Sastav ženskih i muških proizvoda koje smo usporedili vrlo je sličan. Najčešće razlike su u boji pakiranja i mirisima koji su za žene ipak mnogo intenzivniji...
Otkrili smo: I muška i ženska kozmetika imaju iste sastave
Usporedbom deklaracija Balea gelova za brijanje za žene i muškarce uočili smo nevjerojatnu sličnost: muški i ženski gel sadrže gotovo identične sastojke.
Osim u tri sastojka više kojih ženski gel ima da bi mirisao bolje, muški i
ženski gel za brijanje razlikuju se i po cijeni. Za 200 mililitara Balea
gela muškarci će dati 16,90 kuna. Ženski gel istog proizvođača jeftiniji
je dvije kune, ali ima i 50 mililitara manje. To znači da mililitar
ženskog stoji 10 lipa, a muškog lipu manje. Ženski gel proizvođača
Afrodita stoji 14,90 kuna, a sličan njemu, samo za muškarce koji je ujedno
i šampon, tri kune je jeftiniji. Oba imaju 250 mililitara. I kod ovoga
para proizvoda najuočljivija je razlika u sastojcima za miris. Proizvodi
za žene imaju više takvih sastojaka.
Isto stoje Rexona Invisible atiperspirant protiv mrlja, no ženski ima 10 mililitara manje. U drogeriji u kojoj smo kupovali navedene proizvode većina polica namijenjena je ženama, a tek mali dio kozmetici za muškarce. Teško je i uspoređivati proizvode. Među hidratantnim kremama jedva smo pronašli onu za muškarce, ali zato smo se teško snalazili u svoj sili ženskih krema. Ima ih dnevnih, noćnih, za 20., 30. ili 40. godine, protiv bora, protiv mrlja...
Muška krema od 50 mililitara stajala je 50,90 kuna, a isto toliko mililitara namijenjenih ženama bili su tri kune skuplji. Primijetili smo i da je kozmetika za žene često ružičasta, a na njoj su nerijetko natpisi sexy, love ili gloss.
Na proizvodima za muškarce piše
power ili sport. Slično istraživanje proveli su nedavno i u društvu za
zaštitu potrošača u New Yorku te dokazali da ne samo da žene zarađuju
manje od muškaraca, nego i da za puno proizvoda plaćaju više. U društvu su
uspoređivali 794 cijene muške i ženske kozmetike, odjeće i obuće, pa čak i
igračaka za dječake i djevojčice. Našli su majicu koja je 15-ak kuna
skuplja od identičnog komada odjeće za muškarce. I ženski dezodorans bio
je skuplji od muškog, a skuplje su bile traperice, šamponi, sapuni,
britvice... U 55 posto slučajeva iste ili slične igračke za djevojčice
bile su skuplje od onih za dječake.
U njujorškom društvu su takvu situaciju prozvali seksističkom i porezom na spol. Smatraju da žene tijekom života na različitu robu potroše tisuće dolara više nego muškarci. Pozvali su potrošače da im na društvenim mrežama navedu svoje primjere kako bi zajedno pritisnuli proizvođače da ujednače cijene.