Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Google i Facebook u utrci: Uče računala da pobijede u igri Go

None Foto: Wikipedia

Ova dva tehnološka diva već dulje vrijeme ulažu u razvoj umjetne inteligencije, a sada žele prvi naučiti svoje robote da riješe staru igru sličnu šahu - Go

Pobjeda IBM-ovog superračunala Deep Blue nad šahovskim svjetskim prvakom Garijem Kasparovom 1997. godine ima povijesno mjesto u razvoju umjetne inteligencije. Od tada su računala još napredovala i postala majstori i brojnih drugih igara poput Scrabblea, pokera... IBM-ov Watson je čak slavio u TV kvizu Izazov. 

No, ima i jedna stara igra koju umjetna inteligencija još nije položila - Go. Igra Go je istočnjačka verzija šaha koja se igra na ploči sa 19 x 19 linijama. 

Lani je računalo Crazy Stone uspjelo pobijediti velemajstora Norimota Yodu na turniru u Tokiju, jednog od najboljih igrača na svijetu. 

No, računalo je pritom uspjelo pobijediti čovjeka samo zahvaljujući početnoj prednosti od 4 figure. To je bio jedini način da se da neka ravnoteža dvoboju jer umjetna inteligencija još nije dosegnula tu razinu da može pobijediti ljudskog majstora u toj igri, bez početne prednosti. 

Kompanije poput Googlea i Facebooka posljednjih godina jako ulažu u razvoj umjetne inteligencije. Upravo bi strojno učenje moglo biti ključ u boljem razvoju računala te im omogućiti da se bolje prilagode i približe ljudskoj intuiciji. 

- Go je klasični problem umjetne inteligencije. Vrlo ja atraktivan baš zato što je iznimno težak - istaknuo je Yuandong Tian, Facebookov stručnjak za umjetnu inteligenciju. 

Facebook vjeruje da bi usavršavanjem računala do te mjere da postane šampion igre Go, moglo značajno poboljšati funkcioniranje samog Facebooka kao društvene mreže, ali također i dokazati vrijednost umjetne inteligencije. 

- Cilj je unaprijediti umjetnu inteligenciju. No, dakako da želimo i riješiti problem Go prije Googlea - priznaje Rob Fergus iz Facebooka. 

Google i Facebook već koriste strojno učenje svojih softvera kako bi mreže njihovih računala prepoznavali lica svojih korisnika iz fotografija. Zahvaljujući velikim uzorcima podataka računala uče prepoznavati uzorke. Ako računalo nauči dovoljno kombinacija razgovora i mogućih odgovora na skoro svako pitanje koje postoji, tada može biti digitalni sugovornik kojeg ćete imati u svom mobitelu. 

Također, ako računalo nauči dovoljno poteza za igranje šaha ili Goa, računalo će bez problema zaigrati te igre. 

Ali, da bi napravilo iskorak treba prepoznavati uzorke i djelovati 'spontano' poput čovjeka. Velemajstori Goa često poteze donesu improvizacijom, a ne računajući sve moguće poteze koji postoje u tom trenutku. Kada se dovoljno takvih kreativnih poteza snimi i pohrani u računalo zahvaljujući strojnom učenju i neuronskim mrežama strojeve bi se moglo naučiti kako izgleda uspješan potez.

Ukratko, stručnjaci pokušavaju umjetnu inteligenciju naučiti - intuiciji

Komentari (2)
  • a znaju li klikera igrati?

    9. 12. 2015,   01:30
  • U ovoj igri, na vrhunskoj razini, jedan kamenčić postavljen tamo negdje na početku, može napraviti razliku za pobijedu. Računalo radi logički, ali za toliki broj kombinacija, gdje ti protivnik može odigrati bilo što i srušiti ti prostor sa sasvim drugog dijela ploče, će trebati stvarno superjako i moćno računalo koje neće smjeti raditi previše logički, da bi pobijedilo.

    9. 12. 2015,   01:46