Unatoč tome što je s Uljanikom država dala već i 34 milijarde škverovima, Ivan Sinčić kaže da treba raskinuti ugovore o privatizaciji s Debeljakom i Končarom, te bi država trebala preuzeti i Uljanik i 3. maj
Živi zid: Brodogradilišta odmah vratiti u državno vlasništvo!
- Upitno je mogu li sva četiri brodogradilišta u Hrvatskoj sposobna izgraditi i jedan ozbiljan brod. Treba dokinuti ove ugovore s Debeljakom, Končarom, Rosandom i ostalima. Brodogradilišta treba vratiti natrag državi, objediniti sve poslove u četiri brodogradilišta, od projektiranja do javne nabave i postaviti sposobnu upravu koja će učiniti brodogradnju profitabilnom - poručio je čelnik Živog Zida Ivan Sinčić iz Splita.
Živi zid je zasad jedina stranka koja se zalaže za povratak državnog vlasništva u brodogradilišta nakon što su ona teškom mukom privatizirana. Država je davala i svoje doprinose za restrukturiranja, jamstva, kredite, pokrivala gubitke i od samostalnosti potrošila 31,1 milijardu kuna. Samo na Uljanik je prošle godine otišlo 2,8 dodatnih milijardi.
A upravo se vode rasprave treba li država pustiti Uljanik i 3. maj koji je u njegovu sastavu da se pokuša spasiti privatnim novcem, pustiti da propadne ili uložiti još 10,5 milijardi koliko traži novi strateški partner Tomislav Debeljak. Dok je država bila vlasnik, redom su sanirani gubici, a baš prošle godine je konačno završena isplata državnog doprinosa za restrukturiranje.
Živi zid smatra da bi ipak ponovno državno vlasništvo bilo bolje, a u to su se uvjerili, kaže Sinčić, nakon što su obišli Brodotrogir i Brodosplit danas. Inače, Brodotrogir je preuzeo Danko Končar, Brodosplit Tomislav Debeljak. Sinčić ih je ozbiljno optužio da krše ugovore o restrukturiranju, gaze radnička prava i da će podnijeti kaznene prijave. One će uključiti i ministre iz Vlade Zorana Milanovića, Ivan Vrdoljaka i Radimira Čačića, ali i ostale koji nisu nadgledali potrošnju novca.
- Radnicima se smanjuju plaće u Brodotrogiru, Debeljak u Brodosplitu nije ispoštovao uvjete iz ugovora o restrukturiranju i napravio 14 brodova. Nije napravio niti jedan ozbiljni brod, a kamoli uložio 2,4 milijarde kuna kao što je obećao. Oni niti razvijaju brodogradilišta, niti grade brodove. Dobili smo puno materijala za kaznene prijave. Ovo sad je put koji ne vodi nigdje - zaključio je Sinčić.