Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Uljanik ima partnera, a vidjet ćemo hoće li ga moći spasiti...'

None Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Horvat kaže kako Brodograđevna industrija Split, novi partner Uljanik,a tvrdi da financijski može provesti restrukturiranje, a i izvještaji pokazuju da su solventna kompanija

Ministar gospodarstva Darko Horvat kazao je da nakon što je Uljanik odabrao novog strateškog partnera slijedie pregovori oko sklapanja sporazuma. Zajedničku ponudu dali su Brodograđevna industrija Split, odnosno DIV grupa i Fincantieri u omjeru 70:30.   

- Bude li prilike da se u tom strateškom partnerstvu se obistini naša želja, a to je da uz dobru želju da uđe u fazu restrukturiranja, on dokaže i da je financijski sposoban za to, mislim da postoje perspektive. Ako se u fazi izrade programa restrukturiranja ustanovi ili dobijemo jasne spoznaje da strateški partner nema financijsku sposobnost, bojim se da ćemo tada doći u jedan ozbiljni problem, jer vremena za osiguranje novog života brodogradnje u Rijeci i Puli više nema - upozorio je ministar. 

Poručio je da je do trenutka dok strateški partner ne dokaže da ima tu sposobnost kazao je da "svako strateško partnerstvo smatra potencijalnim, s puno želja a jako malo mogućnosti". Na novinarsku opasku da zvuči dosta pesimistično, uzvratio je. 

- Samo oprezno - zaključio je Horvat. 

BrodogradiliÅ¡te Uljanik MORA SVE RESTRUKTURIRATI Debeljak preuzima: Brodosplit novi strateški partner Uljanika

Naveo je kako novi strateški partneri u ponudi tvrde da financijski to mogu te da su podastrli financijske podatke prema kojima je riječ o solventnim kompanijama. Kazao je i da se pregovara s naručiteljem novogradnje pod rednom brojem 500, a riječ je o jaružalu, za koji je država izdala jamstva od 126 milijuna eura. Upozorava da će država to morati platiti ako se brod ne završi ili Uljanik završi u stečaju. 

- Mi želimo da se ta novogradnja završi, a po procjenama brodograditelja za to je potrebno oko 22 milijuna eura. Na koji način ćemo taj teret podijeliti sa samim naručiteljem broda predmet je pregovora za koje se nadam da će u sljedećih 10-ak dana završiti. Što god mi investirali u završetak broda, dat će nam perspektivu da ovih još 1,7 milijardu kuna o kojima vam govori ministar financija Zdravko Marić, ne da prepolovimo, nego da spasimo milijardu kuna - kazao je Horvat.  

Na pitanje je li zadovoljan izborom strateškog partnera, Horvat je kazao je kako bi u ovom trenutku isključio subjektivnost iz ocjene te je poručio da je relevantan prilog ponudi, a to su financijska izvješća koja govore o statusu tih društava za 2016. i 2017. Po njegovim riječima, ona ukazuju na dobro poslovanje, što pruža nadu da bi se takvo poslovanje moglo upotrijebiti za sanaciju velikih minusa na poslovnim računima i 3. maja i Uljanika. Horvat nije želi reći koliko će porezne obveznike koštati spašavanje Uljanika. 

- U ovom trenutku mislim da bi bilo vrlo nekorektno i lakomisleno kada bismo mi danas iznijeli brojke. Današnja priča da bi restrukturiranje riječkog i pulskog brodogradilišta mogla stajati 1,2 milijarde eura nije analiza Ministarstva gospodarstva. One koji su tu analizu napravili želim pitati temeljem čega je napravljena i koji su izvori financiranja - poručio je Horvat.

Komentari (5)
  • u hrvatskoj su sila i prevara dvije glavne vrline

    7. 2. 2019,   14:39
  • Ako ima stvarno svoja sredstva tada će spasiti brodogradilište.

    7. 2. 2019,   18:31
  • znaci ,s konja na magarca,pokonili ste mu ,opet lovu,bravo drzavo,,

    7. 2. 2019,   14:34