Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Obećana Juga': Novi auto se mogao voziti za samo 6 plaća

Komentari (387)
  • Ljudi pate za državom u kojoj će moći živjeti od svog rada, a ne preživljavati. U kojoj je besplatno školstvo i zdravstvo. U kojoj će se lopovluk i nasilje kažnjavati, a ne nagrađivati. U kojoj se biraju sposobni, a ne podobni. U kojoj će se djeca slobodno igrati vani, bez da ih netko pretuče jer su Hrvati, Srbi, muslimani. I živo mi se j. kako će se zvati ta država, makar se zvala Tunguzija...

    12. 6. 2019,   07:14
    • ali juga to nije bila ni blizu

      12. 6. 2019,   07:18
    • Baš tako.

      12. 6. 2019,   07:20
    • Ima jedan ozbiljan problem. U Yugi se stvorilo premalo imovine za privatizaciju.

      12. 6. 2019,   07:32
    • Ljudi pate jer ne žele bolje živjeti, sve je u glavi.

      12. 6. 2019,   07:45
    • Sve 5 te zelje i ideje ali ne postoji besplatno zdravstvo i skolstvo, bar ne funkcionirajuce.

      12. 6. 2019,   07:59
    • Nekada sa radilo od jutra do mraka a danas se malo radi a malo vise sjedi u kafani. Nikad se nije bolje zivilo nego danas. Ako je tada bilo lakse da se ima auto, pogledajte statistiku, koliko je ljudi tada a koliko danas vozilo auto, kakva su se tada auta vozila a kakva danas. Ljudi tada nisu imali struju u kuci, kupatilo, telefon, puteve, itd. Svadba se pravila pred kucom, sator i par odojaka, par gajbi pive, rakije i ako koja zena napravi kolace, a danas. Danas dekoracije kostaju vise nego prije citava svadba, placa se stolica 40-80 Eura sto je oko 80-160maraka. Hrana se proizvodila, svi su imali, kravu, kokos, svinje, ovce, bascu a danas se niko neisplati. Naravno kad je previse skupo da se kupi. Na more je islo 20-30% ljudi, danas ide bar 65%, svejedno sto je tada prenociste bilo 5 maraka a danas 20 eura u najobicnijem apartmanu. Svako dvoriste ima dva auta, 3-6 Handyja. Nosi se Ralph Lauren, Gucci, Dsquared, Louis Vuitton itd, dok tada ljudi nisu znali za Levis, Pumu, Reebock itd. Ko god pozeli i vrati se u onakav zivot, imat ce vise nego tada, puno vise.

      12. 6. 2019,   08:37
    • Svi-smo-isti - pa nismo mi unikati po nicemu, pitaj Nijemce, Svedane, ove one svi stariji ce reci prije se bolje zivjelo, manje radilo manje trebalo znati. Garantiram ti da cemo i mi za 20 -30 g govorit da je danas bilo bolje nego sto ce tada biti.

      12. 6. 2019,   08:42
    • Ja pokusavam biti realan i uporediti onaj zivot sa ovim danas. Nisam sklon kukanju nego radu i borbi za zivot. Zivo sam tada i zivim i danas, ovo sto danas mi imamo, tad nije imo niko. Tad su ljudi bili zadovoljni sa onim sto imaju a danas im je miuka sto susjed ima vise.

      12. 6. 2019,   08:47
    • @Telpekeg . . . ovo sto si naveo(la), nabrojao ... za cim ljudi "pate" - upravo to smo imali u Jugoslaviji. A ovi kaj izmisljaju raznorazne idiotarije tipa, nije se znalo za Levis, Puma, i nije bilo struje u kucama, da je nekad na more isao svaki peti a danas svaki treci gradjanin nase zemlje. . . . . . a vele kak se danas nosi Lauren i Vuitton ... mislim sto reci. . . nis... bez komentara. p.s. - ako je u ovih 65% kaj idu na more ubrojao i svu radnu snagu koji cekaju ljetne mjesece da iz Slavonije, Zagore, Korduna . . . odu zaradit koju kunu konobareci ili manualom u hotelima, barem na tom sezonskom poslu (jer drugog nemaju) . . . ok, ali ni sa tih 40% ne dosezemo 65%)

      12. 6. 2019,   08:47
    • @ Svi - neki dan sam procitao dobar status na drustvanoj mrezi. Postoje ljudi pcele i ljudi muhe. Ljudi pcele ce i na najvecem smetlistu naci cvijet i napravit med a ljudi muhe ce i na najcvijetnoj livadi naci go´no. Mi imamo puno muha a malo pcela.

      12. 6. 2019,   08:50
    • giustizia, neznam di si zivio/la pa da si ovo imao/la. Ja sam prvi put vrtic vidio kad sam odveo djecu u vtric, u moje vrijeme ga nije bilo. Moja majka i otac su mi kupovali knjige za skolu, placali prevoz i sendvice u skoli. Zdravstveno se nije placalo, neplaca ni danas, samo dopunsko ako neko zeli. Pola lijekova ni tada nije pokrivalo osigurnje, mnogi ljudi su lijekove narucivali iz vana zato sto ih nije bilo na nasem trzistu. Bolnice su smrdile i bile neuredne, ni kilometar ili dva si znao da je bolnica blizu. Ljudi su sijali psenicu, mljeli i pekli kruh, nije se islo svako jutro na kavicu u kafic i usput po kruh, vec se pila kuci. Drva se rezala i donosila kuci iz sobstvene sume, nije se grijalo na plin, ilim narucivala drva da dolete pred kucu. Sjeno, kukuruz, zob, psenica, stoka, sve se to uzgajalo. Na more sam prvi put ostiso kad sam zavrsavo osmi razred osnovne skole, bila je to ekskurzija. Makar sam ja tako zivio. Nisam gradsko dijete, odrasto sam na selu i danas zivim na selu. Imam puno bolje uvjete a manje se trudimo nego tada.

      12. 6. 2019,   09:00
    • Captain Obvious, bravo za komentar.

      12. 6. 2019,   09:16
    • Zivjela sam u Karlovcu i da imali smo i struju i vrtic za djecu i nekolikko bolnica ( i da u pravu si, kad si usao u njih , bio je taj miris alkohola i joda ....), i da imala sam i Levisice i adidaske koje je btw proizvodio nas Josip Kras i koje su se izvozile u Evropu . Levisice sam imala iz Trsta u kojeg smo isli (mogli si priustiti da odemo) nekoliko puta godisnje a tko eventualno nije mogao van, mogao je takove slicne Levisice kupiti proizvedene od Varteksa. I da, bilo je lose, jer si imao sopstvenu sumu i mogao imati drva iz nje, a sad je bolje jer te iste sume nemas, nego uzmes moba i nazoves lika i on ti dopelja 8 metara drva za 4000 kuna (za sto si naravno digao kredit) . . . "Sjeno, kukuruz, zob, psenica, stoka, sve se to uzgajalo...." - da i to je bilo muka, jer jbga, trebalo se raditi, a sad sjednes u kafic, pijes kavu a to sve (i kruh i pecivo) ti u LIDL dovezu iz Poljske ili Spanjolske . . . . Mi smo na more isli svake godine, na razlicita mjesta. Zivjelo je nas cetvero od jedne (oceve) place . . . i imali smo jedan auto, domace proizvodnje i bio je dobar (za ono doba - Fiat 1300)

      12. 6. 2019,   09:23
    • @CO - jesi to usporedio Hrvatsku sa najvecim smetlistem? I ne cini mi se da bas u HR tece med i mlijeko, kako je jedna gigaoptimistica (ili lazljivica?) obecala....booooh

      12. 6. 2019,   09:25
    • Ništa u životu nije besplatno. Zato je i bankrotirala država jer su svi živjeli od države. Sposobni da su se birali??? Koja hrpa budalaština. Pa kako objašnjavaš milijune koji su odlazili iz te jugoslavije u druge zemlje.

      12. 6. 2019,   09:27
    • Ne, usporedio sam ljude sa muhama i pcelama... a ti si protumaci kako zelis. Ja sam svoju cvijetnu livadu nasao.

      12. 6. 2019,   09:30
    • @CO, znaci nasao si svoju cvijetnu livadu i na njoj . . .

      12. 6. 2019,   09:32
    • @mercedes - naravno da sve kosta, samo sto se u socijalizmu nazovi "besplatno" skolstvo i zdravstvo osiguravalo iz drzavne kase . . . a u drzavnu kasu su isli recimo (pored oporezivanja placa - rada) i recimo od carina koje su se placale na uvoznu robu, na automobile recimo . . . pa tko si je htio kupiti merdzu ili bmwa i jaguara, platio je jednog sebi a jednog drzavi . . . tako da se i iz tih novaca financirala socijala. a sto se tice bankrota Juge - o kakvom bankrotu vi pricate ??? Jugoslavija je imala tone i tone zlata u zlatnim rezervama, drzava od 23 milijuna ljudi je bila zaduzena 22 milijarde dollara (iliti oko 18 milijardi eura) . . . a danas, samo bijedna drzavica od bijednih 4 milijuna ljudi duguje Bilderbergu oko 50 milijardi eura !!!! halo, ako itko treba bankrotirati, to je danas HR, jer kad bi joj doslo na naplatu vanjski dug . . . . kuku lele !!!! No, bez bojazni, nece Bilderberg nikad traziti da se odjednom vrati sav dug . . . . njima je u interesu svake godine ubrati pet milijardi eura kamata, a ak se nemreju placat ni kamate, naravno, dug raste . . . i kamate su sve masnije i masnije . . . i ostajemo bez svega !!!! Btw, poklonili smo 2008 svu zlatnu rezervu (cirka 15 tona zlata koje smo naslijedili od SFRJ), dakle poklonili je za sitnicu, jer je u tom trenutku cijena zlata bila najniza . . . . . znaci, pitajte Rohatiskog di je nase zlato??? Ko je ukrao zito ???? psmtrlopovsku

      12. 6. 2019,   09:40
    • E muho, muho . . . . kad ga dobijes, onda cemo sa tipfelerom u nicku :))) hahaha, a dobro, frustracije se umanjuju i na taj nacin . . . ajde sad si nogicama potrljaj oke, i nastavi letjet po livadi . . . trazeci si poslasticu

      12. 6. 2019,   09:43
    • @guzicija, nasao sam cvijet, g... je oslo u Italiju. Drzi se.

      12. 6. 2019,   09:45
    • @CO - daj se skoncentriraj pri pisanju, jer upadas u kontradiktornosti . . . gore si naveo da (prijepis): " . . . ljudi muhe ce i na najcvijetnoj livadi naci go´no." Nakon toga velis da si ti na svojoj cvijetnoj livadi ! :)) Halo, daj zaposli malo ta dva neurona prije stemanja.

      12. 6. 2019,   09:49
    • Nista tada nikome nije falilo,molim da pogledate na you tubeu izjavu gospodina suada hamzica,video govori sve o yugi.lijep pozdrav svim narodima i narodnostima.

      12. 6. 2019,   09:50
    • @Guzicija - Pozdrav veseloj ekipi u Italiji. Drzi se.

      12. 6. 2019,   09:53
    • @Georg 2 - bravo +++

      12. 6. 2019,   09:56
    • @CO - ne druzim se sa tvojom vrstom, tako da od zunzare nemam koga pozdraviti

      12. 6. 2019,   09:58
    • @Guzicija - i to je uredu, cak super, znas i sama da sam protiv mjesanja moje i tvoje vrste. Napokon se slazemo i eto, obostrano zadovoljstvo. Drzi se i pozdrav lijepoj Italiji.

      12. 6. 2019,   10:02
    • sve kaj navodiš upućuje na socijalizam koji je RH trebala zadržati čemu se i većina nadala, trebalo se riješiti samo komunizma koji jei onako bio na samrti..

      12. 6. 2019,   10:07
    • Ne sto se ti slazes, nego priroda je tako napravila da se tvoja vrsta zunzara nemre mesat sa ljudima . . . . i to je to. Opet velim, ne druzim se sa zunzarama da bi ih pozdravljala od njihovog bratica koji bi htio uspostaviti neke veze . . . . leti bre tamo od balege do balege i uzivaj....... Haj ciao, smaras zunzo i cuvaj se . . . uzela sam u ruke "muvopic" i budem te mlatnula bez milosti . . . sibe

      12. 6. 2019,   10:09
    • amun6@ - kojeg komunizma? Osim u prvobitnoj zajednici , nikad nigdje vise (a niti ce ga biti ni u buducnosti u nekih 1000 godina) - dakle, komunizam ne postoji niti je postojao. Postojali su tzv komunisti, koji su se tako nazivali, jer su bili u KP, tezili za idejom komunizma (prouciti), ili barem glumili da to zele (ovi "komunisti" iz 70ih - 80ih). Socijalizam kao drustveno uredjenje je sasvim ok . . . i ako pogledate bez predrasuda, socijalizam se sad pojavljuje iz visokorazvijenog kapitalizma (npr u skandinavskim zemljama gdje drzava subvencionira ili daje besplatno brda usluga ili cak pomaze u novcima potrebitima). Naravno, to je jos uvijek svjetlosnim godinama daleko od komunizma i neupotrebe novca. Utopija.

      12. 6. 2019,   10:14
    • Razlika je ta da je onda radnicima bilo bolje a danas je neradnicima bolje. Onaj ko kaze da.ovaj clanak nije istina taj nike zivio tu niti u jugi niti danas

      12. 6. 2019,   10:17
    • @CO - Pcele ne, to sam pripremila za tebe.

      12. 6. 2019,   10:17
    • @chevi - upravo tako !

      12. 6. 2019,   10:18
    • Bravo Telpekeg! Bravo giustizia! Bravo GEORG!

      12. 6. 2019,   10:18
    • Captain, od 1945 do 1991 ju u bivšoj Jugi rođeno 7 000 000 dice u mješovitim brakovima. Pogledaj malo bolje svoju porodicnu ili prijateljsku livadu...

      12. 6. 2019,   10:20
    • Jednima sve , drugima ništa... To je naša Hrvatska.

      12. 6. 2019,   10:22
    • @Gargamel - hvala na brizi, za sada sve pod kontrolom.

      12. 6. 2019,   10:23
    • svi-smo-isti - sve što navodiš da danas imamo jest tehnika, koja je silno pojeftinila zadnjih desetljeća u cijelom svijetu (elektronika jeftinija od hrane!) i roba široke potrošnje, koja se sada proizvodi u kini pa zato jeftinija. ali pogledaj pažljivije članak: srednja plaća iz 70-ih bila kao minimalac danas, 40 godina kasnije???????????? UUUUUPSS!!!! a troškovi života 10x skuplji!!??? gdje je tu rast standarda????

      12. 6. 2019,   10:33
    • Upravo to "prokurator" ! A ako u jednadzbu uvrstimo jos da je za vrijeme YU stvarno bilo subvencioniranja (odlazka na more, u odmaralista od firmi, ili pak djecija, zdravstvo i skolstvo besplatno, te milijuni ljudi koji su dobili stanove od "drzave", odnosno, tzv. samodoprinosom, itd ...) - gdje smo onda ?!? btw, i nitko ti za vrijeme Juge nije naplacivao parking ispred kuce u kojoj stanujes desetljecima a novci od te naplate idu 66% u privatne ruke, koncesionaru koji je dogovoren kovertom ispod stola. etc, etc

      12. 6. 2019,   10:40
    • nemojmo više isticat taj odlazak na more, pa meni je neugodno na šta se svela ljudska egzistencija da moramo uspoređivat kako smo nekad imali za more, a danas nemamo... SRAMOTA! od mora i odmarališta, ipak veća vrijednost društva je bila ta što smo imali čvrst srednji građanski stalež, dakle situirane ljude koji nisu grcali u neimaštini, niti životarili, nego su mogli kontinuirano ulagati u sebe, u svoje potrebe, u svoje obrazovanje, edukaciju, biti načitani, kulturno se formirati, posjećivati redovito kazališta, čitati, putovati, ne razmišljati da će im ijedan trošak ugroziti egzistenciju... mislim da nema čovjeka koji nije obišao cijelu Jugu, što je danas područje 6 država, a djeca osim Vukovara (po diktatu) nisu ništa od vlastite države ni vidjela... da ne kažemo kako su im biser prirode - Plitvice, koje smo posjećivali na godišnjoj bazi, onako usput na more ili s mora, danas gotovo nedostižna... jer nama su Plitvice bile besplatne, a današnja obitelj se za posjet mora zadužit kreditnim karticama...

      12. 6. 2019,   11:50
    • Slažem se sa prvim postom osim toga da je nešto bilo gdje besplatno jer ništa nije besplatno i naravno to da je važno da se ta država zove Hrvatska.

      12. 6. 2019,   11:53
    • E da i jos nešto sam zaboravio. J.-le vas banane

      12. 6. 2019,   11:59
    • ajmo test za potkapacitirane i utvrđivanje IQ-a - da li ćete radije živjet u: A) državi gdje ljudi kopaju po kontejnerima, čekaju na banalnu zdravstvenu pretragu 500 dana, grcaju u robovlasničkim kreditima otplaćujući nekretnine po 30 godina izdvajajući cijelu plaću, riskirajući da ih nakon 29 godina izbace iz stana na ulicu ako su opstali bez posla, politička elita pokrala sve i rasprodala, a samo sebi i svojoj kasti podvlađuje na račun ostatka države, ALI se zove Hrvatska.... ili - B) državi koja sufinancira stanovanje, ljetovanje, besplatno vam djecu upisuje na sportske aktivnosti, izgradi dovoljan broj vrtićkih i školskih kapaciteta da su sva djeca u pedagoškom standardu, a ne ko sardine, ima besplatno svjetski renomirano zdravstvo, učinkovito i vrlo humano, ljudi su sretni, situirani, SVI imaju posao, ALI se zove Tunguzija??? ajmoooooo...

      12. 6. 2019,   12:03
    • Ja u Tunguziji ! bez velikog dumanja (samo, jbga, ja sam podkapacitetna ;)

      12. 6. 2019,   12:14
    • Svi smo isti-- Potpuno smo istoga razmisljanja, samo zato pisem.... U mojoj firmi... Cca 220 zaposlenika.... Ima se para, place redovne, malo iznad prosjeka na razini drzave, malo ALI iznad prosijeka, radim na voditeljskoj poziciji, (neko ce reci uhljeb), radim svaki dan od 6 do 16....moji radnici (radno vrijeme od 7-15) dođu na posao u 7:00, kava iz aparata do 7:15,priprema materijala za danasnji rad do 7:30, polazak iz fieme.... Dolazak u birtiju oko 7:45, polazak iz birtije okob 8;15....dolazak na gradiliste (od 5 do 45min ovisno gdje je) oko 9....priprwma i pocetak RADA oko 9:30,...(steta sto to ne mogu BOLDATI).... ZAVRSETAK RADa I CISCENJE strojeva cca 13:30a.....burtija do 14;30....povratak u bazu u 14;59.......ALOOOO 4 EFEKTIVNA SATA.... ne znam od kud iti dobivamo place a ne "malo iznad prosijeka" place..... Budimo realni malo..... Povecajmo to sa 4 na 7 EFEKTIVE i place cw rast same od sebe za min 40% cim dode do rezultata...... To je rafniku tedko shvatiti (nekima, ali vecini) zelis vise.... RADI VISE... A ne, ode u Njemacku paradi efektivni od 7 do 17 i kaze tamo je bolje, ima 2 iljade eura placu.. Imao bi je majmune i ode da toliko RADIŠ.......

      12. 6. 2019,   13:40
    • Koliko sam uspio skontati većina kolegica/kolega komentatora preferira kao najbolje rješenje svekoliko siromaštvo.

      12. 6. 2019,   14:25
    • Aegon jel ta firma ZRINJEVAC??? ako je, ne moraš više dumat odakle za plaće, dovoljno ti cjenik za WC-e pogledat...

      12. 6. 2019,   14:30
    • gle nije da te sad seciram i da ti kanim pametovat, ali iz perspektive sebe kao poduzetnika koji sam odradim i zaradim svoju plaću, upada mi u oči detalj da si ti neki voditelj, a ljudi ti rade 4h efektivno i da očito nikom nisi prijavio neki podnesak o radnoj efektivi djelatnika? pa to može onda funkcionirat samo kao neko javno "preduzeće", sigurno to ne plaća privatnik...

      12. 6. 2019,   14:34
    • Ja radim u firmi jako visoke klase i znate koliki je omjer,radim za svoje cijelogodisnje place mjesec dana,a ostalih 11 mjeseci za vlasnika firme,toliko i poduzetnistvu i poduzetnicima.pljuc

      12. 6. 2019,   15:03
    • Forrest vidi kako to radi privatnik kod mene,

      12. 6. 2019,   15:03
    • GEORG_2: NIje bitno to nego jesi li zadovoljan svojom plaćom. Ako nisi daj otkaz i idi dalje.

      12. 6. 2019,   15:29
    • Drage volje,a kuda da idem?

      12. 6. 2019,   15:37
    • mogu jedinu kao i svi ostali u njemacku ili negdje drugdje.u RH nema nista nažalost.

      12. 6. 2019,   15:40
    • braslav dosta više tog tvog arogantnog pametovanja... nisu svi bili takvog (ne)morala da se domognu (plavim kuvertama na pravom mjestu) PTSP mirovine, pa da sad važno i situirano dolaze ovdje pametovat drugima, a nemaju ni 2 god radnog staža... u cijeloj RH je beznadna situacija, a cementiranje niskih prihoda i uzgajanje "minimalac" nacije, svesrdno pomaže katastrofična HR vlada kvotama uvoza strane snage, da se slučajno standard i perspektriva Hrvatskog radnika ne pomakne s minimalca...

      12. 6. 2019,   15:52
    • Forest Gump- jasno kao dan, kad bi takav izvjestaj podnio covjek sa kojim radim 20+godina bih trnutno bio smjenjen, a ja ne zelim biti uzrok tome..... Ja sam naveo orimjer u svojoj firmi al tako je u vise manje svakoj ne privatnoj... A a kad bi covjek (radnik) dosao do neke samosvjesti da ga nitko ne tjera ko pasa nego da sam shvati.... Vise rada, vise para... Umjesto da samo sjedi i kuka.... To mi je bila nekakava poanta..... I da, od dezurnih neradnika na ovom portalu ne ocekujem neku hrpa pluseva jer je cijela nacija otprilika istoga razmisljanja ko ovi sto trpaju minuse..... Nebi radili, htjeli bi placu... A nece u Irsku i Njemacku... (jer vidi cuda, tamo se radi).....

      12. 6. 2019,   16:25
    • Nitko nece da shvati da oni koji su otisli u Irsku su zeljeli raditi i ovdje... . A sad.... Ostali su oni koji ne zele u Irsku jer se tamo mora raditi a ovdje nisu zadovoljnni....... Pitao bi te bili ovo bila Švicarska da su oni ostali a ovi otisli.....

      12. 6. 2019,   16:28
    • Zelis uspjeti u zivotu? Pravilo i korak broj jedan.. Kloni se svih koji te sputavaju u tome prenoseci na tebe svoju negativnu energiju...... Znaci, kloni se Hrvata ukratko. A Hrvat sam.

      12. 6. 2019,   16:33
    • Tada jedna famili nije imala 2-3 AUTA , 3-4 MOB + fiksni..i da ne nabrajam kaj sve, a puno toga... ja neznam kaj je tu svima Vama to sve besplatno, ja znam da meni nije i nije baš ni jeftino...Tako da neznate kak danas živite i kaj sve imate i na kaj sve trošite !!!!!!!!!!!

      12. 6. 2019,   17:28
    • ko pati za jugom, može i živjeti u takvoj državi, nek ide u sjevernu koreju

      12. 6. 2019,   17:31
    • kakva utopija. Ne kužin kako misliš imat besplatno školstvo, a pogotovo beplatno zdravstvo? Za liječenje je potreban pribor, aparatura, ljudi... Šta očekuješ, da država "ubere" novce s grane? I šta je to država, osoba neka koja zarađuje i nama je dužna platit? Država su ljudi i svi plaćamo da bi imali "besplatno". Besplatno možeš imat jedino da neko drugi to sve financira umisto drugih, a da se ostali liječe. Misliš da je to moguće? Naravno da ne i logično je da to neće niko radit. Državno školstvo je besplano svima, plati se na početku svake godine nešto simbolično, na faksu isto upisninu platiš 400 kuna i ako sve daješ u roku nemaš nikakvih dodatnih troškova. Ne vidim toliku dramu oko toga. Neki faksevi opet tu upisninu iskoriste za nekakve projekte, radionice ili izlete za studente, tako da opet ne propadne (normalno, neki i sebi stave u dzep). Sve sta bi čovik triba tražit od države je da mu država omogući da radi i da od toga rada može živit normalno. Sve ostalo je utopija i parazitiranje na proračunu države. Upravo zato je propala Jugoslavija. Jer mi ka vrsta nismo mentalno spremni za tako nešto. Da bi socijalizam funkcionira, svako mora doprinit. Na kraju bi doprinosija 1, a 10 ih je parazitiralo tome jednome. Eto tu je problem, zato takav sustav možemo očekivat možda za nekih 500 godina kad mentalno napredujemo. Ako se prije ne unistimo

      12. 6. 2019,   19:43
    • Puna kapa..sve tocno i najbitnije realno!!!

      12. 6. 2019,   19:47
    • Hr je standardom zadnja ili eventualno predzadnja drzava u eu! Tko god je bio u rumuniji i bugarskoj zna što to znaci! Hr ekonomski nije dorasla niti do koljena onoj socijalistickoj hrvatskoj koja je ekonomski stajala jace od bilo koje drzave u okruzenju!!! Danas kad vidim kako se cuvaju granice rh,odmah mi je jasno koliko ju i vole!!! Pa da je onake carine i milicije ko u yugi niti jedan terorista ne bi prosao kroz ovu zemlju i pravio pokolj po eu. Da ne pricam o mrtvoj strazi na zabacenim granicama

      12. 6. 2019,   21:40
    • Odi u Kinu ili jos bolje Sjevernu Koreju onom patlidjanu, tamo ti je tako.

      12. 6. 2019,   22:22
    • Ak ne znas sta je titoizam zasto onda uopce i pišeš tu. Ispadas smjesan

      13. 6. 2019,   15:23
    • da je jugoslavija bila dobra, ne bi se raspala. s druge strane,ako je bila dobra, pa su je razjebali neki drugi, u tome slučaju nismo bolje zasluzili, isto ka ni arapi. narod je taj koji se da manipulirat ili prodat za šaku dolara. Sve u svemu, na ljudima je, tako da nikoga ne treba žalit.

      13. 6. 2019,   16:37
    • Takva država ne postoji niti će ikada postojati!

      16. 6. 2019,   15:35
    • Kako jadan kontam, pojam besplatnog zdravstva znači da pacijent prilikom konzumiranja zdravstvene usluge ne plaća uslugu. isto vrijedi i za školstvo. Zdravstvo i školstvo financira se iz doprinosa.

      16. 6. 2019,   17:51
  • Nekada sa radilo od jutra do mraka a danas se malo radi a malo vise sjedi u kafani. Nikad se nije bolje zivilo nego danas. Ako je tada bilo lakse da se ima auto, pogledajte statistiku, koliko je ljudi tada a koliko danas vozilo auto, kakva su se tada auta vozila a kakva danas. Ljudi tada nisu imali struju u kuci, kupatilo, telefon, puteve, itd. Svadba se pravila pred kucom, sator i par odojaka, par gajbi pive, rakije i ako koja zena napravi kolace, a danas. Danas dekoracije kostaju vise nego prije citava svadba, placa se stolica 40-80 Eura sto je oko 80-160maraka. Hrana se proizvodila, svi su imali, kravu, kokos, svinje, ovce, bascu a danas se niko neisplati. Naravno kad je previse skupo da se kupi. Na more je islo 20-30% ljudi, danas ide bar 65%, svejedno sto je tada prenociste bilo 5 maraka a danas 20 eura u najobicnijem apartmanu. Svako dvoriste ima dva auta, 3-6 Handyja. Nosi se Ralph Lauren, Gucci, Dsquared, Louis Vuitton itd, dok tada ljudi nisu znali za Levis, Pumu, Reebock itd. Grade se kuce po 200, 300, 400 m2 a tada je bilo dvi sobe sa drvenim podovima, bez struje, grijanja, kupatila itd. Svi imamo perilice za rublje, posudje, nemozes sve ni nabrojat, sta sve imamo. Ko god pozeli i vrati se u onakav zivot, imat ce vise nego tada, puno vise. Sretno, ja ostajem u ovom vremenu gdje nista nevalja.

    12. 6. 2019,   08:40
    • A onaj krvolok nije dozvoljavao nikome ni mobitel da ima!

      12. 6. 2019,   09:19
    • uuuu.. stvarno si napredovao.. matrialno.. a bit nisi shvatio.. dušu si izgubio.. juriš za novcem, i smišljaš kako ne radit a zaradit..ko te to naučio.. da mi je znat..

      12. 6. 2019,   23:41
    • malo više se sjedi u kafani...točno,koliko ih ima koji sjede i čekaju da netko naiđe da se ogrebu za kavu ili pivo.auta danas ima svakakvih i može se svašta vozit ali pretežno su na kredit i taj koji uplaćuje ne spava mirno + ga zaj.... na poslu i mora šutit i radit da ne ostane bez posla i poslije dođe banka i uzme mu auto ako ne i stan.a koliko sa mercedesima,audi,bmw se pokazuju okolo a nemaju za kavu.a za na more ja vidim da je obrnuto,prije je bilo mnogo više naših a ti su i potrošili,i znam jer smo i pili skupa i nije bio problem naručit turu anas ako vide da su dvoje u baru pomisle da ih je već previše za uć i zvat turu za sve.danas dolaze a ako navečer odu na pizu ili sladoled je vrh,i to ne svako veče. varira mišljenje o bolje živjet,tj ima više strana gledanja

      13. 6. 2019,   11:43
    • Radilo se 8 sati, preko toga plaćeno +30%, noćni rad +50%! Zašto pišeš gluposti! Da je danas onda, dao bih 300 kuna za kompletne režije? Penzije 80% prosjek 10 najboljih godina? A nismo trebali raditi do 65 već 55 godina?

      13. 6. 2019,   19:01
    • ja sam imao na svaki prekovremeni +50% + ako se ostajalo dulje onda osiguran ručak u menzi besplatno.+dodatak na smjenski rad itd itd.

      13. 6. 2019,   20:41
    • Možda danas ljudi naizgled i imaju više, no i opet većina živi mnogo lošije nego prije!? Ne mjeri se standard Brand imenima, već standardom svih od penzića do pr. Vlade! Nekada je nesrazmjer bio velik no danas je ogroman? Kapital se cijeni više od rada što "nije točno"!? A ljudi koji ga imaju u pravilu su "kriminalci"! Nema porijekla imovine u Zakonu? Neki su se političari toliko obogatili da nema šanse da su to ostvarili poslom već prodajom svojih mogućnosti i pogodovanja? Kada si čuo u 20 godina kako "točno po stavkama" recimo posluje grad Zagreb ili Država? Taj film nećeš gledati? Čija je zadaća upoznati građane u što je utrošen novac? Tvoja ili moja obveza?!

      14. 6. 2019,   17:40
    • ljudi danas nemaju ništa,90% ih posjeduje banka jer je sve skoro na kredit,svaki pošteni građanin jedva od plaće plati režije i nešto pojede

      16. 6. 2019,   07:56
  • Ne znam kako je bilo. Moji su 70ih otišli u CH, tako da sam za vrijeme Juge odrastao u CH. Moji su tada vozili BMW i Audi te se sjećam kako su se svi micali u stranu skoro do kanala na tadašnjem autoputu „bratstva i jedinstva“ kada bi ih obilazili, kad smo išli u Djakovo. Fićo mi se tada činio veći. Danas kad ga vidim, ne mogu vjerovati kako je to mali autić. Sjećam se Fiće sa „suicide doors“, taj mi je bio ljepši. Znam da se sa malo novca moglo častiti cijeli kafić i da je more bilo smiješno jeftino, barem nama. Svi su bili željni čokolade izvana, Nutelle... Toga smo na kile donosili. :-)

    12. 6. 2019,   17:42
  • Ne znam brate, i sad da se kućanstva vrate na jedan automobil, da nema interneta i mobitela, pretplata na kablovske moglo bi se živit i ostajalo bi dosta plaće...

    12. 6. 2019,   08:10
    • da, jer internet, mobitel i kablovska "odnose" jednu placu ?! daj razmisli malo . . . Ajoj oprosti, ako imas jos tri auta (pored prvog) u rangu golfa (barem), e da . . .onda ti nije dosta jos jedna placa za poplacat kredite

      12. 6. 2019,   08:53
    • Ili napisimo to i ovako, razumljivijim rijecnikom: velis: " i sad da se kućanstva vrate na jedan automobil, da nema interneta i mobitela, pretplata na kablovske moglo bi se živit i ostajalo bi dosta plaće... " - dakle, uzmimo da je ta tvoja JEDNA placa 5000 kuna (sto nije!) - znaci, da imas jedan auto (kredit za jedan) = 2000 kuna (za jedan najobicniji Renault Clio (necemo uzimat u primjer, duplo skupljeg Golfa, il ne daj boze Audi A4...), i da ne placas pretplatu za mob i kablovsku 400 kuna . . . . imao bi dosta za platiti stanarinu (ratu kredita za nekretninu= = 3000 - 4000 kuna, rezije (bez interneta i kablovske) samo za struju, grijanje, pricuvu, parking, troskovi za auto = 3000 - 4000 kuna mjesecno . . . . . i hajmo napomenut djeci za obuci, za poslat ih u skolu i da pojedu nesto (tebe i zenu necemo racunat, jer vi ne trebati niti jesti, niti se prati, niti obuci nesto...) , i velis , jos bi nesto i ostalo ?!?!? . . .. Ono za otic na pizzu, u kino, kazaliste, na bazen, teretanu, spa, i 10 dana mora , te naravno, jedan "bijeli tjedan" necemo u Insbruck, ali barem na Kranjsku goru . . . - ili si racunao da i kad uvrstis sve to, da ti nesto i ostane od jedne place ?!?!!?!? Svaka cast, carobnjace !

      12. 6. 2019,   09:14
    • E h*ebi ga evo ti mojih racuna. Internet i PS 300kn mj, struja cca 400 kn, pricuva 130kn, mobitel 400 kn, voda 160 kn, smece 70 kn i neke naknade 70 kn i 970 kn kredita. 2600-2700 kn. Znaci samo racuni bez goriva i hrane i ne daj boze lijekova

      12. 6. 2019,   12:44
    • Znaci buraz, auto nemas a ni kucu izgleda. Ok, mozda imas auto kojeg si kupio jos davnih godina (mozda jos dok je bog hodao po zemlji . . . pa si ga i otplatio) . . . Isto tako bi mogla reci i za kucu ti, ili stan, jer ne spominjes da placas neki kredit ili rentu (znaci, logika bi bila da si je kupio ili naslijedio ili dobio jos u SFRJ) ..... ali, vidim da ne trosis nis ni na grijanje (nema troska za plin, drva, pelets...?) - znaci, nemas ni kuce. A da se grijes na struju, bilo bi to malo vise za grijanje od 400 kuna (recimo barem tri put vise). . . . . pa sad, ne racunajuci kredit za auto, rentu ili kredit za kucu, odrzavanje auta (sa taksama), prika moj, jel ostalo nesto za hranu ? sacuvaj boze lijecenje i lijekove, ni crnom dusmanu to ne bih pozeljela...

      12. 6. 2019,   18:13
    • Bravo. Ljudi žive iznad svojih mogučnosti, i zato fali love. Falilo je i onda, samo kaj onda nisi imal na kaj potrošit.

      12. 6. 2019,   19:35
    • A sta, ti bi da ti drzava placa auto, struju, vodu, kredite?!?

      12. 6. 2019,   22:19
  • Toliko se dobro živilo da si vozi fićeke,peglice i stojadine.Daj prestanote više s propagandom yugoslavije i zločinaca.Tvorevina koja je ostala dužna milijarde dolara a živili podobni i prodani.Tako da danas kupujemo stanove na kredite a u to vrijeme ko je bio u partiji čudom imaju stanove u Ilici,Marmontovoj i vikendice do mora.

    12. 6. 2019,   09:12
  • Kaj pripovedate dragi novinari kojih 6 plača trebal si za Fićeka delati 5 let i čekal si to smeče 3 godine ako si imal kuma oficira u smrdljivoj jna mogel si birati boju.Danas voziš kaj hočeš i to za sitnu lovu.

    12. 6. 2019,   07:56
    • pisi hrvatski da te mi slavonci takodjer mozemo razumjeti...

      12. 6. 2019,   08:01
    • laprd na kvadrat...

      12. 6. 2019,   08:14
    • Joj stari kad sam ti branil slavoniju onda si razmel nas purgere sad kad si se vratil iz Minhena sad me kao nekužiš.

      12. 6. 2019,   09:46
    • hrvatski nauciti nebi bilo lose ;-) ..mozda kada zatreba..

      12. 6. 2019,   11:06
    • dragi moj digić@ viš kak ih zapeče dok im veliš istinu, mam se love pravopisa

      12. 6. 2019,   12:38
    • mi u hrvatskoj govorimo hrvatski a ne neku mjesavinu izmedju slovenskog,madjarskog i hrvatskog....Istina boli...

      12. 6. 2019,   13:30
    • eto mene više boli kaj si ti rit dovlekel v moj Zagreb pak sad glumiš nekakvog načitanog gosponćeka

      12. 6. 2019,   13:41
    • moj je stari bio običan radnik,i jeste.za 6-7 plaća je kupio novog fiću tada.

      12. 6. 2019,   13:45
    • kaius@ ili lažeš ti ili je tebi lagao tata a ti samo tu laž prenosiš, živio sam u tim vremenima pa znam kak je obični radnik živio i kaj si je za plaću mogel kupit

      12. 6. 2019,   14:13
    • nemam potrebe govorit što nije.u članku se podrazumijeva da se mogao kupit sa 6 plaća,neubrojena svakodnevna davanja za život.neznam gdje si ti živio i radio,ali kao i danas ima boljih i lošijih tvornica ili firmi gdje je variralo i zavisno od radnog mjesta.smetlar u tvornici nije mogao imat plaću kao moj stari na dizalicu. ako si imao neku dodatnu zaradu sa strane sa 6 plaća tada si mogao kupit fiću

      12. 6. 2019,   14:19
    • Niti sam živio u to vrijeme niti kužim ovaj jezik...

      12. 6. 2019,   14:33
    • u Vjesniku Ine iz 1969. piše; godine – 1964. trebalo dati 31 prosječnu plaću, ali već idućih godina to se brzo smanjilo – 1965. trebalo je izdvojiti 27 plaća, 1966. 22 plaće, 1967. 19 plaća, a već 1968. “samo” 18 plaća. Krajem osmdesetih radnička plaća je bila ispod 200 maraka pa ti računaj koliko je trebalo delati za novi auto

      12. 6. 2019,   14:38
    • a ti pinokio bečki ak se već trudiš lektorirati tekstove trebal bi znati da u hrvatskom književnom jeziku postoje zarezi nakon kojih ide razmak, postoje točke, velika i mala slova, riječ kužim ne postoji

      12. 6. 2019,   15:05
    • kao kad sada kažu da je prosječna plaća 6000 .neki imaju 3500-4000 a drugi 7000-10000 još ako se računaju direktorske plaće ili druge slične onda je prosjek 6000. krajem 80 tih je bila 200 dm? neznam baš,ja sam imao preko duplo ali kako sam napisao ni danas ni tada nije svaka tvornica ili firma bila ista. i nije isto bila plaća mehaničara,dizaličara itd. a recimo oni koji su radili u pakovaoni su imali najviše i znali su po mjesec dana ne dirat plaću od tekućeg mjeseca a svaki drugi dan su išli nakon posla na pršut i kobasice.težak posao,3 smjene ali bolje plaćen. i u to vrijeme svaka 3 mjeseca se dijelio višak.ja sam pao na trečinu plače 91-92 kad je počeo rat na oko 150 dm.toga se dobro sječam. jer sam se tada i oženio.

      12. 6. 2019,   15:07
    • pinocchio ni nezna gdje je hr

      12. 6. 2019,   15:08
    • digic , lazes kao pas, nisi niti zivio u to doba kada se kupovao novi fićo!!!!!!!!!

      12. 6. 2019,   21:03
    • pinokio digić je pravi hrvat,purger od glave do pete,pravi zagrebački fakin kakvih je danas malo,imam tu čast da ga osobno poznajem. veliki je to gospodin i čovjek,sa bogatim životnim iskustvom,prošao sve i svašata u životu.danas je zaljubljenik upravo u fićeke. ima fiću oltajmera i nema tih susreta u europi gdje digića nije. pozzzzzz digiću

      12. 6. 2019,   21:15
    • buldog63 ma kaj ovi klinci znaju kak se nekad živelo,oni znaju sve što im je netko pričao,a mi znamo jer smo živjeli u to vrijeme,a digić je bil pravi purgerski fakin,al gospon fakin.-)))) kralj od čovjeka i dan danas

      12. 6. 2019,   21:19
    • rođo101@ tak sam si i mislil makar ga ne poznam ga osobno, pozdrav digiću i od mene 😊

      13. 6. 2019,   00:05
    • Dečki Veliko Hvala na komplimentu prijatelju rođi 101 takođe veliki pozdrav i svako dobro njemu i suprugi.

      13. 6. 2019,   10:20
    • koji je to auto koji se može danas voziti za jeftine pare?

      16. 6. 2019,   07:59
  • Mogli ste voziti novu kantu zvanu fićo ili stojadin, samo si je morao platiti i čekati godinu dana na isporuku. Boju si naravno mogao birati ali si dobio onu koja je došla. I postojale su i LUX verzije istih kanti. One su imale kromirane lajsne na bokovima! Ako ti se nije sviđala domaća kanta, mogao si povući koju vezu i kupiti uvoznu: Moskvića, Wartburga, a oni s boljom vezom i Škodu, možda čak onu "sportsku", a poslije i Ladu. Onaj tko je imao dovoljno deviza mogao ih je položiti u Jugobanku i kupiti pravi pravcati auto sa zapada po principu: jedan tebi-dva državi, ali to su obični radnici mogli samo sanjati.

    12. 6. 2019,   09:43
  • Bilo je super,nisi imao ni kavu gdje kupiti a kamo li prešak za rublje,redukcija struje, vozio trabante i fice ako se zove to auto, vozilo se na par i nenpar tablice, jadan je to život bio živjela juga na račun slovenije i hrvatske, svi zaposleni a mali broj je radom dopridonosio zato je država 1984 bankrotirala...svaki tjedan Ante Marković skratio tri nule divne ti inflacije...

    12. 6. 2019,   08:19
  • Tko se zadovoljava sa peglicom,stojadinom i slicnim high tech jugo rješenjima,besplatnom grahom i kobasicom na kojekakvim idolpoklonstvima te putovanjima na egzoticne lokacije preko sindikata tipa bibinje i slicno e njemu je bilo dobro.danas tko si to isto nemoze zaradit je u najmanju ruku debil navikao da mu je sve free i onda mu nevalja.uopce nezalim takve ljude jer se nemogu prilagodit i ulozit u sebe i malo promjeniti zaostali mozak.

    12. 6. 2019,   07:20
    • torba-ovdje se govori vremenu kada nije bilo tdi,hdi,turbo motora i drugih sofisticiranih tehnologija.prosječni nijemac je vozio bubu,francuz r4,talijan fijat 124, a mi fiću.preko sindikata su išli ljudi na more besplatno jer je svaka firma imala svoje odmaralište.djeca su išla na more preko crvenog križa da ne smetaju kod kuće roditeljima kod gradnje kuće jer su stan već imali.kuće su se gradile beskamatnim malim kreditima i kasom uzajamne pomoći koje na plaći nisi niti osjetio. nije bilo vikenda da se u svakom dvorištu nije okrenuo ražanj ili roštilj.-danas ako se negdje dimi to znači netko pali smeće ili mu gori kuća. grah se zbog zamagljivanja očiju dijeli danas, prije se jelo janje.

      12. 6. 2019,   07:55
    • a sada su sva ta odmaralista provatiziran kao i firme na svima poznat nacin!

      12. 6. 2019,   08:12
    • Ne muljajte vozili smo Mercedese , Fordove jer smo ih kupovali po Njemačkoj...

      12. 6. 2019,   08:39
    • klik- u pravu si. ali to je bio već viši društveni sloj.

      12. 6. 2019,   08:46
    • umjereni pacifist prosjecni nijemac je voio bubu...hmmmm...pa kak su onda nasi gastarbajteri dolazili u svoju yugu sa mercedesima,BMW-ima,opel rekordima itd....oni nisu bili prosjecni ili

      12. 6. 2019,   08:48
    • hrvat- prosječni hrvati i danas kupuju za metar duži auto od susjeda makar sutra ne imao za servis. u ona vremana naši su kupovali rabljena vozila bolje marke jer za novo moraš dokazivati porijeklo imovine. kadet,golf,ascona...sve su to auti srednje klase koji su se vozili u njemačkoj kao i kod nas. bubu sam naveo kao primjer. nisu niti kod nas imali svi fiću.

      12. 6. 2019,   09:05
    • umjereni pacifist:ti sam sebe uvjeravas u neke nelogicnosti ali ajd ok....tebi za inf. moji su bili vani i kupili novi auto i nist nisu trebali dokazivati....bili su zaposleni i to je bilo dovoljno

      12. 6. 2019,   09:25
    • hrvat-tvoji su bili vani i to je dovoljan pokazatelj porijekla deviza koje nisi mogao kupiti u banci kod nas osim po švercu.kupio sam zastavu101 na način da mi je rođak "posudio" 7000 dem.tim novcem je auto plaćen u njemačkoj jer se ovdje čeka dugo na isporuku. sam nisam mogao izvršiti deviznu uplatu jer ne radim za marke a iste ne mogu kupiti jer se legalno ne prodaju i tako u krug.

      12. 6. 2019,   09:40
  • vecih bedastoci vec dugo ne procitah

    12. 6. 2019,   08:50