Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Tko će sve to platiti? Povišice, novi avioni, helići, kupnja Ine...

Najveći trošak koji bi Hrvatsku mogao zadesiti iduće godine došao je posve nepredviđeno. Kupnja Ine, novi avioni, odšteta Mađarima za plin, helići, povišice, božićnice - to su deseci milijardi kuna...

Kupnja Ine posao je čije dimenzije zasad ne možemo znati precizno, no riječ je o milijardama kuna.

POGLEDAJTE VIDEO:

Prema tržišnoj vrijednosti jedne dionice Ine, ta kompanija danas vrijedi oko 29 milijardi kuna. Mađari, to jest MOL, vlasnici su 49 posto, a to znači da bi njihov udio stajao oko 14,5 milijardi kuna. No to nije realna vrijednost kompanije. Ona je, prema svemu sudeći, manja jer MOL nije ulagao u rafinerije niti je unaprijedio poslovanje tvrtke. Ina je danas sjena nekadašnjeg giganta. Radimir Čačić procijenio je na N1 televiziji da mađarski udio u Ini danas vrijedi oko sedam milijardi kuna.

Najveću cijenu platit ćemo za Inu. Između 11 i 14 milijardi kuna. Ako bude novca...

- Nalazimo se u situaciji kad svi plješću što će Vlada to vratiti, ali to je na razini dječjeg vrtića - rekao je Čačić pa dodao:

- MOL-ove dionice su vrijedne 15 milijardi kuna na burzi, no realno je to pola od tog iznosa, s obzirom na prihode i stanje na naftnom tržištu. No prema Čačićevu mišljenju, Vlada ne zna hoćemo li u kupnju ići preko HEP-a, hoće li u poslu sudjelovati mirovinski fondovi ili ćemo Inu preuzeti zaduženjem same kompanije.

Prema nekim špekulacijama, mogući su i strateški partneri iz Irana.

3,1 milijardu kuna mogli bismo platiti plin Mađarima zbog izgubljene arbitraže

No kako god bilo, Hrvatska je nakon izgubljene arbitraže Mađarima dužna za plin, i to između dvije i tri milijarde kuna, a prema ugovoru s MOL-om, tržišnu cijenu plina Vlada mora plaćati sve do 2024. godine. Svi će ti elementi morati ući u pregovore o konačnoj cijeni Ine, ako do kupoprodaje uopće dođe.

U javnosti se, naime, već počela javljati i skupina stručnjaka koja smatra da bi kupovina Ine bila štetna za Hrvatsku.

Upitno je, naime, ima li Hrvatska danas stručnjaka, snage i sredstava za oporavak takve tvrtke - svi smo svjedoci koliko se država muči s (malim) Imunološkim zavodom, dok, s druge strane, u svim javnim tvrtkama gledamo stari “film potpune katastrofe”, popunjavanje unosnih pozicija stranačkim drugovima, kumovima, rodbinom i prijateljima. Isplati li se dati desetak milijardi kuna za Inu, plus tri milijarde kuna koje moramo dati zbog izgubljene arbitraže, samo zato da neiskusni kadrovi dobiju novu priliku za cijeđenje suhe drenovine?

4,1 milijardu kuna moglo bi stajati plaćanje mirovina i drugih prava borcima HVO-a

Odgovor nije lak jer je tu i pitanje sirijskih naftnih polja, budućnosti hrvatskih rafinerija, ali i crpljenja domaće nafte. Ina bi mogla biti najveći trošak, ali - nije jedini. Usvoji li Vlada zakonske promjene kojima se regulira status branitelja HVO-a, ta bi nas promjena mogla stajati do 4,1 milijardu kuna, kažu stručnjaci. Prema nacrtu zakona, sva prava branitelja iz Hrvatske primijenila bi se i na cijeli HVO.

3,1 milijardu kuna procjena je troška za eskadrilu aviona i helikoptera

Čini se da nas čeka i nabava eskadrile borbenih aviona, za što je Hrvatska voljna izdvojiti barem milijardu kuna godišnje (leasing) plus 2,1 milijardu kuna za kupnju najmanje 10 novih helikoptera. Vlada i predsjednica o tome moraju odlučiti do kraja 2017. godine, no sasvim sigurno je da ćemo dobiti spomenutu eskadrilu helikoptera. “Već smo donijeli odluku da idemo dalje u nabavu transportnih helikoptera, najvjerojatnije američkih Black Hawk”, rekla je nedavno predsjednica.

Ti helići, polovni uz modernizaciju, stoje oko 30 milijuna dolara. Tu je i trošak od 270 milijuna kuna za božićnice zaposlenih u državnim i javnim službama, što uopće nije predviđeno u proračunu, te još oko 700 milijuna kuna za povećanje plaća temeljem starih ugovora.

700 milijuna kuna stoje povišice u davanjima za državne i javne službenike

23 ...točnije, 27,3 milijarde kuna iznose kamate koje država mora platiti 2017. godine

4,3 ...milijarde eura je glavnica kredita za autoceste. Jedva plaćamo i kamate

27 kune bit će nam skuplji spremnik goriva nego prije mjesec dana

Nema se - može se, rekao bi narod..

Komentari (417)
  • Kako tko će platiti? Porezi na automobile, poskupljenje nafte, novi krediti a i ovaca je podosta ostalo.

    27. 12. 2016,   08:06
  • Ko i uvjek

    27. 12. 2016,   07:52
  • Rastom bdp-a od 1% odnosno padom BDP-a 12 kvartala zaredom u Milanovićevo vrijeme, naravno da je čudno kako sad ova vlad ima novce, a ima novaca zato jer povlaće četiri puta više novca iz EU fondova od SDP vlade. Sadašnja vlada je posložila bolji proračun za 2016. i napravila dobar temelj za proračun 2017. i još veći rast BDP-a. Prognozirali su nam rast u 2016. 1,5%, zbog katastrofalne Milanovićeve politike u 2015. ali ova vlada je rekla da je to mali rast i uspjela dignuti BDP na 2,9% u 2016. iako su prognoze bile dupčo manje. Za 2017. ova vlada želi rast od 3.2%. Ova vlada je jednostavno ambicioznija, stručnija i to ima pozitivnog utjecaja na ekonomiju, znam da vam crveni zbog toga nije lako, patite.

    27. 12. 2016,   10:53