Obavijesti

News

Komentari 12

Zlatna polja: Najbolji proizvodi dolaze iz Slavonije

POWERED BY HBOR

Zlatna polja: Najbolji proizvodi dolaze iz Slavonije
1

Jeste li se ikada zapitali otkuda dolaze najbolja hrvatska vina ili čija pak pšenica čini vaš kruh ukusnijim? U vremenu kad više nikome ne pada na pamet baviti se poljoprivredom, oni zapošljavaju više od 300 ljudi

U vremenu kada zbog straha od neuspjeha skoro nikome više ne pada napamet baviti se poljoprivredom, oni u ovom sektoru uspješno zapošljavaju više od 300 zaposlenika. Osnovna djelatnost kojom se bave jest ratarska, stočarska, voćarska, vinogradska i ribnjačarska proizvodnja, a ove aktivnosti obavljaju na više od 10 700 ha obradive površine. Da se zlatna polja još uvijek isplati obrađivati, dokazalo je i Poljoprivredno poduzeće Orahovica, čija povijest datira još od 1963. godine, kada je i službeno osnovano pod nazivom „Poljoprivredno prehrambeni kombinat Orahovica“. U svojih gotovo 60 godina postojanja, nizali su same uspjehe, a njihovi proizvode danas ponosno nose oznaku „Izvorno hrvatsko“.

U njihovim vinogradima uzgajaju se vrhunske sorte grožđa i proizvode visokokvalitetna vina što dokazuju i brojne nagrade i priznanja za kvalitetu, posebice kada je riječ o vinima Frankovka i Graševina. Osim što u uzgoju pšenice, soje, kukuruza, šećerne i uljane repice koriste najmoderniju tehnologiju, PP Orahovica najveći je proizvođač lješnjaka u Hrvatskoj i regiji. Iako dominiraju na domaćem tržištu u sektoru poljoprivrede, odlučili su otići korak dalje. Od 2012. godine svoje proizvode nude i na inozemnom tržištu, a o svim prednostima izvoza saznali smo u razgovoru sa Sašom Breznikom, predsjednikom uprave Poljoprivrednog poduzeća Orahovica.

Hrvatska vina u Kini

Iako su bili zadovoljni svojim plasmanom na domaćem tržištu, proširenje kapaciteta, razvoj brenda i povećanje interesa s inozemnog tržišta potaknuli su ih da ozbiljnije počnu razmišljati o izvozu. No to nisu bili jedini razlozi zašto su se odlučili na ovaj potez.

- Udio izvoza značajno smanjuje opasnost od nestabilnosti na domaćem tržištu, a javlja se i izazov usporedbe vlastite proizvodnje sa stranim proizvodima, po cijeni i kvaliteti. Takva kompetitivnost najbolji je poticaj za razvoj kvalitete proizvoda i daljnje smanjenje troškova proizvodnje. - govori predsjednik uprave Saša Breznik.

PP Orahovica svoje proizvode izvozi u nekoliko zemalja EU-a, Kinu, Japan, Meksiko i mnoge druge zemlje. Kako naš sugovornik kaže, različita tržišta traže i različitu diverzifikaciju proizvoda. Tako primjerice Meksiko potražuje isključivo visokokvalitetna vina pa im se takva i isporučuju, dok Kina prednjači u potražnji za crvenim vinima. Velika razlika u shemi izvoza ne postoji ni u ribnjačarstvu, ratarstvu i voćarstvu.- 

- Što se tiče ribe, izvozimo je živu i prerađenu, s tim da postoji trend smanjenja izvoza žive, a povećanja izvoza prerađene ribe. Ribu izvozimo u BiH, Srbiju, Bugarsku, Rumunjsku, Mađarsku, Slovačku, Češku, Poljsku, Sloveniju, Austriju i Italiju. Lješnjake i ratarske proizvode izvozimo na tržišta EU-a i njemu okolnih zemalja, s tim da pratimo potražnju i cijene. - kaže Breznik. Također navodi da im upravo proizvodi vrhunske kvalitete omogućuju iznimnu prihvaćenost na svim tržištima.-

Kvaliteta kao glavni uvjet za izvoz

Svoje proizvode PP Orahovica intenzivnije je počela izvoziti 2012. godine, nedugo nakon privatizacije i uspostave nove strategije u proizvodnji. Osim što su se dogodile značajne promjene u proizvodnom, prodajnom i marketinškom sektoru, znali su da će morati poraditi i na još većoj kvaliteti proizvoda jer je upravo ona osnovni uvjet za izlazak na inozemno tržište. No kako Breznik navodi, to nije bio jedini izazov s kojim su se suočili.

- Ono što predstavlja poseban izazov, svakako je osiguranje kontinuiteta kvalitete jer je riječ o prehrambenim proizvodima. Kada je riječ o samoj zahtjevnosti pripreme dokumentacije za izvoz, ona se razlikuje od zemlje do zemlje, ali to nije prepreka, nego može biti samo dodatno financijsko opterećenje. Želite li npr. izvesti vino u Peru, morate raditi analizu vina na prisutnost teških metala, što nije jeftino ako izvozite nekoliko sorti vina.

Izvoz u zemlje EU-a prilično je jednostavan s obzirom na nepostojanje granica unutar Schengenskog prostora. No kada je riječ o izvozu u treće zemlje, on je nešto zahtjevniji zbog potrebne dokumentacije i birokracije. Bez obzira na to kojoj se zemlji radilo, Breznik ističe kako je zapravo najvažniji zadatak pronaći dobrog kupca.- 

- Najvažniji zadatak uvijek je pronaći dobrog kupca. To znači da obje strane moraju naći interes u poslovnoj suradnji. Kupac mora s interesom nuditi vaš proizvod, a ne da ga ima samo radi bogatije ponude. Vaš izvoz ne prestaje isporukom robe. To je zajednički posao obiju strana.

Dopustite da vam institucije pomognu

Prilikom izvoza svakako je bitno posavjetovati se s nadležnim institucijama i dopustiti im da vam pomognu. Taj savjet poslušao je i naš sugovornik.

- Zbog odgovora na zahtjev tržišta, ubrzanog tempa života te potreba naših kupaca za gotovim ili polugotovim proizvodima vrhunske kvalitete, 2016. godine otvorili smo tvornicu za preradu slatkovodne ribe u Čačincima, najveću takve vrste u Hrvatskoj. Time smo predstavili novi brend Panona Mare pod kojim se naši proizvodi nalaze na tržištu. Iskoristili smo HBOR-ovu priliku za financiranje izgradnje i opremanja tvornice, a rezultat svega su proizvodi koji su izvrsno prihvaćeni na svim tržištima. 

Kako kaže, s HBOR-om uspješno surađuju i u segmentu osiguranja izvoznih potraživanja, što im nudi dodatnu sigurnost prilikom širenja na izvozna tržišta. Za kraj, naš sugovornik želio je ohrabriti sve koji se još dvoume oko izvoza.

- Ako netko ima dobar proizvod, nema mjestu skeptičnosti oko izvoza. Izvozom smanjujete ovisnost o domaćem tržištu, dodatnim iskustvima utječete na veću konkurentnost vlastitih proizvoda, a nerijetko možete postići i veću cijenu od one na domaćem tržištu.

POWERED BY HBOR

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 12
VIDEO

Znate li u koje tri zemlje Hrvatska najviše izvozi?
JESTE LI IZNENAĐENI?

Znate li u koje tri zemlje Hrvatska najviše izvozi?

Iako mnogi poduzetnici misle da je izvoz bauk, statistika pokazuje da sve više njih postaje svjesno kako je širenje na inozemna tržišta ključno za njihov uspjeh. U infografici pogledajte koje su najveće prednosti izvoza

Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati
KLJUČ USPJEHA

Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati

Na inozemnom tržištu ima dovoljno mjesta za svakog poduzetnika koji je odlučio da mu domaće tržište više ne predstavlja izazov. No, na tom putu postoji nekoliko izazova s kojima se treba suočiti
Krenuli smo iz obiteljske kuće, danas izvozimo po cijeloj Europi
PRIČA IZ BJELOVARA

Krenuli smo iz obiteljske kuće, danas izvozimo po cijeloj Europi

Koliko ste puta čuli da je teško uspjeti u malim sredinama? No je li uistinu tako? Da se ipak radi o zabludi, pokazuje iznimno uspješna bjelovarska firma VIDIK. Evo kako su od obiteljskog doma došli do stranog tržišta