Obavijesti

Tech

Komentari 2

Geni i nuklearna fizika dolaze u Samobor: Učit ćemo u muzeju

Geni i nuklearna fizika dolaze u  Samobor: Učit ćemo u muzeju
2

Terenska nastava u 21. stoljeću: Želimo najvažnije znanstvene teme djeci predstaviti na zabavan način, rekao je doc. dr. sc. Vladimir Paar

VIDEO

Tko su uopće bili neandertalci, kakve geološke tajne krije Samoborsko gorje i kako primijeniti matematiku u nogometu, sve su to teme o kojima slušaju polaznici programa “Terenska nastava u 21. stoljeću u Samoboru”.

Projekt koji je lani pokrenula Samoborska udruga roditelja za lokalne aktivnosti (SURLA) nedavno je odobrilo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a fokus im je na tehnologiji, inženjerstvu, matematici i drugim bliskim STEM predmetima. SURLA vrlo uspješno surađuje i doc.dr. sc. Daliborom Paarom, profesorom zagrebačkog PMF-a koji je ujedno i Samoborac, te je koordinator “Terenske nastave”.

Želja im je razbiti učioničku rutinu i monotoniju. Svi predavači koji će sudjelovati doći će iz nekog fakultetskog područja. Dan nastave sastojat će se od teorijskog i eksperimentalnog dijela te dijaloga i rasprave. Neće biti ocjenjivanja, pa se na djecu neće stvarati dodati pritisak.

- Glavni cilj naše terenske nastave je sukladno preporukama Europske komisije, stručnjake dovesti u obrazovanje. U Samoborskome muzeju oni pričaju o svojim istraživanjima koja se dotiču znanosti i tehnologije 21. stoljeća. Time indirektno djeci predstavljaju širok spektar suvremenih zanimanja. Izbor tema je takav da djeci i nastavnicima pružimo uvid i zainteresiramo ih za različita znanstvena područja. Neke od tema koje smo već radili ili su u planu su nuklearna fizika, zapisi u genima, pokusi iz fizike, Zemljini vremenski strojevi, voda - novo “zlato“ 21. stoljeća i dr. No fokus projekta nije u samim temama već načinu na koje se one približavaju djeci. Želimo pokazati da učitelji i nastavnici mogu praktički sami, uz malu pomoć stručnjaka, iste teme raditi u okviru nastavnih programa - kaže Paar.

Nastava koja će se odvijati vikendom u Samoborskom muzeju otvorena je i djeci i odraslima.

- Znanost i tehnologije u 21. stoljeću razvijaju se takvim tempom da nema niti jednog obrazovnog sustava koji bi uspješno pratio te promjene. Ako djecu koja danas kreću u osnovnu školu ne počnemo obrazovati u smjeru zanimanja 21. stoljeća, kad ona završe s obrazovanjem, bit će izgubljene generacije kojima će preostati samo slabo plaćena zanimanja – rekao je Paar, dodajući kako bi se djeca već u vrtiću trebala upoznati s konceptima iz fizike i informatike.

- Jedna od ključnih stvari koje bi trebalo presložiti u našem školstvu je sustav evaluacije učitelja, nastavnika, škola i u konačnici učenika. Taj sustav bi trebao poticati i nagrađivati izvrsnost, stvarati zdravo natjecateljsko okruženje koje bi svoj djeci pružilo suvremeno obrazovanje – zaključuje Vladimir Paar.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb
ŠKOLSKA NATJECANJA

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb

Sustav školskih natjecanja u Hrvatskoj jedan je od najboljih u cijeloj Europi, kažu nam profesori mentori. Učenici za prva mjesta osvajaju dodatne bodove kod upisa, ali i izravni upis u srednju školu ili fakultet

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer
PRIJEMNI U OSAM ŠKOLA

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer

Prirodoslovna škola u Splitu uvodi smjer meteorološki tehničar, a Obrtničko-tehnička škola u Slavonskom broju umjesto stolara upisivat će drvodjeljske tehničare dizajnere
Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju