Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Novi Peugeotov hibrid koristi zrak za pogon i troši dvije litre

None Foto: Peugeot 2

Peugeot će u Parizu predstaviti prototip 208 HYbrid Air 2. Automobil kombinira 1,2-litreni benzinski motor s 82 'konja', pogon na komprimirani zrak i hidrauliku

Sustav pogona na zrak sastoji se od dva spremnika. U prvom je visoko komprimirani zrak, a u drugom zrak na nižem tlaku. Prilikom miješanja zraka iz prvog i drugog spremnika dolazi do ekspanzijske reakcije pomoću koje se pokreće auto. Ovakav sustav razvila je jedna mala francuska tvrtka još prije desetak godina, no nikada nije zaživio u serijskoj prodaji. Peugeot ga sada kombinira s benzinskim motorom. Hidraulični dio pogona zadužen je za mijenjanje brzina i usklađivanje rada pogona na zrak i pogona benzinskim motorom.

100 kilometara na dvije litre benzina

Auto nekoliko kilometara pri nižim brzinama može voziti samo na zrak, a energija usporavanja i kočenja služi za komprimiranje zraka. Spremnici su puni nakon samo desetak sekundi kočenja ili usporavanja. Pogon na zrak također prilikom ubrzavanja može pomoći klasičnom motoru, dakle isto kao i kod električnih hibrida. Prototip 208 HYbrid Air 2 osjetno je olakšan. Čitav automobil tako teži samo 860 kg, 100 manje od serijskog 208 s benzinskim motorom. Rezultat hibridnog pogona i male mase je iznimno niska potrošnja - samo 2l/100 km. Za sada nije poznato kada će ova tehnologija zaživjeti u praksi, a više detalja o samom prototipu saznat će se na auto salonu u Parizu.

Komentari (8)
  • i košta ko tri klasična ,tako da sa srednjom potrošnjom se isplati za 5 godina he he he,ista fora ko sa električnim autekima

    15. 9. 2014,   14:53
  • Problem ovakvih "štedljivih" je što se štedi i gdje treba i gdje ne: slabija (lakša) izolacija od buke, eko gume napumpane na 4 bara i druge gluposti koje štede mililitre a puno smanjuju komfor vožnje.

    15. 9. 2014,   14:35
  • živi bili pa vidjeli ...

    15. 9. 2014,   18:57