Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 0

Promišljenom strategijom do internacionalne pozicije

Promišljenom strategijom do internacionalne pozicije
1

U strategiji riječke farmaceutske tvrtke JGL internacionalizacija poslovanja kao prioritet naznačena je vrlo rano

Prva  aktivnost  u internacionalizaciji bilo je teritorijalno širenje na tržišta bivše države, a  sljedeća ključna strateška odluka bila je otvaranje tvrtke na tržištu Rusije sa sjedištem ureda u Moskvi. Strategija izvoza bila je fokusiranje na registracije lijekova i ostalih kategorija proizvoda,  prvo u Rusiji, a zatim koncentrično u ostale države CIS-a. Danas ove dvije regije dominantno doprinose da izvoz čini više od 70% prodaje JGL-a ali i da je tvrtka 2009. i 2011. godine proglašena najvećim hrvatskim izvoznikom u Rusiju.   

Stalnom analizom konkurenata i vanjskog okruženja  u farmaceutskom poslovanju, koje je izuzetno dinamično u trendovima poslovnih strategija, a istovremeno legislativno visoko regulirano, strategija daljnje internacionalizacije tvrtke postepeno  se mijenjala i  usmjeravala na razvijanje suradnje s tvrtkama koje već imaju etabliranu tržišnu poziciju i aktivnu prodaju  u određenim marketinškim segmentima na ciljanim izvoznim tržištima. Preduvjet je pritom bila selekcija programa u portfelju, a postavljeni kriteriji bili su marketinška aktualnost, dugoročni potencijal razvoja, cjelovitost linije i snaga brenda, tehnološka platforma GMP statusa i dokumentacijski set koji je usklađen s visoko specifičnim zahtjevima registracija .

Na toj osnovi definirane su dvije programske cjeline, tzv. „internacionalni programi“ s kojima JGL u budućnosti vidi jaku polugu rasta na izvoznim globalnim tržištima, a o kojima više govori  mr.sc. Dunja Siuc Valković, Direktorica Razvoja poslovanja u JGL-u.

„Prva je cjelina vezana uz vlastite programe i brendove sprejeva za nos koji su bazirani na morskoj vodi i aktivnicama lijekova, a proizvedeni u vlastitim pogonima koji su certificirani prema svim zahtjevima GMP prakse za određena tržišta. Druga se pak vezuje uz vlastiti program oftalmoloških lijekova koji je razvijen u suradnji  s relevantnim  strateškim partnerima, a koji JGL također proizvodi  kako za partnere tako i za vlastite potrebe u vlastitim proizvodnim pogonima sterilnih otopina,  također prema GMP smjernicama. Obje strategije predstavljaju B2B poslovanje i usmjerene su na ispunjavanje  zahtjeva današnjeg  farmaceutskog poslovanja a to je brzi ulazak na tržište i premošćivanje vremenskog gap-a te iskorištavanje  komplementarnosti  kompetencija  partnera.“

Novi proces, kako tumači mr.sc. Siuc Valković, u razvoju poslovanja i procesu internacionalizacije portfelja JGL-a je licenciranje i ugovorna proizvodnja.

„Veliki iskorak bio je pronalazak strateškog partnera i potpisivanje ugovora o suradnji sa švicarskom farmaceutskom kompanijom s kojom se realizirao rani licencni odnos u razvojnoj fazi generičkog lijeka Latanoprosta. On je na hrvatskom tržištu registriran kao prva generička paralela, a na tržištima EU, gdje je registriran DCP procedurom, također je bio lansiran kao prvi generik. Otvaranjem novog segmenta poslovanja - ugovorne proizvodnje bazirane na specifičnoj tehnološkoj platformi  sterilnih otopina - omogućeno nam je daljnje planiranje suradnji na novim strateškim genericima u segmentu oftalmologije. Tako u našem  pipeline-u i potencijalnom programu internacionalizacije danas imamo niz proizvoda koji će biti prvi generici i s kojima ćemo nastaviti daljnju ekspanziju na tržišta EU, ali i ostala.“

S projektom Latanoprost, JGL je danas posredno preko švicarskog partnera prisutan na deset tržišta EU i dobavljač je za desetak kompanija od kojih je nekoliko multinacionalnih. Market share Latanoprosta zauzima značajan udio na tržištu EU-a, posebno u Njemačkoj i Francuskoj, gdje su partneri zauzeli preko 30% tržišta. Osim EU, potencijal dva glavna programa internacionalizacije evaluiran je i za druga tržišta pa je temeljem analize poslovanja i prilika koje postoje u SAD-u prošle godine otvoren i JGL-ov ured u New Yorku.

SAD kao najveće farmaceutsko tržište na svijetu interesantno je prvenstveno zbog razvijenosti i relativno visokih cijena u odnosu na EU, no barijere za ulazak su visoke i nose određene izazove - prvenstveno visoke zahtjeve farmaceutske kvalitete koji su preduvjet da bi se uopće pokrenula prodajna aktivnost. Segment koji je nešto manje zahtjevan za ulazak na tržište SAD-a je program Aqua Maris, iako ne bez prepreka.

„Prve aktivnosti koje su realizirane je registracija nekoliko proizvoda iz linije Aqua Maris, a daljnje aktivnosti s kojima se nastavlja realizacija plana su istraživanje tržišta i evaluacija potencijalnih partnera. Također, do jeseni je u planu i funkcionalan e-commerce web site. Od tržišta SAD-a očekujemo izgradnju brenda kroz regionalno saturiranje distributivnih kanala i konačan ulazak u nacionalne trgovinske lance (tzv. mass market retailers) kao i uspješno komercijalno pozicioniranje u segmentu nazalne higijene.“

Paralelno sa strategijom ulaska s programom Aqua Maris, evaluira se i druga strategija, program Licenciranja oftalmičkog programa. Zbog specifičnosti patentnog zakona u SAD-u koji je rigorozan i dobro reguliran u smislu zaštite originatora, izrazito je važno provjeriti sve aspekte patentne zaštite prije samog ulaska  na tržište. S druge strane, benefit ulaska prvog generika je izuzetan. Sa strateškim partnerima JGL priprema nekoliko projekata koji će se nakon evaluacije rizika početi realizirati, a važan iskorak u tom segmentu bit će i investicija u tehnologiju i nove kapacitete sterilne proizvodnje.

Sam segment oftalmičkih lijekova u SAD-u je 40% svjetskog tržišta oftalmika, iznosi 6 milijardi dolara,a godišnji rast do 2025. godine u tom je segmentu predviđen 5,3%. Ako se uzme u obzir da će nekoliko bitnih patenata originalnih lijekova isteći, atraktivnost ovog segmenta je jasna kao i nastavak strategije JGL-a koja je provjerena u EU, a kojom se postiže i dugoročni balans programu Aqua Maris.  

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode