Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Tražimo da se poništi naplata mostarine na Krčkom mostu'

None Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Politička stranka Unija Kvarnera podnijela je posljednjeg dana prošle godine zahtjev Ustavnom sudu za ispitivanje ustavnosti odluke o naplati prolaska Krčkim mostom

Član Senata stranke Unija Kvarnera Marko Boras Mandić, optimističan je i vjeruje da će se do kraja 2019. godine ukloniti naplatne kućice.

Boras Mandić, ujedno zamjenik primorsko-goranskog župana kazao je da je Unija Kvarnera ovime ostvarila ono što je najavila prošle godine, a to je da će podnijeti ustavnu tužbu ako se do kraja 2018. godine ne prestane naplaćivati mostarina.

Argumenata za tužbu je mnogo, a osnovni je da je ovo jedini most u Hrvatskoj s naplatom prolaza, rekao je Mandić.

 Odlukom i Vlade Ive Sanadera iz 2007. godine Krčki most je "na neprirodan i nasilan način" stavljen u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb, a svi se možemo složiti da to nije objekt preko kojega se iz Rijeke stiže u Zagreb ili se iz Zagreba dolazi, rekao je Boras Mandić. Uvođenje Krčkog mosta u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb bila je samo pravna osnova da se može nastaviti naplaćivati mostarina, a mi ćemo je ovom tužbom srušiti, naglasio je.  

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Smatra da je to ostao jedini most pod naplatom u zemlji zbog inercije, jer su sve vlade zadržavale naplatu mostarine birajući liniju manjeg otpora, kazao je. 

'Novac od mostarine koristio se za razne namjene'

Mandić tvrdi da novac prikupljen od mostarine odlazi u središnju državnu blagajnu i da se koristio se za razne namjene.

„Priča o tome da se mora naplaćivati mostarina zbog održavanja mosta ne stoji, jer što je onda s održavanjem Masleničkog ili Paškog mosta, Mosta Franje Tuđmana u Dubrovniku, svih zagrebačkih ili osječkih mostova“, rekao je. Ako je temelj naplate potreba održavanja mosta, naplata morala uvesti i na sve druge mostove, zaključio je.

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL Marko Boras Mandić

Na pitanje smatra li Unija Kvarnera da bi se trebala ukinuti naplata prolaza još nekim objektima ili prometnicama u Županiji, kao što Primorsko-goranski savez (PGS) traži oslobođenje od plaćanja tunelom Učka i autocestom kroz Gorski kotar za lokalno stanovništvo, Boras Mandić je kazao da su argumenti za naplatu prolaza tunelom Učka slični kao i za Krčki most. Besplatni prolaz autocestom Rijeka-Zagreb kroz Gorski kotar bi stanovnicima toga kraja trebalo omogućiti uvođenjem „Goranske iskaznice“ ili na neki sličan način, rekao je.

'Ustav se krši naplatom mostarine'

U ustavnoj tužbi se Unija Kvarnera poziva na više članaka Ustava, tvrdeći da se oni krše naplatom mostarine na Krčkom mostu, a među njima su temeljna ustavna načela slobode i jednakosti, s obzirom na to da se u Hrvatskoj drugdje ne naplaćuje prolaz ni novoizgrađenim mostovima i tunelima, a posebno ne onima sagrađenim odavno, poput Krčkog mosta. Nadalje, poziva se i na ugrožavanje poduzetničke i tržišne slobode, s obzirom na to da je Krčki most jedina cestovna poveznica Krka s kopnom, a i Cres te Lošinj uglavnom ovise o prometu njime. 

Uniju Kvarnera osnovali su 2017. godine u Rijeci uglavnom bivši članovi Hrvatske narodne stranke (HNS), koji su tu stranku napustili nakon političkih preslagivanja na državnoj i regionalnoj razini.
 

Tema: Hrvatska

Komentari (5)
  • Plačamo i cestarine koje su se isplatili prije rata,pa zašto nebi i vi most,također protu ustavno je što su domači plačali manje od drugih,da ne spominjem evropski zakon koliko ga s tim krši

    2. 1. 2019,   20:58
  • Bez veze trose novce na tuzbu,kada ce izgubit

    2. 1. 2019,   16:28
  • Htjeli bi imati ceste, mostove, tunele, a tko će sve to financirati???

    2. 1. 2019,   15:53