Rolls-Royceov osmi po redu Phantom pravo je čudo tehnologije. No, nemojte misliti d aje spor. Iako ima gotovo tri tone, do 100 km/h dolazi za svega 5,3 sekundi...
Najluksuzniji i najtiši auto na svijetu: Cijena? Tri milijuna kn
Rolls-Royce je u četvrtak navečer u Londonu predstavio novog Phantoma, njihov najtiši i najnapredniji auto u povijesti. Dizajniran je da okupi najbogatije ljude svijeta u potpunoj tišini i nezamislivim luksuzom. Cijena? Skoro tri milijuna kuna (350.000 funti).
Riječ je o plemenitoj limuzini, posebice sprijeda, gdje iznad tradicionalne maske stoji ponosno Spirit of Ecstasy, kipić koji je bio i ostao sinonim za savršenstvo u autoindustriji. Novo je da je sada postavljen 15-ak milimetara više, a spomenuta impozantna maska je prvi put integrirana u karoseriju vozila. Obrubljuju je laserska svjetla, najbolja ikad ugrađena u automobil, s projekcijom svjetlosnog snopa debelo preko 600 metara, kažu u Rolls Royceu.
treba li trošiti riječi na dizajn automobila? Poput palače, Phantom je optočen superlativima. Nikad jedan automobil nije dobio tako veliki komad od nehrđajućeg čelika s ručno ispoliranom površinom. Phantom je postavljen na 22-inčne naplatke, dok će straga u oči upasti sjaj svjetala kakav vidimo samo u draguljarnici.
Još impresivniji je interijer, preplavljen luksuzom i ekskluzivnim materijalima. Tako su prednja sjedala dobila drvenu oplatu, baš kao i Eames Lounge stolica iz 1956. godine, vjerojatno najpoznatiji komad namještaja u povijesti.
Iza drvene oplate kriju se stolići, ali i moćna multimedija, a sve se rastvara i otvara pritiskom na tipku. U fokusu je dakako stražnji dio kabine, gdje će se vlasnik redovito nalaziti. A tu se nudi sve, pa i nekoliko konfiguracija sjedala, uključujući i ona za spavanje.
Ispred vozača su dva 12,3 inčna TFT zaslona, analogni sat i obilje najfinijih materijala. Posebna pažnja posvećena je ugođaju u vožnji.
Kao što smo na početku već naveli, Phantom je najtiši automobil na svijetu. Ugrađeno je oko 130 kg zvučne izolacije, dok su gume izvedene u Silent Seal tehnologiji sa slojem pjene koja reducira buku za još 9 decibela. Epilog je da je novi Phantom pri brzini od 100 km/h oko 10% tiši od prethodnika. U kompaniji kažu da je automobil toliko tih da su inženjeri morali mjerne instrumente kalibrirati više puta kako bi se uvjerili da ispravno rade.
Ovu limuzinu pokreće 6.7 V12 twin-turbo motor s 571 KS i 900 Nm. Usuglašen je s osam-stupanjskom automatikom, a ima zadatak pokretati prvog Phantoma s aluminijskom "Architecture of Luxury" platformom. Trideset posto je čvršća od dosadašnje, a zahvaljujući prilagodljivosti moći će ju koristiti svi budući modeli u gami, pa i prvi crossover Cullinan.
Osim što s četiri kamere snima okolinu i prilagođava odziv ovjesa, upravljača i mjenjača, Phantom je i - brz. Iako ima gotovo tri tone, 100 km/h će uhvatiti za nevjerojatnih 5,3 sekundi. Pridodamo li svemu samoprilagodljivi zračni ovjes i obilje modernih tehnologija, jasno je kako je stvoren automobil dostojan imena koje predstavlja.