a pola noćni tipovi (kao i ja), a noćnim tipovima više odgovara kasnije ustati i kasnije ići na spavanje. Ali, sve ove rasprave su sada već bespredmetne, jer je na žalost već odlučeno da iduće godine ostajemo na ljetnom računanju vremena.

      17. 9. 2018,   18:45
  • Ajmo "branitelji" (naravno, oni koji stalno nešto brane i nije im po volji - tzv. pajaci), jedno nezadovoljstvo izrazite, u vašem stilu!! 🤣 Hoće li vam zimi prekasno sunce svanut, da vam ne remeti san slučajno, ili jutarnja kladionica da ne bi bila po mraku, jbmu!!

    12. 9. 2018,   12:59
  • Najbolje bi bilo da vrijeme tj. sat ostane na racunanju takotvanog zimskog vremena jer je to sat po prirodi i suncu.

    12. 9. 2018,   12:50
  • Znači nekome smeta to jedan sat pomicanje dva puta godišnje? Ovako je najbolje. Ako se uvedi ljetno vrijeme, tada bi zime u 8. sati još bio mrak. Zar se stvarno nekome ide po mraku na posao? Dođeš na posao, a ono mrak okolo. A u slučaju stalnog ljetnog vremena tada bi ljeti prije 4 bilo svitanje i gumi se sat vremana dana što bi kvarilo turističku sezonu.

    12. 9. 2018,   12:47
    • Upravo to, ali ne vrijedi govorit neukim ljudima

      12. 9. 2018,   12:52
    • veći su ti problem proljeće i jesen pod zimskim vremenom... dolazio bi doma s posla u mrak... a zimi taj mrak u 8 bi ti trajao samo 3-4 tjedna MAX. i ne bi bio mrak, svitalo bi lagano već i prije 8. ljetno vrijeme je puuno bolja opcija od zimskog i donosi puno manje štete.

      12. 9. 2018,   12:58
    • U proljeće dolaziš u mrak? Sigurno u proljeće ne dolaziš u mrak, dolaziš u mrak jesen i zimu kada je ružno vrijeme. Što će ti dan kada je vani ružno vrijeme? Činjenica da bi periode u zimi bili kada biš do 8 bio mrak, a ljudima koji ide u sedam na posao, njima bi po 3,4 mjeseca konstatno bio mrak. Ovo bi možda jedino odgovaralo ljudima koji rade od 9 do 5, ali činjenica je da ima više onih koji rade od 7 do 3. A i škole počimenju u 8. I osobno bi se rađe vraćao po mraku nego išao na posao po mraku.

      12. 9. 2018,   13:07
    • I nemoj zaboravit hladnoću, evo danas u Zagrebu. Ako izađem iz kuće u 7 treba mi jakna jer je zima van, u 8 mi je već vruće. Zimi su razlike još više. I sedam sati se smrzavaš sa svim zimskim bundama, u 8 je već koliko toliko u redu. A sada bi bilo još hladnije. Ne znam što ti zimi znači taj jedan sat više dana, sigurno nećeš ić vani trčat.

      12. 9. 2018,   13:32
    • "Zar se stvarno nekome ide po mraku na posao? " A zar se nekome stvarno po mraku ide s posla? ... "A u slučaju stalnog ljetnog vremena tada bi ljeti prije 4 bilo svitanje i gumi se sat vremana dana što bi kvarilo turističku sezonu." Baš obrnuto, zbog ljetog vremena je dan duži...kasnije pada mrak.

      12. 9. 2018,   13:47
    • I to sam ja rekao, ali istog zbog ljetnog vremna ljeti kasnije izlazi sunce, dok zimi zbog zimskog vremena ranije izlazi sunce.

      12. 9. 2018,   14:05
    • ne gubi se nikakva sezona,, prije kad se nije mjenjao sat je sve bilo isto kao i sada, samo što se umjesto u 23 kako sada izlaze bi izašli prije navečer i prije bi se vratili i više naspavali .i tako pretežno sve zatvara u ponoć

      12. 9. 2018,   14:19
    • Nije problem izlazak van, tko više ide na odmor da bi izašao van? Ljudi idu na odmor da se okupaju. A sada vremena manje dana, znači sat vremena manje kupanja i stajanja po plaži.

      12. 9. 2018,   14:27
    • turisti ne rade valjda tokom godišnjeg,i mogu na plažu cijeli dan tako da im sunca neće falit

      12. 9. 2018,   14:38
    • Ja na posao idem u 6:30 i vraćam se u 16:30, meni je bolje da je ljetno vrijeme.

      12. 9. 2018,   15:21
    • @Xyster Zato sad mijenjamo sat... i po meni tako bi trebalo i ostati... jedino možda skratit dio godine kad je zimsko vrijeme na 12 i 1 mjesec, a sve ostalo da bude ljetno. ili ostavit ovako kako je... ali neeeee, treba ukinut jer nekom se teško nedjeljom 2x godišnje probudit u različito vrijeme... ma ljudi su mimoze postali teške... u svakom slučaju, ako moram birat, definitivno ljetno vrijeme

      12. 9. 2018,   20:51
    • radije ću po mraku na posao nego se vraćat s posla u mraku

      12. 9. 2018,   20:52
  • Ako ne pomaknemo sat pomaknit ćemo radno vrijeme pa ti dođe na isto

    12. 9. 2018,   12:57
  • A kaj cemo sa svjetlima na autima ako nema pomicanja vremena ?😂

    12. 9. 2018,   12:55
  • Nisam shvatio, članicama EU će biti pušteno na volju žele li ljetno ili zimsko? Onda će netko imati ljetno, netko zimsko, onako zbrda zdola? Da li to onda znači da se ukidaju vremenske zone u svijetu, budući da neće biti primjenjive u ovom slučaju. Ili sam ja krivo shvatio

    12. 9. 2018,   12:44
  • ljetno nije normalno, jer ako bi ljetno bilo ond abi zimio mrak bio skoro do 9. ono NO. to zagovarju neradnici i oni koji spavaju do podne

    12. 9. 2018,   12:48
    • To sam i ja govorio. Ali isto tako ne valja ni zimsko ljeti, jer bi svanulo u 3 ujutro, a mrak bi pao u 8. Ne kuže da je ovo pomicanje sata u redu. Ali skužit će kad se ukine

      12. 9. 2018,   12:51
    • šta ti pričaš??? pa zar ti nije draže imat nakon posla sat vremena svjetla više, nego ga prije posla prespavat? katastrofa kak ljudi razmišljaju... taj mrak skoro do 9 ne bi bio nikad, a samo 3-4 tjedna zimi bi bio do cca 8h... prija izlaska sunca već počinje lagano svitat. no baš zbog toga sad pomičemo sat, i ja bih nastavio s praksom pomicanja, ali puno kraće bi trajalo zimsko vrijeme (samo prosinac i siječanj), sve ostalo ljetno.

      12. 9. 2018,   12:55
    • generalno ni zima ni ljeto nisu problem, ljeti je svjetla previše, zimi premalo kak god okreneš... problem su proljeće i jesen... ako će biti zimsko vrijeme cijelo proljeće i jesen će se ljudi s posla vraćati u mrak, što je katastrofalno i za raspoloženje i za aktivnosti nakon posla (sport, briga oko okućnice, druženje s obitelji, prijateljima i djecom)

      12. 9. 2018,   12:56
    • do 83.je bilo "zimsko"računanje vrimena i niko se nii bunija a vi sad laprdate...

      12. 9. 2018,   13:36
    • llltwisterlll:@ Zar ne bi bilo bolje uvesti zimsko vrijeme, a da firme ili državne ustanove same prema potrebama korisnika ili zaposlenih uvedu radno vrijeme sat ranije npr od 1.svibnja do 01.rujna?

      12. 9. 2018,   13:41
    • da prespavati, o tome govorim, samo neradnici mogu to

      12. 9. 2018,   14:07
    • u proljeće kada promijene sat onda trebaš ustat po sunčanom vremenu u 4 i nešto umjesto u 5 i nešto kao do tada ako radiš od 6.i to je vrijeme kada se tvrdo spava, a po ljeti kako se vidi počinje se izlazit vani poslije 22.30 i sve kao i prije kada je bilo po starom cijele godine radi pretežno do ponoći (zatvaraju). ja sam izlazio oko 21 i prije i do ponoći-1 si se sasvim dovoljno zabavio i izmorio i ranije doma i više se naspavao za ujutro na posao.

      12. 9. 2018,   14:28
    • @octopuss... slažem se... ali to neće biti tako onda... ostat će radno vrijeme kako je, a sat će se pomaknuti.

      12. 9. 2018,   20:55
    • llltwisterlll:@ Još u prvoj polovici 80-tih sam radio u firmi (komercijala) i tako smo si naštimavali radno vrijeme (i zbog posla sa Italijanima) i sve je štimalo.

      13. 9. 2018,   00:26
    • OK... ali zar onda nećemo opet imat isti efekt kao s pomicanjem sata? nije govno nego se pas posrao... mislim da je sat trebao ostat ovako kako je, da imamo regularno i ljetno vrijeme i to je sasvim u redu... generalno ne odgovara nam ni zimsko ni ljetno cijele godine.

      13. 9. 2018,   11:18