Asteroid projurio pored Zemlje, 7 sati ranije nisu znali za njega

Asteroid 2018 BD bio je velik poput auta, a projurio je na udaljenosti manjoj od 39.000 kilometara. Početkom veljače, pored nas će projuriti prava grdosija, velika poput najveće zgrade na svijetu

Mali asteroid u četvrtak je projurio kraj Zemlje na udaljenosti na kojoj se nalaze brojni sateliti i predstavljao je potencijalno puno veću prijetnju od divovskog asteroida koji će početkom veljače stići u naše krajeve.

Naime, astronomi opservatorija Sveučilišta u Arizoni otkrili su asteroid 2018 BD samo sedam sati prije nego je projurio na udaljenosti od gotovo 39.000 kilometara, što u svemirskim terminima predstavlja prolazak 'za dlaku'. Upravo ovakvi nepoznati asteroidi koji mogu doći iz smjera koji ne pokrivaju teleskopi i predstavljaju najveću prijetnju, prenosi Cnet.

Bliski susret s asteroidom velikim poput auta ponovit će se i u petak. Tijekom dana će na puno sigurnijih 280.000 kilometara proći još dva asteroida.  Ovdje možete vidjeti listu svih asteroida koje prati NASA.

Ništa od malih zelenih? Nema umjetnih signala sa asteroida

No, puno se više drame podiglo zbog asteroida koji je velik poput Burj Khalife, najveće zgrade na svijetu. Asteroid 2002 AJ129 također se nalazi u kategoriji potencijalno opasnih, ali za razliku od ovog koji je u četvrtak prošao na udaljenosti gdje je mogao pogoditi neki satelit, AJ129 će brzinom od 107.000 km/h projuriti na bezbrižnih 4,2 milijuna kilometara.

Gdje leže najveće prijetnje?

Astronomi su dosad identificirali većinu velikih asteroida koji se nalaze blizu nas, a radi se o objektima većim od kilometra i niti jedan nije na putu da se zabije u nas. Međutim, to nisu svi i procjene su da je još otprilike 5 posto velikih asteroida koje tek treba otkriti. Stvari su puno opasnije kod asteroida koji su promjera iznad 140 metara, a otkrili smo ih tek pola. Kako se ide prema manjim asteroidima, taj postotak pada, iako i te stijene mogu napraviti veliku štetu.

Što da nas pogodi? 'Opasni' asteroid projurit će kraj Zemlje

Asteroid koji je eksplodirao iznad Čeljabinska 2013. godine bio je promjera 20 metara, a na kraju je ozlijeđeno 1000 ljudi. U usporedbi sa silom i razaranjima koja bi nam donio Phaethon, prava sitnica. Ovakav asteroid napravio bi krater promjera 65 kilometara i dubine 1 kilometar.

Otkrijte što sve Google zna o vama: Prati vam lokaciju, a lako prepoznaje i vaš glas...