Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Od kurikularne reforme i Škole za život želimo puno više'

Komentari (57)
  • meni ova skola za zivot bas bezveze.....kcer mi krenula ove godine po tom sistemu a sin mi je po starom i definitivno sin bolje uci.....evo skola traje mjesec i nesto a kcer do sad jedino ima u skoli koristenje bojica i bojenje....nit uce slova...nit pisat nit citat......ovak gledam mlade generacije to sve polu pismeno a s ovom skolom za zivot dobit cemo nepismene

    16. 10. 2019,   14:04
    • Tzv. Škola za život je put u propast.

      16. 10. 2019,   14:09
    • Loša škola, u OŠ Molana Langa nakon dva mjeseca riješavaju pisane matematičke zadatke. Ne prekomplicirane ali...

      16. 10. 2019,   19:21
    • zato oni koji u obrazovanju kotiraju dalekooo bolje od nas manje opterecuju djecu u pocetku radeci ono bitno: stvaraju djeci pozitivan stav prema skoli. uzalud"rjesavanje matematickih zadataka"ako djete stvori negativan stav prema skoli."pametne"drzave nastoje postici da djeca sa veseljem idu u skolu a pogledajte malo statistike kod nas. vecina MRZI skolu, idu zato sto moraju. kazao mi je jedan psihic da je primjetio da djeca sve vise"mrze"materinji jezik a vole npr engleski. stav djece prema nasoj drzavi postaje sve vise negativan. slusam svoje djete kako mi postavlja pitanje zasto sam se borio za ovakovu drzavu a kada iznesem svoje argumente dijete me pobije cinjenicama. problem obrazovanja je daleko slozeniji nego sto je samo"kurikularna reforma"

      17. 10. 2019,   08:36
    • A što, normalne škole nisu za život? A za što su? Totalna budalaština

      18. 10. 2019,   08:22
    • Tako je to kad se obrazovanje da u ruke strančici 1%..

      19. 10. 2019,   19:28
    • Izobrazba je po meni, relativna stvar. Na žalost, svijet u kojem živimo diktira svoja pravila, tehnologija ide naprijed brzinom svjetlosti, i čak da nam je prosvjetni program ok za trenutnu generaciju, za slijedeću bi već tribala revizija...a kamoli kad još učimo djecu stvari koje su postale nebitne, tamo negdi 1981

      20. 10. 2019,   10:18
  • Eto nama škola za život. Što nam to uče djecu - gazi preko svih, ucjenjuj, brini samo za sebe.... to su vrednote koje naši prosvjetni radnici uče djecu. Ne bi me čudilo da sutra učenici idu u štrajk tražeći povećanje ocjena.

    16. 10. 2019,   11:43
    • ovako plitko shvaćanje dugo ne vidjeh

      16. 10. 2019,   13:16
    • Koliko im se dozvoljava i popusta moglo bi biti i toga.

      17. 10. 2019,   22:26
    • Uopće nije plitko, Astrid. To je shvaćanje odgovornosti prema drugima, posebice prema onima koji su ti povjereni. To je nešto što je ovo društvo gotovo posve izgubilo. Svi rezoniraju samo po principu "u se, na se i poda se".

      18. 10. 2019,   08:14
    • jel? meni je recimo bitno da nastavnik/profesor bude zadovoljan, pa samim tim i kvalitetnije uči moju djecu, nego da je nadrndan, a onda posljedično kao takav i nezainteresiran... naime, samo zadovoljni radnici su dobri radnici, neovisno je li riječ o prosvjeti, zdravstvu ili realnom sektoru - to je važna činjenica, neoboriva... kod nas se osnovna, Ustavom zagarantirana prava, pa tako i pravo na štrajk smatraju ucjenom, dok se tako razmišlja, nigdje mi iz SFRJ i 41,45 nećemo otići.... i ne treba smetnuti s uma da se ne može generalizirati, nisu SVI nastavnici bezveznjaci koje boli dupe za našu djecu... dakle poprilično se generalizira, a ističu se i forsiraju samo loši primjeri, o dobrima se baš i ne govori, ako se i govori, obično komentari završe sa .... vid budale, radi i ono što ne treba.... takva je ovo država, dvostruki kriteriji uvijek i svugdje... ljudi nikako da shvate da ova vlast svoju moć i temelji na zavadi realnog i državnog sektora, i ništa se neće promijeniti ni za koga, dok apsolutno SVI nezadovoljni ne izađu na ulice... tja

      18. 10. 2019,   08:48
    • Gonjaj, preko koga to učitelji gaze, tko će zbog zahtjeva učitelja ostati gladan ili nezaposlen?! Ucjena?! Gdje ti u legitimnom pravu radnika da se izbori za sebe vidiš ucjenu?! Brini samo za sebe?! A za koga bi to još prosvjetni radnici trebali podmetati svoja leđa, za one koji govore da su sretni i da se ne slažu sa štrajkom kao legitimnim pravom svakoga radnika?! O čemu ti pričaš?! Štrajk je u svuda u civiliziranom svijetu legitiman način da radnik iskaže svoje nezadovoljstvo, samo je u ovoj mentalnoj žabokrečini štrajk stvar ucjene... Tvoj način razmišljanja je reprezentativan primjer zašto mi ne zaslužujemo da nam bude bolje...

      19. 10. 2019,   14:57
    • Što učenici imaju štrajkati zbog ocjena?! Iz kojeg razloga?!

      19. 10. 2019,   14:59
    • Takve vrednoste ih uče roditelji, a ne učitelji. Sram te bilo!

      19. 10. 2019,   15:02
    • Osjećaj odgovornosti prema onima koji su ti povjereni.... Učitelji su ti koji su ucjenjeni osjećajem odgovornosti za one koji su im povjereni i zato bi, po nekima, oni vječito trebali biti taoci te odgovornosti... Drugim riječima, mi ćemo obezvrijeđivati tvoj rad, a ti ćeš morati biti sretan što radiš za kikiriki jer imaš odgovornost...

      19. 10. 2019,   15:11
    • Ljudi moji vi se ode prepucavate, meni je to smiješno. Riba smrdi od glave, kad bi imali državu, imali bi i prosvjetu 🙄

      20. 10. 2019,   10:14
    • DRž Nedaj, u pravu ste u potpunosti...

      21. 10. 2019,   21:38
  • meni više izgleda kao karikaturna reforma...

    16. 10. 2019,   22:43
  • Katastrofa. 'Škola za život' se svela na samoučenje s interneta, jer u udžbenicima pola toga ne piše što se traži da se zna. Djecu se ne uči, nego ih se maltretira da sama uče kod kuće. I što je najgore, nema nikakve referentne točke za koju se mogu uhvatit, nikad nemaju usporedbu svojeg znanja u odnosu na neku normu, jer norme nema. Norma bi trebao bit udžbenik, a to više nije. Internet ne može bit norma, jer tu ima svega i svačega. I točnog i netočnog. I nema kraja. Internet je beskonačan. Uostalom, zašto bi svako dijete doma imalo kompjuter sa pristupom internetu. Čemu onda služe udžbenici? Po ovome su sva djeca slobodno mogla upisat dopisnu školu i učit kod kuće s interneta.

    16. 10. 2019,   14:32
    • Napravili su kaos s izborom udžbenika. Slažem se da to nije u redu, svi učenici bi trebali imati jednako pravo na osnovno obrazovnje. Najgore je kad se učenik upisuje iz jedne u drugu školu, čak u istom gradu, novi profesori, novi udžebenici, novi sadržaji jer su u prošloj školu to možda već naučili, ma totalno nelogično.

      19. 10. 2019,   15:05
    • Bit reforme nije u tome da se djecu oslobodi obveza, odgovornosti pa i samog učenja i rada kod kuće... Oduvijek su učenici učili i kod kuće i nikada se nije to postavljalo kao problem... Veći je problem to što je ova reforma pošla od premise da su djeca ultra super zainteresirana za rad i učenje pa im se daje prostora da sami rade i zaključuju... A to nije dobro...

      19. 10. 2019,   15:17
    • kuglice, radi se o djeci ne o studentima. I da, prevelika potreba za učenjem kod kuće za djecu jest problem. Osnovna škola nije fakultet. Djeci treba ostavit i malo vremena za djetinjstvo i igru...

      19. 10. 2019,   17:04
    • @grom A gle, to ti ide već od malih nogu... neka djeca su zainteresirana za učenje, druga za igru... ovi prvi budu doktori, inženjeri, strojari, drugi budu NKV, konobari, zidari itd... Ne mislim pod ovim ništa loše, samo da razlike postoje i uvijek će postojati... Ne može svako dijete biti kirurg kad odraste...

      21. 10. 2019,   20:33
    • IIItwist... dijelom je to tako, ali nije direktno povezano.Potrebno je razlikovati u kojoj dobi je što najefektivnije. Ja se npr. sjećam da sam kroz osnovnu školu prošao bez učenja, jer mi nije bilo potrebno učit za peticu, dovoljno je bilo pazit na satu. Imao sam problem s povjesti, nju je očito trebalo čitat tj. učit. Kroz srednju školu je trebalo malo više učit, ali ne pretjerano. Tek na fakultetu sam došao u situaciju da moram učit. Ali također, ništa od onog što sam naučio prije fakulteta mi nije bilo bitno (osim naravno čitat i pisat i strani jezik i hrvatski). Dakle, oni koji će na fakultete slobodno mogu zaboravit na svo znanje koje su donijeli prije fakulteta. To je ok kao opće znanje, općenito poznavati štošta, ali za fakultet im ama baš ničemu ne koristi. Slobodno mogu zaboravit sve što su naučili i kreću od nule. Dakle, po meni je smisao školovanja prije fakulteta da se isfiltrira koja djeca imaju kapacitet za školu, a koja za nešto drugo i da se otkriju afiniteti. A ne da se djecu maltretira nepotrebnim glupostima...

      22. 10. 2019,   08:26
    • Grom, ne znam koje si godište, ali ja sam u oš krenula 80ih i mi smo imali daleko više gradiva i od nas se više zahtjevalo, ali se redovito radilo i kod kuće... Današnji klinci su potkapacitirani u smislu da im je koncetracija slabija, interesi i motivacija za rad slaba, samo se očekuju instant rješenja, ne potiče ih se na rješavanje problema... I normalno da je takvoj djeci problem i postojati, a kamoli i učiti....

      22. 10. 2019,   12:39
  • Škola za život znači otprilike ovo: ne moraš bili pismen, niti tvoj šef nije, ne moraš završiti školu, dovoljna je dobra stranačka iskaznica-ponekad može i dvije, nemoj misliti svojom glavom-zato postoji stranački predsjednik-to je demokracija, za uspjeh je dovoljno da pratiš šefa sa što manje udaljenosti, po mogućnosti da ti samo nožni palac viri... Tako je i kod učitelja. Nekada je dobar učitelj radio s djecom, učio ih pisati, čitati, razmišljati svojom glavom, poštivati starije, Danas dobar učitelj piše projekte, GIKove, kojekakve priručnike koji nikome ne služe, osim da pravdaju sredstva koja su nam uzeli, nema on vremena da nečemu nauči djecu osim onome sa početka teksta.

    19. 10. 2019,   09:53
    • Nekada su i roditelji poučavali djecu pristojnosti, poštovanju, osnovnoj kulturi, odgovornosti... Danas roditelji u velikoj mjeri odgoj djece prepuštaju školi, a i smatraju da djeca trebaju biti lišena svake odgovornosti prema učenju i radu.... Zato nam se i događa da slušamo kako je uvijek netko drugi kriv zbog loših ocjena i neuspjeha na maturi, ne daj Bože da mamino malo zlato preuzme odgovornost za svoje postupke... A onda će se ta ista mama kao picek. glisti čuditi tome što se njeno dijete ulaskom u svijet rada nije u stanju nositi sa odgovornošću za vlastite pogreške...

      19. 10. 2019,   15:25
    • Djeca su osnova svakog projekta

      23. 10. 2019,   13:27
    • M. Trobec, izgleda kad si bio dijete, da si bio pokraj svakog projekta, ne u projektu.

      23. 10. 2019,   19:10
    • Metode, Metode....

      23. 10. 2019,   19:13
  • Po rezultatima mature niste plaću ni zaslužili

    16. 10. 2019,   13:38
    • Misliš, neučenici nisu zaslužili prolazak.

      16. 10. 2019,   14:10
    • Nisu

      16. 10. 2019,   14:11
    • Koliko je meni poznato, učenje dvosmjeran proces i ako je samo jedna strana nezainteresirana pa samo zijeva, tipka po mobu i čeka da ga znanje pogodi kao grom iz vedra neba, u tom slučaju je jadno zašto su rezultati mature porazni... Ne može profesor biti jedini i sam odgovoran.... A vi samo nastavljate ovakvim stavovima učenike lišavati svake odgovornosti pa ćete vidjeti problema kada uđu u svijet rada i kada neće biti u stanju nositi se sa vlastitim pogreškama jer će uvijek netko drugi biti kriv, nikada oni....

      19. 10. 2019,   15:05
  • Ma sve su to samo vaše igre... Nikakve koristi.. paraziti

    16. 10. 2019,   16:36
  • meni su oba dva sina prošle godine ušla u program reforme jedan u 1. drugi u 5.razred sad idu u 2.i 6. i ovaj u 2.razredu ima toliko glupe zadaće i zadatke da dijete nezna napisat zadaču a bome ni ja mu nemogu pomoč jer ne svačam sto je pjesnik u zadatku želio.Ova reforma je živo sranje mi smo išli u školu i mnogi su završili fakultete sad po ovom ko dogura do fakulteta bit će Ajštajn.

    19. 10. 2019,   17:30
  • Tekst nema veze s naslovom!!!

    18. 10. 2019,   17:32
  • 'Od kurikularne reforme i Škole za život želimo puno više'. Pa zar od suvišnih udžbenika i krame od mini-laptopa nećete zamračiti bar milijardu kuna?!! Po koliko više još želite?

    19. 10. 2019,   12:59