Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Malo lakiranja i bit će k'o nov! Zabio se u ogradu s 200 km/h

None Foto: 13

VOZAČ BEZ OGREBOTINE Alexander Albon, vozač momčadi Toro Rosso, sudario se na treningu u Šangaju. Propustit će kvalifikacije za Veliku nagradu Kine jer ne smije mijenjati bolid

Pričao sam s njim, on je dobro, ali bolid nije. Šasija je uništena, a prema pravilima ne smijemo je mijenjati na isti dan pa neće voziti kvalifikacije, rekao je Franz Tost, šef F1 momčadi Toro Rosso.

Alexander Albon (23), zabio se u zid na treningu u Šangaju uoči Velike nagrade Kine, treće ove sezone i jubilarne tisućite utrke u povijesti Formule 1.

Britanac tajlandskog porijekla vozi svoju prvu sezonu, ali manji sudar imao je i u Melbourneu. Može biti sretan što je prošao bez ogrebotine, jer ovo nije bilo nimalo bezazleno. S 200 kilometara na sat u zid. Uništio je veći dio bolida.

POGLEDAJTE VIDEO

- To je sve dio njegovog procesa učenja. Bio je brz, bio bi u Top 10, a onda se sudario. No najbitnije je da nije ozlijeđen. Naučit će nešto iz ovoga, preskočit će kvalifikacije, ali bit će spreman za utrku - dodao je šef njegove momčadi.

SCHUMACHER REKORDER Piše se povijest: U Šangaju će se voziti 1000. utrka u F1...

Utrka Velike nagrade Kine na rasporedu je u nedjelju u 8 sati po hrvatskom vremenu.

Bottas starta prvi, Hamilton drugi

Finac Valtteri Bottas (Mercedes) krenut će s prve startne pozicije u nedjeljnu utrku za Veliku nagradu Kine Svjetskog prvenstva vozača formule 1, on je u subotnjim kvalifikacijama za 23 tisućinke bio brži od momčadskog kolege i aktualnog svjetskog prvaka Britanca Lewisa Hamiltona (Mercedes) koji će mu praviti društvo u prvom redu.

Iz drugog reda će krenuti Ferrarijev dvojac, Nijemac Sebastian Vettel i Monežanin Charles Leclerc, Vettel je za Bottasom zaostao tri desetinke, dok je razlika između njega i Leclerca bila samo 17 tisućinki.

STARTNI RED:

  • 1. Valtteri Bottas (Fin/Mercedes)
  • 2. Lewis Hamilton (VB/Mercedes)
  • 3. Sebastian Vettel (Njem/Ferrari) 
  • 4. Charles Leclerc (Mon/Ferrari) 
  • 5. Max Verstappen (Niz/Red Bull) 
  • 6. Pierre Gasly (Fra/Red Bull) 
  • 7. Daniel Ricciardo (Aus/Renault) 
  • 8. Nico Huelkenberg (Njem/Renault) 
  • 9. Kevin Magnussen (Dan/Haas) 
  • 10. Romain Grosjean (Fra/Haas)

Tisućita utrka

Od prve utrke u Silverstoneu, preinačenoj zračnoj bazi iz Drugog svjetskog rata u ruralnom dijelu Engleske, do ovog vikenda i 1000. utrke na 240 milijuna dolara vrijednoj stazi u Šangaju, Formula 1 je prešla dugačak put od svojih početaka.

U Silverstoneu je održana prva utrka prije 69 godina i VN Velike Britanije je ostala, uz VN Italije, jedina utrka koja je prisutna cijelo vrijeme u kalendaru Formule 1, a VN Kine jedna je od mlađih utrka, prva je vožena 2004. i ona sada slavi svoju 15. godinu.

Kroz 70 godina, Formula 1 je posjetila 32 zemlje na pet kontinenata, a ulična utrka u Vijetnamu bit će najnovija 'postaja' sljedeće godine. 

Talijan Giuseppe 'Nino' Farina pobjednik je te prve utrke F1 svjetskog prvenstva koja je održana 13. svibnja 1950. i četiri mjeseca kasnije je 'uzeo' naslov svjetskog prvaka kod kuće. Za usporedbu, natjecateljska sezona sada traje dvostruko dulje nego tada. 

Michael Schumacher drži rekord sa sedam naslova svjetskog prvaka, a zanimljivo je da je njegova zadnja pobjeda postignuta baš na stazi u Šangaju gdje se vozi 1.000. utrka, i to 2006. On je također rekorder s 91 pobjedom u Formuli, a iza njega su Lewis Hamilton sa 74 i Sebastien Vettel sa 52.

Kada je bio na vrhuncu karijere, Nijemac je sumirao čar ovog sporta. "Svake godine nađemo nešto novo i budemo brži, to je Formula", kazao je svojedobno Schumacher koji je prije nešto više od pet godina pao na skijanju i teško se ozlijedio.

Jedan od Schumacherovih bivših momčadskih kolega iz Ferrarija, Brazilac Rubens Barrichello je rekorder po broju utrka na kojima je startao, ali on na žalost nije uspio osvojiti ni jedan naslov svjetskog prvaka u 18-godina dugoj karijeri.

Argentinac Juan Manuel Fangio je dominirao prvo desetljeće Formule 1 osvajanjem pet naslova svjetskog prvaka u sedam sezona od 1951. Njega su naslijedili u 60-ima višestruki svjetski prvaci Australac Jack Brabham te Britanci Jim Clark, Graham Hill i Jackie Stewart.

Tijekom 70-ih Formulu je obilježilo rivalstvo između Britanca Jamesa Hunta i Austrijanca Nikija Laude, a u 80-ima su se pojavili velikani Francuz Alain Prost i legendarni Brazilac Ayrton Senna, prije nego je Schumacher započeo svoju dominaciju sredinom 90-ih.

Više od 20 vozača od njih ukupno 772 koliko ih je startalo na svim utrkama poginulo je za volanom, uključujući i Sennu i Austrijanca Rolanda Ratzenburgera 1994. na VN San Marina.

Njihova pogibija je uzrokovala opsežne promjene s ciljem poboljšanja sigurnosti i rezultat toga je bilo da ni jedan vozač nakon toga nije poginuo do 2015. Tada je od posljedica ozljeda glave zadobivenih na VN Japana 2014. preminuo Francuz Jules Bianchi.

Ferrari je jedini konstruktor koji se natjecao na svim svjetskim prvenstvima i ima rekordnih 16 naslova otkako je uvedeno prvenstvo za konstruktore 1958. kao Međunarodni kup za proizvođače Formule 1.

Prvi pobjednik je bila britanska momčad Vanwall i Europljani su dominirali s trojkom britanskih konstruktora - Williams (9 naslova), McLaren (8) i Lotus (7). Slijedi ih Mercedes s pet naslova, dok je austrijski Red Bull pod Sebastienom Vettelom osvojio četiri naslova od 2010. do 2013.

I sada, 70 godina kasnije, između Formule nekada i Formule danas velika je razlika, i to ona novčana. Organizaciju Formule 1 je za osam milijardi dolara 2017. kupio američki medijski gigant Liberty Media i njene su dionice na Wall Streetu, što je dugačak put od početaka kada su proizvođači guma i motornih ulja besplatno svojim proizvodima opremali sudionike utrka u zamjenu za logo na odjelu vozača.

Komentari (25)
  • Danas je sigurnije vozit formulu 1 nego bit gimnasticar

    13. 4. 2019,   09:45
  • Kokpit je potpuno neoštećen .Ovjes i kotači amortiziraju udarac.

    13. 4. 2019,   09:49
  • Sigurno je bilo "Krešo snimaj..."

    13. 4. 2019,   09:27