Show

'Žao mi je što sam prestar da oplovim svijet jedrilicom...'

AVANTURIST Legendarni glumac Žarko Potočnjak uskakao je u jureći vlak, vozio brod, ronio, skakao s konja, ratovao u Tigrovima

Bio sam uvjeren da ću u mirovini imati više vremena za baviti se brodićima, spavati, igrati, šetati, međutim, tempo je gori nego kad sam bio u angažmanu. Lani sam imao četiri premijere, slavio 50 godina rada s monodramom, snimao, sad me opet čekaju snimanja, napravio sam i dječju predstavu... priča Žarko Potočnjak (72).

Potočnjak radi makete brodova i figure legendarnih Stonesa
Potočnjak radi  makete brodova i figure legendarnih Stonesa

Glumac više od 50 godina uspješno spaja profesionalni život s manguparijama i privatnim avanturama. Naučio se tome još na Akademiji s pokojnim prijateljem Mladenom Budiščakom.

- On je bio fanatik rada. U jutro u devet bili smo na Akademiji a navečer u devet u birtiji. Tamo bi se napili ali nikad nismo pijani došli na Akademiju. Lovili smo i pokojnog profesora Josipa Bobija Marottija pa ga zaključali u sobu da ne može izaći i natjerali ga da nas gleda - priča Potočnjak.

Želi i na tečaj padobranstva

U 68. godini odvažio se na skok iz aviona s 3,5 kilometara visine Za 50 sekundi bez padobrana pred očima mu je prošao cijeli život. Želi upisati tečaj padobranstva

Vlastu Knezović optužio je da imala slom živaca

Kad smo se na Akademiji igrali rata i ugljenom uništili zidove, profesori su pozvali policiju. Na ispitivanju smo sve svalili na Vlastu Knezović, prisjetio se Žarko.

Bila je jedina djevojka na klasi, a taj je dan nije bilo na Akademiji. Pa su njih osam, redom zaljubljeni u nju, rekli policiji da je Vlasta dobila nervni slom i sve to napravila. Tko je zapravo krivac morali su priznati kad su Vlasti zaprijetili izbacivanjem s Akademije. Vesela ekipa noći je provodila u njihovom kafiću Švema gdje su uz piće razglabali o ozbiljnim temama.

- Najgore što smo tamo napravili bilo je pišanje u akvarij s ribicama - priča Žarko.

Glumac je prvi angažman dobio u zagrebačkoj Komediji. Ondje je igrao u mjuziklima, rock-operama i plesao. Nakon toga, 18 godina glumio je u Gavelli, a 1994. je prešao u zagrebački HNK. Sa Zlatkom Vitezom osnovao je 1975. glumačku družinu Rinoceros, koju su preimenovali u Histrione. Snimio je više od 25 igranih filmova, a u njih deset imao je glavnu ulogu. Zaigrao je i u 30-tak serija.

Potočnjak: 'Bio sam u bandi koja se tukla umjesto mene...'

- Najponosniji sam na dane u Gavelli dok sam učio od velikana jugoslavenskog glumišta, Marije Kohn i Pere Kvrgića i na stvaranje Histriona, kazališta koje i danas svi vole posjetiti - priča Potočnjak.

Sklon je avanturama na sceni i izvan nje. Skakao je iz aviona, vozio karting, podmornicu, ronio je s bocama na 20 metara dubine, vozio histrionski brod od 33 metra s kojim je jednom i pristao u luku. Njegova ekipa igrala je i hokej protiv pionira Mladosti.

- Sjećam se Ivice Vidovića koji jedini nije uspio stati na klizaljke i cijelu je utakmicu proveo četveronoške. Mi ostali smo odstajali nekoliko minuta - kaže. Spašavali su ga kad je 1981. snimao film “Gosti iz galaksije” redatelja Dušana Vukotića.

Tigrovi su ga htjeli u brigadi

- U sceni sam pao iz čamca, plivao, a iznad mene dolazi helikopter i snima me izbliza. Helikopter je dignuo morsku prašinu pa sam udisao more. Osjećao sam se kao da mi se 1000 iglica zabilo u grlo - priča. Kaskaderski je sve uloge radio sam. U “Pticama nebeskima” uskakao je u jureći vlak, skakao je s konja u galopu... Za vrijeme rata prijatelj ga je pozvao da dođe i oraspoloži Tigrove koji su iz Marinaca došli na Sljeme.

- Ratnici su insistirali da idem dalje s njima. Dva sata kasnije vozio sam se u autobusu kojemu su svi na ulici mahali - kaže.

Prestar da si ostvari želju

Zarobljeni neprijatelji su ga prepoznali, ali nisu marili što pred njima stoji slavni glumac jer, pojašnjava Žarko, kad si zarobljen misliš samo o tome hoćeš li za pola sata još biti živ. Pamti trenutak kad je njegova supruga Asja Jovanović na Dnevniku slušala kako je u Osijeku mirno. Nazvala ga je i pitala “Zašto mi govoriš da se tamo puca?”

- Poslao sam dvije policajke da ju dovedu u Osijek. Bila je jedan dan s nama pod granatama, gledala kako ljudi bježe od snajperista, pa se vratila doma - kaže. Ostvario se i kao glumac i kao avanturist. Ima nebrojeno nagrada a žali što nije stigao na put oko svijeta na jedrilici.

- Bojao sam se da se neću imati kamo vratiti ako odem na godinu dana, a sad sam prestar, sad bih na jedrilici bio teret - kaže.

Od ratnika do ženskih uloga

Potočnjak se u ratu dva puta jako uplašio. Jednom je iznad sebe ugledao neprijateljski helikopter, a drugi put se bojao za život prijatelja koji se vraćao prema neprijatelju da Žarku donese nož kojeg je izgubio. Na uloge žena pripremala ga je partnerica Višnja. Učila ga je hodati u štiklama.

‘Dok sam studirao pripiti smo se popišali u akvarij s ribicama. zabunom’

Ella Dvornik: 'Ono kad imaš sve dokaze da te netko prevario...'
ZBUNILA PRATITELJE

Poznata hrvatska influencerica je objavila par fotografija, a zatim se raspisala o svojem omiljenom 'emojiju' te iznenadila...

Aleksandra Prijović ima i drugi posao, a nema veze s glazbom: 'Uložila u njega 200.000 eura'
MEKA ZA CELEBRITYJE

Podržali su je brojni kolege s estrade, među kojima Rade Šerbedžija, Lepa Brena, Jelena Rozga, Aco Pejović, Andrija Milošević...
Ma što to Filip iz 'Braka na prvu' radi u 4 ujutro? Ne, ne vježba...
NOĆNA PTICA

Filipa Belića su eksperti 'Braka na prvu' spojili s Tamarom Razum. Kad ju je prvi put vidio, tvrdio je da ju nikad ne bi mogao odvesti baki, koja je važna figura u njegovu životu. Ipak, nedavno je promijenio mišljenje