Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Što čekate? Petlja u Zagrebu čak pola godine nije sanirana

None Foto:

Zbog odlomljenog komada betona bio je zabranjen promet za teretna vozila. Inspekcija je rekla da je sve u redu. No ta rupa i dalje nije pokrpana. Stručnjaci kažu da se sve mora redovito održavati

Nakon stravične nesreće u Genovi, gdje je u urušavanju vijadukta poginulo 42 ljudi, stanje mnogih vijadukata, mostova i nadvožnjaka temeljito se provjerava.

Kako nam objašnjava HAC-ov stručnjak za mostove Dario Sršek, na autocestama nema većih problema jer ih je većina stara tek 20, 25 godina.

- Većina autocesta, a time mostova, vijadukata i nadvožnjaka, građena je 90-ih godina pa problema kao što je bio u Genovi nema. Mi redovito održavamo svoje konstrukcije, a najviše održavanja nam otpada na ograde koje hrđaju zbog vode i soli. Ali to su minimalne stvari u odnosu na probleme kakve je imao vijadukt u Genovi - objašnjava Sršek.

Međutim, ranije ove godine pojavio se problem sa stanjem nadvožnjaka u Zagrebu, točnije na petlji na križanju Držićeve i Slavonske avenije. Na jednome mjestu odlomio se komad betona te je na tom mjestu vidljiva armatura. Zbog toga su alarmirani Ministarstvo prometa i gradski Ured za prostorno uređenje.

Firefighters and rescue workers stand at the site of a collapsed Morandi Bridge in the port city of Genoa BORBA S VREMENOM Genova: Pod ruševinama vijadukta je još 10 do 20 ljudi

Na tom dijelu je tad bio zabranjen promet za vozila teža od 3,5 tona, i to sve dok traje inspekcija. Utvrđeno je kasnije kako nema napuknuća petlje i kako promet može teći bez zabrane. No pola godine nakon toga mjesto gdje se beton odlomio još nije sanirano i armatura se i dalje vidi.

S obzirom na to da je petlja sagrađena 1970-ih, a od tada se značajno povećala i gustoća prometa, vrijeme je da se saniraju određeni dijelovi radi sigurnosti.

The collapsed Morandi Bridge is seen in the Italian port city of Genoa in this picture released by Italian firefighters NAJMANJE 35 MRTVIH Cijelu noć tražili su preživjele, među poginulima i troje djece

Planiraju li sanaciju i kad, iz Grada Zagreba do zaključenja ovoga broja nismo dobili odgovor. Stručnjak za mostove Sršek kaže kako je projektirana trajnost svih konstrukcija oko 100 godina, ali naravno uz redovito održavanje.

- Sve ovisi o prometu, vremenu, soli, vodi i mnogim drugim uvjetima. Na autocestama se nadzor praktički obavlja dnevno. Ophodnja ceste redovito prijavljuje eventualna oštećenja, a ponekad i vanjski partneri rade sanacije za nas. Nikad se ne može reći da opasnosti nema 100 posto, ali se puno radi na tome da se sigurnost konstrukcija održi - kaže Sršek.

Komentari (114)
  • Pa dobro tko je tu lud. Struka tvrdi nema potrebe za sanacijom i da je petlja sigurna, a Bandić kada je rekao da će svejedno ići u sanaciju, mediji i trolovi su ga napali da baca novac. Zašto u tekstu nema Bandićeve izjave da će se petlja sanirati usprkost "struci" koja tvrdi da je sve sigurno. Kako vi mediji selektivno prezentirate istinu, a kako pokušavate u negativan kontekst staviti gradonačelnika. Pišete i ponašate se kako vjetar puše.

    16. 8. 2018,   22:34
  • Radim na građevini vec 20 g . Znam da se pokrade duplo od vrijednosti građevine ali sto se tice ovakvih betonskih segmenata i gradevina nvaliteta je na zavidnom nivou .

    16. 8. 2018,   21:42
  • Željeznu mrežu treba najhitnije pokrpati , samo ne sa betonom , jer oćito kompletna ploća prokišnjava i bilo kakav nanešen nov beton na viseći dio nadvožnjaka , bio bi opet opasnost od odvajanja za 3-4 g. Struktura i statika toga dijela je poremećena , samo ne u tom obimu , da bi se moralo neznam šta ćiniti. Treba sa plastićnim ljepilom samo zaštititi mrežu od rdanja i to je sve ! A možda je to i ućinjeno odnosno mreža je zaštićena samo se to odozdo ne vidi !

    16. 8. 2018,   21:43