Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Zakrpa za Boeing 737 MAX očekuje se u roku od dva tjedna

None Foto: Joshua Roberts/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL 3

Američki zrakoplovni proizvođač radi na softverskoj nadogradnji za sustav protiv gubljenja brzine i pilotski ekran na svome najbrže prodavanom zrakoplovu od smrtonosne nesreće zrakoplova Lion Aira

Tvrtka Boeing planira objaviti novu programsku zakrpu za zrakoplov 737 MAX za 7 do 10 dana, prenijeli su izvori upoznati sa tematikom.

Američki zrakoplovni proizvođač radi na softverskoj nadogradnji za sustav protiv gubljenja brzine i pilotski ekran na svome najbrže prodavanom zrakoplovu od smrtonosne nesreće zrakoplova Lion Aira u Indoneziji u listopadu prošle godine.

2 NESREĆE U 5 MJESECI Trump popustio: Obustavio sve letove Boeing 737 MAX aviona

Sličnosti između tog leta i leta zrakoplova Ethiopian Airlinesa koji se srušio u nedjelju odmah nakon polijetanja te njihove putanje postavile su nova pitanja oko zrakoplovnog sustava, no za sada nema dokaza koji upućuju da je softver potencijalni problem.

Dva pada zrakoplova u pet mjeseci

Boeingov glasnogovornik je potvrdio da će se nadogradnja softvera provesti na čitavoj floti 737 MAX u narednim tjednima.

Preko 300 Boeinga 737 MAX 8 i MAX 9 putničkih zrakoplova povučeno je diljem svijeta iz aktivne službe uslijed dva smrtonosna rušenja zrakoplova u pet mjeseci, gdje je u nesrećama u Etiopiji i Indoneziji poginulo ukupno 350 ljudi. Uzrok oba pada je još pod istragom.

 Boeing je obustavio dostavu svih MAX zrakoplova svojim kupcima.

NAKON NESREĆE Singapur, Australija, Indonezija i Kina prizemljile Boeinge 737

 Satelitski podaci upućuju na sličnosti pada u Indoneziji i Etiopiji, stoga je Američka savezna zrakoplovna administracija prizemljila sve Boeinge MAX. Istražitelji su pronašli dio stabilizatora s etiopskog zrakoplova kojemu je trimer bio u neobičnoj poziciji, slično kao i kod indonezijskog zrakoplova, naglasili su dva izvora upoznata s istragama.

Analiziraju podatke crne kutije

Pilot Ethiopian Airlinesa prije pada je kontrolorima prijavio probleme s kontrolama te je dobio dopuštenje da se vrati, isto kao i indonezijski pilot koji je dopuštenje dobio nedugo nakon uzlijetanja iz Džakarte.

Men unload a case from a diplomatic car of the Ethiopian Embassy arrives at the headquarters of France's BEA air accident investigation agency in Le Bourget | Autor: Philippe Wojazer/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL Foto: Philippe Wojazer/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Analiza crne kutije etiopskog zrakoplova se provodi u Parizu te će biti potrebno nekoliko dana do prvih iščitavanja podataka, napominju francuski zrakoplovni dužnosnici a u analizi im pomažu kolege iz SAD-a i Etiopije.

Indonezija će objaviti izvješće o nesreći između srpnja i kolovoza.

Boeing i dalje smatra da su njegovi novi ekonomični zrakoplovi sigurni, no podržali su odluku FAA-a da prizemlji cijelu flotu. Američki dužnosnici kažu kako će zrakoplovi biti prizemljeni tjednima kako bi se nadogradio softver te se instalirao u svaki zrakoplov u floti.

157 ŽRTAVA Pronađene obje crne kutije etiopskog Boeinga 737 MAX 8

Nitko do sada nije tužio Boeing, no odvjetnik obitelji žrtava kaže kako je moguće suđenje u Sjedinjenim Državama.

Odluke u zemljama diljem svijeta o tome hoće li se obustaviti prizemljenje zrakoplova ili će se nastaviti donijet će se na temelju informacija iz crnih kutija.

Komentari (2)
  • Čuo sam negdje da su bug-ovi sve smrtonosniji, jer je sve više kompjuteriziranih vozila. Tvorci softwarea ne brinu o tome, provuče se tu i tamo bug, pa što onda. Mrtvi su samo rezultat trke za što jeftinijom radnom snagom, pa se i programeri sve više kupuju u trećem svijetu.

    16. 3. 2019,   22:12
  • E sad kad znamo da je problem u softveru - odmah nam je lakše - možemo na 737, update će napravit u letu.

    16. 3. 2019,   14:42