Obavijesti

Potrošač

Komentari 4

Povrat bez pitanja: Što učiniti ako ste nešto pogrešno kupili?

Povrat bez pitanja: Što učiniti ako ste nešto pogrešno kupili?
1

Iako ih zakon ne obvezuje na to, puno trgovina vratit će vam novac za kupljeni proizvod, a da vas ni ne pitaju zašto ga vraćate. Riječ je o dobroj poslovnoj praksi

VIDEO

"Dobar dan. Kupila sam majicu kod vas, no doma mi se učinilo da mi uopće ne stoji dobro. Mogu li je doći vratiti?"

Nasumično smo nazvali nekoliko trgovina, a u većini njih ljubazno su nam odgovarali da nema problema. - Donesite račun - samo bi nas upozorili trgovci. 

Sa sličnim problemom svaki potrošač sreo se bar jednom. Činjenica je da po zakonu možete vratiti robu, ali samo ako ima neki materijalni nedostatak. Za situacije ‘‘više mi se ne sviđa’’ zakon nije predvidio ništa. No postoji nešto što se zove dobra poslovna praksa. Ona znači da će vam trgovci uzeti proizvod bez da mu kažete zašto nešto vraćate. Može vam ponuditi povrat novca ili zamjenu za neki drugi proizvod iste vrijednosti. 

- Takvo što vani postoji već godinama, a u Hrvatsku su to donijeli strani trgovački lanci, naročito trgovine tekstilom. Većina njih će bez problema uzeti proizvod i neće vas pitati zašto ga vraćate. Naravno, postoje i zlouporabe, no koliko znam, u tim trgovinama kažu da to čine zbog ugleda i da im taj dobar glas privuče više kupaca - objašnjava mag. iur. Dunja Mak iz osječkog Potrošačkog foruma

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Neki trgovci traže etiketu, no svakom morate kao dokaz kupnje donijeti i račun, a proizvod ne bi smio biti rabljen. Stručnjaci kažu da bi i potrošači trebali preuzeti dio odgovornosti. - Kad nam trgovci već izlaze u susret, ne bismo to trebali zloupotrebljavati. Često mi se mali trgovci odjećom žale da mladi u petak kupe neki odjevni predmet, nose ga preko vikenda, a onda ga u ponedjeljak žele vratiti. Kao što trgovci moraju biti ljubazni i kupac bi trebao biti kulturan - zaključuje Mak.

I na darovnoj kartici povrat

H&M će zamijeniti robu koja ti ne odgovara ili vratiti iznos na darovnoj kartici u roku od 28 dana, pod uvjetom da je očuvana i da posjedujete valjani račun, piše na njihovom webu.

Ne treba čak ni etiketa

Robu u možete donijeti u roku od mjesec dana, rekli su nam u Zari. Treba vam račun, ali ne i etiketa jer svaki komad odjeće na unutarnjoj etiketi ima šifru sa svim bitnim podacima.

Nekad je rok i 100 dana

Lidl, Billa, Konzum... Na webu većine trgovina stoji da možete vratiti većinu proizvoda. U trgovini JYSK kažu da neke vrste madraca, pod određenim uvjetima možete vratiti za 100 dana.

Ponekad ne treba ni račun

U Konzumu proizvod možete zamijeniti ili vratiti u roku 5 dana. Ako ste isprobali K plus proizvod kojim niste zadovoljni, možete ga zamijeniti ili tražiti povrat čak i u slučaju da nemate račun.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 4
VIDEO

Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, bila u samostanu. Sad je u vrhu
TEŠKA ŽIVOTNA PRIČA

Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, bila u samostanu. Sad je u vrhu

Najbolja hrvatska boksačica Ivana Habazin (34) prošla je trnovit put do svjetskih pojaseva, a 'odustala' je samo jednom u životu...

Što je najčudnije što vas može uzbuditi? Ovo su razlozi zašto neki ljudi imaju neobične fetiše
NASTRANE SKLONOSTI

Što je najčudnije što vas može uzbuditi? Ovo su razlozi zašto neki ljudi imaju neobične fetiše

Što se više 'borite' protiv fetiša, to ga više želite. Fetiši postaju moćni jer ih društvo označava kao 'izvrnute', 'nastrane' i 'pogrešne' - što ih čini još privlačnijima
Ljubavi Vlatke Pokos: Razvela se od Dikana, otišla u Kanadu, a sad ljubi devet godina mlađeg
PONOVNO SRETNA

Ljubavi Vlatke Pokos: Razvela se od Dikana, otišla u Kanadu, a sad ljubi devet godina mlađeg

Vlatka je o svojim bivšim ljubavima uvijek bila vrlo iskrena, a neke njezine veze pale su u zaborav...