Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Ptica uletjela u motor aviona: Nakon udarca su ga prizemljili

None Foto: 24sata/News

LET ZA LONDON: Zrakoplov British Airwaysa s 98 putnika je trebao poletjeti iz zračne luke u Splitu. U motor se zabila ptica. Silina udarca šokirala je putnike

Avion je išao na poziciju na polijetanje i na prvoj polovici piste osjetili su udarac u motor.

Ptica se zabila u Zrakoplov British Airwaysa s 98 putnika pripremao se za let iz Splita prema Londonu. Trebao je poletjeti u nedjelju oko 17sati. Nakon udarca u motor putnici su bili šokirani. Njihov let je bio otkazan te su morali čekati drugi let.

- Odmah su se zaustavili tako da nije bilo nikakvih većih problema, a zrakoplov je vraćen na parkirnu poziciju. Dio putnika je na vlastiti zahtjev prema Londonu otišao drugim linijama, dok su ostali čekali do 22 sata, kad je iz Londona po njih stigao drugi zrakoplov te kompanije. Putnike koji su odlučili čekati dobro smo zbrinuli te smo im sve pružili kako bi im čekanje bilo ugodnije. Zrakoplov do daljnjega ostaje u Splitu kako bi stručnjaci utvrdili ima li kakvih oštećenja na motoru - rekao je Mate Melvan, voditelj Službe prihvata i otpreme splitske zračne luke Resnik.


Melvan nam kaže kako na Resniku poduzimaju brojne mjere kojima ovakve događaje nastoje svesti na minimum, no unatoč svemu, ne postoji apsolutna zaštita protiv ptica. 


- U suradnji s ornitolozima pratimo ptice na ovom području te ih rastjerujemo, a na godišnjoj razini broj ovakvih nezgoda je u padu. Neke zračne luke koriste sokola, ali mi ne, jer čak i sokol može predstavljati određenu opasnost. Mi koristimo uglavnom zvučna sredstva, poput glasanja ptica grabežljivica ili pucnja. Neki koriste i pse za rastjerivanje. Postoji i metoda plašenja ptica plinskim topom, ali kako su ptice prilagodljive, one se nakon nekog vremena naviknu na taj zvuk. Odmaraju se na topu, razlete se kad on pukne, a onda se opet vrate na njega - rekao je Melvan dodajući i da se ptica zabila u motor tijekom leta zrakoplova, polijetanja ili slijetanja, on se i dalje može sigurno prizemljiti s jednim motorom.

Ornitolog Guido Piasevoli kaže kako su na splitskom području za zrakoplove najveća prijetnja galebovi i sive vrane.


- Te ptice su brojnije, pametne su i prilagodljive. Nema te metode koja bi bila definitivno rješenje. Važno je primjerice u tom smislu da se iz neposredne blizine zračne luke ukloni sve što ptice privlači, bilo da je riječ o hrani ili skloništu, naravno, koliko je god to moguće - objašnjava Piasevoli.     

Priprema za let

Zrakoplov British Airwaysa izašao je na pistu. Pilot je od kontrole leta dobio dozvolu za polijetanje.

Oštećen

Zrakoplov se spremao poletjeti, no na prvoj polovici piste osjetio se udarac u desni motor. Nakon udarca odmah su stali.

Utvrdili vrstu ptice

Tehničari su iz motora izvukli perje i tkivo koje su poslali na analizu kako bi utvrdili rod ptice.

Komentari (44)
  • jadna ptica

    3. 5. 2016,   16:46
  • Mi na Plesu to riješavamo zračnim puškama..kokneš dvije-tri vrane i nema ptica bar dva tjedna

    3. 5. 2016,   17:05
  • Sigurno glupi galeb, on je težak ko olovo i velik ko slon.

    3. 5. 2016,   16:43