Obavijesti

Tech

Komentari 6

EU ide u borbu protiv smeća u moru: To će nas skupo koštati?

EU ide u borbu protiv smeća u moru: To će nas skupo koštati?
2

Kako bi ispunili ciljeve koje je zamislio Bruxelles, hrvatski bi inspektori morali, čak i u optimističnoj varijanti, godišnje kontrolirati tri puta više brodova nego dosad

VIDEO

Europska komisija u siječnju je predstavila prijedlog strategije za zaštitu okoliša od onečišćenja plastikom. Tom strategijom predviđene su i mjere zaustavljanja bacanje otpada u more.

Borba protiv smeća u moru, na način kako to predlaže Europska komisija, mogla bi Hrvatsku skupo stajati. Naime, da bi ispunili ciljeve koje je zamislio Bruxelles, hrvatski bi inspektori morali, čak i u optimističnoj varijanti, godišnje kontrolirati tri puta više brodova nego dosad, piše Novi list.

Mutanti protiv plastike: Nadaju se da će bakterija očistiti more
Mutanti protiv plastike: Nadaju se da će bakterija očistiti more

Takav obujam posla značio bi da bi ih trebalo zaposliti puno više, a sve skupa podrazumijevalo bi i značajna financijska ulaganja. Pred taj potencijalni problem Hrvatsku stavlja prijedlog direktive o lučkim uređajima za prihvat isporuke brodskog otpada o kojem trenutno traju rasprave među državama članicama. 

Prema tumačenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, države članice morale bi osigurati da se inspekcijski pregledi obave na najmanje 20 posto od ukupnog broja plovila za nekoliko kategorija. Problem nastaje ako su jedna od tih kategorija i plovila za razonodu s bruto tonažom manjom od sto tona.

- S obzirom na brojnost takvih plovnih objekata koji su prema definicijama sva plovila za razonodu dulja od 2,5 metra smatramo potrebnim da se u prijedlogu istakne da se takvi inspekcijski postupci uspostavljaju uzimajući u obzir njihovu opravdanost i praktičnost -  navodi Ministarstvo u stajalištu.

Trebalo bi kontrolirati više od 30 tisuća plovila

Definicija iz tog članka toliko je široka, da bi u Hrvatskoj obuhvaćala sva plovila upisana u očevidnik brodica, na što još treba pridodati strana plovila koja dolaze na Jadran. Prema procjenama, riječ je o 160 do 180 tisuća plovila, pa bi – ako je potrebno pregledati njih 20 posto – to značilo kontrolu više od 30 tisuća plovila. Trenutno se, pak, godišnje obavi oko deset tisuća inspekcija, koje uključuju i sigurnost plovidbe. 

Ambalažni otpad ugrožava more, rijeke i jezera
Ambalažni otpad ugrožava more, rijeke i jezera

U svojim primjedbama Hrvatska nije usamljena. I druge države u raspravama su upozorile na nepraktičnost ove odredbe pa je, primjerice, Finska već predložila da se inspekcijski pregledi obavljaju na deset, a ne 20 posto brodova.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...
U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno