Obavijesti

News

Komentari 1

'Smanjenje emisija ugljičnog dioksida za 40 posto do 2030.'

'Smanjenje emisija ugljičnog dioksida za 40 posto do 2030.'
1

Davor Škrlec je istaknuo kako će novi standardi emisija za Europsku uniju dovest će do stvaranja radnih mjesta i potaknuti Europu da više ulaže u čista vozila

VIDEO

Zastupnici Europskog parlamenta glasovali su u srijedu u korist prijedloga smanjenja emisija ugljičnog dioksida iz novih osobnih automobila i novih lakih gospodarskih vozila u EU-u za 40 posto do 2030. godine.

Prijedlog je usvojen s 389 glasova za, 239 protiv i 41 suzdržanih, te poziva na smanjenje emisija ugljičnog dioksida za 20 posto do 2025. i 40% do 2030. godine.

Prijedlog smanjenja standardnih emisija ugljičnog dioksida iz vozila do 2030. godine podijelio je zastupnike Europskog parlamenta te su u raspravi održanoj u utorak socijaldemokrati i zeleni podržali veća smanjenja dok su pučani upozoravali na moguće posljedice takve mjere po radna mjesta u automobilskoj industriji.

Europska komisija prethodno je predlagala 30 posto do 2030. godine.

Davor Škrlec, hrvatski europarlamentarac i član Odbora za okoliš, javno zdravlje i sigurnost hrane, smatra da Europska unija, ukoliko namjerava ozbiljno pristupiti provedbi Pariškog sporazuma i dekarbonizacije gospodarstva do 2050., mora djelovati već sada usvajanjem ambicioznih ciljeva koji potiču implementaciju vozila s nultim emisijama.

"Transport je jedini sektor u kojem emisije stakleničkih plinova i dalje rastu. Cestovni promet odgovoran je za 22 posto emisija stakleničkih plinova u EU-u, a od toga na automobile i kombije spada 73 posto emisija stakleničkih plinova", rekao je Škrlec, stoji u priopćenju njegova ureda.

Škrlec je istaknuo kako će novi standardi emisija za Europsku uniju dovest će do stvaranja radnih mjesta i potaknuti Europu da više ulaže u čista vozila. Naglasio je kako mnoge vlade podržavaju ambiciozne ciljeve smanjenja emisija ugljičnog dioksida.

"Ne smijemo ugroziti našu klimu jer se neke vlade i Europska komisija ponašaju kao lobisti za automobilsku industriju. U nadolazećim pregovorima, Parlament mora čvrsto stajati iza dogovorenih ciljeva ili riskiramo daljnje potkopavanje naših nastojanja da se približimo ispunjavanju klimatskih obveza koje je Europska unija preuzela Pariškim sporazumom", upozorio je Škrlec.

Europski proizvođači automobila upozorili su, uoči rasprave u utorak i glasovanja u srijedu, kako bi prekomjerno oštra ograničenja emisija ugljičnog dioksida iz automobila i kombija mogla naštetiti toj industriji i koštati je radnih mjesta.

Hrvatski europarlamentarac Jozo Radoš, član Saveza liberala i demokrata za Europu (ALDE), komentirajući glasovanje na plenarnoj sjednici kazao je kako hrvatska Vlada treba pripremiti mjere za provedbu odluke EU-a o oštrom smanjenju emisije ugljičnog dioksida iz automobila do 2030. godine.

Hrvatska treba pratiti trendove smanjivanja emisije ugljičnog dioksida, jer je to opći interes naših građana, i pokušati postići omjer raspodjele tereta većih troškova na sve dionike cijeloga procesa. Dakle ravnomjerno rasporediti taj teret i na kupce i na sve porezne obveznike", rekao je Radoš.

"To je zahtjevna zadaća i želio bih da hrvatska vlada ima jasno stajalište o tome što joj je činiti u razdoblju od donošenja Uredbe, nakon pregovora s Vijećem EU-a, do 2030. godine“, dodao je.

Radoš je tijekom rasprave u utorak istaknuo kako će kao član grupacije ALDE podržati ambiciozniji prijedlog o smanjenju emisija za 40 posto, ali je i prijedlog Europske komisije o smanjenju od 30 posto ocijenio kao dobar korak.

Nakon usvajanja izvješća očekuje se početak pregovora Europskog parlamenta s Komisijom i Vijećem EU-a (tzv. “trijalog”), a Vijeće ministara za zaštitu okoliša EU-a sastat će se 9. listopada kako bi odredili svoju poziciju.

EP usvojio prijedloge za pojednostavljenje obračuna PDV-a

Europski parlament je u srijedu usvojio izvješća hrvatske zastupnice Ivane Maletić kojima se, među ostalim, pojednostavljuju pravila za obračun PDV-a u prekograničnoj trgovini i jača sustav praćenja trošarinske robe među državama, odnosno proizvoda poput duhana, naftnih derivata i alkoholnih pića.

Izvješćem o izmjenama direktive o PDV-u smanjuju se troškovi poduzetnika u prekograničnom poslovanju, ističe ured zastupnice u priopćenju i napominje da poduzetnici upravo komplicirani obračun PDV-a ističu kao glavnu prepreku za izlazak na jedinstveno tržište. 

Izmjene usvojene na plenarnoj sjednici u Strasbourgu pojednostavljuju sustav i smanjuju troškove poduzetnika a trebale bi smanjiti i prekogranične prijevare.

Procjena je da će se troškovi usklađivanja poduzetnika u prekograničnom poslovanju smanjiti za jednu milijardu eura, a gubici prihoda od PDV-a zbog prijevara za najmanje 40 milijardi eura.

Također se predviđa uspostava One stop shop-a za poduzetnike u sklopu kojeg će imati informacije o promjenama i ažuriranju stopa PDV-a u državama članicama.

Prijedlogom izmjena direktive uvode se pravila koja su ujedno i priprema za uspostavu konačnog sustava PDV-a na principu oporezivanja prema mjestu odredišta, napominje ured zastupnice.

Europarlamentarci su u srijedu usvojili i izvješće zastupnice o izmjenama Uredbe o administrativnoj suradnji u području trošarina kojime se omogućuje bolje praćenje trgovine trošarinskim dobrima što je važno radi poštene konkurencije i zaštite proizvođača, a time i zaštite radnih mjesta.

Uređenje ovog tržišta posebno je važno za Republiku Hrvatsku koja je značajnim dijelom okružena državama nečlanicama s različitim i još uvijek neusklađenim režimom trošarina s EU-om, ističe ured zastupnice.

Direktivom se propisuje obvezna registracija gospodarskih subjekata koji premještaju robu kako bi se automatizirao nadzor kretanja trošarinske robe koja je puštena u potrošnju u jednoj državi članici i zatim premještena u drugu državu članicu radi dostave u komercijalne svrhe.

Europski parlament je usvojio i izvješće zastupnice kojim se daje pomoć od 1,2 milijuna eura Nizozemskoj iz Europskog fonda za prilagodbu globalizaciji (EGF) zbog velikog otpuštanja radnika u bankarskom sustavu. 

Otpuštanja koja su se dogodila u 20 poduzeća u nizozemskom bankarskom sektoru povezana su s globalnom financijskom i gospodarskom krizom i njezinim utjecajem na usluge i funkcioniranje nizozemskih banaka koje su, zbog niskih kamatnih stopa i pada profitabilnosti, smanjile svoje osoblje zbog zatvaranja regionalnih podružnica i okretanja na on-line bankarstvo.

Otpušteno je 1324 radnika, ali samo njih 450 koji pripadaju najranjivijim skupinama bit će potpomognuto predloženim mjerama radi poboljšanja izgleda za reintegraciju na tržištu rada.

Pomoć iz EGF-a može dobiti i Republika Hrvatska u slučajevima otpuštanja preko 500 radnika u jednom sektoru. U prijedlogu nove regulative zastupnica se zalaže za smanjenje granice broja radnika koji su izgubili posao zbog globalnih promjena, na 150 zaposlenih kako bi manje države poput Hrvatske ravnopravno koristile EGF, napominje ured zastupnice.

 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

Što je sad ovo? Čak tri partnera HDZ-a idu na europske izbore s ovim oporbenim strankama!
NOVA KOALICIJA

Što je sad ovo? Čak tri partnera HDZ-a idu na europske izbore s ovim oporbenim strankama!

HSLS i HNS su na parlamentarnim izborima bili na listi s HDZ-om i dosad su im čuvali leđa u vladajućoj većini. Jednako kao i SDSS. Ali za ove izbore su formirali blok s onima koji ne žele čuti za podršku HDZ-u

'Izborit ćemo se da svako srpsko selo ima sve što i hrvatsko. Ali SDSS je nama neprihvatljiv!'
BURNA PRESICA PENAVE

'Izborit ćemo se da svako srpsko selo ima sve što i hrvatsko. Ali SDSS je nama neprihvatljiv!'

SDSS i Možemo! su nam neprihvatljivi partneri. Sa svima drugima se razgovora.  Pravi razgovori su tek krenuli s jučerašnjim danom, kaže Penava
Naši novi vojni avioni slijeću u četvrtak! Koštali su 1,2 milijarde eura, a ugovor je i dalje tajna
ŠEST SADA, ŠEST KASNIJE

Naši novi vojni avioni slijeću u četvrtak! Koštali su 1,2 milijarde eura, a ugovor je i dalje tajna

Plus+ Stiže šest od 12 aviona. Dva dvosjeda i četiri jednosjeda biti će u novim hangarima na Plesu. Zauvijek će poslati u mirovinu stare MiG-ove 21