Prvi TDI s turbo punjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva kod dizelaša ugrađen je prije 25 godina u Audi 100 TDI, a od tada je prodan u više od 7,5 milijuna primjeraka
Audi je prije 25 godina počeo prodavati svoj kultni TDI motor
Audi nije izmislio turbodizel motore, nego Fiat, ali ih je zato učinio efikasnim i raširenim. Kratica TDI postala je naširoko poznat sinonim za snažne, ali štedljive dizel motore. Prvi TDI motor Audi je ugradio u model 100 1989. godine. U 25 godina Audi je proizveo oko 7,5 milijuna automobila s TDI motorima, uključujući i bolid za 24 sata Le Mansa koji redovito odnosi pobjedu na ovom prestižnom natjecanju još od 2006. godine. Ova tehnologija u startu je donijela više snage i manju potrošnju goriva, ali je s godinama i napredovala. U 25 godina Audi je smanjio emisiju štetnih plinova za 98% u odnosu na originalni TDI, a snaga motora istog obujma se udvostručila.
Aktualni prototip Audija RS 5 TDI testira novi koncept - električni biturbo punjač koji osigurava snagu brzo i na najnižim okretajima. V6 motor u ovom konceptu razvija 385 KS i 750 Nm, a troši vrlo malo goriva.
Audi će proslaviti prednosti TDI tehnologije u jesen novim 3.0 TDI motorom u A7 koji će razvijati 272 KS, a trošiti 13% manje goriva od prethodnika.
Poseban model u slavu obljetnice turbodizela
Audi slavi 25 godina TDI motora i posebnim modelom koji će proizvesti u ograničenoj ediciji. Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition jasno pokazuje svoj potencijal - s 326 KS i 650 Nm s mjesta do 100 km/h stiže za samo 5.1 sekundu. Serijski ima S line sport paket sa sniženim ovjesom, kotrlja se na 20-inčnim kotačima, a nosi V6 T i Quattro bedževe. Prve isporuke bit će u jesen.