Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Što kada servis odbije izvršiti popravak uređaja?

None Foto: Thinkstock

Čitatelj nam je postavio pitanje o servisu uređaja. Budući da je oštećenje nastalo bez vanjskih utjecaja servis mu odbija popraviti uređaj. Koja su njegova prava?

Pitanje: Kupio sam prijenosno računalo i u roku od 15 dana nakon kupnje je puknulo staklo ekrana bez ikakvog drugog vanjskog utjecaja osim normalnog zatvaranja i otvaranja ekrana. Odbili su mi popravak tvrdeći da ne odgovaraju za mehaničke kvarove i da je nemoguće da ekran pukne bez drugog vanjskog mehaničkog utjecaja. Kako da ostvarim svoje pravo na popravak ili povrat novca?

Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva: Imate pravo poslati pisani prigovor Državnom inspektoratu

Odredbama članka 5. stavka 5. Zakona o zaštiti potrošača («Narodne novine» broj 79/07, 125/07, 79/09, 89/09) je propisano da ukoliko trgovac ili proizvođač da jamstvo za ispravnost prodanog proizvoda dužan je ispuniti obveze propisane u odredbama Zakona o obveznim odnosima o jamstvu za ispravnost prodane stvari kao i obveze preuzete jamstvom.

Jamstvo je uređeno odredbama članaka 423. do 429. Zakona o obveznim odnosima («Narodne novine» broj 35/05, 41/08). Odredbe članka 423. stavka 4. navedenog Zakona propisuju da pravila o jamstvu ne isključuju primjenu pravila o odgovornosti prodavatelja za nedostatke stvari. Obzirom na Vaše navode da je odbijen popravak računala, jer smatraju da je nedostatak nastao pod utjecajem vanjskog mehaničkog utjecaja, upućujemo Vas da obratite pisanim prigovorom trgovcu radi otklanjanja nedostatka odnosno Državnom inspektoratu, Petračićeva 4, Zagreb, radi provođenja inspekcijskog nadzora. 

Nedostatke nastale nestručnim rukovanjem ne popravljamo

S obzirom na to da naš čitatelj nije naveo o kojim se kojoj trgovini informatičkom robom radi, za komentar smo upitali jednu od najvećih trgovina informatičkom robom u Republici Hrvatskoj, tvrtku Mikronis. Slučaj su ukratko komentirali. "Sve kvarove materijala ili nedostatke izrade koje nastanu u jamstvenom roku, servis će ukloniti besplatno ukoliko se utvrdi da je problem nastao uslijed greške u proizvodnji. Izuzimaju se kvarovi koji nastanu nepravilnom uporabom, nemarnim odnosom prema proizvodu, mehaničkim oštećenjem, kvarovi uzrokovani softverom i nestručnim rukovanjem.', i dodali 'Kako bi se izbjegli nepotrebni problemi i nesporazumi molimo Vas da dobro proučite postavke određene jamstvenim listom i da se tih postavki pridržavate kod reklamiranja neispravnih uređaja u jamstvenom roku."

Komentari (3)
  • Kao prvo, kao što čitam, uređaj je star 15 dana?. Kako može puknut lcd tft zaslon sam od sebe?..Nikako. Ovdje se radi isključivo o mehaničkom oštećenju za koje proizvođač nije odgovoran, i potpuno u pravu je što odbija popraviti uređaj o svom trošku. Uređaj je ili pao, ili je netko sjeo na njega, ima mnogo uzroka. Čovjek laže, pokušava doći bezbolno do novoga zaslona. Samo bojim se da mu to neće ići za rukom, jer u servisu ne rade laici i budale, pa ih se može muljati. Ljudi vide o čemu se radi, te su odbili popravak u jamstvu....Pozdrav

    13. 7. 2012,   16:07
  • Ja sam isto uvjeren da zaslon nije pukao sam od sebe već zbog mehaničkog oštećenja. Ne znam da li još daje ali toshiba je svojevremeno davala “NO MATTER WHAT GUARANTEE”, odnosno garanciju koja pokriva mehanička oštećenja i krađu laptopa. Da je ovaj laptop pokriven tom garancijom sada ne bi bilo problema. Ovako mu servis sigurno neće mijenjati lcd jer se radi o mehaničkom oštećenju.

    16. 7. 2012,   19:33
  • Moj slučaj! Naručio sam u trgovini laptop iz kataloga i stigao je prema dogovoru za 2 dana. Ja sav sretan, uređaj me čeka original zapakiran na stolu u trgovini. U trgovini se na sreću zateklo više prijatelja i znatiželjnika i na njihovo inzistiranje i zezanciju odlučio sam uređaj izvaditi i pokazati im ga. Trgovac ga odpakirava dio po dio, a mi svi s nestrpljenjem gledamo. Na kraju ostaje samo zaklopljen uređaj na stolu u najlonu. I trgovac ga pažljivo otklopi, a onda šok. Staklo na ekranu ispucalo zrakasto, kao da ga je metak pogodio. Naknadnim pregledom je utvrđeno da NIJEDAN dio ambalaže nije imao nijednu ogrebotinu a kamoli tragove bilo kakvog udarca. Niti na samom kučištu računala nije bilo apsolutno nikakvih tragova, nigdje ni najmanjih. The end: - Nakon malo pregovaranja(nudili su mi besplatan popravak u servisu - što sam ja odbio), za par dana ja sam dobio novo , drugo računalo iste marke i karakteristika bez bilo kakve druge naknade. Inače radilo se o vrlo poznatoj marki prenosnih računala. Tako da ne stoji da proizvođač nije nikad kriv, odnosno da je uvijek kriv kupac.

    1. 8. 2012,   17:22