Milijarde egzoplaneta sličniji Zemlji nego što se prije mislilo

Znanstvenici kažu da teorija prema kojoj brojni planeti na idealnoj udaljenosti od sunca imaju zaključanu rotaciju i nije nužno točna, već da ih rotira i atmosfera

U svojoj potrazi za životom izvan Zemlje astronomi su se dosad fokusirali na traženje planeta sličnih našemu koji se okreću oko vlastitih, manjih i hladnijih sunca. Riječ je o egzoplanetima na kojima bi, prema nekim pretpostavkama, moglo biti vode

No, takvi planeti često se ne rotiraju oko svoje osi pa im je jedna strana uvijek okrenuta prema suncu, kao što je i jedna strana Mjeseca uvijek okrenuta prema Zemlji. Zbog toga bi izgledi za život na tim planetima bili iznimno slabi.  Astronomi sada tvrde da se takvi egzoplaneti okreću oko svojih zvijezda i da imaju dovoljnu rotaciju kako bi mogla postojati izmjena dana i noći što povećava i vjerojatnost da tamo postoji život, javlja Daily Mail

Astrofičizari u novoj studiji u časopisu Science kažu kako ta 'zaključana rotacija' i nije nužno pravilo za te planete. Kažu kako prisutnost atmosfere (tanke poput Zemljine) može biti dovoljna za rotiranje planeta i pogodne uvjete za život. Na Zemlji Sunčeva svjetlost pogoni atmosferu koja stalno udara u planine ili stvara valove i ostavlja svoj utjecaj na rotaciji planeta. Tako bi i Venera zbog blizine Suncu mogla biti bez rotacije, no uspijeva izbjeći to s danima koji traju i 243 zemaljska dana.

- Klima na planetima na kojima bi mogli biti oceani puno je sličnija Zemljinoj nego se ranije pretpostavljalo. Ako smo u pravu, onda na egzoplanetima ne bi trebalo biti dijelova s hladnom i konstantno hladnom stranom što znači da tekuća voda na njima nije zarobljena pod dubokim slojem leda - rekao je Jérémy Leconte s kanadskog Instituta za teoretsku astrofiziku (CITA).

Leconte je sa svojim timom izračunao da bi tanja atmosfera mogla imati čak i veći utjecaj na rotaciju planeta. Radi se o tome da više sunčeve energije može ući u atmosferu i imati veći utjecaj, prenosi Popular Mechanics.

I dok astronomi i dalje čekaju pouzdane rezultate istraživanja, teoretski argumenti govore da bi brojni egzoplaneti mogli imati atmosferu poput Zemljine. Trenutačni modeli daju pretpostavke postojanja izmjene dana i noći, ali oni na egzoplanetima traju znatno duže nego na Zemlji - između nekoliko tjedana i nekoliko mjeseci.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila