Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Japanci se najbolje drže nakon 10 godina, a dobri su i Nijemci

None Foto: Promo

Statistika otkriva da najbolje na tehničkom pregledu u Hrvatskoj prolaze japanski auti, a stare Lade su prava opasnost na cestama. Pada ih čak 42 posto

U hrvatskoj realnosti prosječan automobil je stariji od 12 godina, a kupci, iako bi najviše željeli kupovati nove aute, najčešće biraju rabljene koji su već “ušli u godine”. Takvi auti, naravno, mnogo se više kvare od novih pa je pouzdanost starijih automobila vrlo važan podatak prilikom kupnje. U Hrvatskoj uglavnom vlada mišljenje da se, kad zađu u godine, najbolje drže japanski i njemački auti, što nije daleko od istine. Kako pokazuju statistike Centra za vozila Hrvatske, među automobilima starijima od deset godina na tehničkom pregledu najbolje prolaze japanske marke. 

Najmanje na tehničkom pregledu padaju modeli Toyote, marke koja je ionako u svijetu na dobrom glasu prvenstveno zbog trajnosti svojih automobila. Iznenađenje na drugome mjestu je Jeep, a treća je još jedna japanska marka - Suzuki. Među deset najboljih još su tri japanske marke - Honda, Nissan i Mazda. Stoga se može zaključiti da poslovična kvaliteta japanskih automobilaa nije samo mit, nego realnost. Od europskih marki najbolji su Smart, BMW i Mercedes

Bez iznenađenja među najlošijima

Foto: Lada

Među najlošijima nema iznenađenja. Gotovo svaka druga Lada padne na tehničkom pregledu. Samo malo bolju prolaznost imaju modeli srpske Zastave, a neslavni “top 3” kompletira korejski Daewoo. Daewoo i Zastava više uopće ne proizvode automobile, dok Lada svoje aute već nekoliko godina ne prodaje na našem tržištu. Nasreću, broj opasnih Lada, Zastava i Daewooa koji voze našim cestama relativno je malen.  Ukupno ih ima manje od 20.000 što je neznatno u odnosu na brojku od 1,66 milijuna auta koji trenutačno voze cestama u Hrvatskoj.

Podaci njemačkog TÜV-a, po konkretnim modelima, vrlo su slični rezultatima u Hrvatskoj. Među autima starima između 10 i 12 godina najmanje nedostataka ima Porsche 911, no odmah iza njega slijede Toyota Corolla Verso, Mazda 2, Ford Fusion i Toyota Corolla. Dakle, tri japanska i dva njemačka modela su među pet najboljih. 

Ipak, ove statistike nisu samo uvid u kvalitetu pojedinih marki auta, nego i u to koliko se njihovi vlasnici brinu za njih. Logično da vlasnik starog Porschea ulaže više pažnje i novca u održavanje svojeg auta nego vlasnik starog Daewooa ili Lade. Oni mehaničaru u pravilu idu tek kad ne prođu na tehničkom ili kad automobil stane.

Najbolji na tehničkom pregledu
1. Toyota 17,88 %
2. Jeep 20,56 %
3. Suzuki 22,70 %
4. Smart 22,85 %
5. BMW 22,94 %
6. Honda 23,22 %
7. Mercedes 23,70 %
...
29. Zastava 37,92 %
30. Lada 41,79 %
Komentari (71)
  • Pad na tehničkom je uzrokovan od strane gluposti vlasnika a jeep na drugom mjestu sve govori oa koliko uopce ima auta marke jeep u hr u odnosu na recimo vw ili psa a bmw kaj reci nekaj najizdržljivije od auta kaj ima pri tome ne troši puno a izgleda ko space shutel za ostale i na dodir je to bas to samo je pre skup

    14. 8. 2019,   08:43
  • Nije istina da najčešće BIRAMO automobile koji su ušli godine nego je to naša švicar... pardon, hrvatska stvarnost i mogućnost.

    14. 8. 2019,   07:44
  • Kako glup i bezvezan članak. Apsolutno je nebitna marka. Bitna je ispravnost, a tu su vlasnici odgovorni i krivi. Neispravan auto je i neispravan mercedes i neispravna lada. A, stanice za tehnički pregled?! E, o tome bi se tek dalo. I samo jedan primjer. Kaže lik na tehničkom:"Gospon kočione pločice su vam pri kraju. I... Dobro i?! Jel prolazi na valjcima. Da, super koči. Pa , kaj onda hoćete?!" A ima toga još.... A biser, za 100 kn u prometnoj pušta hrđavu mećku iz '69. kao ispravnu, tipa, "pa ipak je to mećka, znate..." Ma nemoj?! Da te nebi malo.....

    14. 8. 2019,   11:40