Kad sve ostalo zakaže, pokušajte iskreno razgovarati sa šefovima jer takav pristup poslu doista djeluje, savjetuju poslovni stručnjaci
Iskrenost je jedina karta za uspjeh i napredovanje
Zaposlenici koji otkriju da im njihovi šefovi ne govore istinu puno teže prihvaćaju dodatne poslove, nerado dulje ostaju na poslu i općenito su manje produktivni te manje zadovoljni svojim poslom. Istraživanja su također pokazala da je zaposlenicima važnije zdravo radno okruženje u kojem nema laži, nego sama plaća koju primaju. Prema istraživanju koje je provedeno u Velikoj Britaniji, čak tri četvrtine zaposlenika osjeća da je prisiljeno lagati na poslu, najčešće zato što im šefovi nisu na vrijeme omogućili pristup pravim informacijama te zbog čega nisu mogli valjano i u roku odraditi svoj posao.
- Nakon mnogo godina rada i istraživanja međuljudskih odnosa u velikim tvrtkama ustanovio sam da je iskrenost preduvjet uspjeha. Kad sve ostalo zakaže, pokušajte igrati na kartu iskrenosti, jer iskrenost doista djeluje! - kaže istraživač Steven Gaffney, koji je godinama proučavao organizaciju u velikim svjetskim tvrtkama.
"RADIMO NA TOME" ZNAČI "PRESTANITE GNJAVITI"
Šefovi su često pretrpani zahtjevima. Kad vam šef na pitanje je li razmotrio vaš problem odgovori: “Radim na tome!”, taj odgovor najčešće znači: “Znam da problem postoji i da treba nešto poduzeti, ali nemam se vremena baviti time”. Problemi na kojima se navodno “radi” često trajno ostaju po strani, sve dok ih i sam zaposlenik ne zaboravi.
"NOVAC NE USREĆUJE" ZNAČI "NE NAMJERAVAMO VAM PLATITI VIŠE"
Kad vam šef kaže kako plaća nije važna i da vas veća plaća neće učiniti sretnijima, to zapravo znači da u tvrtki smatraju kako vaš rad ne zaslužuje više novca od onog koji za njega primate i da nećete dobiti povišicu. Umjesto toga, zaposlenicima se često “mažu oči” zamjenama i nadomjescima za povišicu u vidu pizza partyja, uredskih domjenaka i sličnih, za tvrtku jeftinijih, sitnica.
PLAĆE U NAŠOJ TVRTKI SU VRLO KONKURENTNE
To znači da tvtka određuje plaće koje su dovoljno niske da zadovolje financijske apetite tvrtke, a opet dovoljno visoke da spriječe zaposlenike da odu konkurenciji
>>> Nije istina da je klijent uvijek u pravu. Bez obzira na to, šefovi će u nastojanju da pod svaku cijenu udovolje svakom klijentu učiniti sve što je potrebno, često na štetu zaposlenika
>>> “Želimo da imate život izvan tvrtke” znači da su klijenti pomaknuli rokove, pa posao treba odraditi odmah. Požurivanje se opravdava obećanjem slobodnog vikenda
>>> “Uživajte u godišnjem odmoru” samo je fraza. Zaposlenici često prije odlaska trebaju raditi i 60 sati na tjedan kako bi sve završili, a kad se vrate, nadoknađuju poslove