Treba slušati i kritike i razlučiti što je od toga kritika, a što je kritizerstvo rekla je ministrica obrazovanja i znanosti Blaženka Divjak na Nacionalnom stručnom skupu sudionika eksperimentalnog programa.
Škola za život: Ništa od većih plaća, samo bonusi za najbolje
Uveli ste hrvatske škole u 21. stoljeće i budite ponosni. Od rujna krećemo s novom ‘školom’. Svi kurikulumi su spremni, rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak nastavnicima u Zagrebu u Ciboni na Nacionalnom stručnom skupu škola koje sudjeluju u programu ‘Škola za život’.
POGLEDAJTE VIDEO
Pokretanje videa...
Naglasila je da je bio dugotrajan i mukotrpan rad doći do cilja.
- Kada su drugi tražili izgovore vi ste zasukali rukave i uhvatili se u koštac sa školskim sustavom koji je, budimo iskreni, dugo bio zanemarivan - kazala je ministrica okupljenima.
Na upit o povećanju plaća nastavnicima ministrica je ustvrdila da njih skoro neće biti, ali će biti bonusa.
- Uskoro ćemo predstaviti Pravilnik o nagrađivanju gdje ćemo regulirati bonuse koje će dobivati nastavnici koji najviše ulažu u sebe preko edukacija. A trebamo i podsjetiti da su se plaće od 2017. godine do jeseni ove godine povećale oko 12 posto - objasnila je Divjak.
Upitana je li u škole došla sva potrebna oprema za provedbu reforme, ministrica je pojasnila da je u škole došla kompjutorska oprema, te da će tableti i ostalo što je bilo u javnoj nabavi doći kroz dva tjedna.
- Ono što se tijekom javne nabave posebno naručivalo, sada stiže u škole i bit će kroz sljedećih tjedan ili dva kompletirano - izjavila je Divjak.
Kada je riječ o reformi visokog obrazovanja, Divjak je pojasnila kako je ta reforma nešto drugačija zbog autonomije sveučilišta.
- S većinom sveučilišta završavamo programske ugovore, a naglasak im je na relevantnosti obrazovanja, odgovore na potrebe tržišta rada i općeniti doprinos obrazovanja u društvu - kazala je Divjak.
Zadovoljna je, izjavila je, jer se može susresti s ljudima koji su sukreirali kurikularnu reformu.
- Ima ljudi koji su u eksperimentalnom programu radili i davali povratne informacije u smislu pozitivnih ali i negativnih stvari koje još moramo popraviti. Treba slušati i kritike i razlučiti što je od toga kritika, a što je kritizerstvo - zaključila je.
S druge strane, neki nastavnici na skupu su utvrdili da pojedine škole u Hrvatskoj nemaju potrebne tehničke uvjete da bi kvalitetno izvodili nastavu po novim kurikulumima.
Naime, Nacionalni skup organizirao se s ciljem međusobnog upoznavanja, razmjenjivanja iskustava i edukacija škola u su eksperimentalnoj fazi. Sudionici skupa slušali su i dvije međunarodne predavačice Carolyne Robson i Albenu Spasovu te sudjelovali u interaktivnim aktivnostima.