Obavijesti

News

Komentari 2

Šef Boeinga: 'Problem softvera možda je srušio naše avione...'

Šef Boeinga: 'Problem softvera možda je srušio naše avione...'
1

Izrazio je žaljenje zbog života izgubljenih u nesrećama. "Te tragedije pritišću naša srca i misli i izražavamo sućut obiteljima putnika i posade Lion Air Flight 610 i Ethiopian Airlines Flight 302

VIDEO

Izvršni direktor američkog proizvođača zrakoplova Boeing Dennis Builenburg priznao je da su nesreće zrakoplova Ethiopian Airlinesa i Lion Aira u kojima je poginulo više od 300 ljudi možda prouzročili problemi sa softverom zrakoplova 737 MAX.

Zrakoplov Ethiopian Airlinesa srušio se 10. ožujka nekoliko minuta nakon polijetanja a u nesreći je stradalo 157 ljudi. To je druga nesreća Boeingovog zrakoplova 737 MAX u pet mjeseci - u listopadu prošle godine zrakoplov Lion Aira srušio se u more kod Indonezije, pri čemu je poginulo 189 ljudi.

Prve analize pokazale su sličnosti između dvije nesreće, s fokusom na softverski sustav za pojačavanje manevarskih karakteristika (MCAS) čija je svrha spriječiti zastoj u radu motora. MCAS reagira kada senzori u nosu zrakoplova pokazuju da se uspinje pod prevelikim kutom.

Ethiopian i Chineese Airlines prizemljili flote Boeinga 737
Ethiopian i Chineese Airlines prizemljili flote Boeinga 737

Etiopska ministrica prometa Dagmawit Moges jučer je predstavila preliminarno izvješće o nesreći Ethiopian Airlinesa, u kojem se otklanja mogućnost da piloti nisu poštivali procedure.

"Piloti su više puta slijedili sve procedure proizvođača, ali nisu mogli kontrolirati zrakoplov", izjavila je Moges na konferenciji za novinare u Adis Abebi.

U skladu s međunarodnim standardima, u izvješću nije imenovan krivac za nesreću.

Šef Boeinga jučer je izrazio žaljenje zbog života izgubljenih u nesrećama. "Te tragedije pritišću naša srca i misli i izražavamo sućut obiteljima putnika i posade Lion Air Flight 610 i Ethiopian Airlines Flight 302", kazao je Builenburg.

Dodao je i da je ""preliminarno izvješće (...) pokazalo da se u oba leta (Lion Aira i Ethiopian Airlinesa) aktivirao sustav za pojačavanje manevarskih karakteristika na temelju netočnih informacija o kutu nosa zrakoplova".

Odgovornost je Boeinga da otkloni rizik aktivacije tog sustava na temelju netočnih podataka iz senzora, naglasio je Builenburg.

"Priznajemo tu odgovornost i znamo kako ćemo ukloniti rizik", dodao je.

Iz kompanije su najavili da će softver ubuduće uključivati više slojeva zaštite od netočnih podataka iz senzora a planiraju i "prateći opsežni trening za pilote".

Boeingovi zrakoplovi 737 MAX povučeni su iz prometa u zemljama širom svijeta a pod povećalom se uz sigurnost Boeingovih letjelica našla i regulatorna praksa izdavanja dozvola, posebno uključivanje proizvođača u taj postupak.

Šef američke Savezne uprave za zrakoplovstvo kazao je prošlog tjedna na tematskoj sjednici u Kongresu da su prisiljeni delegirati dio poslova testiranja i izdavanja dozvola za zrakoplove na proizvođače jer bi u protivnom morali zaposliti još 10 tisuća djelatnika, što bi ih stajalo dodatnih 1,8 milijardi dolara.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'
NAKON SJEDNICE VLADE

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'

Šef HDZ-a i tehnički premijer Andrej Plenković drži presicu nakon sjednice vlade. Istaknuo je da je HDZ-ova borba protiv korupcije snažna.
Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili
ANALIZA EKSPERTA 24SATA

Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili

Plus+ Minimalan iznos za održavanje iznosi oko 75 milijuna eura ili šest milijuna eura po avionu. Godišnje. Dakle, samo za 12 Rafalea trebat će četiri puta više novca, nego na sve ostale avione i helikoptere u HRZ-u