Našim Sunčevim sustavom juri asteroid koji se 'samouništava'

Kad dovoljno topline isijava površinu stjenovitog tijela, to može pokrenuti asteroid i 'prisiliti' ga na vrtnju. S dovoljno vrtnje, krhotine masivne stijene padaju u svemir. Zapravo, asteroid se osipa

Asteroid Gault se samouništava. Fotografije koje je snimio svemirski teleskop Hubble pokazuju kako svemirska stijena, koja na najdebljem dijelu široka gotovo 9 kilometara, ostavlja krhotine iza sebe dok prolazi našim Sunčevim sustavom, piše Mashable.

Asteroid se postepeno raspada jer Sunčeva svjetlost zagrijava njegovu površinu, a kad dovoljno topline isijava površinu stjenovitog tijela, to može pokrenuti asteroid i 'prisiliti' ga na vrtnju.  S dovoljno vrtnje, krhotine masivne stijene padaju u svemir. Zapravo, asteroid se osipa.

Danas teleskopi na Zemlji i u svemiru (poput 29-godišnjeg Hubblea) mogu kombinirati svoja opažanja kako bi znanstvenici otkrili ove rijetko viđene događaje.

- Aktivni i nestabilni asteroidi kao što je Gault tek se otkrivaju pomoću novih teleskopa koji skeniraju cijelo nebo, što znači da nam asteroidi poput Gaulta, koji se neuobičajeno ponašaju, više ne mogu 'pobjeći' -  kazao je Olivier Hainaut, astronom europskog južnog opservatorija.

Svaka od crta na fotografiji potječe iz odvojenih 'dezintegracija' asteroida, u kojima su komadi, tlo i prašina iz Gaulta utonuli u Sunčev sustav.

Astronomi smatraju da je prva 'masa' s asteroida pala u svemir 28. listopada 2018., nakon čega je 30. prosinca uslijedilo još jedno osipanje sa svemirske stijene.

Gault, jedan od 800.000 poznatih asteroida u asteroidnom pojasu Sunčevog sustava, završava okretanje svaka dva sata. To je dovoljno da ga destabilizira i da postane sklon klizištima. Sve što mu je potrebno je samo malo 'guranja'.

- Čak i maleni poremećaj, poput malog udara kamenčića, može izazvati nedavna osipanja s asteroida - rekao je astronom Jan Kleyna sa Sveučilišta Hawaii.

Smeće sa svemirske postaje mu proletjelo kroz krov: 'Kakve su šanse da izazove toliku štetu'