Obavijesti

Tech

Komentari 13

Kako su 'igrice' postale sport koji vrijedi čak milijardu dolara

Kako su 'igrice' postale sport koji vrijedi čak milijardu dolara
4

Videoigre već godinama uživaju status punopravnog sporta u brojnim zemljama svijeta, no gaming sfera s 2019. obara nove vrijednosne rekorde, ponajviše zahvaljujući unosnim sponzorstvima i revidiranim pravima prijenosa profesionalnih mečeva.

VIDEO

Esports segment u 2019. generirat će oko 1.1 milijardu američkih dolara, stoji to u nedavnom istraživanju tvrtke Newzoo.

Profesionalni gaming tako prolazi kroz još jednu godinu agresivnog rasta koja bi po prometu trebala biti za preko četvrtinu unosnija od one prethodne. U slučaju čak i minorno većeg rasta od onog predviđenog, Esports scena već bi do kraja 2019. mogla prerasti u segment vrijedan više od milijardu eura, no kako je SAD i dalje jedan od najvećih ulagača u profesionalne igrače, tako i većina izražavanja usmjerenih k ovom sportu svoje rezultate prezentira kroz prizmu dolara.

Nova unosna sponzorstva timova i pojedinih igrača ističu se kao glavni faktor odgovoran za ovaj kontinuirani rast s obzirom na to kako bi u odnosu na prošlu godinu trebala otežati za preko 34% te doseći vrijednost od nekih 456 milijuna dolara. I dok će medijska prava prijenosa gaming mečeva u 2019. premašiti "tek" 251 milijun dolara, radi se o najznačajnijem očekivanom rastu u segmentu od gotovo 42%, predviđa isti izvor.

Pomozi razvoju hrvatske gaming scene i osvoji bogate nagrade!

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

 

 

Ostali značajni faktor koji će prema projekcijama doprinijeti ovoj povijesnoj brojci su oglašavanje, prodaja brendirane robe i karata te izdavačke naknade, jedini relevantan indikator za koji se predviđa da ove godine bude neznatno manji nego prethodne, no to i dalje znači očekivani promet od preko 95 milijuna dolara.

Sav taj novac nije ušao u profesionalni gaming preko noći ili slučajno, a porast vrijednosti globalne Esports scene gotovo je proporcionalan rastu publike koja se okupila oko nje. Tako u novom istraživanju stoji da će svaka 17 osoba na svijetu, odnosno 454 milijuna ljudi pratiti eSport događanja tijekom ove godine, a ta bi demografija trebala narasti do 645 milijuna gledatelja do 2022.

Činjenica da gaming može biti i puno više od pukog modernog hobija nije u potpunosti strana ni hrvatskoj javnosti koja već godinama sluša o vrtoglavim ciframa koje se osiguravaju za ovakva natjecanja - kako u inozemstvu, tako i u Lijepoj našoj.

Profesionalni igrači na našim su prostorima danas tako više od šačice entuzijasta; radi se o ljudima koji igrama za koje se specijaliziraju pristupaju maksimalno ozbiljno te, baš poput sportaša u tradicionalnim disciplinama, treniraju uz puno truda i još više odricanja. Naravno kako takvim naporima treba pristupati odgovorno, pogotovo u ovoj nezreloj fazi eSporta koji je u Hrvatskoj i regiji i dalje praktički nereguliran unatoč činjenici da rastući nagradni fondovi i broj regionalnih natjecanja sve više mame igrače na mukotrpne pripreme.

Skretanje pozornosti na to stanje stvari i poticanje dijaloga oko osiguravanja kvalitetnijih uvjeta za zdrav razvoj profesionalnog gaminga u Hrvata također predstavlja glavni cilj Esports prvenstva Hrvatske, novonajavljene inicijative u organizaciji logističkih veterana iz tvrtke UVI Play koji uz medijsku podršku sponzora i već poznate nam Lvl8. zajednice u drugoj polovici ljeta organiziraju natjecanja za domaće igrače hitova FIFA 19, Fortnite Battle Royale i League of Legends.

Uz nagradni fond od pet znamenki i spektakularnu završnicu koja će se najesen održati u prostorijama Stabla znanja u Zagrebu, Esports prvenstvo Hrvatske novi je ambiciozni pothvat nastao iz iste suradnje koja je ovog proljeća dignula Mudju i brojne druge slavne balkanske YouTubere na 40 metara visine te im tamo servirala najekstremniji PUBG meč ikada održan.

Pokretanje videa...

Esports Prvenstvo Hrvatske Teaser 00:20
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 13
VIDEO

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada
NOVA GENERACIJA

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada

Boston Dynamics je predstavio svoju sljedeću generaciju humanoidnog robota, potpuno električnog Atlas robota

Netflixov prihod poskočio u prvom tromjesečju, imaju i ogroman porast pretplatnika
UZLAZNI TREND

Netflixov prihod poskočio u prvom tromjesečju, imaju i ogroman porast pretplatnika

Američka digitalna platforma za streaming filmova i televizijskih serija Netflix izvijestila je o skoku prihoda i dobiti u prvom tromjesečju, uz više od devet milijuna novih pretplatnika i podignute cijene
Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle