Otkrili 8 planeta: Na Zemljinu 'blizancu' možda ima i života

Samo 150.000 zvijezda pratio je teleskop Kepler, a među njima je pronašao više od 1000 planeta, dok ih još 3000 čeka potvrdu. Među njima su i brojni slični Zemlji

David A. Aguilar (CfA)

Planet kojeg su otkrili astronomi u orbiti daleke zvijezde najsličniji je Zemlji od svih koje smo dosad pronašli. Kepler 438b samo je 12 posto veći od Zemlje, a nalazi se u orbiti narančastog patuljka te prima oko 40 posto više sunčeve energije od našeg planeta.

Zbog svoje veličine, vjerojatno se radi o stjenovitom planetu, ali koji je u zoni pogodnoj za život, što znači da bi na njemu moglo biti tekuće vode. Planet je inače od Zemlje udaljen 470 svjetlosnih godina i nalazi se u zviježđu Lira, a njegova godina traje 35 dana.

Za otkriće ovog planeta zadužen je reaktivirani teleskop Kepler, koji je uz njega otkrio još osam planeta. Tri se nalaze u zoni pogodnoj za život.

NASA

- Iz Keplerovih analiza i drugih podataka koje imamo, ne znamo imaju li ovi planeti oceane s ribama ili kontinente pune šuma - rekao je za BBC Doug Caldwell iz programa SETI. Dodaje kako znamo samo njihovu veličinu i energiju koju primaju od svoje zvijezde.

Stoga znanstvenici jedva čekaju početak rada telesopa James Webb, koji će naslijediti Hubble te europskog ekstremno velikog teleskopa (ELT) koji se gradi u Čileu. Uz njih će znanstvenici moći analizirati i atmosferu dalekih planeta u potrazi za životom u svemiru.

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV